Nagła utrata mocy

Postprzez szpak86 » 29 lis 2011, 19:01

Witam,

Sprawa jest następująca: nie dawno zakupiłem mazdę 3 1.6 dohc diesel 109KM. Po zakupie zalałem bak do pełna i udałem się w kierunku domu. po przejechaniu około 180 km auto straciło moc.... pedał w dechę a max obroty to 3000 (dodam, że przed zakupem byłem u diagnosty komputerowego – badanie nie wykazało błędów). Widząc takie objawy zatrzymałem się zgasiłem silnik, odczekałem odpaliłem i było ok. Po dojechaniu do domu dałem odpocząć trochę Madzi, później zacząłem jeździć znowu aby sprawdzić czy problem się powtarza. Jeździłem w cyklu miejskim dość długo i już było wszystko w porządku.

Zastanawiam się czy turbo nawala?? hmm dość ładnie gwiżdże, ale spadek mocy musiał się skądś wziąć.
Może to olej hmmm teoretycznie 20 sierpnia 2011 r. był wymieniony na castrol turbodiesel 5W40. wyczytałem, że do tych silników najlepsza jest dexellia. Może warto wymienić filtry powietrza i oleju, sam olej oczywiście też...
Co uważacie o tym Castrolu ??
Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 28 lis 2011, 19:45
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 dohc diesel. 2005 r.

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 19:05

3000 obr to limit w przypadku, gdy auto wchodzi w tryb awaryjny
W tym modelu turbiny praktycznie nie słychać wewnątrz samochodu. Możliwe, że masz coś nie tak ze sterowaniem zmiennej geometrii, tubo przeładowuje i dla bezpieczeństwa samochód przechodzi w tryb awaryjny – ale przy tym powinny być błędy <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szpak86 » 29 lis 2011, 19:30

Aha ok, to już mi dużo wyjaśnia... w takim razie samochód przeszedł w typowy tryb awaryjny. U diagnosty byłem przed tą awarią, sprzedający zaręczał, żę predzej nie miał tego typu problemów i może dlatego u diagnosty nie było błędów. W najbliższym czasie znowu pojadę do diagnosty, rozumiem że po takiej sytuacji powinien zostać zapamiętany jakiś błąd tak ??
Dodam ze turbiny w kabinie nie słychać, tylko poza autem słychać.

A co myślicie o tym oleju, który opisałem w pierwszym poście, czy mogę zmienić na Dexellię o innej klasie lepkości??
Początkujący
 
Od: 28 lis 2011, 19:45
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 dohc diesel. 2005 r.

Postprzez Wicher » 29 lis 2011, 19:35

Objawy wyglądają na klasyczny notlauf – tak jak akostarek napisał – turbo przeładowało i komp odciął, żeby nie uszkodzić motorowni. Na takie coś zazwyczaj pomaga czyszczenie zmiennej geometrii – trzeba wyjąć turbo, rozebrać, wyczyścić, złożyć do kupy i powinno być OK.

A sprzedającym była osoba prywatna, czy handlarz? Jeśli prywatny, to może po prostu spokojnie autem jeździł i nie wkręcał silnika na takie obroty, w turbognojakach PSJ zawsze skutkuje zasyfieniem kierowniczek w turbo po jakimś czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 19:48

Wejście w tryb awaryjny = zapamiętany błąd. Jeśli to kierownice, to czasem pomaga pojeżdżenie samochodem w trasie z wyższymi obrotami, ale jak Tobie wchodzi już w tryb awaryjny, to może nie być najlepszy pomysł :P

Co do oleju, zdania są podzielone, ale na forum Castrol nie ma dobrej opinii :P
Przy zmianie z syntetyka na syntetyk raczej bym się nie bawił w czyszczenie układu tylko zalewał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szpak86 » 29 lis 2011, 19:53

Hmm a ile taka regeneracja turbo kosztuje plus minus ?? i czy polecacie kogoś z Wlkp. ??

co do Sprzedającego to była osoba prywatna, i faktycznie może się to zgadzać bo auto było zarejestrowane na kobietę – żonę faceta z którym dobiłem targu. i ta kobieta podobno dojeżdżała do pracy 10 km dziennie... poczciwy ludzie mieszkający na wsi (dosłownie) także myślę że Madzia nie była dociskana zbyt mocno.... no i ja wsiadłem przejechałem się i padło...

A olej przy okazji wymienić na inny czy może zostać ??
Początkujący
 
Od: 28 lis 2011, 19:45
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 dohc diesel. 2005 r.

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 19:59

regeneracja a czyszczenie to dwa inne pojęcia. Znając realia nagle okaże się, że przy czyszczeniu Twojej TS spece zakwalifikują ją do regeneracji :P

Pierwsze, odczytaj błędy, będzie wiadomo czy to turbo.
Po 2 sprawdź czy działa sztanga od gruchy przy turbinie.

Mogą być kierownice zapaskudzone (najbardziej prawdopodobne), nieszczelny układ podciśnienia, walnięty elektrozawór (lubi szwankować), czy coś nie tak z gruchą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 29 lis 2011, 20:05

Pewnie się okaże, że to tylko zasyfione kierowniczki po PSJ. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez szpak86 » 29 lis 2011, 20:39

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, bardzo się przydadzą.

Jeszcze jedną kwestię chciałbym rozstrzygnąć, która mnie męczy strasznie. data produkcji madzi to 12 września 2005 roku, co oznacza ni mniej ni więcej, że mam filtr cząstek stałych.... i teraz pytanie czy ten wlany castrol turbodiesel 5W40 jest olejem dla aut z filtrem czastek stałych ?? moj nr vin JMZBK14Y261321264 – z tego co wiem po numerze VIN tez mozna stwierdzci ze auto jest z filtrem czastek stałych.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2011, 19:45
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 dohc diesel. 2005 r.

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 20:58

Fabrycznie Twój samochód miał FAPa, na dzień dobry zainteresuj się poziomem płynu katalitycznego => viewtopic.php?f=91&t=79080

Ten castrol nie jest niskopopiołowy, a taki powinien być w przypadku filtra cząstek stałych. Sprawdź w instrukcji, jakie normy powinien spełniać olej, ale mid saps to chyba minimum z tego co pamiętam. Na forum jest topic o olejach.

BTW: uzupełnij profil, będzie prościej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez ZICO84 » 29 lis 2011, 22:31

Zawór EGR na bank a dokladnie czujnik :) – zalecana wymiana koszt okolo 250 zł
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2010, 11:25
Posty: 24

Postprzez plast » 25 maja 2012, 09:16

Witam i sorry,że w dwóch tematach to napisałem bo nie wiem dokładnie gdzie, ponieważ wątków jest dosyć sporo, ale do rzeczy.
No i po prawie 3 latach spokoju z tym ustrojstwem dopadł i mnie problem. Byłem tego świadomy tylko czekałem na moment, kiedy to się w końcu stanie no i stało się. Tryb awaryjny 3tys. obr. i koniec dodam,że check się nie oświecił nawet. Byłem w Maz Vag Techu potwierdzili, że to ten badziew zapchany. Mam z tego powodu pytanie do Was czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub sugestie do dwóch sposobów podanych poniżej (nowy filtr odpada):
1. http://www.wega2.pl/component/content/a ... ch-dpf-fap
2. http://www.eurovat.info.pl/regeneracja- ... -opel-ford
Koszt obu operacji zbliżony. Proszę szanowne grono ekspertów o radę. Dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323