Wtryskiwacze – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez Grzegorz K » 30 lip 2012, 22:00

Odświeżę temat:
Od ok miesiąca w garażu pojawiają mi się kropki oleju na podłodze. Widać, że skądś leci. Przy okazji wizyty u mechanika kazałem zbadać sprawę. Żadnych innych objawów brak: spalanie w normie, nie dymi, ma moc.

Dowiedziałem się, że był pęknięty wąż od smoka, który został sklejony, oraz że olej leje się z 1 wtrysku. Co należy teraz zrobić ?? Wymiana podkładek, regeneracja całego wtrysku ??

Jak bardzo jest to niebezpieczne dla silnika ?? Oleju kapie tyle, że jak dotąd nie widać różnicy na bagnecie.
Dodatkowo zauważyłem, że przy kręceniu kierownicą na postoju jest trochę głośniej.

A z innego tematu: miałem wymieniane ostatnio tuleje tylne wahaczy przednich. Wydaje mi się, że teraz muszę skręcić kierownicę leciutko w lewo, żeby auto jechało prosto. Możliwe, żeby przy wymianie popsuli zbieżność ??
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez akostarek » 30 lip 2012, 23:09

Grzegorz K napisał(a):Co należy teraz zrobić

możliwe szybko wymień podkładki pod wtryskami (najlepiej wszystkimi) im dłużej z tym jeździsz, tym trudniej może być wyciągnąć wtrysk.

Grzegorz K napisał(a):A z innego tematu: miałem wymieniane ostatnio tuleje tylne wahaczy przednich. Wydaje mi się, że teraz muszę skręcić kierownicę leciutko w lewo, żeby auto jechało prosto. Możliwe, żeby przy wymianie popsuli zbieżność

wszystko zależy ile to jest leciutko, jeśli jest to 1-2 stopnie to raczej norma – jezdnia drogi jest pochylona o mniej więcej taki kąt. Jeśli miałeś wybitą tuleje to wahacz mógł nieco inaczej siedzieć, może nawet opona zdążyła się delikatnie nierównomiernie zużyć. Najlepszy test to zjechać na przeciwległy pas, jeśli kierownica będzie o podobny kąt w prawo, to raczej jest OK.
Jeżeli kąt jest większy, sprawdź końcówki drążków (czy nie wymagają wymiany), podjedź na geometrię i powiedz, zęby Ci ustawili kierownice na prosto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Grzegorz K » 31 lip 2012, 20:47

Orientujesz się może ile czasu trwa taka wymiana podkładek. Nie mogę teraz zostawić auta na dłużej niż 1 dzień w warsztacie, ale w przyszłym tygodniu jadę na urlop (polskie morze, ale za pewne przez Niemcy). Z tego co pisał @tomewa wyżej koszty nie są jakieś przerażające.

Co do geometrii jutro sprawdzę tą lewą stronę drogi i podjadę na geometrię. "Lekko" jest w przedziale 4-8 stopni. Nie mam kątomierza w oku <glupek2>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Dominooo » 31 lip 2012, 21:14

Wymiana podkładek może potrwać 2-3h jak wsyzstkie wtryskiwacze ładnie wyjdą.
Może się tak zdarzyć, że jeden z wtryskiwaczy będzie tak bardzo zapieczony i potrwa to nawet 2 dni :)

Nie przewidzisz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 31 lip 2012, 21:16

raczej trochę za duży kąt, u mnie kierownica się prawie zrównuje z tym plastikiem za nią.
Podkładki – zależy czy wtryski wyjdą bez problemu, jeśli tak to robota dość szybka. j.w.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Grzegorz K » 31 lip 2012, 22:12

A czy po wymianie potrzebna jest jakaś kalibracja, docieranie itd ?? Pytam pod kątem późniejszej trasy rzędu 600km i 170km/h po autostradzie...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Dominooo » 31 lip 2012, 23:27

Żadnych kalibracji nie przeprowadza się. Wsiadać, jechać i cieszyć się... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Grzegorz K » 7 sie 2012, 21:58

Auto było u mechanika, żaden wtrysk nie cieknie, olej prawdopodobnie kapał ze smoga, coś tam podkleili i przestało lecieć <jupi>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez eMiZet » 8 sie 2012, 14:00

Piszecie, że części są stosunkowo tanie, ale problem z wyciągnieciem wtrysków, robiąc to samemu, można coś uszkodzić? Na co zwracać uwagę?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2012, 10:00
Posty: 21
Skąd: ??
Auto: M3 1.6 109KM '07

Postprzez akostarek » 8 sie 2012, 14:18

można zapowietrzyć układ zasilania, można nie odkręcić ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 8 sie 2012, 15:27

Zapowietrzenie to będzie najmniejszy problem jesli nie będziesz mógł wyciągnąć wtryskiwacza :)
Wszystko już zostało wytłumaczone w tym wątku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez eMiZet » 8 sie 2012, 17:28

Coś się może stać jak uszczelnie tylko jeden cieknący? Czy tylko pozostawie sobie ryzyko, że za jakiś czas bedzie trzeba uszczelniać kolejne? Jakie są plusy wymiany wszystkich poza robocizną?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2012, 10:00
Posty: 21
Skąd: ??
Auto: M3 1.6 109KM '07

PostTen post został usunięty przez lukaszm 5 sty 2014, 15:40.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323