silnik przerywa / gaśnie

Postprzez ELvIS2704 » 29 lis 2011, 14:21

Niestety nie mam ale problem immo – obalony.
Co najlepsze – Maździna przecholowana z Qserwis do kolegów od elektryki i elektroniki – przez jeden dzień jeszcze focha utrzymywała a chyba na widok Pana Piotra z serwisu – ożyła i już się nie dąsa.
Nie wiem jakim cudem, oni sami zgłupieli. Sprawdzali co mogli i nagle sobie odpaliła. Teraz czekam aż zgaśnie znów (o ile zgaśnie niedługo) i dopiero dalej można będzie szukać problemu.
Dziwna sprawa, że wszystko w teori sprawne a ona ni cholery się nie słuchała.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 09:29
Posty: 10

Postprzez tnwirtu » 8 kwi 2012, 13:59

Witam Wszystkich, Od dluzszego czasu przegladalm forum ale nie znalazlem jednoznacznie watku ktory by pasowal do mojego problemu.

Otoz moja Mazda 1.6 TS2 Diesel 2005r. Jezdzi jak jej sie chce jeden dzien normalnie na drugi dzien przejedzie 500 metrow gasnie i juz nie zapala. Ostatnio po jednym takim incydencie odcholowalem ja do mechanika po zdjeciu auta z lawety autko zapalilo i dzialalo bez zarzotow. Mechanik tylko wzroszyl ramionami i pytal sie mnie wzrokiem co ja od niego chce... Oczywisnie problem znowu sie powtorzyl nastepnego dnia.

Kilka szczegolow technicznych:

Przebieg ok 110 tys. km
Nowa Pompa Paliwa
Nowy Filtr Paliwa
Zero bledow przy odczycie z kompa
Nowy Akumulator
Jeden Wtrysk paliwa nr 3 zostal wymieniony na nowy + 4 uszczelki pod wszystkie wtryski ( nie ma przeciekow )

Jak widac lista zakupow bardzo duza i droga a auto dalej jedzi w kratke.

Szczerze moja mazda stracila moje zaufanie bo staje w roznych sytuacjach na drodze i raz sie udaje ja zapalic a kolejnym razem tylko laweta i tak wkolko.... Macie Jakies Sugestie?
Najgorsze ze w inny dzien jezdzi Bez zarzutow !! Co to moze byc....????
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez lukaszm » 8 kwi 2012, 15:29

Podstawowe pytanie: zawór SCV, egr i przepływomierz sprawdzany był? Z czytywałeś błędy od razu jak zgaśnie? może to wina immobilizera, sprawdzał go ktoś, bardziej bym się kierował w tym kierunku. U ojca w polo tak się dzieje tylko że u niego raz na jakiś czas auta nie idzie odpalić nawet kręcić nie chce, postoi jakiś czas i pali. Kręci Ci rozrusznik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tnwirtu » 8 kwi 2012, 17:21

zawór SCV, egr i przepływomierz tego nie sprawdzalem :( cos jeszcze do sprawdzenia?
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez Dominooo » 8 kwi 2012, 18:00

Tutaj ktoś się męczył z podobnym problemem tyle, że w 1.4 diesel i znalazł przyczynę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez tnwirtu » 24 maja 2012, 17:26

Witam ponownie, Nadal nie znalazlem rozwiazania problemu z moja mazda... Odcholowalem ja juz z 4 razy na lawecie do mechanikow (od czasu mojego ostatniego posta) i nikt nie znalazl zadnego problemu zero bledow w kompie i ze wszystko jest OK ale nie jest bo jeden dzien jezdzi pieknie a na drugi dzien zatrzymuje sie nagle w polu.... Naprawde nikt nie wie co jest z nia nie tak... Brak sil...

zawór SCV, egr i przepływomierz DZIALAJA dobrze!

jakies wskazowki koledzy?
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez akostarek » 24 maja 2012, 18:09

Skoro już 4 specjalistów nie dało sobie z tym rady, to trudno oczekiwać, że ktoś bez kontaktu z Twoim samochodem zgadnie co mu jest.
Problem wygląda na występujący losowo, trudno je diagnozować.

Czytałeś post podlinkowany przez Dominooo ?
Ode mnie taka propozycja, teoretycznie powinien zostać błąd w pamięci, ale jak widać ( )nie zawsze tak jest
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tnwirtu » 24 maja 2012, 18:26

Dzieki za szybka odpowiedz, tak czytalem posta od Dominooo, ale u mnie nie ma problemu z zapowietrzonym ukladem paliwa,

Moze to faktycznie czujnik walka rozrzadu "znowu padl" ale dziwne ze tego komputer nie wykazuje czy mozna np odpiac czujnik walka i jezdzic bez nie go – przez jakis czas tak na probe? bo jezeli ten czujnik wysyla komunikat aby odciac zaplon hmmm...
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez akostarek » 24 maja 2012, 19:16

problem może leżeć w przewodach od czujnika do ECU, z krótkiego opisu tego układu wtryskowego wynika, że zatrzymanie silnika może powodować tylko czujnik położenia wałka i układ wykrywający zderzenia.
Inne powody gaśnięcia i problemów z odpaleniem to np zapchany filtr cząstek stałych (raczej dałoby błędy) czy wtryski (na tym etapie raczej byś tego nie mógł nie zauważyć)
W momencie, kiedy samochód nie będzie chciał zapalić spróbuj poruszać złączem tego czujnika, powyciągaj, powyginaj delikatnie przewody itd, jeśli w tym problem, to powinno palić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tnwirtu » 24 maja 2012, 19:29

Wielkie dzięki za wskazówkę możesz mi jeszcze napisać dzis dokładnie sie ten czujnik znajduje I jaki kabel poruszać? Jako z działam w IT w samochodach jestem laikiem ;)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez akostarek » 24 maja 2012, 19:47

Obrazek
18-230B SENSOR,CAMSHAFT POSITION

co do reszty – improwizuj :) byle nie zepsuć ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 24 maja 2012, 22:45

Dokładnie tak. Może posprawdzaj wtyczki od czujników. Odepnij, przedmuchaj lub psiknij kontakt sprajem do elektroniki. Może jakiś przewód przy czujniku jest naderwany i nie łączy, dlatego nie pokazuje błędów.

Może jakieś Kuny poprzegryzały kable... ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez tnwirtu » 25 maja 2012, 09:56

ok Samochod u mechanika powiedzialem zeby zalozyl nowy czujnik 3mam kciuki! dam wam znac. Opowiedzialem mu wszystkie wasze wszystkie podpowiedzi zobaczymy...

Mechanik dodatkowo powiedzial ze to moze byc cos zwiazanego z jakims kablem elektrycznym ale nie wie jakim... <oczy>


eh
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez akostarek » 25 maja 2012, 11:22

Widzę, że nie wyciągnąłeś nic z tego co pisałem, jeśli usterki są losowe, to powodem może nie być awaria czujnika a wiązki przewodów, które w czasie większego wstrząsu itd przerywają sygnał z czujnika. Oby jednak to był ten czujnik i auto Ci więcej nie robiło psikusów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tnwirtu » 25 maja 2012, 11:37

Jak nie jak tak, wszystko wzialem pod uwage. i przekazalem mechanikowi, jezeli chodzi o ten kabel to mechanicy juz probowali nawet wywolac jakis blad itp itd ruszali tym kablem ale w warsztacie nic nie udalo im sie zepsuc hehe (dotyczy wczorajszego dnia) takze dzis wymienia ten cholerny czujnik moze jest z nim cos jednak nie tak, a bledu nie zglasza wogole.... dam znac
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez Mephic » 25 maja 2012, 11:38

Dlatego jak już oddawać auto do mechanika to mówiąc co jest nie tak i jaka usterka ma być zlikwidowana.

Bo potem wymienisz pół samochodu a okażę się, że to był zwykły kabelek. :)

Ja oddaję auto z usterką i proszę o jej naprawienie. Jeśli ktoś wymienia mi część za kilkaset złotych po czym usterka występuje dalej to oczywistym jest, że za to nie płacę – proste. <spoko> Lepiej chyba nie sugerować co to może być bo potem usłyszysz: "No przecież Pan mówił, że trzeba wymienić tą część to wymieniłem" ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez tnwirtu » 25 maja 2012, 11:53

Znalazłem mechanika który dwa dni już auto testował nic nie znalazł i nic mnie nie skasowal oraz nic nie sugerował co można by(spróbować) zmienić także luz. Mechanik powiedział ze jak by coś miało kosztować nawet 5000 zł to by był za to pewien ze wszystko będzie ok także podsumowując mój mechanik to na pewno nie cwaniak! Kasuje tylko za to co wie ze nie działa i trzeba naprawić
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 11:34
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel

Postprzez akostarek » 25 maja 2012, 11:58

To dobrze, że na takiego trafiłeś ;)
BTW w jakich sytuacjach samochód gasł ? na wolnych czy w czasie normalnej jazdy ? Może jednak kiedyś był tam FAP, ktoś wsadził emulator sygnałów z czujników i nie wywalil filtra fizycznie <co?> ale to już teoria spiskowa, możliwa jeśli w VINie masz JMZBK14Y2 (to był fabrycznie FAP)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez zylka85 » 25 cze 2012, 08:07

Witam,
Od dwóch dni mojej M3 (Y6) coś dolega. W sobotę w trasie na niskich obrotach nagle silnik się zdusił i zapaliła się kontrolka oleju, ale wrzuciłem na luz i silnik nie zgasł (kontrolka zgasła). Wczoraj natomiast przy prędkości 20 km – 2 bieg (jadąc po 'dziurach') samochód zgasł i nie chciał odpalić. Rozrusznik kręci, ale jakby pompa nie podawała w ogóle paliwa. Po kilkukrotnym kręceniu w końcu odpalił, jednak po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu znowu to samo: kręci ale nie pali. Dopiero dziś rano udało się odpalić' zostawiony na luzie sam zgasł. Ponownie ciężko było go odpalić (dopiero za 3 razem). Teraz na luzie widać i słychać , że obroty delikatnie falują.
Gdzie szukać przyczyny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez akostarek » 25 cze 2012, 14:29

hmm, dość dziwny przypadek, powodem falowania obrotów może być wiele usterek, problemy z odpalaniem mogą mieć również wiele przyczyn. Dodatkowo jeszcze ta kontrolka oleju, sprawdzałeś stan ? kiedy był wymieniany filtr oleju ? Nie wiadomo czy to w ogóle wiązać z resztą objawów <co?>
Co do reszty problemy albo jest problem ze sterowaniem wtryskiem (nieprawidłowe sygnały jakichś czujników), albo z układem paliwowym – za małe ciśnienie (problemy z odpalaniem). Może być też coś nie tak po stronie wysokiego ciśnienia z regulacja... Zagadka, jak masz możliwość to podepnij pod jakiś czytnik OBD2, sprawdziłbym też wszystkie połączenia z czujnikami (głownie CMP i CKP).
Takie samoczynne gaśnięcie może powodować również totalnie zapchany FAP, ale powinny być już wcześniej inne problemy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323