Witam. Mam od jakiegos czasu problemy z moja mazda. Zaczelo sie od serwisu z idiotami ktorzy wlali za duzo oleju, pozniej urwala mi sie odma i nie wiedzac o tym jezdzialem tak z miesiac. Tyle ze to bylo wczesniej...
a od kilku dni szarpie menda, traci moc, wchodzi w tryb awaryjny (nie sypiac zadnych bledow na komputerze). Zaczalem standardowa procedure zdemontuj wszystko i wyczysc z oleju. No niby na chwile pomoglo ale nie na dlugo. Na dodatek jakies chrobotanie z silnika jak sie pusci gaz lub zmienia biegi. WTF ? Do tego wszystkiego juz zadna sroba od pokrywy filtra powietrza nie trzymala i dopiero jak zone zaciagnalem do garazu zeby gazowala a ja ogladalem co sie dzieje w silniku zobaczylem ze cala pokrywa filtra powietrza PODSKAKUJE jak szalona, na kilka centymetrow. polecialem po wieksze sroby i na sile przekrecilem nowe gwinty w plastiku ze teraz sie trzyma. No tylko ze dalej cos chrobocze...
A dzis: odpalam, bieg jalowy, cos jakby go przymulalo na chwile, traci obroty, po chwili spowrotem wraca. Przy jezdzie jest ok, na jalowym pracuje nierowno, telepie silnikiem. No to sie wkurzylem, gaz w deche i rura, doszedlem tak do 4,5k obrotow na 2 biegu, hamulec, chce powtorzyc a ten w tryb awaryjny i dupa. Kulam sie na tym awaryjnym do domu a on nagle wjezdzajac pod gorke odzyskal sily. Dojechalem do garazu i na jalowym go pogazowalem pod czerwona kreske az puscil wielkiego kleksa z rury koloru bialego ale strasznie smierdzacego. No kurde nienadazam za tym autem co chwile cos nowego. Podpinam do kompa (kontrolka ani razu nie wyskoczyla), a tam blad P242F no wiec mnie zmrozilo ze dpf/fap padl. No ale nic z racji ze swieta to do sklepu trzeba jakos dojechac i znow niespodzianka bo auto jedzie jakby nigdy nic. No dobra se mysle wroce ze sklepu biore go na przejazdzke 2,5-3k obrotow przez 15km zeby przepalic to ustrojstwo. Niby kurde jakby znow sie zrywny zrobil, odzyskal wigor. Wracam do domu zadowolony ze chyba sie obylo bez ASO a ten znow zaczyna chrobotac, nawet nie zmieniajac obrotow silnika. WTF ?!?!
dodam jeszcze ze sie strasznie grzeje, wentylator co chwile sie zalacza i buczy, pomimo ze na wakacjach plukalem uklad chlodzenia i jest nowy plyn, oraz rozrzad z pompa. wskazowka natomiast sie nie rusza ale to chyba taki urok w mazdach...
A teraz kilka pytan:
1. czy ktos mial problem z pokrywa filtra powietrza ? wymienial to? ile takie cos chce kosztowac?
2. co to moze byc to chrobotanie ? Najczeciej przy zmianie biegow, chociaz ostatnio to po prostu co chwile (zakladam ze nie turbo bo by sie raczej rozlecialo juz)
3. gdzies wyczytalem zeby EGR przeczyscic – da to cos czy szkoda zachodu ? ile taka impreza w ASO ? (kiedys chcialem sam ale nie umiem tego zlokalizowac)
4. jesli to ten dpf to jak do tego podejsc? jakie sa koszty przepalenia w ASO, jakie wymiany ? a moze wyciac ustrojstwo ?
Problemy z silnikiem oraz obudową filtra powietrza
Strona 1 z 1
uszatyy napisał(a):blad P242F no wiec mnie zmrozilo ze dpf/fap padl.
hmm, z tego co piszesz, objawy występują losowo, więc może jest coś nie tak z czujnikami ciśnienia w wydechu (przed i za filtrem cząstek stałych)? Zbyt duża różnica ciśnień powoduje ten błąd. W materiałach mazdy jest jak coś info jak sprawdzić czujnik => id0140b2805700
uszatyy napisał(a):1. czy ktos mial problem z pokrywa filtra powietrza ? wymienial to? ile takie cos chce kosztowac?
u mnie jedna śruba nie łapie (serwisowane w ASO do maja), jeśli podejdzie z focusa to nowy z 400 zł (z filtrem), używka ~300.
uszatyy napisał(a):2. co to moze byc to chrobotanie ? Najczeciej przy zmianie biegow
obstawiam to viewtopic.php?f=91&t=106520&start=20
najprawdopodobniej tttm http://w881.wrzuta.pl/audio/15cASxomm6t/turbo
uszatyy napisał(a):3. gdzies wyczytalem zeby EGR przeczyscic – da to cos czy szkoda zachodu ? ile taka impreza w ASO ? (kiedys chcialem sam ale nie umiem tego zlokalizowac)
szarpanie może powodować wadliwie działający EGR, na forum jest fotorelacja => viewtopic.php?f=91&t=60815. Możesz jeszcze zrobić dłuższą trasę utrzymując stałe obciążenie silnika, podobno ładnie przedmuchuje EGR (jeśli jest sprawny i nie sypie błędami).
uszatyy napisał(a):4. jesli to ten dpf to jak do tego podejsc? jakie sa koszty przepalenia w ASO, jakie wymiany ? a moze wyciac ustrojstwo ?
jakieś ceny pojawiały sie w tym topicu viewtopic.php?f=91&t=79080
uszatyy napisał(a):dodam jeszcze ze sie strasznie grzeje, wentylator co chwile sie zalacza i buczy,
Może to związane z próbami dopalania FAPa ? przy tych temperaturach jeszcze mi się wentylator nie włączył
Jeśli ten błąd z FAPa wraca po wykasowaniu to raczej obstawiam na zapchany filtr cząstek stałych, ECU będzie go chciał ciągle dopalać i mogą się pojawiać różne dziwne objawy. Jaki masz przebieg ? może już się nazbierał tlenek ceru / popioły z oleju itd, a tego nie wypalisz. Zostaje regeneracja "mechaniczna" (nie wiem jakie efekty daje chemiczna) albo wymiana / wywalenie FAPa.
akostarek napisał(a):uszatyy napisał(a):blad P242F no wiec mnie zmrozilo ze dpf/fap padl.
hmm, z tego co piszesz, objawy występują losowo, więc może jest coś nie tak z czujnikami ciśnienia w wydechu (przed i za filtrem cząstek stałych)? Zbyt duża różnica ciśnień powoduje ten błąd. W materiałach mazdy jest jak coś info jak sprawdzić czujnik => id0140b2805700
jakies bardziej szczegolowe info?
akostarek napisał(a):uszatyy napisał(a):1. czy ktos mial problem z pokrywa filtra powietrza ? wymienial to? ile takie cos chce kosztowac?
u mnie jedna śruba nie łapie (serwisowane w ASO do maja), jeśli podejdzie z focusa to nowy z 400 zł (z filtrem), używka ~300.
dzwonilem do ASO, sa 2 wersje do M3 – jedna za 1400pln, druga za ponad 4000pln – bo trzeba wymienic caly dolot powietrza... zdziercy
akostarek napisał(a):uszatyy napisał(a):2. co to moze byc to chrobotanie ? Najczeciej przy zmianie biegow
obstawiam to viewtopic.php?f=91&t=106520&start=20
najprawdopodobniej tttm http://w881.wrzuta.pl/audio/15cASxomm6t/turbo
tak to jest ten dzwiek, bardzo upierdliwy ale rozwiazania chlopaki nie znalezli chyba. sklaniam sie ku nieszczelnosci ukladu dolotu powietrza bo mam z tym problem u siebie...
a oprocz tego dzis mam nowy objaw, powrot ze swiat od tesciow, pusta prosta droga, gaz w palnik, dochodze do 180km/h i nagle traci moc, spada do 3k obrotow i tryb awaryjny... kontrolki brak. Probowalem jechac czy mu przejdzie ale caly czas tryb awaryjny byl. No to zjechalem na pobocze, dalem mu chwile odsapnac, wylaczylem i wlaczylem silnik i jakby nigdy nic pojechalem dalej... (sic!). Po powrocie do domu podpialem od razu kompa i wyskoczyl blad P024F – Air bypass valve position sensor circuit high input
No i sie zastanawiam co to jest i co to znaczy...
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
uszatyy napisał(a):jakies bardziej szczegolowe info?
trzeba sprawdzić napięcia w różnych "stamach" https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05700.html
uszatyy napisał(a):dzwonilem do ASO, sa 2 wersje do M3 – jedna za 1400pln, druga za ponad 4000pln – bo trzeba wymienic caly dolot powietrza... zdziercy
w katalogu istnieje obudowa + filtr i złączka nr Y601-13-320 (3 typy A, B, C zależne od VIN), z focusa 1.6 TDCi wygląda identycznie (mam wersje bez FAPa, wiec moga sie nieco różnić)
uszatyy napisał(a):tak to jest ten dzwiek, bardzo upierdliwy ale rozwiazania chlopaki nie znalezli chyba. sklaniam sie ku nieszczelnosci ukladu dolotu powietrza bo mam z tym problem u siebie...
kilka osób coś podobnego zauważyło, kkm lecą a wszystko działa dalej OK

uszatyy napisał(a):wyskoczyl blad P024F – Air bypass valve position sensor circuit high input
No i sie zastanawiam co to jest i co to znaczy...
W pierwszych wersjach wyposażanych w FAPa (przed liftem) stosowali takie obejscie IC, jest tam jakiś czujnik położenia zaworu ("przepustnicy"), więc pewnie coś z nim nie tak. Widać to na tej fotce (na prawo od strzałki):

sprawdzenie czujnika => id0140b2807400
sam błąd P024F https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 29900.html
Witam
odnośnie tego dzwięku.
jakis czas temu pojawł sie znowu przy zmianie biegu jak sie puszcza sprzegło i obroty schodza w okolice 2000 obr
ostatnio zauważyłem ,ze na postoju przy gazowaniu jak obr spadaja z powiedzmy od 3 000 do ten dzwiek
jest słabo słyszalny w zakresie 2000 tys obr ale przy wcisnietym sprzegle jak spada z 3000 tys obr
to przy 2000 obr jest bardzo dobrze słyszalny.
Mój brat twierdzi ze to koło 2m , ale ja mysle ze to coś innego .
duzo juz wiem o tym silniku . duzo sam naprawiłem ale skad to sie bierze nie kumam ,
wyczytałem gdzieś ze w innych markach to moze być jakiś zawór lub walniety wirnik w turbo .jest to wszystko w opisie pod filmikiem
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5 ... re=related
Może ktoś madry by sie wypowiedział
Może Jaksa po bodobno on wszystko wie i wszystko juz widzieł.
.
odnośnie tego dzwięku.
jakis czas temu pojawł sie znowu przy zmianie biegu jak sie puszcza sprzegło i obroty schodza w okolice 2000 obr
ostatnio zauważyłem ,ze na postoju przy gazowaniu jak obr spadaja z powiedzmy od 3 000 do ten dzwiek
jest słabo słyszalny w zakresie 2000 tys obr ale przy wcisnietym sprzegle jak spada z 3000 tys obr
to przy 2000 obr jest bardzo dobrze słyszalny.
Mój brat twierdzi ze to koło 2m , ale ja mysle ze to coś innego .
duzo juz wiem o tym silniku . duzo sam naprawiłem ale skad to sie bierze nie kumam ,
wyczytałem gdzieś ze w innych markach to moze być jakiś zawór lub walniety wirnik w turbo .jest to wszystko w opisie pod filmikiem
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5 ... re=related
Może ktoś madry by sie wypowiedział
Może Jaksa po bodobno on wszystko wie i wszystko juz widzieł.
.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości