Wątek, w którym wpisujemy niedomagania silnika 1.6 CiTD. Piszcie jakie usterki wystąpiły w waszym samochodzie (ograniczmy się w tym wątku do silnika ) i jak udało się rozwiązać problem. Nagminnym przypadkiem są niedobory mocy w tym silniku. Chodzi o to, żeby być świadomym jakie są najczęstsze tego przyczyny. Żeby nie dać sobie wmówić, że prawie zawsze to wtryski, albo pompa.
Tu podaję jeszcze bardzo pouczający link. Wprawdzie nie dotyczy stricte tego silnika, ale też francuskiej konstrukcji common rail, troszkę starszej:
http://ftp.psyborg.rpg.pl/hdi/HDI-lusnia.pdf
Opisujmy tylko przypadki, które zostały dobrze zdiagnozowane i rozwiązane.
Ranking usterek silników 1.6 CiTD (diesel)
Strona 1 z 1
Ciekawa propozycja.
Jestem pod dużym wrażeniem jakości tego auta ;M3 16,D 109 km,2007.
Obecnie 206 000 km.
Własnie wymieniłem rozrząd po raz pierwszy od nowości. Mam fotki z wymiany. Wkrótce zamieszczę.
Czad....
Pasek rozrządu BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA. Podstawa zębów bez widocznych naderwań.
Pasek wieloklinowy z niewielkimi pęknięciami poprzecznymi.
Napinacz Paska Ro. Bez luzów.
Jedynie rolka prowadząca delikatnie szumi.
Pompa wody BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA.
Oczywiście nie jest to auto bez wad.
Jednak góruje jakością nad "made in germany"
Poloecam
RK
Jestem pod dużym wrażeniem jakości tego auta ;M3 16,D 109 km,2007.
Obecnie 206 000 km.
Własnie wymieniłem rozrząd po raz pierwszy od nowości. Mam fotki z wymiany. Wkrótce zamieszczę.
Czad....
Pasek rozrządu BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA. Podstawa zębów bez widocznych naderwań.
Pasek wieloklinowy z niewielkimi pęknięciami poprzecznymi.
Napinacz Paska Ro. Bez luzów.
Jedynie rolka prowadząca delikatnie szumi.
Pompa wody BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA.
Oczywiście nie jest to auto bez wad.
Jednak góruje jakością nad "made in germany"
Poloecam
RK
romain napisał(a):Pasek rozrządu BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA. Podstawa zębów bez widocznych naderwań.
Pasek wieloklinowy z niewielkimi pęknięciami poprzecznymi.
Paski różnego rodzaju, płaskie, klinowe, wieklinowe czy też takie jak mamy przy rozrządzie mają to do siebie, że nie widać oznak zużycia a mimo to mogą nagle strzelić. Taka ich uroda, konstrukcji nośna jest wewnątrz i nie wszystko przenosi się na powierzchnię. pzodrawiam
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości