Mam Mazde 3 sedan z silnikiem 1.6 CiTD o mocy 109KM z przebiegiem 138k~. Rok produkcji – listopad 2004 (na nr. jest już jako 2005)
Od pewnego momentu (nie jestem w stanie stwierdzić kiedy dokładnie to nastąpiło) z moją Madzią stało się coś niedobrego.. Nie jestem w stanie stwierdzić dokładnie, gdyż rzadko w mieście, lub na krótkich trasach osiągam prędkość 150km/h i wyżej, ale ostatnio jak jechałem do Wrocławia to to zauważyłem. Jeżeli jedziemy 140-150 (więcej się nie da), i coś nas wyhamuje do 120-110, Madzia na 5-tce w ogóle nie przyspiesza. Można trzymać gaz, 'ruszać' nim, ale i tak nic to nie daje. Trzeba redukować na 4, rozbujać do 120+~ i można dopiero 5-tkę wrzucić. W mieście przy 'szybszym' opuszczaniu skrzyżowania i w ogóle przy szybszych manewrach również można to odczuć.
Max prędkość to 150kmh (z gazem do dechy, który i tak nic nie daje, bo pedał reaguje mniej więcej do połowy, potem można tylko zadusić), silnik – 1.6 CiTD 109 KM.
Obroty – 5-ty bieg, max. 3k rpm, 4 – 3.5k.
Aktualnie jest u mechanika. Jak mechanik poinformował, sprawdził części mechaniczne (wszystko w jak najlepszym porządku), został do sprawdzenia jedynie filtr przy katalizatorze (o ile się nie mylę), oraz była sprawdzana elektronika (cała i wszystko idealne), a autko dalej nie idzie.
Czy ktoś ma chociaż jakieś domysły co się mogło stać? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie info.
Mazda 3 1.6 CiTD nie idzie (obroty + prędkość)
Strona 1 z 1
No proszę. To samo opisałem w moim poście http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 14&t=98922
Koniecznie napisz jakbyś rozwiązał problem!
Generalnie ja obstawiam problem z "inteligentnym" zaworem EGR. Zobaczymy co twój fachowiec powie.
Od siebie dodam tylko, że najlepszą metodą "odblokowania silnika" jest sprzęgło w podłogę, puścić gaz i niech obroty spadną w okolice biegu jałowego.
Koniecznie napisz jakbyś rozwiązał problem!
Generalnie ja obstawiam problem z "inteligentnym" zaworem EGR. Zobaczymy co twój fachowiec powie.
Od siebie dodam tylko, że najlepszą metodą "odblokowania silnika" jest sprzęgło w podłogę, puścić gaz i niech obroty spadną w okolice biegu jałowego.
- Od: 4 cze 2010, 10:06
- Posty: 4
Rozumiem że madzia była podłączana do komputera i ten żadnych błędów nie wykazuje ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
może vakupompa?
moze nie działa podcisnienie do turbo lub ulatuje z kolanka od pompy.
sprawdz, miałem podobny problem
moze nie działa podcisnienie do turbo lub ulatuje z kolanka od pompy.
sprawdz, miałem podobny problem
mialem to samo,tylko nie dzialo sie to ciagle-na jakis czas ustawało.Aż tu nagle kontrolka zaswiecila.A problemem byl przepływomierz powietrza:)(uszkodzono go prawdopodobnie podczas wymiany filtra powietrza,przy ktorej go czyscili srodkiem niewiadomego pochodzenia)I po problemie.pozdrawiam
- Od: 10 gru 2009, 11:02
- Posty: 52
- Skąd: wadowice
- Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r
więc tak. z moim starym przepływomierzem 150km/h max, auto mulate, bez przepływomierza (ominięcie go – rozłączenie jednej kostki) – auto nieco dynamiczniejsze. nowy przepływomierz – auto w ogóle nie jeździ..
- Od: 24 sty 2010, 16:56
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD sedan
BMW 320Cd @238/566 by TC-Performance
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości