silnik przerywa / gaśnie
Niestety nie mam ale problem immo – obalony.
Co najlepsze – Maździna przecholowana z Qserwis do kolegów od elektryki i elektroniki – przez jeden dzień jeszcze focha utrzymywała a chyba na widok Pana Piotra z serwisu – ożyła i już się nie dąsa.
Nie wiem jakim cudem, oni sami zgłupieli. Sprawdzali co mogli i nagle sobie odpaliła. Teraz czekam aż zgaśnie znów (o ile zgaśnie niedługo) i dopiero dalej można będzie szukać problemu.
Dziwna sprawa, że wszystko w teori sprawne a ona ni cholery się nie słuchała.
Co najlepsze – Maździna przecholowana z Qserwis do kolegów od elektryki i elektroniki – przez jeden dzień jeszcze focha utrzymywała a chyba na widok Pana Piotra z serwisu – ożyła i już się nie dąsa.
Nie wiem jakim cudem, oni sami zgłupieli. Sprawdzali co mogli i nagle sobie odpaliła. Teraz czekam aż zgaśnie znów (o ile zgaśnie niedługo) i dopiero dalej można będzie szukać problemu.
Dziwna sprawa, że wszystko w teori sprawne a ona ni cholery się nie słuchała.
- Od: 19 mar 2011, 09:29
- Posty: 10
Witam Wszystkich, Od dluzszego czasu przegladalm forum ale nie znalazlem jednoznacznie watku ktory by pasowal do mojego problemu.
Otoz moja Mazda 1.6 TS2 Diesel 2005r. Jezdzi jak jej sie chce jeden dzien normalnie na drugi dzien przejedzie 500 metrow gasnie i juz nie zapala. Ostatnio po jednym takim incydencie odcholowalem ja do mechanika po zdjeciu auta z lawety autko zapalilo i dzialalo bez zarzotow. Mechanik tylko wzroszyl ramionami i pytal sie mnie wzrokiem co ja od niego chce... Oczywisnie problem znowu sie powtorzyl nastepnego dnia.
Kilka szczegolow technicznych:
Przebieg ok 110 tys. km
Nowa Pompa Paliwa
Nowy Filtr Paliwa
Zero bledow przy odczycie z kompa
Nowy Akumulator
Jeden Wtrysk paliwa nr 3 zostal wymieniony na nowy + 4 uszczelki pod wszystkie wtryski ( nie ma przeciekow )
Jak widac lista zakupow bardzo duza i droga a auto dalej jedzi w kratke.
Szczerze moja mazda stracila moje zaufanie bo staje w roznych sytuacjach na drodze i raz sie udaje ja zapalic a kolejnym razem tylko laweta i tak wkolko.... Macie Jakies Sugestie?
Najgorsze ze w inny dzien jezdzi Bez zarzutow !! Co to moze byc....????
Otoz moja Mazda 1.6 TS2 Diesel 2005r. Jezdzi jak jej sie chce jeden dzien normalnie na drugi dzien przejedzie 500 metrow gasnie i juz nie zapala. Ostatnio po jednym takim incydencie odcholowalem ja do mechanika po zdjeciu auta z lawety autko zapalilo i dzialalo bez zarzotow. Mechanik tylko wzroszyl ramionami i pytal sie mnie wzrokiem co ja od niego chce... Oczywisnie problem znowu sie powtorzyl nastepnego dnia.
Kilka szczegolow technicznych:
Przebieg ok 110 tys. km
Nowa Pompa Paliwa
Nowy Filtr Paliwa
Zero bledow przy odczycie z kompa
Nowy Akumulator
Jeden Wtrysk paliwa nr 3 zostal wymieniony na nowy + 4 uszczelki pod wszystkie wtryski ( nie ma przeciekow )
Jak widac lista zakupow bardzo duza i droga a auto dalej jedzi w kratke.
Szczerze moja mazda stracila moje zaufanie bo staje w roznych sytuacjach na drodze i raz sie udaje ja zapalic a kolejnym razem tylko laweta i tak wkolko.... Macie Jakies Sugestie?
Najgorsze ze w inny dzien jezdzi Bez zarzutow !! Co to moze byc....????
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
Podstawowe pytanie: zawór SCV, egr i przepływomierz sprawdzany był? Z czytywałeś błędy od razu jak zgaśnie? może to wina immobilizera, sprawdzał go ktoś, bardziej bym się kierował w tym kierunku. U ojca w polo tak się dzieje tylko że u niego raz na jakiś czas auta nie idzie odpalić nawet kręcić nie chce, postoi jakiś czas i pali. Kręci Ci rozrusznik?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Witam ponownie, Nadal nie znalazlem rozwiazania problemu z moja mazda... Odcholowalem ja juz z 4 razy na lawecie do mechanikow (od czasu mojego ostatniego posta) i nikt nie znalazl zadnego problemu zero bledow w kompie i ze wszystko jest OK ale nie jest bo jeden dzien jezdzi pieknie a na drugi dzien zatrzymuje sie nagle w polu.... Naprawde nikt nie wie co jest z nia nie tak... Brak sil...
zawór SCV, egr i przepływomierz DZIALAJA dobrze!
jakies wskazowki koledzy?
zawór SCV, egr i przepływomierz DZIALAJA dobrze!
jakies wskazowki koledzy?
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
Skoro już 4 specjalistów nie dało sobie z tym rady, to trudno oczekiwać, że ktoś bez kontaktu z Twoim samochodem zgadnie co mu jest.
Problem wygląda na występujący losowo, trudno je diagnozować.
Czytałeś post podlinkowany przez Dominooo ?
Ode mnie taka propozycja, teoretycznie powinien zostać błąd w pamięci, ale jak widać ( ↑ )nie zawsze tak jest

Problem wygląda na występujący losowo, trudno je diagnozować.
Czytałeś post podlinkowany przez Dominooo ?
Ode mnie taka propozycja, teoretycznie powinien zostać błąd w pamięci, ale jak widać ( ↑ )nie zawsze tak jest

Dzieki za szybka odpowiedz, tak czytalem posta od Dominooo, ale u mnie nie ma problemu z zapowietrzonym ukladem paliwa,
Moze to faktycznie czujnik walka rozrzadu "znowu padl" ale dziwne ze tego komputer nie wykazuje czy mozna np odpiac czujnik walka i jezdzic bez nie go – przez jakis czas tak na probe? bo jezeli ten czujnik wysyla komunikat aby odciac zaplon hmmm...
Moze to faktycznie czujnik walka rozrzadu "znowu padl" ale dziwne ze tego komputer nie wykazuje czy mozna np odpiac czujnik walka i jezdzic bez nie go – przez jakis czas tak na probe? bo jezeli ten czujnik wysyla komunikat aby odciac zaplon hmmm...
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
problem może leżeć w przewodach od czujnika do ECU, z krótkiego opisu tego układu wtryskowego wynika, że zatrzymanie silnika może powodować tylko czujnik położenia wałka i układ wykrywający zderzenia.
Inne powody gaśnięcia i problemów z odpaleniem to np zapchany filtr cząstek stałych (raczej dałoby błędy) czy wtryski (na tym etapie raczej byś tego nie mógł nie zauważyć)
W momencie, kiedy samochód nie będzie chciał zapalić spróbuj poruszać złączem tego czujnika, powyciągaj, powyginaj delikatnie przewody itd, jeśli w tym problem, to powinno palić.
Inne powody gaśnięcia i problemów z odpaleniem to np zapchany filtr cząstek stałych (raczej dałoby błędy) czy wtryski (na tym etapie raczej byś tego nie mógł nie zauważyć)
W momencie, kiedy samochód nie będzie chciał zapalić spróbuj poruszać złączem tego czujnika, powyciągaj, powyginaj delikatnie przewody itd, jeśli w tym problem, to powinno palić.
18-230B SENSOR,CAMSHAFT POSITION
co do reszty – improwizuj
Dokładnie tak. Może posprawdzaj wtyczki od czujników. Odepnij, przedmuchaj lub psiknij kontakt sprajem do elektroniki. Może jakiś przewód przy czujniku jest naderwany i nie łączy, dlatego nie pokazuje błędów.
Może jakieś Kuny poprzegryzały kable...
Może jakieś Kuny poprzegryzały kable...
ok Samochod u mechanika powiedzialem zeby zalozyl nowy czujnik 3mam kciuki! dam wam znac. Opowiedzialem mu wszystkie wasze wszystkie podpowiedzi zobaczymy...
Mechanik dodatkowo powiedzial ze to moze byc cos zwiazanego z jakims kablem elektrycznym ale nie wie jakim...
eh
Mechanik dodatkowo powiedzial ze to moze byc cos zwiazanego z jakims kablem elektrycznym ale nie wie jakim...

eh
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
Widzę, że nie wyciągnąłeś nic z tego co pisałem, jeśli usterki są losowe, to powodem może nie być awaria czujnika a wiązki przewodów, które w czasie większego wstrząsu itd przerywają sygnał z czujnika. Oby jednak to był ten czujnik i auto Ci więcej nie robiło psikusów 
Jak nie jak tak, wszystko wzialem pod uwage. i przekazalem mechanikowi, jezeli chodzi o ten kabel to mechanicy juz probowali nawet wywolac jakis blad itp itd ruszali tym kablem ale w warsztacie nic nie udalo im sie zepsuc hehe (dotyczy wczorajszego dnia) takze dzis wymienia ten cholerny czujnik moze jest z nim cos jednak nie tak, a bledu nie zglasza wogole.... dam znac
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
Dlatego jak już oddawać auto do mechanika to mówiąc co jest nie tak i jaka usterka ma być zlikwidowana.
Bo potem wymienisz pół samochodu a okażę się, że to był zwykły kabelek.
Ja oddaję auto z usterką i proszę o jej naprawienie. Jeśli ktoś wymienia mi część za kilkaset złotych po czym usterka występuje dalej to oczywistym jest, że za to nie płacę – proste.
Lepiej chyba nie sugerować co to może być bo potem usłyszysz: "No przecież Pan mówił, że trzeba wymienić tą część to wymieniłem" 
Bo potem wymienisz pół samochodu a okażę się, że to był zwykły kabelek.
Ja oddaję auto z usterką i proszę o jej naprawienie. Jeśli ktoś wymienia mi część za kilkaset złotych po czym usterka występuje dalej to oczywistym jest, że za to nie płacę – proste.

Znalazłem mechanika który dwa dni już auto testował nic nie znalazł i nic mnie nie skasowal oraz nic nie sugerował co można by(spróbować) zmienić także luz. Mechanik powiedział ze jak by coś miało kosztować nawet 5000 zł to by był za to pewien ze wszystko będzie ok także podsumowując mój mechanik to na pewno nie cwaniak! Kasuje tylko za to co wie ze nie działa i trzeba naprawić
- Od: 18 sty 2010, 11:34
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel
To dobrze, że na takiego trafiłeś 
BTW w jakich sytuacjach samochód gasł ? na wolnych czy w czasie normalnej jazdy ? Może jednak kiedyś był tam FAP, ktoś wsadził emulator sygnałów z czujników i nie wywalil filtra fizycznie
ale to już teoria spiskowa, możliwa jeśli w VINie masz JMZBK14Y2 (to był fabrycznie FAP)
BTW w jakich sytuacjach samochód gasł ? na wolnych czy w czasie normalnej jazdy ? Może jednak kiedyś był tam FAP, ktoś wsadził emulator sygnałów z czujników i nie wywalil filtra fizycznie

Witam,
Od dwóch dni mojej M3 (Y6) coś dolega. W sobotę w trasie na niskich obrotach nagle silnik się zdusił i zapaliła się kontrolka oleju, ale wrzuciłem na luz i silnik nie zgasł (kontrolka zgasła). Wczoraj natomiast przy prędkości 20 km – 2 bieg (jadąc po 'dziurach') samochód zgasł i nie chciał odpalić. Rozrusznik kręci, ale jakby pompa nie podawała w ogóle paliwa. Po kilkukrotnym kręceniu w końcu odpalił, jednak po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu znowu to samo: kręci ale nie pali. Dopiero dziś rano udało się odpalić' zostawiony na luzie sam zgasł. Ponownie ciężko było go odpalić (dopiero za 3 razem). Teraz na luzie widać i słychać , że obroty delikatnie falują.
Gdzie szukać przyczyny?
Od dwóch dni mojej M3 (Y6) coś dolega. W sobotę w trasie na niskich obrotach nagle silnik się zdusił i zapaliła się kontrolka oleju, ale wrzuciłem na luz i silnik nie zgasł (kontrolka zgasła). Wczoraj natomiast przy prędkości 20 km – 2 bieg (jadąc po 'dziurach') samochód zgasł i nie chciał odpalić. Rozrusznik kręci, ale jakby pompa nie podawała w ogóle paliwa. Po kilkukrotnym kręceniu w końcu odpalił, jednak po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu znowu to samo: kręci ale nie pali. Dopiero dziś rano udało się odpalić' zostawiony na luzie sam zgasł. Ponownie ciężko było go odpalić (dopiero za 3 razem). Teraz na luzie widać i słychać , że obroty delikatnie falują.
Gdzie szukać przyczyny?
- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
hmm, dość dziwny przypadek, powodem falowania obrotów może być wiele usterek, problemy z odpalaniem mogą mieć również wiele przyczyn. Dodatkowo jeszcze ta kontrolka oleju, sprawdzałeś stan ? kiedy był wymieniany filtr oleju ? Nie wiadomo czy to w ogóle wiązać z resztą objawów
Co do reszty problemy albo jest problem ze sterowaniem wtryskiem (nieprawidłowe sygnały jakichś czujników), albo z układem paliwowym – za małe ciśnienie (problemy z odpalaniem). Może być też coś nie tak po stronie wysokiego ciśnienia z regulacja... Zagadka, jak masz możliwość to podepnij pod jakiś czytnik OBD2, sprawdziłbym też wszystkie połączenia z czujnikami (głownie CMP i CKP).
Takie samoczynne gaśnięcie może powodować również totalnie zapchany FAP, ale powinny być już wcześniej inne problemy...

Co do reszty problemy albo jest problem ze sterowaniem wtryskiem (nieprawidłowe sygnały jakichś czujników), albo z układem paliwowym – za małe ciśnienie (problemy z odpalaniem). Może być też coś nie tak po stronie wysokiego ciśnienia z regulacja... Zagadka, jak masz możliwość to podepnij pod jakiś czytnik OBD2, sprawdziłbym też wszystkie połączenia z czujnikami (głownie CMP i CKP).
Takie samoczynne gaśnięcie może powodować również totalnie zapchany FAP, ale powinny być już wcześniej inne problemy...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości