Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Końcówka Ci została, ponieważ się zapiekła i podczas odkręcania mechanik ją ukręcił.
Z tego co wiem to tylko podnoszenie głowicy pomoże. Innego sposoby nie ma, bo nie ma do tego kawałka dostępu i nie ma jej jak wyciągnąć.
Mozna tak jeżdzić. Końcówka na pewno jest tak zapieczona, że nie wpadnie do silnika. Jedyny minus to sprawne 3 świece ale nawet na -20 stopniach odpalisz M3 jak będziesz miał dobry aku i te świece.
Z tego co wiem to tylko podnoszenie głowicy pomoże. Innego sposoby nie ma, bo nie ma do tego kawałka dostępu i nie ma jej jak wyciągnąć.
Mozna tak jeżdzić. Końcówka na pewno jest tak zapieczona, że nie wpadnie do silnika. Jedyny minus to sprawne 3 świece ale nawet na -20 stopniach odpalisz M3 jak będziesz miał dobry aku i te świece.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
sa zakłady co wyciągają z takich opresji
koledzy na innych forach polecają
http://warszawa.szerlok.pl/oferta/urwan ... IDKPj.html
zdjęcie głowicy to ostateczność!!!
koledzy na innych forach polecają
http://warszawa.szerlok.pl/oferta/urwan ... IDKPj.html
zdjęcie głowicy to ostateczność!!!
Koledzy podpowiedzcie, bo będę na dniach wymieniał – czy do Z6 z 2005 dać świece jak książka pisze Denso lub NGK, czy może polecicie coś innego? A jeśli coś z tych pierwszych to które?
Przy okazji – będę też wymieniał filtry i olej w skrzyni, jakby ktoś z Was mógł polecić coś sprawdzonego to będę wdzięczny
Przy okazji – będę też wymieniał filtry i olej w skrzyni, jakby ktoś z Was mógł polecić coś sprawdzonego to będę wdzięczny
Jeżeli chodzi o świece To raczej zostałbym tylko przy tych firmach co wymieniłeś. Jeżeli chodzi o NGK to jest tylko jeden model platynowo-irydowych to twojego auta IFR5E11, Ja z NGK jestem zadowolony. Wcześniej miałem zwykłe świece i miałem już wypalone na maxa, nawet spalanie spadło o około 0.3 l/100.
DENSO to SK16PR-E11
Co do filtrów to chyba bardziej indywidualny wybór.
DENSO to SK16PR-E11
Co do filtrów to chyba bardziej indywidualny wybór.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Witam.
Odkopię temat. Coś ktoś się dowiedział na temat tej kontrolki
Bo u mnie też nie świeci. Dopóki były plusowe temperatury tłumaczyłem sobie to tym że jest ciepło to po co ma się świecić. Dzisiaj było -3 i dalej nie świeci. Nie wiem czy jechać do serwisu, czy faktycznie nie ma tej kontrolki
Żebym nie wyszedł na pajaca pytając w serwisie
Pozdrawiam.
Odkopię temat. Coś ktoś się dowiedział na temat tej kontrolki
Pozdrawiam.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
hmm u mnie kontrolka mignie na ułamek sekundy już przy +5 stopniach. Temperatura jest ustalana na podstawie czujnika temp cieczy chłodzącej, więc może nieco odbiegać od wskazań czujnika temp zewnętrznej.
jak to mniej więcej powinno wyglądać:

jak to mniej więcej powinno wyglądać:

Być może przy niższych temperaturach kontrolka się "obudzi".
Chociaż czytając instrukcję jest napisane:
"Lampka kontrolna świec żarowych zapala się po ustawieniu włącznika zapłonu w położenie ON. Gaśnie, gdy świece żarowe osiągną właściwą temperaturę".
Wynika z tego że powinna się zaświecić. Zrobię tak jak mówi Domino. Poobserwuję.
Reasumując kontrolka jest
Chociaż czytając instrukcję jest napisane:
"Lampka kontrolna świec żarowych zapala się po ustawieniu włącznika zapłonu w położenie ON. Gaśnie, gdy świece żarowe osiągną właściwą temperaturę".
Wynika z tego że powinna się zaświecić. Zrobię tak jak mówi Domino. Poobserwuję.
Reasumując kontrolka jest
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
jeśli temp jest wystarczająca do odpalenia bez grzania to kontrolka się nie świeci (sam byłem zdziwiony
)
Panowie nie panikowac proszę kontrolka przy dodatnich temperaturach się nie zapala ,około zera do minus pięc tylko mrugnie wiecej mrozu chwile sie świeci.
Ja to wyczekuje aż ją zobaczę, ale na razie mi się nie udało, ale szczerze to nawet nie wiem w którym rejonie jej szukać na zegarach.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Ja od siebie też dodam, że mam Mazde 3, 1.6 diesel z 2004 roku i też nie zauważyłem do tej pory, żeby na zegarze świeciła się, choćby przez ułamek sekundy żółta "sprężyna". Samochód mam od miesiąca, więc w zimie nie wiem jak jest. Skoro tyle osób o tym pisze, że ma podobnie. to zakładam, że to normalne.
Swoją drogą zastanawiam się czy ta kontrolka tam w ogóle jest, bo ktoś na 1 stronie napisał, że jej nie ma, a ktoś inny pisze, że jest. Kto tu wprowadza w błąd?
EDIT:
Jednak chyba jest, tylko zapala się dopiero na mrozach. Pożyjemy, zobaczymy.
viewtopic.php?f=91&t=69657
Swoją drogą zastanawiam się czy ta kontrolka tam w ogóle jest, bo ktoś na 1 stronie napisał, że jej nie ma, a ktoś inny pisze, że jest. Kto tu wprowadza w błąd?
EDIT:
Jednak chyba jest, tylko zapala się dopiero na mrozach. Pożyjemy, zobaczymy.
viewtopic.php?f=91&t=69657

- Od: 12 wrz 2011, 19:24
- Posty: 41
- Skąd: Opolszczyzna
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan
zawsze można zweryfikować działanie samej kontrolki w teście "zegarów i kontrolek" – wchodzimy do menu jak do ustawien obliczanego wskazania zuzycia paliwa.
podałem zdjęcie z czasami podgrzewania (sprężynka) i dogrzewania w zależności od temp z silnika 1.6 HDi, mogą być minimalne różnice.
podałem zdjęcie z czasami podgrzewania (sprężynka) i dogrzewania w zależności od temp z silnika 1.6 HDi, mogą być minimalne różnice.
Witam !
W swojej M3 1.6 MZ-CD wymieniłem ostatnio akumulator i świece żarowe. Temperatura na zewnątrz +7°C. Kontrolka świec się nie zapaliła. Może w instrukcji obsługi jest mowa o zapalającej się za każdym razem kontrolce świec w wersji z japońskiem dieslem 2.0.
Pozdrawiam.
W swojej M3 1.6 MZ-CD wymieniłem ostatnio akumulator i świece żarowe. Temperatura na zewnątrz +7°C. Kontrolka świec się nie zapaliła. Może w instrukcji obsługi jest mowa o zapalającej się za każdym razem kontrolce świec w wersji z japońskiem dieslem 2.0.
Pozdrawiam.
Instrukcja jest w tym wypadku nieprecyzyjna, w tym silniku kontrolka świec zapala się tylko gdy ECU wyśle żądanie grzania świec. Z tego co zaobserwowałem, to temp płynu chłodzącego musi być poniżej 5 stopni aby kontrolka się zaświeciła (na pół sekundy).
U mnie się zapała na te pół sekundy przy -3 – 0*C dopiero 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości