błąd P1632
Strona 1 z 1
Wiatm. Mam ogromny problem. silnik na biegu jalowym nierowno chodzi. A kiedy juz jade ta tak jakby przerywa na sekunde i znowu dalej jedzie. Doszedlem juz ze wyszkoczyl mi blad P1632 czyli alternator ale po sprawdzeniu caly czas daje 14.3 v ... zaczolem rowniez odlanczac rozne czujniki i obserwowac co sie dzieje. tak wiec przy odlaczeniu czujnika temperatury samochod zaczyna chodzic "normalnie" (bez szarpan itp) ale jest slabsze. zauwazylem rowniez ze jak czujnik jest podlaczony to samochod ma 500 obrotow a jak go odlacze to ma 600 (a jak mi sie dobrze wydaje powinien miec wlasnie 600) Najgorsze w tym wszystkim jest ze jestem aktualnie w Austrii i slono zaplace (120 euro godzina robocza + czesci :/) prosze o pomoc co by to moglo byc i co moge jeszcze zrobic zeby przynajmniej do polski dojechac
z gory dziekuje wszystkim za zainteresowanie.
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
wolne powinny wynosić około 750-800. Nierówna praca może mieć 100 przyczyn, piszesz o czujniku temperatury cieczy chłodzącej ? próbowałeś odłączyć przepływomierz ?
Tak czujnik temperatury cieczy chlodzacej. przeplywomierz rowniez odlaczylem ... auto slabsze itd. wtryski rowniez sprawdzone przelewowo i z nimi rownierz wszystko ok.
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
To może pójdźmy tropem tego czujnika temp, jak masz multimetr do sprawdź wskazania:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02000.html
Chyba jest osobny czujnik pod wskaźnik i osobny dla ECU, ten na desce trochę oszukuje, u mnie korelacja między nimi wyglądała tak:
35 st ECT = początek skali na desce
61 st ECT = wskazówka na desce w standardowym położeniu (1 kreska poniżej wskazania środkowego)
Drugie co mi przychodzi do głowy to problem z regulacją ciśnienia na pompie – regulator na pompie, czujnik ciśnienia, ale to się stosunkowo rzadko psuje.
Możliwe przyczyny z materiałów serwisowych
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02000.html
Chyba jest osobny czujnik pod wskaźnik i osobny dla ECU, ten na desce trochę oszukuje, u mnie korelacja między nimi wyglądała tak:
35 st ECT = początek skali na desce
61 st ECT = wskazówka na desce w standardowym położeniu (1 kreska poniżej wskazania środkowego)
Drugie co mi przychodzi do głowy to problem z regulacją ciśnienia na pompie – regulator na pompie, czujnik ciśnienia, ale to się stosunkowo rzadko psuje.
Możliwe przyczyny z materiałów serwisowych
• Zła jakość paliwa
• Air leakage from intake-air system • wyciek powietrza z wlotu powietrza układu
• Intake-air system restriction • Wlot powietrza ograniczenie systemu
• Incorrect idle speed • Nieprawidłowe biegu jałowego
• Engine overheating • przegrzaniem silnika
• Cooling fan system malfunction • Chłodzenie awaria systemu wentylatorów
• A/C system improper operation • A / C System niewłaściwe działanie
• EGR system improper operation • System EGR niewłaściwe działanie
• EGR water cooler malfunction • woda EGR awarii chłodnicy
• Fuel leakage • wyciek paliwa
• Inadequate fuel pressure • Niedostateczne ciśnienie paliwa
• Fuel pressure sensor or related circuit malfunction • czujnik ciśnienia paliwa lub pokrewne usterka obwodu
• Fuel metering control system malfunction • pomiar paliwa kontrola awarii systemu
• Fuel pressure limiter malfunction • ogranicznik ciśnienia paliwa awarii
• Fuel filter clogging • zatykanie filtra paliwa
• Fuel line restriction • ograniczenie przewód paliwowy
• Incorrect fuel injection timing • Nieprawidłowy czas wtrysku paliwa
• Erratic signal from CKP sensor • Błędne sygnał z czujnika CKP
• Erratic signal from CMP sensor • Błędne sygnał z czujnika CMP
• ECT sensor or related circuit malfunction • ECT sensor lub pokrewne usterka obwodu
• Idle switch misadjustment • Idle misadjustment przełącznik
• Idle switch or related circuit malfunction • Przełącznik biegu jałowego lub pokrewnych usterka obwodu
• Accelerator pedal position sensor or related circuit malfunction • czujnik położenia pedału przyspieszenia lub pokrewnych usterka obwodu
• MAF/IAT sensor malfunction • MAF / IAT awaria czujnika
• Clutch pedal position switch or related circuit malfunction • pedał sprzęgła pozycyjny przełącznik lub związane usterka obwodu
• Supply pump malfunction • awaria pompy zasilające
• Fuel injector malfunction • usterki wtryskiwaczy paliwa
• Low engine compression • Niska kompresja silnika
• Improper valve timing • Niewłaściwe rozrządu
• Engine compression excessive unbalance for each cylinder • Kompresja silnika nadmierna asymetria dla każdego cylindra
• Unbalanced fuel injection amount for each cylinder • Niezrównoważony ilość wtrysku paliwa do każdego cylindra
• Diesel particulate filter system malfunction (High power-Euro 4) • filtr cząstek stałych awarii systemu (wysoka moc, Euro 4)
nie mam multimetra :/ a jak odlacze ten czujnik to moge tak jechac do polski czy moze cos sie stac??
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
grzebie grzebie i znowu cos wygrzebalem ...
jak odlacze czujnik temperatury to auto normalnie jezdzi ... (wlancza sie wentylator itd)
ale jak czujnik jest podlaczony i wlacze klimatyzacje obroty znowu wskakuja na 650 – 700 i normalnie jedzie. czyli albo cos z wentylatorem albo z dawka paliwa ...
bo jak jest bez czujnika temperatury to zwiksza mu dawke tak jak by bylo -40
a jak jest wlaczona klimatyzacja to tez zwieksza mu dawke bo silnik jest pod wiekszym obciazeniem ...
Co ma wplyw na dawke paliwa???
jak odlacze czujnik temperatury to auto normalnie jezdzi ... (wlancza sie wentylator itd)
ale jak czujnik jest podlaczony i wlacze klimatyzacje obroty znowu wskakuja na 650 – 700 i normalnie jedzie. czyli albo cos z wentylatorem albo z dawka paliwa ...
bo jak jest bez czujnika temperatury to zwiksza mu dawke tak jak by bylo -40
a jak jest wlaczona klimatyzacja to tez zwieksza mu dawke bo silnik jest pod wiekszym obciazeniem ...
Co ma wplyw na dawke paliwa???
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
na dawkę paliwa (na wolnych) wpływa wiele czynników, temp silnika, temp paliwa, "obciążenie"..
Jazdy z wyciągniętym czujnikiem temp cieczy chłodzącej bym nie ryzykował.
Jazdy z wyciągniętym czujnikiem temp cieczy chłodzącej bym nie ryzykował.
grzebie i grzebie ... i znowu cos wygrzebalem ...
Miedzy intercoolerem a silnikiem po lewej stronie idzie taki groby waz ... i na jego koncu przed silnikiem jest jakas puszka plastikowa do ktorej sa podpiete 3 kostki. co to jest?? bo jedna kostka (po lewej stronie na dole waska i dluga) byla zalana olejem ..
Miedzy intercoolerem a silnikiem po lewej stronie idzie taki groby waz ... i na jego koncu przed silnikiem jest jakas puszka plastikowa do ktorej sa podpiete 3 kostki. co to jest?? bo jedna kostka (po lewej stronie na dole waska i dluga) byla zalana olejem ..
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
Chodzi Ci o przepustnicę ?
viewtopic.php?p=2141857#p2141857
w Twoim roczniku może być jeszcze taka bardziej skomplikowana z bypassem IC

będzie tam czujnik położenia przepustnicy, silnik do przepustnicy i chyba czujnik ciśnienia w dolocie.
viewtopic.php?p=2141857#p2141857
w Twoim roczniku może być jeszcze taka bardziej skomplikowana z bypassem IC

będzie tam czujnik położenia przepustnicy, silnik do przepustnicy i chyba czujnik ciśnienia w dolocie.
dokladnie o to mi chodzi ... odlaczylem tam jedna kostke (ta co olej sie w niej zbiera) i auto chodzi normalnie tylko odrobine slabsze jest ... ile moze kosztowac taka przepustnica??
- Od: 27 cze 2012, 20:04
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 cd-ti 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości