Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez jgorsk » 10 cze 2011, 09:53

ravs, posluchaj czy po wylaczeniu zaplonu slychac cichutkie piszczenie na stalej czestotliwosci
z okolic EGRa. Po wylaczeniu slinika EGR bedzie stukal kilka razy, po mniej niz minucie,
wszystko powinno ucichnac. U mnie zostawalo piszczenie. Wtedy EGR byl sterowany
az do rozladowania akumulatora. Jesli piszczy, to problem jest zwiazany z EGRem.
Ja dla pewnosci odlaczylem go jak piszczal. Wtedy pobor pradu spadl ale po nastepnym
uruchomieniu silnik dzialal w trybie awaryjnym, trzeba bylo kasowac bledy.
Mozesz tez sprawdzic, czy pomaga ponowne wlaczenie i wylaczenie zaplonu. U mnie chyba
pomagalo ale to mogl byc przypadek.

Pomoglo czyszczenie EGRa, ale na krotko. Teraz EGR dla odmiany robi problemy
w czasie jazdy – spadek mocy.

Trzeba tez sprawdzic instalacje elektryczna, ktora w tych samochodach jest wcale
nie japonskiej jakosci – zlacza sa tragiczne, inne elementy tez, zwlaszcza te z logo FoMoCo.

Po kilku glebokich rozladowaniach akumulator straci pojemnosc, wiec lepiej napraw to szybko.

Powodzenia.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:43
Posty: 12
Auto: Mazda 3, 1.6D, 2004

Postprzez JAREK » 10 cze 2011, 22:50

Dodam koledzy , że często w tych silnikach przekaźnik świec żarowych się zacina i po wyłączeniu zapłonu prąd idzie na świece żarowe co powoduje rozładowanie akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez ravs » 11 cze 2011, 12:44

Dzieki koledzy za sugestie, srawdze czy ten EGR piszczy, bo tak naprawde nigdy nie przyszlo mi do glowy zeby to zbadac :D Troje elektromechanikow twierdzi ze moja instalacja el jest wporzadku, wiec coz zrobic, umowie sie jeszcze z jednym w tym tygodniu, podam mu kilka tematow i niech szuka. Hm przekaznik swiec zarowych, ciekawe, o tym nie pomyslalem :D
Dziwi mnie tez to ze swiatla przeciwmglowe sie nie pala, mam na mysli tylne, oraz lewe z przodu. Prawe jest ok. Lewa zarowka tez jest ok, nie widze zeby byla spalona. Czy mozliwe ze gdzies na tej instalacji powstalo zwarcie, ktore tak rozladowaloby akumulator ?
Znalazlem na jednym z angielskich for "service manual" do mazdy ze schematami instalacji el wiec cos mozna podzialac.
A i jeszcze jeden fakt, przy podlaczaniu "ujemnej" klemy, czy to do akumulatora w aucie czy w domu do prostownika, calkiem mocno sie iskrzy, czyzby aku juz padal?
Dzieki koledzy raz jeszcze, jesli dojde do rozwiazania sprawy to oczywiscie wszystkimi informacjami sie podziele :]

Sprawdzilem EGR, rzeczywiscie piszczy a po kilku chwilach pare razy pyka :) ale tak jak mowisz po niecalej minucie nastepuje cisza, wiec to pewnie nie jego wina. Hm ale slyszalem pozniej kilkakrotne pykanie, tak jakby zalaczal sie jakis przekaznik, z czestotliwoscia mniej wiecej co minute, moze rzeczywiscie cos jest nie tak z tymi swiecami? :] i jeszcze jedno pytanie, czy wyswietlacz na desce pokazujacy ilosc przejechanych km ma info o nich wyswietlac caly czas, czy po wyjeciu kluczyka ze stacyjki i zamknieciu auta, powinien zgasnac i tyle, to samo tyczy sie kontrolki immobilaizera, caly czas po wylaczeniu silnika i zamknieciu auta miga, a raczej nie powinna, tak? :)
Nie ma to jak poruszac tematy na forum, wiele czlowiek moze sie nauczyc <nauka>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 09:27
Posty: 10
Skąd: Pieszyce
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04

Postprzez ravs » 29 cze 2011, 17:10

Witajcie :]

Moj problem zostal rozwiazany :)
Zostawilem M3 6 dni temu, nie odlaczalem klemy.
Dzis pierwszy raz od tamtego dnia ja odpalilem bez najmniejszego problemu :)
Jak rozwiazalem problem? Otoz okazalo sie to tak banalne, ze az dziw jestem ile zajelo mi to czasu :D Wymienilem po prostu akumulator na nowy :]

Skasowalem bledy na EGR, nic juz sie nie zapala, wiec bledy pewnie wyskoczyly przez spadki napiecia w akumulatorze :)

Coz wiec, aby kazdy moj oraz wasze koledzy problemy, z naszymi autkami byly tak banalne do rozwiazania :]

Pozdrawiam i szerokosci :]
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 09:27
Posty: 10
Skąd: Pieszyce
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04

Postprzez moon » 20 lip 2011, 17:00

Witam

Wydaje mi się, że mam podobny problem do tego, który otwierał ten temat, więc podepnę się tutaj. Na jeszcze zimnym silniku (choć wydaje mi się, że nie tylko), stojąc na światłach, 'podskakują mi obroty. Dodatkowo na niskich obrotach dymi nieco na czarno, w trakcie jazdy tez mu się to zdarzało, jednak głównie przy np. częstym ruszaniu w korku. I czasem 'nie idzie od razu' przy naciśnięciu gazu, nie od razu.

Byłem z autem na komputerze w ASO, wyszły tylko jakieś drobiazgi ze świecami żarowymi, facet zajrzał też z ciekawości do rury prowadzącej do turbiny (sorry za niefachowość), tej od strony prawej, i stwierdził, że olej jest w przepływomierzu i że od strony turbiny przy tej rurze jest sadza. Z tego, co się potem dowiedziałem olej i sadza to wcale nic niezwykłego. SKonludował, że turbina się kończy. Trochę mnie zmartwił, ale potem śledząc forum i radząc się znajomego, doszedłem do wniosku, że to chyba jednak nie turbina. Wczoraj z autem byłem w Auto Jaksa i opisaniu objawów, bez zaglądania właściwie pod maskę, od razu usłyszałem, że to będzie zawór dawki paliwa, coś z pompą lub wtryski. Jako że rzeczy z pompą nie robią, pan dał mi wizytówkę i skierował od razu do diesel-system na Sokratesa. Wsadzili moją M3 na komputerze, ale nic nie wykazało, zostawili ją na 'ręczne' szukanie i po moim telefonie godzine temu okazało się, że nadal szukają, a pompy nie chcą rozbierać, bo to zbyt kosztowne. I tak się zacząłem zastanawiać, że może faktycznie to może po prostu warto przeczyszcić przepływomierz? Lub może ktoś ma jakąś inną sugestię, co się dzieje?

Pozdrawiam
Artur
Początkujący
 
Od: 30 maja 2010, 21:29
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.

Postprzez dzux » 20 lip 2011, 21:53

Panie Arturze fajnie opisane co sie dzieje z samochodem ale po pierwsze nie wiadomo o jaki samochód chodzi jaki silnik benzyna czy diesel itp, jak ktoś może panu pomóc ????
proszę uzupełnić profil
przeszukać forum odpowiednio do modelu może ktoś miał taki problem (polecam szukanie zaawansowane)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez vqsoft » 20 lip 2011, 21:55

wiadomo ze o diesla
pompa wtryskowa i turbo z sadzą
dla mnie wszystko jasne :)
nie mniej jednak warto uzupełnić profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez moon » 20 lip 2011, 22:06

tak, diesla oczywiscie. zaraz uzupelnie. jesli wszystko jasne, to czy usterka tego typu jest tak trudna czy czasochlonna do wykrycia przez serwis przy Sokratesa (specjalizujacy sie chociazby w pompach Denso)? Turbo z sadzą oznacza jakiś brak szczelności?
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, 22:11 przez moon, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 30 maja 2010, 21:29
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.

Postprzez moon » 20 lip 2011, 22:08

dzux napisał(a):Panie Arturze fajnie opisane co sie dzieje z samochodem ale po pierwsze nie wiadomo o jaki samochód chodzi jaki silnik benzyna czy diesel itp, jak ktoś może panu pomóc ????
proszę uzupełnić profil
przeszukać forum odpowiednio do modelu może ktoś miał taki problem (polecam szukanie zaawansowane)


szczerze mowiac szukalem, ale znalazlem nieco tylko zblizone, nie taki sam. skoro jakis fachowiec przy tym siedzi i w pare godzin nie doszedl do zadnych wnioskow, stad postanowilem zapytac.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2010, 21:29
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.

Postprzez moon » 25 lip 2011, 11:38

Dzisiaj odbieram auto, twierdzą w warsztacie, że po przeczyszczeniu przepływomierza i zaslepieniu EGR (dodatkowo oczyscili jakas zasniedziala wtyczke) moc i reszta wrocilo do normy. Moje pytanie brzmi, czy warto jezdzic caly czas na zaslepionym EGR, czy powinienem jednak za jakis czas go wymienic?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2010, 21:29
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.

Postprzez bestrafal87 » 17 lis 2011, 22:13

Otóż od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem M3 autko jest z 2005 roku i ma przebieg 110000, odkąd go mam auto po zgaszeniu i odczekaniu około 30 sek zaczyna brzęczeć trwa to około 3 sek dźwięk przypomina pracę silnika elektronicznego jakby coś się domykało, chciałem zapytać czy to jest normalne i co ten dźwięk oznacza?



Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Początkujący
 
Od: 1 lis 2011, 10:18
Posty: 6
Skąd: Rz
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 22:29

hmm, strzelam – może egr się nie potrafi domknąć ? były już przypadki, że to zabijało akum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bestrafal87 » 17 lis 2011, 22:47

akum mam nowy i jeszcze chodzi więc przy waszych autach taki dźwięk nie występuje? kurcze a ja myślałem że to jest normalne
Początkujący
 
Od: 1 lis 2011, 10:18
Posty: 6
Skąd: Rz
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 22:55

Hmm, czasem tylko słyszę pstykanie (jakby od temperatury, coś jakby pstryczek w puszkę).
Zdarzyło się też parę razy, że słychać dźwięk jakby coś redukowało ciśnienie, taki przygłuszony dźwięk jakby ost kwaknięcie zachrypniętej kaczki <glupek2> To chyba coś od klimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fixerq » 18 lis 2011, 17:47

Po zgaszeniu silnika, EGR kilkukrotnie otwiera się i zamyka w celu oczyszczenia. Być może o to chodzi :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 19 lis 2011, 11:28

wczoraj zgasiłem przy otwartej masce, było słychać przez chwilę dźwięk opisany w temacie, więc raczej tak powinno być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RKL » 19 lis 2011, 11:49

dopiero po chwili od wyłączenia silnika wyłącza się wspomaganie, może to być właśnie to...w każdnym razie mam tak samo <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 09:44
Posty: 7

Postprzez ravs » 19 lis 2011, 19:27

Stawiałbym na EGR, poczatkowo piszczy a przy końcu kilkakrotnie pyka ;) standard..
Gorzej, gdy po upłynięciu około minuty od wyłączenia silnika nadal piszczy, to wtedy przygotuj sie do jego wymiany ;) Ja właśnie miałem taki przypadek.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 09:27
Posty: 10
Skąd: Pieszyce
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04

Postprzez miru1968 » 19 lis 2011, 22:17

Kiedys kolega "vqsoft" odpowiedział na moje pytanie o to samo tak:
"ten dziwny bzyk wydobywa sie z zaworu podciśnienia ktory steruje gruchą od turbosprezarki
to ze bzyczy i syknie jest normalne
po prostu otworzy sie i powietrze zassie – w efekcie czego zwolni sie naciąg kierownic w sprężarce"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez bestrafal87 » 19 lis 2011, 22:39

u mnie to pyrczenie występuje po odczekaniu 30 sekund po zgaszeniu silnika i trwa może 3-5 sek więc to jest norma uf kamień z serca:)
Początkujący
 
Od: 1 lis 2011, 10:18
Posty: 6
Skąd: Rz
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Franek_Kimono i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323