szarpanie plus ciemne spaliny (1.6 MZ-CD 2004)
1, 2
Mam dwa tematy związane z M3, choć mam wrażenie, że mogą się łączyć w 1 problem.
Od jakichś kilku miesięcy tak mniej więcej w przedziale obrotów 1800-2100 auta przestaje na chwile ciągnać aby za chwilę zacząć, oczywiście lekko szarpiąc samochodem. O ile ten zakres na biegach 1,2 trwa bardzo krótko o tyle jazda na biegach 3,4,i 5 jest nieprzyjemna, bo to są prędkości na których się najwięcej jeżdzi (dla biegu 3 – około 50km/h – miasto; dla 4 biegu – 70-80km/h – trasa; dla biegu 5 jest to około 110 km/h – droga ekspresowa). Jeśli nie przyspieszam i jestem w omawianym zakresie to auto nieciągnie, ciągnie i szarpie i znów nie ciągnie.
Drugi temat to ciemne spaliny podczas jazdy, niekoniecznie przy dużym obciążeniu. Ja ich nie wdziałem ale osoba, która jechała za mną właśnie tak mi powiedziała, że na prostym, równym odcinku zdarzało się kopcenie z rury wydechowej. Na własne oczy, przy zakupie widziałem kopcenie na luzie ale gdzieś koło 3,5k obrotów a takimi obrotami to ja nie jeżdzę, więc na trasie coś innego musiało być.
Stawiam na wtryski ale nie wiem czy to tłumaczyłoby brak ciągu i szapranie w pewnym tylko zakresie obrotów.
Jakieś inne sugestie albo przynajmniej co sprawdzać?
Od jakichś kilku miesięcy tak mniej więcej w przedziale obrotów 1800-2100 auta przestaje na chwile ciągnać aby za chwilę zacząć, oczywiście lekko szarpiąc samochodem. O ile ten zakres na biegach 1,2 trwa bardzo krótko o tyle jazda na biegach 3,4,i 5 jest nieprzyjemna, bo to są prędkości na których się najwięcej jeżdzi (dla biegu 3 – około 50km/h – miasto; dla 4 biegu – 70-80km/h – trasa; dla biegu 5 jest to około 110 km/h – droga ekspresowa). Jeśli nie przyspieszam i jestem w omawianym zakresie to auto nieciągnie, ciągnie i szarpie i znów nie ciągnie.
Drugi temat to ciemne spaliny podczas jazdy, niekoniecznie przy dużym obciążeniu. Ja ich nie wdziałem ale osoba, która jechała za mną właśnie tak mi powiedziała, że na prostym, równym odcinku zdarzało się kopcenie z rury wydechowej. Na własne oczy, przy zakupie widziałem kopcenie na luzie ale gdzieś koło 3,5k obrotów a takimi obrotami to ja nie jeżdzę, więc na trasie coś innego musiało być.
Stawiam na wtryski ale nie wiem czy to tłumaczyłoby brak ciągu i szapranie w pewnym tylko zakresie obrotów.
Jakieś inne sugestie albo przynajmniej co sprawdzać?
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
wtryski możesz sprawdzić próba przelewową i ten test powie Ci najwięcej o kondycji wtryskiwaczy. ja jednak podejrzewał bym – egr lub przeplywke
nie świeci sie cie MIL ?
byleś na kompie?
dobrze by było aby ten temat przenieś do działu diesle
nie świeci sie cie MIL ?
byleś na kompie?
dobrze by było aby ten temat przenieś do działu diesle
W tej chwili nie świeci mi się nic.
W zimie miałem problemy z kontrolką MIL ale po kasowaniu błędów już się nie pojawia.
Komputer w lutym podpiąłem i pokazał kilka błędów, m in. problemy z zaworem EGR ale te błędy też zostały wykasowane i teraz na komputerze jest czysto.
Próbę przelewową postaram się wykonać.
Co do EGR-u i przepływomierza to nie wiem jak je inaczej niż przez komputer sprawdzać.
ASO mogłoby pomóc?
W zimie miałem problemy z kontrolką MIL ale po kasowaniu błędów już się nie pojawia.
Komputer w lutym podpiąłem i pokazał kilka błędów, m in. problemy z zaworem EGR ale te błędy też zostały wykasowane i teraz na komputerze jest czysto.
Próbę przelewową postaram się wykonać.
Co do EGR-u i przepływomierza to nie wiem jak je inaczej niż przez komputer sprawdzać.
ASO mogłoby pomóc?
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
No i MIL zaczął się świecić ale po jakimś czasie zgasnął.
Za to problem z szarpaniem i nierówną pracą silnika narasta.
Gdzieś czytałem, że jakość paliwa ma duże znaczenie dla tego silnika.
Prawda?
Jutro jadę na komputer ale koleś z którym rozmawiałem dziś jest chyba bardzo odporny na wiedzę i dyskusję i będzie tak jak on chce albo nie będzie wcale.
Za to problem z szarpaniem i nierówną pracą silnika narasta.
Gdzieś czytałem, że jakość paliwa ma duże znaczenie dla tego silnika.
Prawda?
Jutro jadę na komputer ale koleś z którym rozmawiałem dziś jest chyba bardzo odporny na wiedzę i dyskusję i będzie tak jak on chce albo nie będzie wcale.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Sprawdź na początku EGR'a, miałem bardzo podobnie, u mnie przy ok. 1900-2000 obr. (ale nie zawsze) ,występowała chwilowa czkawka i pojawiał się dym z rury, jadąc nawet spokojnie ze stałą prędkością. Nie był to przepływomierz, a jak się okazało EGR, chociaż co ciekawe komputer pokazywał że teoretycznie że jest wszystko ok.
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
EGR został wyczyszczony – ponoć był dość brudny.
Efekt – niewielki. Jak kopcił, tak dalej kopci. No może rzadziej się dławił.
Za radą mechanika zalałem mixol (0,5l na pełny brak). Trochę śmierdzi przy odpalaniu ale zaraz zapach ustępuje.
Najciekawsze, że po tygodniu od naprawy Mazda zatrzymała się na drodze. Pełen zestaw kontrolek na desce się pojawił i tyle. Po długich namowach udało mi się ją nakłonić do odpalenia i zjechałem na pobocze (oryginalnie zatrzymała się na moście).
Z pobocza, nie przekraczając 1,5k obrotów (przy wyższych obrotach jest metaliczny dźwięk, jakby spod podwozia – może katalizator) odstawiłem ją do elektromechanika i jutro wyrok powinienem dostać (w sumie to chcę wiedzieć co jej dolega), choć boję się, że mogę się nie dowiedzieć.
Efekt – niewielki. Jak kopcił, tak dalej kopci. No może rzadziej się dławił.
Za radą mechanika zalałem mixol (0,5l na pełny brak). Trochę śmierdzi przy odpalaniu ale zaraz zapach ustępuje.
Najciekawsze, że po tygodniu od naprawy Mazda zatrzymała się na drodze. Pełen zestaw kontrolek na desce się pojawił i tyle. Po długich namowach udało mi się ją nakłonić do odpalenia i zjechałem na pobocze (oryginalnie zatrzymała się na moście).
Z pobocza, nie przekraczając 1,5k obrotów (przy wyższych obrotach jest metaliczny dźwięk, jakby spod podwozia – może katalizator) odstawiłem ją do elektromechanika i jutro wyrok powinienem dostać (w sumie to chcę wiedzieć co jej dolega), choć boję się, że mogę się nie dowiedzieć.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Mixol już jest i nie ma co się nad nim za bardzo rozwodzić.
Poprawki nie będzie.
Za to kolejny mechanik zdiagnozował problem.
Stwierdził, że jest to problem z zaworem wysokiego ciśnienia (zakładam, że jest to zawór SCV).
Mam go sobie kupić.
Czy ktoś zna numer katalogowy i producenta tego zaworu? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Czy są jakieś zamienniki (np. z Forda albo PSA)? Może one podejdą? Jaka jest orientacyjna cena takiego zaworu? Czy można sprawdzić czy używany zawór jest sprawny zanim sie go kupi i wmontuje (może jakieś organoleptyczne sprawdzenie)?
Mam takie 2 numery tego zaworu:
0 928 400 681 (komplet do pompy 0 445 010 089)
0 928 400 607 (komplet do pompy 0 445 010 102)
Diagnoza ta oparta jest na tych błędach, które zdiagnozował pierwszy mechanik, po tym jak zaraz po zgaśnięciu silnika zawiazłem mu auto:
P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
P1180 Fuel Delivery System – Low
Drugi mechanik stwierdził, że zarówno kopcenie, jak i nierówna praca silnika oraz zgaśnięcie auta i metaliczny dźwiek z okolic pasażera są spowodowane tym zaworem.
Poprawki nie będzie.
Za to kolejny mechanik zdiagnozował problem.
Stwierdził, że jest to problem z zaworem wysokiego ciśnienia (zakładam, że jest to zawór SCV).
Mam go sobie kupić.
Czy ktoś zna numer katalogowy i producenta tego zaworu? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Czy są jakieś zamienniki (np. z Forda albo PSA)? Może one podejdą? Jaka jest orientacyjna cena takiego zaworu? Czy można sprawdzić czy używany zawór jest sprawny zanim sie go kupi i wmontuje (może jakieś organoleptyczne sprawdzenie)?
Mam takie 2 numery tego zaworu:
0 928 400 681 (komplet do pompy 0 445 010 089)
0 928 400 607 (komplet do pompy 0 445 010 102)
Diagnoza ta oparta jest na tych błędach, które zdiagnozował pierwszy mechanik, po tym jak zaraz po zgaśnięciu silnika zawiazłem mu auto:
P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
P1180 Fuel Delivery System – Low
Drugi mechanik stwierdził, że zarówno kopcenie, jak i nierówna praca silnika oraz zgaśnięcie auta i metaliczny dźwiek z okolic pasażera są spowodowane tym zaworem.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Witaj wikik. Czy wymiana zaworu SCV pomogła? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Mam identyczny problem z autem, dokładnie te same objawy (problem z mocą w zakresie obrotów 1800-2100, lekkie szarpanie, czarny dym z rury). Nie mogę sobie z tym poradzić choć już sporo zainwestowałem (regeneracja wtrysków, turbiny, wymiana przepływomierza) Moja Madzia to 3, 1.6 disel. Pozdrawiam i mam nadzieję, że udało ci się rozwiązać problem. Jeśli możesz też podać koszt naprawy będę wdzięczny.
-
jose
Witaj WIkik
Miałem te same problemy pocieszę Cię że nie jesteś sam jest nas tylu ilu ją kupiło!!!
Przemyj przeplywomierz ja to zrobiłem benzyną w spreju np.taka do tarcz hamulcoeych. Kup dużą butelkę bo to jedyny sposób na ten problem tzn. on ci nie minie.
Problem polega w naszych silnikach z odmy naparza olej, filtr powietrza zaciąga go a tam na drodze do niego znajduje się przepływomierz.
Dużoby pisać, ja np. zamierzam zamknąć wejście odmy do gumowego kołnierza, a odmę puścić gumową rurą pod silnik, ale na sam dół aby opary z pod klawiatury nie szły do kabiny.
Mi też komputer pokazywał błędy EGR, też mi się wyłączała turbina. To jest wada fabryczna Mazda Citroen i Fora mają te same silniki i te same problemy. Mam ja od miesiąca i bezprzerwy się z nią bujam.
Miałem te same problemy pocieszę Cię że nie jesteś sam jest nas tylu ilu ją kupiło!!!
Przemyj przeplywomierz ja to zrobiłem benzyną w spreju np.taka do tarcz hamulcoeych. Kup dużą butelkę bo to jedyny sposób na ten problem tzn. on ci nie minie.
Problem polega w naszych silnikach z odmy naparza olej, filtr powietrza zaciąga go a tam na drodze do niego znajduje się przepływomierz.
Dużoby pisać, ja np. zamierzam zamknąć wejście odmy do gumowego kołnierza, a odmę puścić gumową rurą pod silnik, ale na sam dół aby opary z pod klawiatury nie szły do kabiny.
Mi też komputer pokazywał błędy EGR, też mi się wyłączała turbina. To jest wada fabryczna Mazda Citroen i Fora mają te same silniki i te same problemy. Mam ja od miesiąca i bezprzerwy się z nią bujam.
- Od: 12 wrz 2010, 18:36
- Posty: 9
czy Ty nie jesteś znajomym Tolka ?
przepływomierz łatwiej spieprzyć takim czyszczeniem niż cokolwiek naprawisz. – sam to przerabiałem
objawy i błędy które wskazuje ecu nie maja nic wspólnego z przepływką. Zamiast w nią lac benzyna proponuje ja odłączyć! – zaswieci sie MIL ale samochód powinien jechać "normalnie"
zaślep odme – wypuść ja pod podwozie – a w zime napiszesz ze w gównianej mazdzie padła turbina
PS – Turbo sie nie wyłącza – ono działa caly czas
a jesli masz kłopoty z przerwami w doładowaniu sprawdź elektrozawór sterujący podciśnieniem i w efekcie VNT turbiny
przepływomierz łatwiej spieprzyć takim czyszczeniem niż cokolwiek naprawisz. – sam to przerabiałem
objawy i błędy które wskazuje ecu nie maja nic wspólnego z przepływką. Zamiast w nią lac benzyna proponuje ja odłączyć! – zaswieci sie MIL ale samochód powinien jechać "normalnie"
zaślep odme – wypuść ja pod podwozie – a w zime napiszesz ze w gównianej mazdzie padła turbina
PS – Turbo sie nie wyłącza – ono działa caly czas
a jesli masz kłopoty z przerwami w doładowaniu sprawdź elektrozawór sterujący podciśnieniem i w efekcie VNT turbiny
A jak sprawdzić ten zawór i turbine jak byłam na kompie i jedyne co to wykazało mi zawór EGR który i tak był czysty tzn. po wyczyszczeniu było znowu to samo. No i kolego powiedz mi czy obma smaruje turnine czy co ona w/g fachowców powinna odpowietrzac silnik a nie chlapać olejem tak że leci on na przepływomierz a to on podobno daje w kompie objawy EGZ-u.
- Od: 12 wrz 2010, 18:36
- Posty: 9
Dziś mam mieć wymieniory zawór SCV plus wykasowane błędy.
Jak to nie pomoże to mam jeszcze jeden pomysł – czujnik ciśnienia paliwa na szynie. Może on podaje błędne wskazania i zawór dozyjący paliwo źle go dawkuje.
Napiszę jak dostanę auto z powrotem.
Jak to nie pomoże to mam jeszcze jeden pomysł – czujnik ciśnienia paliwa na szynie. Może on podaje błędne wskazania i zawór dozyjący paliwo źle go dawkuje.
Napiszę jak dostanę auto z powrotem.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Auto mam z powrotem z nowym zaworem.
Na początku było fajnie – później już nie.
Autem szarpie zdecydowanie mniej ale nadal szarpie.
Czarny dym jak był, tak jest nadal.
Dalej mam metaliczny dźwięk od strony pasażera (jakby klekotanie) – nagrałem go i wrzucę aby ktoś mógł porównać czy ma to samo. Akurat w przypadku tego dźwięku wydawało mi się, że wymiana zaworu zlikwiduje go.
To co jest i było to w moim odczuciu mała emisja spalin, jak auto jest na luzie. Przykładałem rękę i były wyczuwalne ale raczej ich mało było.
Jak podkręciłem obroty na 3,5k będąc na luzie to się udławił na chwilkę i buchną czarnymi spalinami.
Tak szczerze to mam go już trochę dość. Ostatnio częściej go nie mam, niż mam.
Boję się jechać na trasę aby na niej nie stanąć, albo co gorsza gdzieś na skrzyżowaniu.
Sprzedałbym ją ale w tym stanie nikt jej nie kupi.
Na początku było fajnie – później już nie.
Autem szarpie zdecydowanie mniej ale nadal szarpie.
Czarny dym jak był, tak jest nadal.
Dalej mam metaliczny dźwięk od strony pasażera (jakby klekotanie) – nagrałem go i wrzucę aby ktoś mógł porównać czy ma to samo. Akurat w przypadku tego dźwięku wydawało mi się, że wymiana zaworu zlikwiduje go.
To co jest i było to w moim odczuciu mała emisja spalin, jak auto jest na luzie. Przykładałem rękę i były wyczuwalne ale raczej ich mało było.
Jak podkręciłem obroty na 3,5k będąc na luzie to się udławił na chwilkę i buchną czarnymi spalinami.
Tak szczerze to mam go już trochę dość. Ostatnio częściej go nie mam, niż mam.
Boję się jechać na trasę aby na niej nie stanąć, albo co gorsza gdzieś na skrzyżowaniu.
Sprzedałbym ją ale w tym stanie nikt jej nie kupi.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Wikik
mam to samo uczucie że chciałbym się go pozbyć, zapłaciłem kupę kasy i też nie wiem cczy dojadę gdzie chcę i nie ma na to fachowca.
Jak juź masz autko spowrotem proponuję abyś sprawdził ten manewr z benzyną. Wtedy będziesz mógł weliminować inne usterki a nie tak jak inni wszystko dookoła wymieniają i nic.
mam to samo uczucie że chciałbym się go pozbyć, zapłaciłem kupę kasy i też nie wiem cczy dojadę gdzie chcę i nie ma na to fachowca.
Jak juź masz autko spowrotem proponuję abyś sprawdził ten manewr z benzyną. Wtedy będziesz mógł weliminować inne usterki a nie tak jak inni wszystko dookoła wymieniają i nic.
- Od: 12 wrz 2010, 18:36
- Posty: 9
Witam
Wobec tych problemów jest to z pewnością brak styku na zaworze na szynie. Sprawdź to następująco:
Zawór znajduje się po prawej stronie komory silnika. Pod filtrem paliwa a w zasadzie pod zaworem EGR. Wsuń dłoń pod EGR. Wyczuwalny jest zawór i wtyczka z przewodem. Gdy sinik pracuje po naciskaj w rożnych kierunkach ten styk. [W bardzo wielu przypadkach styki pod wpływem wibracji ,luzują się i śniedzieją. Raz jeździsz wspaniale, a raz dławi, kopci ,gaśnie na zimno i ciepło. Sterownik nie pokazuje trybu awaryjnego ponieważ moduł jest sprawny tylko ten cholerny stycznik czasami nie styka..] Kolega z forum BlackM opisał jak wymontować EGR. Należy to zrobić aby dostać się do tej wtyczki. W moim przypadku wystarczyło WD 40 na wtyczkę i gniazdo. Popsikałem na rozpięta wtyczkę. Pomogło.
Jest to ewidentna wada fabryczna tego rozwiązania. Według mnie powinien przewód być lepiej zabezpieczony. A tam raptem trzy przewody w wątpliwej jakości wtyczce. Mam fotkę tego cuda, którą zrobiłem w trakcie pracy. Ale do lich nie mam pojęcia jak sie tu zamieszcza fotki.
rk
---------
Możesz dodać załącznik do postu lub podlinkować zdjęcie gdzieś z serwera.
Proponuje tez FAQ
Wobec tych problemów jest to z pewnością brak styku na zaworze na szynie. Sprawdź to następująco:
Zawór znajduje się po prawej stronie komory silnika. Pod filtrem paliwa a w zasadzie pod zaworem EGR. Wsuń dłoń pod EGR. Wyczuwalny jest zawór i wtyczka z przewodem. Gdy sinik pracuje po naciskaj w rożnych kierunkach ten styk. [W bardzo wielu przypadkach styki pod wpływem wibracji ,luzują się i śniedzieją. Raz jeździsz wspaniale, a raz dławi, kopci ,gaśnie na zimno i ciepło. Sterownik nie pokazuje trybu awaryjnego ponieważ moduł jest sprawny tylko ten cholerny stycznik czasami nie styka..] Kolega z forum BlackM opisał jak wymontować EGR. Należy to zrobić aby dostać się do tej wtyczki. W moim przypadku wystarczyło WD 40 na wtyczkę i gniazdo. Popsikałem na rozpięta wtyczkę. Pomogło.
Jest to ewidentna wada fabryczna tego rozwiązania. Według mnie powinien przewód być lepiej zabezpieczony. A tam raptem trzy przewody w wątpliwej jakości wtyczce. Mam fotkę tego cuda, którą zrobiłem w trakcie pracy. Ale do lich nie mam pojęcia jak sie tu zamieszcza fotki.
rk
---------
Możesz dodać załącznik do postu lub podlinkować zdjęcie gdzieś z serwera.
Proponuje tez FAQ
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości