radzi89 napisał(a):Posrdenio kolega mial racje, ze trubina sie zalacza o wylacza gdyz jadac na niskich obrotach jej praca jest praktycznie zerowa. Gdybyscie zamontowali sobie wskaznik doladowania to zauwazycie, ze auto z turbodoladowaniem przy bardzo delikatnym obchodzeniu sie z gazem korzysta z podcisnienia, dopiero przy mocniejszym depnieciu w gaz silnik otrzymuje nadcisnienie z turbo

przeglądając logi z drogi jednego z forumowiczów:
przy 1900 obr/min turbo dmucha 1,26 bara
przy 2080 obr/min ciśnienie doładowania wynosi 1.37 bara
Różnice się są duże, więc to raczej nie jest wina jeżdżenia na efektywnej granicy turbo.
dane są chyba z lekkiego przyspieszania, ale nie widzę tam, żeby turbo dawało podciśnienie (<1 bara)
a samo "załączanie" turbo można chyba tylko podciągnąć pod overboosta przy stanowczym depnięciu.
Czekamy na wyniki z kompa (sie oftop zrobił ;p)
Edit żeby nie ciągnąć tematu: w benzynie jest mniejsze ciśnienie gazów spalinowych, dlatego turbo ma sens dopiero przy wyższych obrotach. Z tego tez powodu stosuje się "podwójne" doładowanie w silnikach np TSI, gdzie przy niskich obrotach dmucha głównie kompresor, a dopiero od jakich 2500 RPM działa sama turbina.