Mazda 3 1.6 diesel 2005r -falowanie obrotów,szarpanie silnikiem

Postprzez Miacho » 17 lut 2011, 14:52

Czy jak występują problemy to silnik chodzi głośniej? Mocniej klekocze itp.? Próbowałeś zatankować na innej stacji? Ja miałem takie akcje, że silnik nie trzymał wolnych obrotów, głośniej chodził, ale nie kopcił, nie pokazywał błędów, przyspieszał normalnie, chyba że silnik był obciążony (wentylator, klima, ogrzewanie szyby) to wtedy trochę nim szarpało na niskich obrotach (albo jak np. w korku wbiłem 1 bieg i tak się kulałem powoli to można było zęby kręgi wybić) – pomogło kilka tankowań na innej stacji (w tym wypadku Lotos – paliwo Dynamic), jak do tej pory problem nie powrócił (odpukać). Na początku trochę się stresowałem bo dwóch magików (mechaników) od razu wskazywało, że wtryski do wymiany, ale MazVagTech doradził zmianę stacji i pomogło (choć naprawdę nie chciałem wierzyć, że to może być związane z paliwem – tankowałem tylko i wyłącznie na Shellu – w dodatku jednej stacji, sprawdzonej przeze mnie w ciągu kilku lat).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez siwysnk » 17 lut 2011, 15:25

hymm paliwo jest raczej dobrej jakości ... dzisiaj jechałem i na początku znowu szarpał jak wracałem to mu przeszło <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez siwysnk » 17 lut 2011, 20:44

Czy po odpięciu przepławki pokaże się jakiś błąd ? Zgaśnie po wpięciu wtyczki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez vqsoft » 17 lut 2011, 21:00

nie odpinaj na pracującym silniku!
kluczk w pozycje oFF i działasz
u mnie sie nic nie zaświeca
ale blad na kompie sie zapisuje
możesz go skasować elm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez siwysnk » 17 lut 2011, 23:11

gdyby to był zatkany np FAP to by wywaliło ikonkę na blacie ?

Mieliście problemy z FAPem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez andrzej9geg » 20 lut 2011, 11:44

Witam sam borykam się z podobnym problemem w M3 ,na luzie gaśnie potrafi zgasnąć podczas jazdy.Ale to nie ,że zawsze .....kiedy chce ,jednak pierwszy raz Mazda zgasła rano jakieś trzy tygodnie temu i było w niej... mniej niż pół zbiornika paliwa ,a tankowałem tylko na Neste.W pracy podpowiedzieli mi żeby znienić stacje ...ok zmieniłem, po tym feralnym dniu zatankowałem na Shellu V-power prawie cały bak.I odrazu różnica w jeździe samochód nie dosyć,że miał moc i to było czuć pod nogą i na dodatek nie gasł.A zatankowałem 6.02.Ale żeby być pewnym kupiłem świeży filtr paliwa w ASO Mazdy na ul.Wielickiej choć w grudniu 2010 w tym ,że ASO był kompleksowy przegląd z wymianą filtrów i oleju także i diagnostyki komputera.Filtr wymieniliśmy w środę (16.02) zalewając go ON ale bez odpowietrzania układu paliwowego (ja nie wiem jak to zrobić choć powiedziano mi ,że taki silnik sam się odpowietrza) i jazda na nowym filtrze.Miło było tylko jeden dzień kiedy Mazda śmigała w czwartek rano przyjechałem do pracy ,kolega przed południem przyjechał z kompem aby odczytać błędy był jeden .....niskie ciśnienie w pompie paliwa.... i skasował błąd.Ten sam dzień godzina 15 podjeżdżam do skrzyżowania czyli tylko 200m od pracy silnik dusi i ...zgasł.Po kilku próbach udało sie uruchomić silnik samochód odstawiłem do pracy .I w zbiorniku jest dobrze poniżej połowy zbiornika.Taka moja przypadłość :( Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lip 2010, 08:48
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK14 1,6 PSA 2006

Postprzez siwysnk » 8 mar 2011, 12:53

u mnie na razie spokój ( odpukać ) , zmieniłem stacje ,przestałem czekać do rezerwy i auto śmiga aż miło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez Wujek123 » 12 sie 2011, 11:32

Podobne problemy mialem jak koledzy, pomoglo:
1) wymiana uszczelek pod przelewami
2) wymiana czujnika cisnienia paliwa (podawal zle wartosci)
3) wymiana filtra paliwa (raczej profilaktycznie)
Początkujący
 
Od: 2 cze 2011, 18:56
Posty: 6

Postprzez martin_torbay » 13 sie 2011, 12:46

hej.
nie mam czasu się zagłebić w temat.
Nie wiem czy w diesel to występuje
czujnik zlokalizowany w okolicy rozrządu, wejdź pod auto, od przodu na dole na bloku silnika, na śrubce ok 8. na 2ch 3ch przewodach, wkręcony w silnik, jak jest wykręcaj i wyczyść go.
Jest magnetyczny oprócz swojego zadania ściąga wszelkie opiłki metalu z silnika, jak go masz to prawie jestem pewien że jest zasyfiony, ale czy go masz.... nie wiem czy jest w diesel
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez widmo82 » 9 lip 2012, 09:04

Coś mi się zdaje, że ostatnio kilku użytkowników na forum ma podobne objawy choroby swoich autek. Odświeżam temat, może ktoś dopisze swoje rozwiązania problemu duszenia auta i kołysania obrotami przy próbie płynnej jazdy?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez cis3k » 9 lip 2012, 09:55

Mi czasami faluje na jałowym. Po zatrzymaniu się jest około 750-800 obrotów i spadam do 700 i są lekkie drgania. O co chodzi?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 16:01
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Banino
Auto: Mazda CX-9 TC 2017r.

Postprzez dymek_ » 24 wrz 2014, 13:35

Witam podpinam się do tematu mam ten sam problem, auto na zimnym silniku zaraz po odpaleniu kopci i się dławi puszczając przy tym "bąki" <dupa> dodatkowa jak jadę na drugim biegu to często przyspieszając od 1000 – 1200 obrotów dusi się i puszcza chmurę dymu za sobą
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez Ralf2107 » 25 wrz 2014, 18:33

Te bąki są czarne, czy jasne ?
Co z Twoim FAP-em ? Wycięty ?
A jak z mocą ? Nie jest zamulony ? U mnie zeszłej zimy turbinka się zawiesiła i objawami było kopcenie po odpaleniu i spadek mocy.
Kilkukrotne przegonienie auta na wyższych obrotach 3-4k pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez sokrzysiek » 1 paź 2014, 13:42

Witam wszystkich jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 2005r od tygodnia mam problem ze swoim samochodem:

1. Objawy:
– po odpaleniu obroty silnika skaczą w zakresie od 500 do 600(może 600 do 700, nie jest to skok ciągiem, raczej wygląda to tak 5s jest ok, 2s skaczą i tak cały czas, czasami dłużej skaczą i może zgasnąć), czuć jak silnik się krztusi, szarpie, potrafi nawet zgasnąć po minucie, samochód potrafi też zgasnąć gdzieś na światłach ale to rzadkość

– podczas jazdy jest podobny problem, czuć jak samochód szarpie w niektórych momentach nie ważne na jakim biegu(na 1,2,3 jest to najbardziej odczuwalne) uczucie jest takie jakby nie otrzymywał paliwa przez chwilę, a potem je momentalnie dostawał(szarpanie), najbardziej odczuwalne jest szarpanie przy popuszczaniu, puszczani gazu
silnik czy podczas jazdy czy postoju, pracuje głośniej, jak się na niego popatrzy strasznie się krztusi, przez to się rzuca, klekocze
P.S. samochód nie gaśnie podczas jazdy.
Byłem u mechanika na początku wyskoczył błąd czujnika położenia wału -został on skasowany , ale niestety usterka nadal jest . Proszę o jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 12:42
Posty: 9
Skąd: Okuniew
Auto: Mazda 3 (BK14)-1.6DI Turbo

Postprzez Pawel 32 » 1 paź 2014, 14:16

Witaj jeżeli po podłączeni kompa i odczytaniu błędów nic nie wskazuje, sprawdził bym pod kontem mechanicznym czyli wężyki podciśnieniowe przepustnice wyczyścić i kolektor ssący Uszczelka.Ale dziwię się że pod kompem nic nie wyszło oscyloskop sie kłania tyle mojego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez dymek_ » 27 paź 2014, 17:35

Witam u mnie dalej problem odebrałem auto od mechanika, zregenerowany jeden wtrysk lał z góry i dołu pozostałem sprawdzone na maszynie sa w pełni sprawne, wymieniona świeca żarowa jedna padnięta były i objawy dalej takie same autko na biegu jałowym się dusi i kopci na biało wygląda to podobnie jak podczas wypalania filtra, dodatkowo w zaworze egr było pełno sadzy z opiłkami metalu, nie wiem czy turbo może mieć coś z tym wspólnego ale puszcza mi olej i przy Ic jest lekki jego wyciek??

Dopisano 27 paź 2014, 17:36:

po podłączeniu do kompa jedynym błędem było zbyt małe ciśnienie w układzie turbo, dokładnie nie pamiętam
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 27 paź 2014, 19:27

Błąd o korekcie ciśnienia turbiny. To szukaj nieszczelności.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 27 paź 2014, 20:36

Ale czy te falowanie jest możliwe przez tą nieszczelność. jutro wstawie auto i sprawdzę to,
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 27 paź 2014, 21:28

Falowanie to raczej inny powód ale warto pozbyć się nieszczelności przy IC
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 30 paź 2014, 18:33

na łączeniu Ic puszcza całkowicie olej więc raczej jest do wymiany węże wszystkie całe, a falowanie jak ręką odjął narazie ustąpiło czy jest możliwe że układ był zapowietrzony ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323