Wtryskiwacze – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez BlackM3 » 7 gru 2009, 23:01

168 tys. Czy realne też ciężko stwierdzić. Samochód kupiony w komisie. Po stanie wydaje się, że tak. Co do wtrysków, to podziało się coś z nimi z dnia na dzień. Wydaje mi się, że pewnie na jakiś liche paliwo musiałem trafić. W sumie z czasem objawy się pogłębiły. Słabiej jedzie, głośniej klekocze.
Więc reasumując, czy te wtryski to to samo czy różnią się czymś oprócz oznaczenia?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez vqsoft » 9 gru 2009, 09:47

black – cos wyjaśniłeś ?
sam jestem ciekaw z zamiennością tych wtrychów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez BlackM3 » 9 gru 2009, 10:21

Na razie nic, bo nadal nic nie wiem. Nowe wtryski 1600 zł/szt. , profesjonalna regeneracja 650 zł/szt. (efekt nieznany), a używane można kupić do 1000 zł komplet, ze śmiesznymi przebiegami nawet do 10 tys. Chyba się kalkuluje :D . Problem tylko, że strikte do mazdy 3 jest tego niewiele. Dużo jest natomiast z peugeot'ów, citroentów, fordów. Na taki wydatek mógłbym się pokusić, tym bardziej, że gwarancję dają co niektórzy. Problem jest jednak nadal otwarty – czy wtryski z innych marek samochodów, a tych samych silników, będą śmigać w maździe?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez vqsoft » 9 gru 2009, 11:54

Black – moze przedzwoń do firmy które trudnią sie wtryskami – oni bedą wiedzieć co oznaczają te numerki . Może rzucą światło na tą sprawę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Matekk » 12 gru 2009, 23:48

Z tego co mi wiadomo – wtryskiwacze różnią się daną częścią nr który jest na nich a ma to związek z adaptacją wtryskiwaczy – jeżeli wymienimy je na inne musimy przez dany sprzęt serwisowy wklepać nr nowego aby wszystko mogło ze sobą zadziałać. A co do tych nr które podałeś to chyba nie widzę innego rozwiązania niż telefon do porządnego serwisu z pytaniem czy będą pasować (ale wiadomo jak osoby w serwisach chcą w takich sprawach pomagać i dzielić się wiedzą... :) )
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4

Postprzez vqsoft » 12 gru 2009, 23:58

według mnie wszystko związane jest z klasa z jaką wtryskiwacz został wyprodukowany – tzn jakie parametry utrzymywał przy wyjściu z fabryki – te dane są zapisane w nr i on jest potrzebny aby ECU prawidłowo korygowało dawki wtrysku.

pytanie do znawców ecu i softu z nim gadającego – jest tam możliwość wpisania numeru?
wiem ze w renault tak się to robi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez godkid » 10 mar 2010, 21:45

witam
W listopadzie zeszłego roku oddałem mazde do serwisu na czyszczenie dwóch wtrysków ( objawy to dziwny stukot z silnika ).
Dziś sytacjia sie powtórzyła tzn.: po przejechaniu ok 25km usłyszałem podobny stukot.
Odkręciłem pokrywę silnika i zauwyażyłem że z prawego wtryskiwacza delikatnie cieknie ropa.
Po przestudzeniu silnika ( ok 7h ) stukot ustał.
Wydaje mnie się że po raz kolejny wtrysk nadaje się do czyszczenia.
Proszę o jakąś poradę , sugestie.

Z góry dzięki
Pozrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez vqsoft » 2 kwi 2010, 23:29

wymię uszczelki pod wtryskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tollek » 14 kwi 2010, 15:13

trzeba uszczelnić wtryski – ja w miałem to samo – w ASO 960 zł za wszystkie uszczelki i robiciznę
mazda to taczka a nie auto
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 21:10
Posty: 55
Auto: srebrne

Postprzez miru1968 » 14 kwi 2010, 18:38

Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym i zrobił to sam uszczelki kupił w ASO nie pytałem ile zapłacił za uszczelki ale napewno nie 960pln.Powiedział jeszcze że uszczelki dobierali po numerze VIN bo mu powiedzieli w ASO że do forda czy citroena mają inne grubości choć też będą pasować,ale to jest info z ASO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez dstaff » 14 kwi 2010, 19:54

mi tez cos tam troszke wycieka przy 3 i 4tym wtrysku ile to kosztuje te uszczelki dokladnie i mozna to samemu zrobic? normalnie wtryski wykrecic sobie i uszczelki nalozyc przykrecic i luzz?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 12:53
Posty: 25
Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004

Postprzez mazz777 » 14 kwi 2010, 19:55

Witam

Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym i zrobił to sam uszczelki kupił w ASO nie pytałem ile zapłacił za uszczelki ale napewno nie 960pln.Powiedział jeszcze że uszczelki dobierali po numerze VIN bo mu powiedzieli w ASO że do forda czy citroena mają inne grubości choć też będą pasować,ale to jest info z ASO


Czy ktos z Kolegow juz zna cene tych uszczelek? Obawiam sie ze i ja rowniez bede zmuszony do ich wymiany... :D
Czy mona je zakupic poza ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez vqsoft » 14 kwi 2010, 23:01

panowie piszcie w odpowiednim dziale czyli w Dieslach i silniku Y6
temat jest znany i może być źródłem kłopotów gdy sie go zlekceważy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez godkid » 6 lip 2010, 09:35

dzieki za ifno.
sory ze tak pozno odp ale dopiero zauwazylem.
pojechalem na czyszczenie owego wtrysku i do tej pory spokoj a to dlatego iz '' mechanik'' poradzil zebym do ropy wlewal miksolu ktory zapobiegnie zatykania sie wtryskow.
od czasu do czasu wlewam i jak na razie ( odpukac ) wszystko okej.
a co do uszczelek mysle ze wymienie w nastepnym roku tak zapobiegawczo.
jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez tomewa » 30 sie 2010, 09:40

a przy okazji ile kosztuje taka zabawa (wymiana podkładek/uszczelek pod wtryskami) w warsztacie?
dałoby się to zrobić samodzielnie (bez większej wiedzy o temacie)? czy z wykręceniem/wkręceniem wtryskiwaczy wiążą się jakieś niespodzianki i kalibracja czy wystarczy odkrecić, wymienić, wkręcić? :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 19:55
Posty: 42
Skąd: Kraków/Katowice
Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul

Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r

Postprzez vqsoft » 31 sie 2010, 12:42

kalibracja jest niepotrzebna a i takowej w 1.6 psa nie ma. Co do wymiany to czasami jest ona problematyczna gdyż syf powstający w przypadku nieszczelności ładnie zakleja wtryski co w rezultacie utrudnia a czasami uniemożliwia demontaż wtrysków. Dodatkowo potrzebny jest klucz do ich wyciągania
a czasami jeszcze specjalny kinetyczny wybijak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez godkid » 2 wrz 2010, 15:06

wczoraj wyminiłem podkładke , uszczelke i plastikowy ring w owym wtryskiwaczku.
Same akcesoria w Mazdzie na pulawskiej kosztowaly ok 50zl.
wymiana 50zł ( juz nie w aso :)
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez tomewa » 13 wrz 2010, 11:28

Ja właśnie zapłaciłem 65zł (15zł podkładka + 50zł wymiana), została wymieniona tylko 1 podkładka.
Objawy: wszystko zalane koło wtrysków, zapach spalin w kabinie i po jakimś czasie doszedł stukot z okolicy tego wtrysku (tylko na zimnym silniku)... wymiana podkładki pomogła (widziałem zużytą i faktycznie była nieźle "uszczerbiona").

Dziwie sie jednak nowej sprawie, teraz z tego wtrysku czasami widać delikatny dymek a po odkręceniu korka wlewu oleju (na pracującym silniku) dość mocno dmucha spalinami (?), przed wymianą tego nie było. Z racji, że to podkładka termiczna, potrzeba czasu by to się uszczelniło? Tak ma być czy dalej coś jest nie tak?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 19:55
Posty: 42
Skąd: Kraków/Katowice
Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul

Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r

Postprzez vqsoft » 15 paź 2010, 14:56

Panowie ktoś zgłębił temat wtrysków w do trójek ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 23 paź 2010, 15:31

Ja ostatnio miałem przygodę z wtryskiem. Wahania obrotów i niebieski dym z rana. Co do nr katalogowych – mam napisany na kartce (później tu zamieszczę). Jest to na pewno bosch. Ja swój oddałem do regeneracji (350 zł po znajomości). w tym wymienili mi końcówkę wtrysku, bo była zapieczona. Teraz jest wszystko pięknie, od razu można zauważyć lepszą, równą pracę silnika, dymienie zniknęło, parametry książkowe. Miły Pan Powiedział, że wtryskiwacze boscha bardzo dobrze się regeneruje, z denso jest problem.

Od dłuższego czasu zagłębiałem się w temacie paliw, itd. Spec od bosha, który zajmuje się regeneracją, odradzał zalewanie Vervy, Ultimate'a, itd. Powiedział, że najlepiej dolewać do zwykłego ON Mixolu (olej do dwusuwów), gdyż pięknie się wypala. Litr na 100 l ropy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323