Mazda 3 1,6CD 2006 – gaśnie i trudno odpalić przez kilka min
Strona 1 z 1
Witam, słuchajcie ostatnio zdarzyło mi się w mojej trójce stanąć na skrzyżowaniu, bo podczas ruszania samochód zgasł i przez ok. 1-2 min nie można go odpalić. Po tym czasie normalnie odpala i jakby nigdy nic wszystko hula. Zdarzyło mi się to już z 3-4 razy i jest jakby nie patrzeć wkurzające gdy zaczynasz hamować ruch na światłach, więc jeżeli ktoś zna odpowiedź na ten problem będę wdzięczny za informacje. Napiszcie co to może być i gdzie szukać rozwiązania.
- Od: 6 maja 2008, 20:13
- Posty: 16
- Skąd: wroclaw
- Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)
Witam
Poradził sobie Pan z tym problemem??
Miałem podobnie, ale obecnie auto zgasło i już zapalić nie chce...
Obecnie czekam na filtr paliwa, wymienię go i mam nadzieje że tutaj był problem
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
pozdrawiam
Poradził sobie Pan z tym problemem??
Miałem podobnie, ale obecnie auto zgasło i już zapalić nie chce...
Obecnie czekam na filtr paliwa, wymienię go i mam nadzieje że tutaj był problem
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
pozdrawiam
- Od: 26 mar 2010, 09:08
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok
a jakies metaliczne nienaturalne odgłosy z silnika na kilka dni przed "stanięciem" były słyszane? bo ja tak miałem i okazało sie że pękło mi koło zamachowe na wale napędowym i podobno mazdy 3 do 2006 roku włączxnie tak mają fabrycznie – hehe
mazda to taczka a nie auto
- Od: 5 maja 2009, 21:10
- Posty: 55
- Auto: srebrne
Sprawa jest nadal w toku. Dzisiaj byłem u mechanika i padły dwie wersje przyczyny takiego zjawiska. Po pierwsze u mnie słychać nasilone cykanie z silnika i jest to prawdopodobnie zużyte uszczelnienie pod zaworami lub kolektorem ssącym. Przy tym zjawisku towarzyszy dodatkowo zapach spalin wewnątrz i spadek mocy silnika- u mnie rzeczywiście chyba tak jest. Koszt uszczelek tylko pod zawory 80 PLN, a komplet kosztuje ok 500 PLN + robocizna.
Druga wersja to zawór pompy wtryskowej – koszt wymiany 1000 PLN.
Jeżeli chodzi o koło zamachowe to rzeczywiście ja też odczułem w kieszeni jego awarie. U mnie nie doszło do pęknięcia, a jego zużycie łatwo rozpoznać charakterystycznytm cykaniem które nasila się wraz z zwiększeniem obrotów silnika. Koszt zakupu 450-500 PLN – ja kupiłem w salonie forda bo to takie samo koło jak i cały silnik
.
W środę mam wymianę uszczelek pod zaworami więc dopiero po zabiegu się okaże czy to właśnie one.
Druga wersja to zawór pompy wtryskowej – koszt wymiany 1000 PLN.
Jeżeli chodzi o koło zamachowe to rzeczywiście ja też odczułem w kieszeni jego awarie. U mnie nie doszło do pęknięcia, a jego zużycie łatwo rozpoznać charakterystycznytm cykaniem które nasila się wraz z zwiększeniem obrotów silnika. Koszt zakupu 450-500 PLN – ja kupiłem w salonie forda bo to takie samo koło jak i cały silnik
W środę mam wymianę uszczelek pod zaworami więc dopiero po zabiegu się okaże czy to właśnie one.
- Od: 6 maja 2008, 20:13
- Posty: 16
- Skąd: wroclaw
- Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)
czy problem z gasnącym silnikiem udało się rozwiązać? właśnie w mojej Mazdzie 3 przydarzyło się coś podobnego i trudno jest ustalić przyczynę
-
zoof
może moja podpowiedź pomoże, chociaż obecnie mam benzynkę, to wcześniej miałem civca 1.7ctdi z 2004 roku, i myślę, że mimo wszystko już podobne silniki i technologie(może się myle), ale do faktu, w hondzie miałem podobną usterkę, bynajmniej podobne objawy, i nie powiem po długich poszukiwaniach, kłania się fachowość warsztatów(odczytywanie kodów), okazało się, że przyczyną był uszkodzony czujnik wału korbowego. niewiem jak jest w madziach, ale mój pościk mam nadzieję pomoże, pozdrawiam.
- Od: 23 sty 2010, 23:48
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 2.0 TOP SPORT
Hej,
w mojej mazdzie 3 co gasła, trzęsła i dymiło się z pokrywy silnika dolegało:
koło dwumsowe
sprzęgło
odma
łożysko oporowe z uwalnianiem centralnym
uszczelniacze półosi
(a wszyscy, nawet w serwisie aso, mówili, ze to wtryskiwacze...)
teraz chodzi jak nowa – cicho i nie gaśnie, lepiej przyspiesza.
koszt naprawy 3300 (ale wymieniono w tym tarcze i klocki). Moge polecić mechanika, który to robił.
w mojej mazdzie 3 co gasła, trzęsła i dymiło się z pokrywy silnika dolegało:
koło dwumsowe
sprzęgło
odma
łożysko oporowe z uwalnianiem centralnym
uszczelniacze półosi
(a wszyscy, nawet w serwisie aso, mówili, ze to wtryskiwacze...)
teraz chodzi jak nowa – cicho i nie gaśnie, lepiej przyspiesza.
koszt naprawy 3300 (ale wymieniono w tym tarcze i klocki). Moge polecić mechanika, który to robił.
Jak długa i kręta jest Wisla – tak cieżko o dobrego diesla.
- Od: 20 paź 2009, 22:05
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 3 1.6 CITD
Witam już po wymianie:)
!
Słuchajcie u mnie wymiana uszczelek pod wtryskami pomogła. Auto od tamtej pory nie zgasło ani razu oraz zniknął zapach spalin w kabinie i praca silnika na zewnątrz jest równomierna bez żadnych dziwnych dźwięków. Mimo wszystko będę chciał wymienić cały komplet uszczelek kolektora, a przed tym odwiedzić hamownie i sprawdzić parametry silnika, bo mam wrażenie, że ciutke dynamiki ubyło – albo już się przyzwyczaiłem
.
Powodzenia.

Słuchajcie u mnie wymiana uszczelek pod wtryskami pomogła. Auto od tamtej pory nie zgasło ani razu oraz zniknął zapach spalin w kabinie i praca silnika na zewnątrz jest równomierna bez żadnych dziwnych dźwięków. Mimo wszystko będę chciał wymienić cały komplet uszczelek kolektora, a przed tym odwiedzić hamownie i sprawdzić parametry silnika, bo mam wrażenie, że ciutke dynamiki ubyło – albo już się przyzwyczaiłem
Powodzenia.
- Od: 6 maja 2008, 20:13
- Posty: 16
- Skąd: wroclaw
- Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości