M3 1.6 CiTD/PSA DPF – przybywa oleju po wymianie...

Postprzez Dominooo » 3 cze 2012, 23:28

akostarek napisał(a):Jeździć, wlewać do pełna i nauczyć się wyczuwać moment wypalania, a powinno jeszcze długo posłużyć <spoko>

Zgadzam się. Tak własnie robię i pilnuję tego.
Jak filtr padnie mi całkowicie to na pewno dam znać przy jakim przebiegu mnie to dotknęło :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mephic » 4 cze 2012, 07:28

akostarek napisał(a):Jaki cynizm :| ?


Chodziło mi o wypowiedź drugiego kolegi na temat podziękowania dla MVT :)

Tak czy owak temat rozwiązany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez tadziol » 4 cze 2012, 15:26

akostarek napisał(a):Jaki cynizm :| ?

ano taki,że pozwoliłem sobie na delikatne zakwestionowanie euforii wobec MVT jaką kolega Mephic ich obdarzył.
Mephic napisał(a):2. Piszczał mi pasek alternatora – ale na to sie niewiele poradzi. Napinacz OK, koło OK –> taki jego urok.

dziwna diagnoza....ale skoro Cię przekonuje,to OK.
oczywiście wiesz,co jest przyczyną powstawania takiego pisku paska osprzętu ?

akostarek napisał(a):
Mephic napisał(a):1. Przybywanie oleju z powodu DPF – tylko w autach z DPF. W autach z FAP tego problemu nie ma

z tym się nie zgodzę, jeśli masz wyjaśnienie to z chęcią posłucham, ale wypalanie FAP i DPF nie różni się niczym oprócz temperatury docelowej, nazwa mokry filtr jest błędna i nielogiczna.


widzisz...nie tylko mnie to zainteresowało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mephic » 4 cze 2012, 21:13

W zakresie paska osprzetu – wiem tyle ze cześć ta moze piszczec z powodu za słabego naciagu lub uszkodzenia napinacza. Pytałem na forum – nikt sie w tym zakresie nie wypowiadał więc zakładam ze tyle w temacie. Szczerze – pasek zakupilem w katowickim ASO mazdy (skąd inad mocno tu zachwalanym). Jak na każda cześć obowiązuje tu dwuletnia rekojmia – pieprznie bo jest wadliwy to będę od nich egzekwowal. Co moge wiecej maja obecny stan wiedzy?:) oczywiście ze bladego pojęcia nie mam dlaczego piszczy – i z tego powodu cała ta dyskusja :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez akostarek » 4 cze 2012, 22:20

piszczeć może też sam alternator przy uszkodzeniu regulatora/prostownika, sprawdź napięcie ładowania przy pełnym obciążeniu odbiornikami elektrycznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 4 cze 2012, 22:34

jakos MTV z moim problemem sobie poradził i dignoza była trafna w 100% a kilku znawców (mechaników) obstawiało turbo ,wtryski ,do <dupa> soft ,zawór podcisnienia , pompe vacum i niesprawnego nowego egra .
dwa razy podpinany do kompa i jakos żaden nie wyczaił ze przepływomierz pier......oł.
A tylko spokojna rozmowa o objawach i umiejetnosc analizowania własciciela MTV uchroniła mnie od naprawde powazych wydatków .

Jedyne czego żałuję to to ,że wczesniej nie pojechałem do Mysłowic tyko sie wkur.....em przez te parę tygodni

odnosnie pisku paska napinacz dayco 130 zł w hurtowni na ulicy Zbrojarzy w Krakowie

A i musze dodac ,ze za diagnoze (może sie nie obrazi) ani grosza nie wzioł a poswiecił troche czasu w niedziele
a w Krakowie rzeżbiarze mechanicy ,pisze tylko o tych co miałem z nimi styczność to by zaraz wszystko powymieniali ,dlatego też mazdy nawet na 5 minut bez opieki nie zostawie w tym miescie ,

Przepraszam za ton wypowiedzi ale juz kilku cwaniaczków mechaników przezyłem i kończyło sie na samodzielnych naprawach ,ale nasz japoniec jest zbyt jeszcze dla mnie skoplikowany żeby bezkarnie w mim grzebać
co potrafie sam zrobic to zrobie .
A dobrego mechanika nalezy sznować .

Mazowsze ma swój dobry warsztat u Jaksy a mnie z Krakowa dzieli tylko dwie zwężki na A4 do Mazdvegatech moze nie wszystko dadz rade naprawic ale jak dotad na lepszych nie trafiłem
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Mephic » 5 cze 2012, 07:33

@akostarek: a nie jest tak, że jeśli piszczałby alternator to w momencie większego obciążenia piszczałby głośniej? Bo u mnie w zasadzie nie ma teraz takiej relacji. Dziś np. przejechałem drogę do pracy w ciszy, podjechałem pod firmę i zaczęło piszczeć.

@Bolo: to nie wina napinacza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Bolo124 » 5 cze 2012, 08:16

a jerzeli masz dobrze napiety pasek to nie jest moze to wina napinacz tylko zużycie któreś rolki (wytarte prowadniczki) i pasek żle sie układa ,albo do <dupa> pasek .

a alternator jak mi siadał to raczej buczał niz piszczał

napinacz jak jest walniety to skacze i charakterystycznie dzwieczy przy obciazeniu
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Mephic » 5 cze 2012, 08:24

Myślę, że to kwestia paska. Tylko jak już pisałem – problem w tym, że pasek kupiony gdzie indziej i zakładany gdzie indziej, więc żeby go zwrócić doszedłby jeszcze koszt demontu. Nie wiem czy aż tak mi to przeszkadza. :)

-------

Uzupełniająco – rozmawiałem z Pro Moto gdzie pasek zakupiłem.

Panowie zaprosili na weryfikację czy jest to faktycznie wina paska. No to jak będę w Kato przy okazji to podjadę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

PostTen post został usunięty przez Mephic 5 cze 2012, 08:37.

Postprzez SiN4don » 9 cze 2012, 09:55

Bolo124 napisał(a):napinacz jak jest walniety to skacze i charakterystycznie dzwieczy przy obciazeniu


Uzupełniająco. Nie musi to być wina napinacza. Powodem skakania napinacza może być też zużyte sprzęgiełko alternatora (lub również koło pasowe). U mnie napinacz skakał – po wymianie sprzęgiełka i (przymusowo) koła pasowego napinacz się uspokoił.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Bolo124 » 9 cze 2012, 19:09

u mnie po wymianie napinacza wszystko wróciło do normy
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323