Dexelia Ultra czy Dexelia DPF?
1, 2
Kupiłem miesiąc temu Mazdę 3 1,6 Diesel 2006 rok prod. Samochód został sprowadzony z Niemiec. Za około 1000 km czeka mnie wymiana oleju. I tu zaczyna się problem. Na karteczce zawieszonej na silniku jest informacja, że silnik zalany jest olejem Dexelia Ultra 5W30, tyle co wiem ten samochód na pewno ma filtr cząsteczek stałych ( w papierach norma emisji spalin Euro4), więc powinien być Dexelia DPF. Dzwoniłem do ASO i o dziwo każdy mówi co innego! A może jednak nie ma to znaczenia czy Ultra czy DPF. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!
- Od: 7 sty 2010, 20:57
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 2006 HB 1,6
gdybys mial motorek 2.0 to wymiana na wersje DPF, masz 1.6 wiec lejemy Ultra, ponoc lepiej pomylic sie i wlac w miejsce tego DPF wlasnie Ultra niz odwrotnie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
A co się może stać jak zaleję Dexelią DPF?
- Od: 7 sty 2010, 20:57
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 2006 HB 1,6
przyjaciel napisał(a):A co się może stać jak zaleję Dexelią DPF?
spory dym!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
jeżeli w twoim samochodzie jest zastosowany filtr DPF to olej musi być do niego dostosowany.
Z racji tego, iż dopalanie cząsteczek sadzy musi być wspomagane, olej Dexelia DPF zawiera odpowiednie komponenty , które wspomagają dopalanie sadzy. Oczywiście Dexelia jest zalecana , ale na rynku jest wiele firm , które w swojej ofercie mają oleje do DPF'u. Ważne , aby klasa lepkościowa się zgadzała z tą która była wcześniej stosowana.
jeżeli w twoim samochodzie jest zastosowany filtr DPF to olej musi być do niego dostosowany.
Z racji tego, iż dopalanie cząsteczek sadzy musi być wspomagane, olej Dexelia DPF zawiera odpowiednie komponenty , które wspomagają dopalanie sadzy. Oczywiście Dexelia jest zalecana , ale na rynku jest wiele firm , które w swojej ofercie mają oleje do DPF'u. Ważne , aby klasa lepkościowa się zgadzała z tą która była wcześniej stosowana.
Specjalista ds. sprzedaży samochodów Mazda-Anndora
- Od: 8 lip 2010, 13:02
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Civic
michał.chebda napisał(a):... ale na rynku jest wiele firm , które w swojej ofercie mają oleje do DPF'u.....
jakie konkretnie polecasz?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):jakie konkretnie polecasz?
Witam,
przykro mi , ale z przyczyn oczywistych nie mogę reklamować produktów.
Specjalista ds. sprzedaży samochodów Mazda-Anndora
- Od: 8 lip 2010, 13:02
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Civic
michał.chebda napisał(a):Enduro napisał(a):jakie konkretnie polecasz?
Witam,
przykro mi , ale z przyczyn oczywistych nie mogę reklamować produktów.
to nie reklamuj, tylko napisz jakie odpowiadają tym kryteriom..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
klasyfikacja olejów C1,C2 lub C3 w zależności od zawartości popiołów siarczanowych.
Specjalista ds. sprzedaży samochodów Mazda-Anndora
- Od: 8 lip 2010, 13:02
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Civic
michał.chebda napisał(a):klasyfikacja olejów C1,C2 lub C3 w zależności od zawartości popiołów siarczanowych.
a który z nich jest najlepszy tzw. "the Best" ?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam ! Jestem posiadaczem mazdy 6 i w tym roku czekała mnie wymiana oleju.
Jak wiadomo oleje Dexelia nie należą do tanich.
Dlatego szukałem porady wsród znajomych i zakupiłem olej (prawdopodobnie najtańszy na rynku).
Zachęcam więc do kupna. Ja uzyskałem informacje pod numerem 791 223 366.
Jak wiadomo oleje Dexelia nie należą do tanich.
Dlatego szukałem porady wsród znajomych i zakupiłem olej (prawdopodobnie najtańszy na rynku).
Zachęcam więc do kupna. Ja uzyskałem informacje pod numerem 791 223 366.
- Od: 6 sie 2010, 12:31
- Posty: 6
konrad_24 napisał(a):...i zakupiłem olej (prawdopodobnie najtańszy na rynku).
Zachęcam więc do kupna....
jaki i za ile?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Oleje zalecane przez Mazdę
Dexelia Ultra 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA A5/B5
Dexelia DPF 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA C1
Są to jednak trochę inne oleje i może dla większej jasności przytoczę tu parę konkretnych informacji :
Połączone klasy jakościowe dla lekkich silników
Nowością wprowadzona przez Stowarzyszenie Europejskich samochodów jest także połączenie sekwencji jakościowej. Dotychczasowa klasa A (silniki benzynowe) i B (silniki Diesla) zostaje zastąpiona sekwencją A/B.
Aktualnie oleje są opisywane za pomocą czterech kombinacji: A1/B1, A3/B3, A3/B4 i A5/B5. Zauważmy, iż teraz nie mamy już klasy A2/B2 a A4 jest zarezerwowana dla silników benzynowych z bezpośrednim wtrysku benzyny (DI- z obiegiem Otto).
A1/B1 – oleje lekkobieżne (energooszczędne) zalecane do użycia w samochodach osobowych i dostawczych zasilanych jednostką benzynową, jak również Diesla. Charakteryzuje je niskie tarcie wewnętrzne, niska lepkość i wysoka odporność na ścinanie HTHS 2,6-3,5 [mPa s]. Zastosowanie tych olejów musi być zgodne z "Instrukcja obsługi samochodu" co do klasy i lepkości stosowanego środka smarnego.
A3/B3 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.
Uwaga: obowiązkowo należy dokonać konsultacji z autoryzowanym serwisem danej marki.
Do silników Diesla, z układami oczyszczania spalin, jak i benzynowych z katalizatorami,
powstała nowa (nieistniejąca dotąd) kategoria ACEA C1-04/C2-04/C3-04 (kompatybilne z katalizatorami oleje do silników benzynowych ZI z obiegiem Otto oraz Diesla, zalecane do samochodów dostawczych i osobowych). Czytając nowe oznakowania warto pamiętać, że "C" oznacza kategorię, "1" klasę oleju, a "04" rok wydania.
C1-04 – trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również wysilonych vanach z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi środka smarowego z unikalnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie, o niskiej lepkości i "low SAPS".
Wymagana lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) 2,9 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,2%. Oleje te wydłużają żywotność filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów trójfunkcyjnych, wpływają na oszczędność paliwa.
C2-04 – trwały i wysokiej jakości olej (najczęściej) w klasie ACEA A5/B5, stabilny eksploatacyjnie. Najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach. Zalecany również do wysilonych vanów i aut osobowych, z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi niskotarciowych środków smarowych o niskiej lepkości, o średniej zawartości siarki (poniżej 0,3%) i fosforu typu "mid SAPS", gdzie HTHS 2,9 [mPa s].
Jego głównym zadanie jest przedłużenie działania filtrów PDF i katalizatorów TWC przy zapewnieniu niskiego zużycia paliwa.
C3-04 – trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).
Tak więc jak widać, różnice są dość spore, a skoro mazda poleca stosowanie konkretnych specyfikacji do swoich samochodów, warto chyba trzymać się tych konkretnych zaleceń, a nie opierać się na opinii znajomych, fachowców warsztatowych czy sprzedawców. Po co cudować
!
Tak więc do diesla ACEA C1, poza Dexelią można śmiało kupić np. na "ale drogo":
Motul 8100 eco+clean C1 5W30
Millers Oils XF Longlife C1 5w30
Liqui MolyTop Tec 4500 5W30
Midland Axentum 5W-30
Do benzyny ACEA A5/B5, poza Dexelią, można stosować np.:
ELF EVOLUTION SXR 5W30
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
CASTROL MAGNATEC A1 5W30
OLEJ MOBIL 1 5W30 ESP –
?? w innej specyfikacji ale podobno spełnia wymogi A5/B5
itd
Dexelia Ultra 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA A5/B5
Dexelia DPF 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA C1
Są to jednak trochę inne oleje i może dla większej jasności przytoczę tu parę konkretnych informacji :
Połączone klasy jakościowe dla lekkich silników
Nowością wprowadzona przez Stowarzyszenie Europejskich samochodów jest także połączenie sekwencji jakościowej. Dotychczasowa klasa A (silniki benzynowe) i B (silniki Diesla) zostaje zastąpiona sekwencją A/B.
Aktualnie oleje są opisywane za pomocą czterech kombinacji: A1/B1, A3/B3, A3/B4 i A5/B5. Zauważmy, iż teraz nie mamy już klasy A2/B2 a A4 jest zarezerwowana dla silników benzynowych z bezpośrednim wtrysku benzyny (DI- z obiegiem Otto).
A1/B1 – oleje lekkobieżne (energooszczędne) zalecane do użycia w samochodach osobowych i dostawczych zasilanych jednostką benzynową, jak również Diesla. Charakteryzuje je niskie tarcie wewnętrzne, niska lepkość i wysoka odporność na ścinanie HTHS 2,6-3,5 [mPa s]. Zastosowanie tych olejów musi być zgodne z "Instrukcja obsługi samochodu" co do klasy i lepkości stosowanego środka smarnego.
A3/B3 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.
Uwaga: obowiązkowo należy dokonać konsultacji z autoryzowanym serwisem danej marki.
Do silników Diesla, z układami oczyszczania spalin, jak i benzynowych z katalizatorami,
powstała nowa (nieistniejąca dotąd) kategoria ACEA C1-04/C2-04/C3-04 (kompatybilne z katalizatorami oleje do silników benzynowych ZI z obiegiem Otto oraz Diesla, zalecane do samochodów dostawczych i osobowych). Czytając nowe oznakowania warto pamiętać, że "C" oznacza kategorię, "1" klasę oleju, a "04" rok wydania.
C1-04 – trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również wysilonych vanach z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi środka smarowego z unikalnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie, o niskiej lepkości i "low SAPS".
Wymagana lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) 2,9 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,2%. Oleje te wydłużają żywotność filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów trójfunkcyjnych, wpływają na oszczędność paliwa.
C2-04 – trwały i wysokiej jakości olej (najczęściej) w klasie ACEA A5/B5, stabilny eksploatacyjnie. Najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach. Zalecany również do wysilonych vanów i aut osobowych, z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi niskotarciowych środków smarowych o niskiej lepkości, o średniej zawartości siarki (poniżej 0,3%) i fosforu typu "mid SAPS", gdzie HTHS 2,9 [mPa s].
Jego głównym zadanie jest przedłużenie działania filtrów PDF i katalizatorów TWC przy zapewnieniu niskiego zużycia paliwa.
C3-04 – trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).
Tak więc jak widać, różnice są dość spore, a skoro mazda poleca stosowanie konkretnych specyfikacji do swoich samochodów, warto chyba trzymać się tych konkretnych zaleceń, a nie opierać się na opinii znajomych, fachowców warsztatowych czy sprzedawców. Po co cudować

Tak więc do diesla ACEA C1, poza Dexelią można śmiało kupić np. na "ale drogo":
Motul 8100 eco+clean C1 5W30
Millers Oils XF Longlife C1 5w30
Liqui MolyTop Tec 4500 5W30
Midland Axentum 5W-30
Do benzyny ACEA A5/B5, poza Dexelią, można stosować np.:
ELF EVOLUTION SXR 5W30
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
CASTROL MAGNATEC A1 5W30
OLEJ MOBIL 1 5W30 ESP –
itd
Aleś się wysilił
!
A co, Mazda produkuje oleje
? od kiedy
?
Podaj mi proszę producenta Dexelii.
Wg. mnie Dexelia to olej od którejś z tych firm , chyba Elfa, tylko w "mazdowskiej cenie" – Elf to ok.100 pln, a Dekselia od 160 pln.
I wcale to nie oznacza że jest najlepszy w specyfikacji, którą spełnia tylko to , że mazda chce zarobić dodatkowo na "oleju do mazdy" Aha,może podaj nazwy tych niepospolitych marek – rozumiem, że myślałeś o jakichś "lepszych"markach ...

A co, Mazda produkuje oleje
Podaj mi proszę producenta Dexelii.
Wg. mnie Dexelia to olej od którejś z tych firm , chyba Elfa, tylko w "mazdowskiej cenie" – Elf to ok.100 pln, a Dekselia od 160 pln.
I wcale to nie oznacza że jest najlepszy w specyfikacji, którą spełnia tylko to , że mazda chce zarobić dodatkowo na "oleju do mazdy" Aha,może podaj nazwy tych niepospolitych marek – rozumiem, że myślałeś o jakichś "lepszych"markach ...
rymko napisał(a):A co, Mazda produkuje oleje? od kiedy
?
...Wg. mnie Dexelia to olej od którejś z tych firm , chyba Elfa, tylko w "mazdowskiej cenie" – Elf to ok.100 pln, a Dekselia od 160 pln.....
kolega ma ewidentnie racje!!!
chodzi tu generalnie o kase!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nie zgadzam się ! Dexelia to najlepszy olej rekomendowany przez Mazdę.
Sądzę, że porównywanie go do oleju elf jest nie adekwatne do jakości produktu.
Olej ten produkowany jest specjalnie pod Mazde.
Na stronce zagranicznej Mazdy pisze, że ma o wiele lepsze specyfikacje niz inne oleje.
Sądzę, że porównywanie go do oleju elf jest nie adekwatne do jakości produktu.
Olej ten produkowany jest specjalnie pod Mazde.
Na stronce zagranicznej Mazdy pisze, że ma o wiele lepsze specyfikacje niz inne oleje.
- Od: 6 sie 2010, 12:31
- Posty: 6
O specyfikacjach już pisałem – nie ma innych i lepszych, są adekwatne do danego rodzaju silnika .
Są jeszcze specyfikacje API, ale jest to amerykański odpowiednik ACEA.
Np.klocki hamulcowe rekomendowane i sprzedawane przez ASO Mazdy to Nishibbo , a zapewniam Cię,że jest sporo lepszych i tańszych niż te z ASO Mazdy – mówię to z pełną odpowiedzialnością jako użytkownik klocków Nisshibo.
Są jeszcze specyfikacje API, ale jest to amerykański odpowiednik ACEA.
Np.klocki hamulcowe rekomendowane i sprzedawane przez ASO Mazdy to Nishibbo , a zapewniam Cię,że jest sporo lepszych i tańszych niż te z ASO Mazdy – mówię to z pełną odpowiedzialnością jako użytkownik klocków Nisshibo.
Ostatnio edytowano 27 sie 2010, 13:40 przez rymko, łącznie edytowano 1 raz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości