Wtryskiwacze – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
168 tys. Czy realne też ciężko stwierdzić. Samochód kupiony w komisie. Po stanie wydaje się, że tak. Co do wtrysków, to podziało się coś z nimi z dnia na dzień. Wydaje mi się, że pewnie na jakiś liche paliwo musiałem trafić. W sumie z czasem objawy się pogłębiły. Słabiej jedzie, głośniej klekocze.
Więc reasumując, czy te wtryski to to samo czy różnią się czymś oprócz oznaczenia?
Więc reasumując, czy te wtryski to to samo czy różnią się czymś oprócz oznaczenia?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Na razie nic, bo nadal nic nie wiem. Nowe wtryski 1600 zł/szt. , profesjonalna regeneracja 650 zł/szt. (efekt nieznany), a używane można kupić do 1000 zł komplet, ze śmiesznymi przebiegami nawet do 10 tys. Chyba się kalkuluje
. Problem tylko, że strikte do mazdy 3 jest tego niewiele. Dużo jest natomiast z peugeot'ów, citroentów, fordów. Na taki wydatek mógłbym się pokusić, tym bardziej, że gwarancję dają co niektórzy. Problem jest jednak nadal otwarty – czy wtryski z innych marek samochodów, a tych samych silników, będą śmigać w maździe?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Z tego co mi wiadomo – wtryskiwacze różnią się daną częścią nr który jest na nich a ma to związek z adaptacją wtryskiwaczy – jeżeli wymienimy je na inne musimy przez dany sprzęt serwisowy wklepać nr nowego aby wszystko mogło ze sobą zadziałać. A co do tych nr które podałeś to chyba nie widzę innego rozwiązania niż telefon do porządnego serwisu z pytaniem czy będą pasować (ale wiadomo jak osoby w serwisach chcą w takich sprawach pomagać i dzielić się wiedzą...
)
- Od: 10 sie 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4
według mnie wszystko związane jest z klasa z jaką wtryskiwacz został wyprodukowany – tzn jakie parametry utrzymywał przy wyjściu z fabryki – te dane są zapisane w nr i on jest potrzebny aby ECU prawidłowo korygowało dawki wtrysku.
pytanie do znawców ecu i softu z nim gadającego – jest tam możliwość wpisania numeru?
wiem ze w renault tak się to robi
pytanie do znawców ecu i softu z nim gadającego – jest tam możliwość wpisania numeru?
wiem ze w renault tak się to robi
witam
W listopadzie zeszłego roku oddałem mazde do serwisu na czyszczenie dwóch wtrysków ( objawy to dziwny stukot z silnika ).
Dziś sytacjia sie powtórzyła tzn.: po przejechaniu ok 25km usłyszałem podobny stukot.
Odkręciłem pokrywę silnika i zauwyażyłem że z prawego wtryskiwacza delikatnie cieknie ropa.
Po przestudzeniu silnika ( ok 7h ) stukot ustał.
Wydaje mnie się że po raz kolejny wtrysk nadaje się do czyszczenia.
Proszę o jakąś poradę , sugestie.
Z góry dzięki
Pozrawiam
W listopadzie zeszłego roku oddałem mazde do serwisu na czyszczenie dwóch wtrysków ( objawy to dziwny stukot z silnika ).
Dziś sytacjia sie powtórzyła tzn.: po przejechaniu ok 25km usłyszałem podobny stukot.
Odkręciłem pokrywę silnika i zauwyażyłem że z prawego wtryskiwacza delikatnie cieknie ropa.
Po przestudzeniu silnika ( ok 7h ) stukot ustał.
Wydaje mnie się że po raz kolejny wtrysk nadaje się do czyszczenia.
Proszę o jakąś poradę , sugestie.
Z góry dzięki
Pozrawiam
- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym i zrobił to sam uszczelki kupił w ASO nie pytałem ile zapłacił za uszczelki ale napewno nie 960pln.Powiedział jeszcze że uszczelki dobierali po numerze VIN bo mu powiedzieli w ASO że do forda czy citroena mają inne grubości choć też będą pasować,ale to jest info z ASO
mi tez cos tam troszke wycieka przy 3 i 4tym wtrysku ile to kosztuje te uszczelki dokladnie i mozna to samemu zrobic? normalnie wtryski wykrecic sobie i uszczelki nalozyc przykrecic i luzz?
- Od: 12 paź 2009, 12:53
- Posty: 25
- Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
- Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004
Witam
Czy ktos z Kolegow juz zna cene tych uszczelek? Obawiam sie ze i ja rowniez bede zmuszony do ich wymiany...
Czy mona je zakupic poza ASO?
Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym i zrobił to sam uszczelki kupił w ASO nie pytałem ile zapłacił za uszczelki ale napewno nie 960pln.Powiedział jeszcze że uszczelki dobierali po numerze VIN bo mu powiedzieli w ASO że do forda czy citroena mają inne grubości choć też będą pasować,ale to jest info z ASO
Czy ktos z Kolegow juz zna cene tych uszczelek? Obawiam sie ze i ja rowniez bede zmuszony do ich wymiany...
Czy mona je zakupic poza ASO?
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
dzieki za ifno.
sory ze tak pozno odp ale dopiero zauwazylem.
pojechalem na czyszczenie owego wtrysku i do tej pory spokoj a to dlatego iz '' mechanik'' poradzil zebym do ropy wlewal miksolu ktory zapobiegnie zatykania sie wtryskow.
od czasu do czasu wlewam i jak na razie ( odpukac ) wszystko okej.
a co do uszczelek mysle ze wymienie w nastepnym roku tak zapobiegawczo.
jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
pozdrawiam
sory ze tak pozno odp ale dopiero zauwazylem.
pojechalem na czyszczenie owego wtrysku i do tej pory spokoj a to dlatego iz '' mechanik'' poradzil zebym do ropy wlewal miksolu ktory zapobiegnie zatykania sie wtryskow.
od czasu do czasu wlewam i jak na razie ( odpukac ) wszystko okej.
a co do uszczelek mysle ze wymienie w nastepnym roku tak zapobiegawczo.
jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
pozdrawiam
- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
a przy okazji ile kosztuje taka zabawa (wymiana podkładek/uszczelek pod wtryskami) w warsztacie?
dałoby się to zrobić samodzielnie (bez większej wiedzy o temacie)? czy z wykręceniem/wkręceniem wtryskiwaczy wiążą się jakieś niespodzianki i kalibracja czy wystarczy odkrecić, wymienić, wkręcić?
dałoby się to zrobić samodzielnie (bez większej wiedzy o temacie)? czy z wykręceniem/wkręceniem wtryskiwaczy wiążą się jakieś niespodzianki i kalibracja czy wystarczy odkrecić, wymienić, wkręcić?
- Od: 24 cze 2010, 19:55
- Posty: 42
- Skąd: Kraków/Katowice
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul
Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r
kalibracja jest niepotrzebna a i takowej w 1.6 psa nie ma. Co do wymiany to czasami jest ona problematyczna gdyż syf powstający w przypadku nieszczelności ładnie zakleja wtryski co w rezultacie utrudnia a czasami uniemożliwia demontaż wtrysków. Dodatkowo potrzebny jest klucz do ich wyciągania
a czasami jeszcze specjalny kinetyczny wybijak
a czasami jeszcze specjalny kinetyczny wybijak
Ja właśnie zapłaciłem 65zł (15zł podkładka + 50zł wymiana), została wymieniona tylko 1 podkładka.
Objawy: wszystko zalane koło wtrysków, zapach spalin w kabinie i po jakimś czasie doszedł stukot z okolicy tego wtrysku (tylko na zimnym silniku)... wymiana podkładki pomogła (widziałem zużytą i faktycznie była nieźle "uszczerbiona").
Dziwie sie jednak nowej sprawie, teraz z tego wtrysku czasami widać delikatny dymek a po odkręceniu korka wlewu oleju (na pracującym silniku) dość mocno dmucha spalinami (?), przed wymianą tego nie było. Z racji, że to podkładka termiczna, potrzeba czasu by to się uszczelniło? Tak ma być czy dalej coś jest nie tak?
Objawy: wszystko zalane koło wtrysków, zapach spalin w kabinie i po jakimś czasie doszedł stukot z okolicy tego wtrysku (tylko na zimnym silniku)... wymiana podkładki pomogła (widziałem zużytą i faktycznie była nieźle "uszczerbiona").
Dziwie sie jednak nowej sprawie, teraz z tego wtrysku czasami widać delikatny dymek a po odkręceniu korka wlewu oleju (na pracującym silniku) dość mocno dmucha spalinami (?), przed wymianą tego nie było. Z racji, że to podkładka termiczna, potrzeba czasu by to się uszczelniło? Tak ma być czy dalej coś jest nie tak?
- Od: 24 cze 2010, 19:55
- Posty: 42
- Skąd: Kraków/Katowice
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul
Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r
Ja ostatnio miałem przygodę z wtryskiem. Wahania obrotów i niebieski dym z rana. Co do nr katalogowych – mam napisany na kartce (później tu zamieszczę). Jest to na pewno bosch. Ja swój oddałem do regeneracji (350 zł po znajomości). w tym wymienili mi końcówkę wtrysku, bo była zapieczona. Teraz jest wszystko pięknie, od razu można zauważyć lepszą, równą pracę silnika, dymienie zniknęło, parametry książkowe. Miły Pan Powiedział, że wtryskiwacze boscha bardzo dobrze się regeneruje, z denso jest problem.
Od dłuższego czasu zagłębiałem się w temacie paliw, itd. Spec od bosha, który zajmuje się regeneracją, odradzał zalewanie Vervy, Ultimate'a, itd. Powiedział, że najlepiej dolewać do zwykłego ON Mixolu (olej do dwusuwów), gdyż pięknie się wypala. Litr na 100 l ropy.
Od dłuższego czasu zagłębiałem się w temacie paliw, itd. Spec od bosha, który zajmuje się regeneracją, odradzał zalewanie Vervy, Ultimate'a, itd. Powiedział, że najlepiej dolewać do zwykłego ON Mixolu (olej do dwusuwów), gdyż pięknie się wypala. Litr na 100 l ropy.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości