MAZDA 3 1,6 D POMOCY !!!! Problem AUto gaśnie

Postprzez stafik » 16 kwi 2011, 22:46

Witam wszystkich, kupiłem nie dawno Madzie 3 1,6D 90KM 2008r.
Mam taki problem:
Jechałem z Gdańska do Krakowa, po przejechaniu 300 KM samochód zgasł. Popatrzyłem przy silniku czy wszystko jest podłączone itd, po czym odpaliłem auto i przejechałem ok. 100 KM auto zgasło ponownie. Teraz da się jeździć ale powoli do ok 1000 obrotów, powyżej gaśnie.
Czy może ktoś miał taki problem?
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez Blumek » 17 kwi 2011, 03:10

stafik napisał(a):kupiłem nie dawno Madzie 3 1,6D 90KM 2008r.


Sprzedawali takie gdzieś 90 KM? Myślę że szukajka nie gryzie, podobnych problemów jest tu mnóstwo opisanych.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez stafik » 17 kwi 2011, 08:59

tak 1,6D 90KM ma po prostu inne oprogramowanie, silnik, turbina itd. takie samo jak przy 109KM. Model powstał z powodu powstania jakichś przepisów w Beneluxie (opłaty dla silników do 90KM i poniżej), podobnie jest z golfem 1,9 90KM(ten sam silnik co 105KM w większości przypadków, były też montowane stare 90KM), Komputer można przeprogramować.

rozwiązania mojego problemu szukałem, znalazłem tylko problem z gaśnięciem przy niskich obrotach (głównie w Mazda 6),
zastanawiam się czy po prostu nie jest to filtr paliwa???


dodam jeszcze jedną rzecz, Mazda jest z 07.2008r. (przebie 68 000 autentyk wpisy przy VIN) więc teoretycznie jest na gwarancji , dzwoniłem do serwisu powiedzieli, że gwarancja czynna ale ostatnio auto było na przeglądzie po przejechaniu 28 000 km a nie jak zalecane 20 000km, więc Mazda może nie chcieć naprawiać usterki, w przypadku dużego kosztu.

Proszę jeszcze raz o pomoc

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez stafik » 19 kwi 2011, 07:31

Ponawiam, nikt nie miał podobnego problemu?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez BlackM3 » 19 kwi 2011, 11:22

Przyczyn może być wiele jak koledzy napisali, ale przerabiałem coś, co dawało objawy takie jak opisałeś. Uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu. Konkretnie był pęknięty, bo jest w takim mądrym miejscu, że nie problem, aby jakiś kamień tam przygrzmocił. Ale najlepiej jedź na diagnostykę komputerową. 100% wyjdzie w czym problem.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez vqsoft » 19 kwi 2011, 13:22

90KM miał inną turbine bez zmiennej geometri
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wojtek85 » 19 kwi 2011, 18:11

viewtopic.php?f=91&t=68702

pocczytaj tutaj moze sie Ci cos przyda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez stafik » 22 kwi 2011, 21:25

dzięki za podpowiedzi :–)

a o to rozwiązanie problemu:
wstawiłem mazdzię do aso (ostatni m-c gwarancji) i na drugi dzień ją odebrałem. Okazało się, że zepsuł się czujnik przy pompie wtrysku paliwa :–) (nie wiem czy to ten sam co wyżej wymieniony),
dzięki wszystkim jeszcze raz

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323