Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3

Postprzez RKL » 13 lut 2012, 11:01

super relacja, na pewno skorzystam. Swoja droga rece opadaja...2 tyg temu zalalem paliwo, ktore zaczelo sie poddawac juz przy -8, samochod szarpal i gasl. Dolalem xeramica. Przy -12 totalna kapitulacja, mazda assistance i auto do ASO na lawecie, przy okazji przeglad, spuszczenie paliwa i wymieniony filtr. Auto odebrane w srode, zalane BP ultimate i wczoraj znow klops...Tym razem podgrzalem auto + filtr i po jakims czasie sie udalo doprowadzic do stanu w ktorym silnik przestal gasnac. Dolalem xeramica. Pytanie co teraz, przeciez nie bede wymial tygodniowego filtra paliwa...Padla sugestia zeby dolac 2 litry benzyny, co o tym myslicie?
A swoja droga...gdzie tankowac zeby uniknac takich milych problemow...

Pozdr,
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 09:44
Posty: 7

Postprzez akostarek » 13 lut 2012, 11:09

RKL napisał(a):adla sugestia zeby dolac 2 litry benzyny, co o tym myslicie?

przy CR się nie poleca stosowania takich praktyk

RKL napisał(a):A swoja droga...gdzie tankowac zeby uniknac takich milych problemow...

viewtopic.php?f=114&t=131279

Ultimate powinien sprawiać problemy najwcześniej przy -32
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RKL » 13 lut 2012, 11:22

akostarek napisał(a):Ultimate powinien sprawiać problemy najwcześniej przy -32


to samo twierdzili na stacji, a wczoraj w nocy bylo "tylko" -23, widac starczylo
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 09:44
Posty: 7

Postprzez akostarek » 13 lut 2012, 11:24

bo to jest prawnie uregulowane, filtr był upaskudzony ? może to nie koniecznie paliwo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RKL » 13 lut 2012, 11:31

filtr jest nowy, od tygodnia, nie sprawdzalem czy jest upaskudzony...
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 09:44
Posty: 7

Postprzez novek » 13 lut 2012, 20:15

RKL napisał(a):filtr jest nowy, od tygodnia, nie sprawdzalem czy jest upaskudzony...


Dziwna sprawa czyżby ASO skwasiło sprawę i pozostawiło zanieczyszczony układ. Napisz ile cie ten cały zabieg kosztował bo w zeszłym tygodniu w mazdzie 6 uczestniczyłem w spuszczaniu paliwa gdyż wydzieliła sie parafina po przeczyszczeniu układu 0,5L denaturatu na 50 L ON i chodzi jak burza i -25 nie było straszne na Lotos Dynamic. Swoją drogą może ktoś by zrobił przy okazji jakąś fotorelację bo zastanawia mnie czy u nas w 3 jest tak samo łatwo jak w 6. Bo patrząc nawet na odpowietrzenie autek to w 6 jest ot zdecydowanie lepiej rozwiązane. Puki co to te -10 w blaszaku to nie pokuszę sie o zagladanie pod siedzenie
MAZDA- BO TAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez RKL » 13 lut 2012, 20:44

za czyszczenie układu, ściągnięcie paliwa i nowy filtr aż 480zł...
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 09:44
Posty: 7

Postprzez czarna dama » 17 lut 2012, 00:06

Rafals jesteś moim mistrzem <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 04', Y6 1,6 109kM

Postprzez grzeskowal » 20 lut 2012, 22:03

I fotorelacja wykorzystana
w sobotę dotarł do mnie filtr (zakupiony na www.ford-esklep.pl
dwadzieścia minut i wymieniony.
filtr zalałem paliwem przez zaślepkę (tę plastikową z nacieńciem na torxa) dużą strzykawką.
po uruchomieniu od razu lekka przygazówka, tak do 1500-2000 obrotów i przytrzymać w razie gdyby chciał przerywać.
swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.
Dzięki za pomoc.
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2011, 21:22
Posty: 7
Skąd: okolice Sanoka
Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006

Postprzez rafals » 25 lut 2012, 20:57

grzeskowal napisał(a):filtr zalałem paliwem przez zaślepkę (tę plastikową z nacieńciem na torxa)

to nie jest zaślepka tylko nakrętka do spuszczania wody z filtra! Zalewając filtr paliwem przez to miejsce jednocześnie je spuszczamy :(
Obrazek
Obrazek

swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.

a co do plastikowego filtra to występują one w wersji przed liftem a podgrzewacz jest osobnym urządzeniem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez Dominooo » 26 lut 2012, 01:07

grzeskowal napisał(a):swoją drogą w kilku sklepach do mazdy 3 diesel proponowano taki badziewny plastikowy filtr bez podgrzewacza i twierdzili, że innego ich mądre katalogi nie przewidują.

Cały plastikowy filtr był montowany w przedliftowych. W poliftach jest już metalowy. Było wspomniane o tym na forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez StabiloBoss » 29 kwi 2012, 18:02

Na wstępie witam wszystkich użytkowników mazdy 3.. do niedawna jeździłem mazdą 323f bj 2,0 DITD. Od zeszłego tygodnia jestem posiadaczem M3 sedan 2006 rok z silnikiem 1,6 benzyna (Z6).
Od kilku dni wałkuję forum już w nowym dziale i mam kilka pytań z uwagi na fakt, iż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Do rzeczy..po zakupie muszę wymienić olej oraz filtry.
W książce doczytałem, że właściwa będzie DEXELIA ULTRA 5w30. Doczytałem, że wchodzi 3,9 litra, czyli nie ma sensu kupować 5L? (pytam dla pewności). Druga sprawa już jest dla mnie mniej jasna- chce wymienić filtr oleju, powietrza i kabinowy. Nigdzie nie znalazłem oznaczeń tych filtrów. Proszę Was Panowie w związku z tym o podanie symboli tych filtrów-czy to ori MAZDY bądź MANN-a lub KNECHTA-a. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Co do filtrów już zamówiłem KNECHTA:
– oleju OC 195
– powietrza LX 1921
– kabinowy LA 346/S

Ten olej będzie ok? http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-ul ... 79976.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez piterros » 21 cze 2012, 03:20

witam, konkretne pytanie w temacie filtra paliwa do M3 1.6 diesel -który polecacie?
KNECHT KL569 – 197zł
MANN WK939/13 – około 170zł
Ford 1386037 (ten z fotorelacji) – 147 zł
Filtron PP838/8 – około 150zł

z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 21 cze 2012, 11:29 przez piterros, łącznie edytowano 1 raz
>>> S P R Z E D A M MAZDA 3BK SPORT EXCLUSIVE 2006r.<<<
szczegóły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 23:48
Posty: 46 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD 140KM '2010

Postprzez Dominooo » 21 cze 2012, 10:24

Filtr oleju? ;) Chyba paliwa...
Ten Forda jest najtańszy, a jest OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez zylka85 » 6 lip 2012, 10:29

Obrazek
A do czego jest to złącze na samym dole? tam nawet nie am żadnych pinów. Po prostu kawałek plastiku, który jest zaślepiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez akostarek » 12 lip 2012, 10:18

chyba czujnik zawodnienia <co?> mało które samochody to miały (fordy, nie wiem jak mazdy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez brendan71 » 15 lip 2012, 17:37

Książka mówi, że w dieslu wymienia się filtr paliwa co 60kkm
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 13:37
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009

Postprzez Rybol77 » 17 lip 2012, 09:38

Przymierzam sie do wymiany tego filtra i mam pytanie?
Czy konieczne jest użycie tego kleju do gwintów przy przykręceniu ogrzewacza?
Pytam bo po prostu nie posiadam nic takiego.
jeżeli odkręcę te śruby i je znowu zakręcę bez tego kleju stanie sie coś wielkiego?
Tam chyba nie czegość takiego jak nieszczelność, bo to tylko mocowanie ogrzewacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez digidy » 18 lip 2012, 09:04

spokojnie możesz przykręcić bez tego kleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez rafals » 21 lip 2012, 09:10

brendan71 napisał(a):Książka mówi, że w dieslu wymienia się filtr paliwa co 60kkm

też tak myślałem, ale życie (czytaj: jakość naszego paliwa) to zweryfikowało:/
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323