Witam.
Mam Madzię 3, silnik 1.6 Diesel (Y6) z DOHC, CommonRail. Od jakiegoś czasu włączała mi się w czasie kontrolka silnika. Dziś byłem w diagnostyce. Odczytali mi awarię, i stwierdzili, że jest zbyt niskie ciśnienie paliwa. Gość z warsztatu poradził, żeby zacząć od wymiany filtra paliwa, i czujnika ciśnienia paliwa w listwie (cokolwiek to znaczy). I tu moje pytanie... Czy ktoś może mi podać dokładnie jaki to jest model czujnika paliwa? Żebym nie kupił jakiegoś nie takiego, jak trzeba. I jaki filtr paliwa?
Jaki czujnik ciśnienia paliwa i filtr
Strona 1 z 1
Masz nr błędu ? awaria czujnika jest mało prawdopodobna, sprzedawany jest najczęściej z całym zasobnikiem (listwą) CR.
Sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html (najlepiej dopiero po wymianie filtra paliwa)
Jeśli rzeczywiście jest walnięty i da się go wykręcić z listwy (jak w Denso, które wsadzali w niektóre Fordy), to po nr powinni Ci coś dobrać w jakimś serwisie zajmującym się Dieslami.
Filtra paliwa najlepiej chyba kupić Forda (1.6 TDCi)
Sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html (najlepiej dopiero po wymianie filtra paliwa)
Jeśli rzeczywiście jest walnięty i da się go wykręcić z listwy (jak w Denso, które wsadzali w niektóre Fordy), to po nr powinni Ci coś dobrać w jakimś serwisie zajmującym się Dieslami.
Filtra paliwa najlepiej chyba kupić Forda (1.6 TDCi)
Edit. Niestety zamówiony fitr okazał się zupełnie inny. A takiego, jaki potrzebuję nigdzie nie mogę znaleźć. Zwracam się więc z pytaniem do Was. Gdzie dostanę taki filtr. Pomóżcie, bo Madzia stoi i nie chce ruszyć 
Chodzi o coś takiego:
http://allegro.pl/filtr-paliwa-1-6-citd ... 40575.html
http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 99899.html
Niestety tu jest napisane, że to tylko obudowa, i w dodatku używana.
Gdzie dostać taką nową?
Chodzi o coś takiego:


Niestety tu jest napisane, że to tylko obudowa, i w dodatku używana.
Gdzie dostać taką nową?
-
Ajgor
wszystko byś znalazł w wątku o wymianie filtra paliwa, zapewne zamówiłeś okrągły metalowy, który jest do poliftowych samochodów.
Rozsądnie cenowo wyjdzie chyba to http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-pa ... Fomoco/559
najprawdopodobniej kupując w ASO Mazdy dostałbyś to samo z naklejką mazdy
Ew poszukaj w okolic sklepu z częściami do fordów / przedzwoń do ASO Ford.
Rozsądnie cenowo wyjdzie chyba to http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-pa ... Fomoco/559
najprawdopodobniej kupując w ASO Mazdy dostałbyś to samo z naklejką mazdy
Ew poszukaj w okolic sklepu z częściami do fordów / przedzwoń do ASO Ford.
Niestety taki sam to ja mam u siebie taniej, i we wszystkich katalogach jest właśnie ten. Tylko, że to nie jest ten, którego potrzebuję . Inne podłączenie, a przede wszystkim mój ma podłączenie jakiegoś czujnika od góry (pionowo). Podobny z kształtu, ale wyjścia inne. Nawet jeśli podłączenia paliwa są obojętne (nie ma znaczenia, czy takie same), to jeszcze zostaje ten nieszczęsny czujnik. Nie wiem, czy komputer by zadziałał prawidłowo bez tego czujnika.
-
Ajgor
To może wyjmij ten stary filtr i spróbuj go rozebrać. Obudowa filtra? Czyżbyś miał tylko wymienny wkład? Pierwszy raz spotykam się z czymś takim w 3 1.6 Diesel...
Są dwa rodzaje filtrów – do przedliftowych (plastikowy) i poliftowych (metalowy).
Znalazłem jeszcze wkład filtra http://www.iparts.pl/czesc/filtr-paliwa ... 21002.html
Są dwa rodzaje filtrów – do przedliftowych (plastikowy) i poliftowych (metalowy).
Znalazłem jeszcze wkład filtra http://www.iparts.pl/czesc/filtr-paliwa ... 21002.html
ten czujnik o którym mówisz to nie 13-890A – podgrzewacz ? Z tego co pamiętam, to się go przekłada
wg katalogu do samochodów przed liftem były trzy filtry:
Y601-13-480 do daty produkcji 2004 07 01
Y602-13-480 od 2004 07 01 – 2005 12 01
Y603-13-480 od 2005 12 01 – metalowy, okrągły montowany
Inna opcja to może masz czujnik zawodnienia, podobno w niektórych rynkach docelowych to wsadzali (w focusach, nie wiem jak mazda, w katalogu cisza), ale to raczej mało prawdopodobne.
Dziękuję za bardzo szczegółową odpowiedź. Po przeanalizowaniu rysunku, mam wrażenie, że to jest standardowy filtr Y602-13-480 (mam mazdę z 24 grudnia 2004, zarejestrowaną w styczniu 2005), a to podłączenie do czujnika, to jest faktycznie po prostu dodany element 13-890A.
Faktycznie trzeba go wyciągnąć i rozebrać. Z tym jest mały problem, bo ułamany jest zatrzask w złączce na wężu, i nawet mechanik sobie nie może z tym poradzić, a rozwalić jej nie chce ( i słusznie), bo ponoć takich złączek nie da się kupić. Faktycznie ja szukałem, i nie znalazłem.
Mógł byś jeszcze podać numer katalogowy złączek na węże? Zatrzask mam ułamany w tym, który przychodzi bezpośrednio na filtr (nie przez podgrzewacz). Mając numer katalogowy, wiedział bym, czego szukać. No chyba, że kupię całą obudowę za Allegro. Jest jedna za 60zł ze złączkami. Może wyjdzie taniej, niż sama złączka
A przy okazji... Wczoraj zostawiłem samochód u mechanika, bo... zgasł i nie udało się odpalić. Spuścił paliwo z filtra, później próbował odpalić. Samochód odpalił, pochodził z minutę i zgasł. Teraz zalewanie filtra nic nie pomaga. Podejrzewam, że zapowietrzył układ. Jak go teraz najprościej odpowietrzyć?
Tak. Wiem. Do d... mechanik. Nie jest mechanikiem od diesli, ale miał tylko wymienić filtr, więc myślałem, że sobie poradzi. Jak uda się samochód odpalić, to go od niego zabiorę
Edit. OK. Znalazłem na forum kilka wątków z opisami, jak zalać pompę paliwa.
Więc w tym momencie najważniejsza staje się złączka. Jak jej nie dostanę, to będzie problem. Jak kupię, reszta pójdzie gładko.
Faktycznie trzeba go wyciągnąć i rozebrać. Z tym jest mały problem, bo ułamany jest zatrzask w złączce na wężu, i nawet mechanik sobie nie może z tym poradzić, a rozwalić jej nie chce ( i słusznie), bo ponoć takich złączek nie da się kupić. Faktycznie ja szukałem, i nie znalazłem.
Mógł byś jeszcze podać numer katalogowy złączek na węże? Zatrzask mam ułamany w tym, który przychodzi bezpośrednio na filtr (nie przez podgrzewacz). Mając numer katalogowy, wiedział bym, czego szukać. No chyba, że kupię całą obudowę za Allegro. Jest jedna za 60zł ze złączkami. Może wyjdzie taniej, niż sama złączka
A przy okazji... Wczoraj zostawiłem samochód u mechanika, bo... zgasł i nie udało się odpalić. Spuścił paliwo z filtra, później próbował odpalić. Samochód odpalił, pochodził z minutę i zgasł. Teraz zalewanie filtra nic nie pomaga. Podejrzewam, że zapowietrzył układ. Jak go teraz najprościej odpowietrzyć?
Tak. Wiem. Do d... mechanik. Nie jest mechanikiem od diesli, ale miał tylko wymienić filtr, więc myślałem, że sobie poradzi. Jak uda się samochód odpalić, to go od niego zabiorę
Edit. OK. Znalazłem na forum kilka wątków z opisami, jak zalać pompę paliwa.
Więc w tym momencie najważniejsza staje się złączka. Jak jej nie dostanę, to będzie problem. Jak kupię, reszta pójdzie gładko.
-
Ajgor
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 2&blk=1320 (przed ost rys) lub http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1320C
niestety cały układ jest tu rozrysowany bez filtra i pompy (http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 2&blk=4500 – DIESEL), więc sam musisz się poprzyglądać czy da się to kupić.
niestety cały układ jest tu rozrysowany bez filtra i pompy (http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 2&blk=4500 – DIESEL), więc sam musisz się poprzyglądać czy da się to kupić.
Hmm.. Czyżby miało się okazać, że samej złączki się nie da i trzeba cały wąż? Mam nadzieję, że nie trzeba połowy silnika rozbierać, żeby węże wymienić
Na rysunkach znalazłem węże bez problemu (13-496). No cóż. Poszukam. Dzięki wielkie jeszcze raz.
-
Ajgor
sprawdź jeszcze bliźniacze fordy => cały link
możliwe, że to jest nierozłączne :/
- Kod: Zaznacz cały
http://www.linepart.ru/?action=cat_ford_part&data[id_part]=1164531&data[id_model]=12
możliwe, że to jest nierozłączne :/
Niestety nigdzie nie ma takich węży, ani złączek. Jedynie serwis. Podpowiadają mi mechanicy, żeby po prostu obciąć węża, założyć kawałek większego wężyka, i dwie opaski. I w ten sposób połączyć. Czy takie coś nie będzie sprawiać problemów?
-
Ajgor
To jest jeszcze przed pompą, więc po stronie niskiego ciśnienia – teoretycznie nic się nie powinno stać (ew tylko uszczelnić jeszcze warstwy pomiędzy wężykami, paliwo po dłuższej jeździe się nagrzewa itd).
Nie lepiej wybrać się na jakiś szrot i poszukać czegoś z silnikiem 1.6 TDCi / MZ-CD ? ew
http://allegro.pl/ford-c-max-cmax-05r-1 ... 77015.html
http://allegro.pl/ford-focus-mk2-c-max- ... 02974.html
itd
Nie lepiej wybrać się na jakiś szrot i poszukać czegoś z silnikiem 1.6 TDCi / MZ-CD ? ew



Oczywiście, że lepiej na szrot. Nawet mam to w planach. Rzecz w tym, że samochód stoi częściowo rozebrany u mechanika, a do szrotów mam spory kawałek. Jak mi go chociaż poskładają i odpalą, to pojadę szukać na szrotach 
Dzięki za linki. Znalazłem kilka ciekawych. Tylko żeby mieć pewność Nie okaże się, że jak kupię, to nie będą pasować? Na przykład będą o centymetr za krótkie?:) Albo że kupię jakiś inny, a nie ten, który potrzebuję? Na razie wysłałem zapytanie do jednego ze sprzedających i czekam na odpowiedź
Ciekawostka, że ja szukałem na Allegro, i nic nie znalazłem. Nie potrafię szukać najwyraźniej.
Dzięki po raz kolejny.
Dzięki za linki. Znalazłem kilka ciekawych. Tylko żeby mieć pewność Nie okaże się, że jak kupię, to nie będą pasować? Na przykład będą o centymetr za krótkie?:) Albo że kupię jakiś inny, a nie ten, który potrzebuję? Na razie wysłałem zapytanie do jednego ze sprzedających i czekam na odpowiedź
Ciekawostka, że ja szukałem na Allegro, i nic nie znalazłem. Nie potrafię szukać najwyraźniej.
Dzięki po raz kolejny.
-
Ajgor
W maździe po lifcie są te same przewody, nr katalogowy dla wersji 90 KM jest inny, więc raczej szukaj z 109KM. Najlepiej byłoby brać z mazdy, jednak wydaje mi się, że ten element jest taki sam w fordach i mazdach.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości