Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3
super relacja, na pewno skorzystam. Swoja droga rece opadaja...2 tyg temu zalalem paliwo, ktore zaczelo sie poddawac juz przy -8, samochod szarpal i gasl. Dolalem xeramica. Przy -12 totalna kapitulacja, mazda assistance i auto do ASO na lawecie, przy okazji przeglad, spuszczenie paliwa i wymieniony filtr. Auto odebrane w srode, zalane BP ultimate i wczoraj znow klops...Tym razem podgrzalem auto + filtr i po jakims czasie sie udalo doprowadzic do stanu w ktorym silnik przestal gasnac. Dolalem xeramica. Pytanie co teraz, przeciez nie bede wymial tygodniowego filtra paliwa...Padla sugestia zeby dolac 2 litry benzyny, co o tym myslicie?
A swoja droga...gdzie tankowac zeby uniknac takich milych problemow...
Pozdr,
A swoja droga...gdzie tankowac zeby uniknac takich milych problemow...
Pozdr,
- Od: 18 lis 2011, 09:44
- Posty: 7
RKL napisał(a):adla sugestia zeby dolac 2 litry benzyny, co o tym myslicie?
przy CR się nie poleca stosowania takich praktyk
RKL napisał(a):A swoja droga...gdzie tankowac zeby uniknac takich milych problemow...
viewtopic.php?f=114&t=131279
Ultimate powinien sprawiać problemy najwcześniej przy -32
bo to jest prawnie uregulowane, filtr był upaskudzony ? może to nie koniecznie paliwo?
RKL napisał(a):filtr jest nowy, od tygodnia, nie sprawdzalem czy jest upaskudzony...
Dziwna sprawa czyżby ASO skwasiło sprawę i pozostawiło zanieczyszczony układ. Napisz ile cie ten cały zabieg kosztował bo w zeszłym tygodniu w mazdzie 6 uczestniczyłem w spuszczaniu paliwa gdyż wydzieliła sie parafina po przeczyszczeniu układu 0,5L denaturatu na 50 L ON i chodzi jak burza i -25 nie było straszne na Lotos Dynamic. Swoją drogą może ktoś by zrobił przy okazji jakąś fotorelację bo zastanawia mnie czy u nas w 3 jest tak samo łatwo jak w 6. Bo patrząc nawet na odpowietrzenie autek to w 6 jest ot zdecydowanie lepiej rozwiązane. Puki co to te -10 w blaszaku to nie pokuszę sie o zagladanie pod siedzenie
MAZDA- BO TAK
- Od: 16 lut 2011, 19:24
- Posty: 82
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005
Rafals jesteś moim mistrzem 
- Od: 10 sie 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 04', Y6 1,6 109kM
I fotorelacja wykorzystana
w sobotę dotarł do mnie filtr (zakupiony na www.ford-esklep.pl
dwadzieścia minut i wymieniony.
filtr zalałem paliwem przez zaślepkę (tę plastikową z nacieńciem na torxa) dużą strzykawką.
po uruchomieniu od razu lekka przygazówka, tak do 1500-2000 obrotów i przytrzymać w razie gdyby chciał przerywać.
swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.
Dzięki za pomoc.
w sobotę dotarł do mnie filtr (zakupiony na www.ford-esklep.pl
dwadzieścia minut i wymieniony.
filtr zalałem paliwem przez zaślepkę (tę plastikową z nacieńciem na torxa) dużą strzykawką.
po uruchomieniu od razu lekka przygazówka, tak do 1500-2000 obrotów i przytrzymać w razie gdyby chciał przerywać.
swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.
Dzięki za pomoc.
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
tym trudniej jest na schodach...
- Od: 10 cze 2011, 21:22
- Posty: 7
- Skąd: okolice Sanoka
- Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006
grzeskowal napisał(a):filtr zalałem paliwem przez zaślepkę (tę plastikową z nacieńciem na torxa)
to nie jest zaślepka tylko nakrętka do spuszczania wody z filtra! Zalewając filtr paliwem przez to miejsce jednocześnie je spuszczamy
swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.
a co do plastikowego filtra to występują one w wersji przed liftem a podgrzewacz jest osobnym urządzeniem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
grzeskowal napisał(a):swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.
Cały plastikowy filtr był montowany w przedliftowych. W poliftach jest już metalowy. Było wspomniane o tym na forum.
Na wstępie witam wszystkich użytkowników mazdy 3.. do niedawna jeździłem mazdą 323f bj 2,0 DITD. Od zeszłego tygodnia jestem posiadaczem M3 sedan 2006 rok z silnikiem 1,6 benzyna (Z6).
Od kilku dni wałkuję forum już w nowym dziale i mam kilka pytań z uwagi na fakt, iż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Do rzeczy..po zakupie muszę wymienić olej oraz filtry.
W książce doczytałem, że właściwa będzie DEXELIA ULTRA 5w30. Doczytałem, że wchodzi 3,9 litra, czyli nie ma sensu kupować 5L? (pytam dla pewności). Druga sprawa już jest dla mnie mniej jasna- chce wymienić filtr oleju, powietrza i kabinowy. Nigdzie nie znalazłem oznaczeń tych filtrów. Proszę Was Panowie w związku z tym o podanie symboli tych filtrów-czy to ori MAZDY bądź MANN-a lub KNECHTA-a. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Co do filtrów już zamówiłem KNECHTA:
– oleju OC 195
– powietrza LX 1921
– kabinowy LA 346/S
Ten olej będzie ok?
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-ul ... 79976.html
Od kilku dni wałkuję forum już w nowym dziale i mam kilka pytań z uwagi na fakt, iż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Do rzeczy..po zakupie muszę wymienić olej oraz filtry.
W książce doczytałem, że właściwa będzie DEXELIA ULTRA 5w30. Doczytałem, że wchodzi 3,9 litra, czyli nie ma sensu kupować 5L? (pytam dla pewności). Druga sprawa już jest dla mnie mniej jasna- chce wymienić filtr oleju, powietrza i kabinowy. Nigdzie nie znalazłem oznaczeń tych filtrów. Proszę Was Panowie w związku z tym o podanie symboli tych filtrów-czy to ori MAZDY bądź MANN-a lub KNECHTA-a. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Co do filtrów już zamówiłem KNECHTA:
– oleju OC 195
– powietrza LX 1921
– kabinowy LA 346/S
Ten olej będzie ok?

witam, konkretne pytanie w temacie filtra paliwa do M3 1.6 diesel -który polecacie?
KNECHT KL569 – 197zł
MANN WK939/13 – około 170zł
Ford 1386037 (ten z fotorelacji) – 147 zł
Filtron PP838/8 – około 150zł
z góry dziękuję.
KNECHT KL569 – 197zł
MANN WK939/13 – około 170zł
Ford 1386037 (ten z fotorelacji) – 147 zł
Filtron PP838/8 – około 150zł
z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 21 cze 2012, 11:29 przez piterros, łącznie edytowano 1 raz
>>> S P R Z E D A M MAZDA 3BK SPORT EXCLUSIVE 2006r.<<<
szczegóły
szczegóły
chyba czujnik zawodnienia
mało które samochody to miały (fordy, nie wiem jak mazdy)

Przymierzam sie do wymiany tego filtra i mam pytanie?
Czy konieczne jest użycie tego kleju do gwintów przy przykręceniu ogrzewacza?
Pytam bo po prostu nie posiadam nic takiego.
jeżeli odkręcę te śruby i je znowu zakręcę bez tego kleju stanie sie coś wielkiego?
Tam chyba nie czegość takiego jak nieszczelność, bo to tylko mocowanie ogrzewacza.
Czy konieczne jest użycie tego kleju do gwintów przy przykręceniu ogrzewacza?
Pytam bo po prostu nie posiadam nic takiego.
jeżeli odkręcę te śruby i je znowu zakręcę bez tego kleju stanie sie coś wielkiego?
Tam chyba nie czegość takiego jak nieszczelność, bo to tylko mocowanie ogrzewacza.
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
brendan71 napisał(a):Książka mówi, że w dieslu wymienia się filtr paliwa co 60kkm
też tak myślałem, ale życie (czytaj: jakość naszego paliwa) to zweryfikowało:/
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości