Mazda3 1.6 Y6 109KM – koło dwumasowe
Koper1473 napisał(a):Czyli 2m u mnie jest nieunikniona?:)
są magicy, którzy z 2 mas robią jedną (teoretycznie trzeba to potem wyważyć, a operacja odbije się na reszcie układu napędowego...), w tych silnikach puki co zbytnio nie ma skarg na 2 masy, jeśli jest uzytkowana prawidłowo i nie było wad fabrycznych to powinna pośmigać długooo.
Krąży plota, że silnik 1.6 HDI w wersji 90 konnej był montowany bez koła dwumasowego, jednak chyba nie w mazdach
Jak w temacie... Niebawem mnie to niestety czeka
Może jakoś do wiosny jeszcze dojeżdżę na starym... w każdym razie finansowo muszę się szykować już...W związku z tym mam kilka pytań do obeznanych w temacie – ewentualnie ludzi, którzy już to wymieniali:
1. Rozumiem, że zakupić najlepiej cały komplet – tj. koło dwumasowe, tarcze, docisk, łożysko hydrauliczne – czyli kompletne sprzęgło? Co niektórzy w zestawie mają jeszcze wysprzęglik? Czy mechanik dopiero po zdemontowaniu ustrojstwa jest w stanie stwierdzić, czy wszystko jest do wymiany?
2. Przeglądając oferty (głównie allegro) widzę, że pasuje zestaw od focusa – zresztą lepiej wpisać od razu hasło focus II – zestaw wypada zdecydowane taniej (nawet 400pln) Najwięcej zestawów jest firmy Sachs ... Kwestia natomiast takiej informacji: średnica tarczy sprzęgła, ilość zębów tarczy – tu zauważyłem, że w zależności od ofert potrafią się te kwestie techniczne różnić. Czy ma to jakieś znaczenie ? w zestawie
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 22117.html jest to odpowiednio średnica 240 mm, ilość zębów tarczy 23... Dobierać ze sprzedawcą po numerze VIN?
3. Jakie mogą być orientacyjne koszty wymiany przez mechanika? (nie w ASO) Czy jest tu dużo rozbierania silnika, trudności itp?
4. Brać w ogóle pod uwagę regenerację wszystkiego?
5. Są też zestawy firmy LUCAS, trochę tańsze – a jakościowo?
6. Na co poza tym jak wyżej zwrócić jeszcze szczególną uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
1. Rozumiem, że zakupić najlepiej cały komplet – tj. koło dwumasowe, tarcze, docisk, łożysko hydrauliczne – czyli kompletne sprzęgło? Co niektórzy w zestawie mają jeszcze wysprzęglik? Czy mechanik dopiero po zdemontowaniu ustrojstwa jest w stanie stwierdzić, czy wszystko jest do wymiany?
2. Przeglądając oferty (głównie allegro) widzę, że pasuje zestaw od focusa – zresztą lepiej wpisać od razu hasło focus II – zestaw wypada zdecydowane taniej (nawet 400pln) Najwięcej zestawów jest firmy Sachs ... Kwestia natomiast takiej informacji: średnica tarczy sprzęgła, ilość zębów tarczy – tu zauważyłem, że w zależności od ofert potrafią się te kwestie techniczne różnić. Czy ma to jakieś znaczenie ? w zestawie

3. Jakie mogą być orientacyjne koszty wymiany przez mechanika? (nie w ASO) Czy jest tu dużo rozbierania silnika, trudności itp?
4. Brać w ogóle pod uwagę regenerację wszystkiego?
5. Są też zestawy firmy LUCAS, trochę tańsze – a jakościowo?
6. Na co poza tym jak wyżej zwrócić jeszcze szczególną uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
Jesteś z okolic Warszawy, proponuję, abyś spróbował się skontaktować z warsztatem Jaksy niedaleko Bronisz. Będziesz miał odpowiedzi ze "źródła", które podejrzewam temat dwumasu obrobiło na wszystkie strony.
Powodzenia
Powodzenia
Jaki przebieg ma Twoje auto?
145.000 km... objawy jakie mam:
1. przy gaszeniu auta słychać takie – hmm... jakby to określić
nie wiem – głuche walnięcie...
2. wydaje mi się, że czasem jedynka wchodzi niezbyt precyzyjnie. Potrafi rzadko bo rzadko ale wyskoczyć zanim ruszę...
3. wczoraj po zaparkowaniu zauważyłem bardziej niepokojący objaw – w czasie pracy auta na biegu jałowym, po naciśnięciu i trzymaniu sprzęgła dało się słyszeć ciche bo ciche ale ciągłe "trykanie" – bardziej to właściwie słychać od wewnątrz niż na zewnątrz. Co ciekawe nie słyszałem tego z kolei dziś rano...
4. nie wiem, czy ma to związek, ale rano kiedy auto jest zimne (szczególnie teraz przy mrozach) dość ciężko wchodzi też dwójka – ale tylko za pierwszym wrzuceniem...
W czasie jazdy nie słyszę jakiś dziwnych odgłosów, biegi przerzucają się płynnie i bez niespodzianek
1. przy gaszeniu auta słychać takie – hmm... jakby to określić
2. wydaje mi się, że czasem jedynka wchodzi niezbyt precyzyjnie. Potrafi rzadko bo rzadko ale wyskoczyć zanim ruszę...
3. wczoraj po zaparkowaniu zauważyłem bardziej niepokojący objaw – w czasie pracy auta na biegu jałowym, po naciśnięciu i trzymaniu sprzęgła dało się słyszeć ciche bo ciche ale ciągłe "trykanie" – bardziej to właściwie słychać od wewnątrz niż na zewnątrz. Co ciekawe nie słyszałem tego z kolei dziś rano...
4. nie wiem, czy ma to związek, ale rano kiedy auto jest zimne (szczególnie teraz przy mrozach) dość ciężko wchodzi też dwójka – ale tylko za pierwszym wrzuceniem...
W czasie jazdy nie słyszę jakiś dziwnych odgłosów, biegi przerzucają się płynnie i bez niespodzianek
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
Czy jesteś pewien, że chcesz wymieniać koło 2M?
Z objawów, które przedstawiłeś nie wynika, żeby dwumasa była walnięta.
Jedynkę to Ty chyba nieprecyzyjnie wbijasz. Może pedał sprzęgła do końca nie wciskasz i dlatego, źle biegi wchodzą i wyskakują.
To ciche "tyrkanie" po wciśnięciu sprzęgła to i u mnie czasami słychać, ale nie oram się tym bo zdarza się to rzadko i raz przy zimnym silniku, a inym razem przy ciepłym.
Sprawdź może olej w skrzyni biegów czy wogóle jest, a jak jest to w jakim stanie
Z objawów, które przedstawiłeś nie wynika, żeby dwumasa była walnięta.
Jedynkę to Ty chyba nieprecyzyjnie wbijasz. Może pedał sprzęgła do końca nie wciskasz i dlatego, źle biegi wchodzą i wyskakują.
To ciche "tyrkanie" po wciśnięciu sprzęgła to i u mnie czasami słychać, ale nie oram się tym bo zdarza się to rzadko i raz przy zimnym silniku, a inym razem przy ciepłym.
Sprawdź może olej w skrzyni biegów czy wogóle jest, a jak jest to w jakim stanie
Jeśli te objawy do dwumas, to jest to dopiero początek jego końca. Ja przyjmuje jedną zasadę, do puki samochodem nie szarpie, nie ma problemów z jazda i drganiami (nie cierpi skrzynia) to jeździć i oszczędzać.
Co do kosztów, wymiana kompletu powinna się zamknąć w 500 zł (robocizna), zależy gdzie bedziesz robił. Czasem dwumas zasyfi też tak rozrusznik, że jest nie do odratowania.
Przy Twoim przebiegu najrozsądniej będzie chyba wymienić komplet, wysprzęglik też bym wymienił, jest sporo przypadków że szwankuje, a potem trzeba ponownie zrzucać skrzynię itd.
Poszukaj sobie na YT jakie dźwięki towarzyszą umierającemu K2M, sprawdź gaszenie samochodu ze sprzęgłem i bez itd.
Co do regeneracji, dużo czytałem negatywnych opinii o regeneracji dwumasy, nie bawiłbym się w to...
W ofercie forda jest za to regenerowana tarcza sprzęgła, producent daje gwarancje itd.
K2M do y6 widziałem tylko produkcji SACHS, cały komplet ~2000 PLN.
Ja bym jeździł i czekał na prawdziwe objawy, różne dziwne stukania, "mrowienie" sprzęgła itd niektórym nie zniknęły po wymianie kompletu
)
Co do kosztów, wymiana kompletu powinna się zamknąć w 500 zł (robocizna), zależy gdzie bedziesz robił. Czasem dwumas zasyfi też tak rozrusznik, że jest nie do odratowania.
Przy Twoim przebiegu najrozsądniej będzie chyba wymienić komplet, wysprzęglik też bym wymienił, jest sporo przypadków że szwankuje, a potem trzeba ponownie zrzucać skrzynię itd.
Poszukaj sobie na YT jakie dźwięki towarzyszą umierającemu K2M, sprawdź gaszenie samochodu ze sprzęgłem i bez itd.
Co do regeneracji, dużo czytałem negatywnych opinii o regeneracji dwumasy, nie bawiłbym się w to...
W ofercie forda jest za to regenerowana tarcza sprzęgła, producent daje gwarancje itd.
K2M do y6 widziałem tylko produkcji SACHS, cały komplet ~2000 PLN.
Ja bym jeździł i czekał na prawdziwe objawy, różne dziwne stukania, "mrowienie" sprzęgła itd niektórym nie zniknęły po wymianie kompletu
dzięki za odpowiedzi... może i rzeczywiście trochę za bardzo się "oram"
jak to nazywa Dominooo tym dwumasem ale nie lubię jak mi coś pyrka w aucie
autem nie szarpie, stukania na razie nie słychać, "mrowienia" (czyli jak rozumiem delikatnych drgań) sprzęgła też póki co nie ma...natomiast Dominooo – olej w skrzyni jest – wymieniony był zresztą pół roku temu... to mój pierwszy diesel stąd większość kwestii typu K2M, turbina to dla mnie ciągle nowość
a jeszcze jak się człowiek tu oczyta to mu się potem myślenie włącza 
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
daro31 napisał(a):a jeszcze jak się człowiek tu oczyta to mu się potem myślenie włącza
To zacznij omijać wątki "usterkowe", a czytaj tylko o dylematach w wyborze dywaników, spojlerów czy nakładek na pedały

Dlatego raczej nie kupie diesla , coraz więcej problemów w nowszych samochodach, co chwile się czyta i słyszy co się dzieje z dieslami , jeżeli diesel to tylko wyprodukowany przed 2000r
(bez obrazy fani diesla to tylko moja opinia )
(bez obrazy fani diesla to tylko moja opinia )
idąc tym tropem, to nowej benzyny też niedługo nie kupisz 
akostarek napisał(a):idąc tym tropem, to nowej benzyny też niedługo nie kupisz
spoko oko jak na razie w mojej benzyce wymieniłem tylko wycieraczki bo skrzypiały poza tym jestem bardzo zadowolony
vqsoft napisał(a):bo masz prosty jak cep silnik
kup sobie nowego tjeta albo tce i zobaczysz)
dlatego po przeczytaniu setki postów na forach samochodowych w poszukiwaniu nowego samochodu postawiłem na M3
Zastanawiam się właśnie nad swoim K2M w serwisie Boscha krzyknęli mi z wymianą ok 4000 tyś to jest koło Luka sprzęgło docisk itd... i co tu robić chyba trzeba zapłacić jest ktoś może kto zregenerował te koło i jeździ ?
-
adam.misiek1985
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości