mazda 3 1.6 citd komputer pokazuje spalanie rzędu 20l/100 km

Postprzez tobii11 » 6 kwi 2010, 20:41

Witam serdecznie!
Jestem tu nowy więc z góry przepraszam za popełnione gafy.
Sprawa ma się następująco.W styczniu kupiłem lekko uszkodzoną mazdę 3 2006 r. (jeździ, pali) 1.6 citd, długo się nie zastanawiałem, i jak tylko zjechała z lawety to postanowiłem zrobić próbę ognia i dawaj pedał do dechy, kawałek prostej i 150 na zegarze.
Jakież było moje zdziwienie , gdy :D po dokładniejszych oględzinach, włączyłem wskazania komputera pokładowego, który wskazał 20l/100 km.
Czy to możliwe?
Jakby tego było mało to na desce rozdzielczej świeci się check engine, po podpięciu wyskakuje błąd 2584 poruszany na forum (mało płyny eolys- rzeczywiście jest go mało bo sprawdzałem)
Może ktoś ma ten płyn do sprzedania w kolorze rudo-miedzianym, chętnie odkupię!!!http://
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez pierzi » 6 kwi 2010, 20:52

niech dobrze zrozumiem...świeżo ściągnięte z lawety auto w ropie pognałeś z pedałem w podłodze do 150??...heh niezły z Ciebie ułan...:) a co do spalania to nie wiem ale na zimnym silniku na krótkim odcinku...czemu nie 20 ?
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2010, 15:52
Posty: 36
Auto: Mazda 3 MZ-CD 1.6 sport top

Postprzez vqsoft » 6 kwi 2010, 20:53

trochę odważnie – pełen ogień w nowym / uszkodzonym samochodzie z palącą sie kontrolką silnika

co do kompa
– może masz przestawione wyświetlanie nie l/100km tylko l/km czyli im szybciej jedziesz tym mniejsza wartość jest pokazywana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tobii11 » 6 kwi 2010, 21:51

oczywiście przed próbą trochę go rozgrzałem (chodził 10 min), jeszcze dokładnie sprawdzę wskazania kompa( ale chodzi mi o średnie spalanie), ale jest mniej niż pół zbiornika i mówi że do tankowania 170 km, to chyba trochę mało, a ktoś się orientuje co ile km to autko wylicza średnie spalanie no i co z tym płynem eolys ratujcie!!!
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez vqsoft » 6 kwi 2010, 21:58

kasowałeś średnie spalanie i dystans do tankowania?
przytrzymaj dłużej przycisk INFO az piknie i wyzeruje ;)
teraz masz dane z bóg wie jakiego przedziału czasu / dystansu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tobii11 » 6 kwi 2010, 22:13

tego nie wiedziałem, ale to moja pierwsza mazda, serdecznie dzięki za podpowiedz, jutro sprawdzę, jeszcze jedno pytanko, czy jak doleję tego nieszczęsnego płyny eolys , to wystarczy skasować błąd w kompie, czy trzeba latać po serwisach i bulić krocie?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez Luk@s » 6 kwi 2010, 22:14

Może być też tak, że miałeś rozładowany/odpięty akumulator i po podłączeniu komputer potrzebuje "chwili" żeby dojść do siebie i czasem pokazuje dziwne rzeczy.
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez tobii11 » 6 kwi 2010, 22:23

masę zdjąłem mu dopiero teraz(jak przyszło do klepania), ale wcześniej podłączyłem go pod kompa (mam amatorskie zaplecze warsztatowe) a fejs mówi błąd 2584, na forum mówią że to coś z z filtrem fap ( ponoć mało płynu eolys),
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez bartex » 6 kwi 2010, 22:29

nie wiem jak to jest w dieslu mazdy ale w benzynie ja na jedynce i dwójce przy ruszaniu i ostrym kręceniu bo 5,5-6,6 tyś bez dsc (podwójne wyłączenie) zjada nawet 38lirów więc komp pokazuje mi np. 35/100(po wyzerowaniu) ale po paru chwilach spada znacznie, wyzeruj kompa przejedź normalnie i sprawdź ponownie. Tylko na boga nie na zimnym silniku i nie wyłączaj od razu silnika po ostrej jeździe :–) daj się ostudzić turbinie aby Ci wytrzymała setki km.... powodzenia i witam w gronie mazdo' wiczów.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2013, 21:39
Posty: 62
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active

Postprzez tobii11 » 31 lip 2010, 21:49

Przepraszam , że tutaj rozpoczynam nowy wątek, ale jeszcze jestem słabo obyty w tym forum.moja mazda jest już po blacharce, lakierowaniu , wygląda ślicznie(starałem się przy robocie tej furki-w końcu żona ma tym jeździć), plynu do fapa jeszcze nie dolałem(świeci się check błąd 2584) i jest jeszcze jeden problem mianowicie turbo nie chodzi ," muł jak 150" nie ma sterowania łopatek turbiny, cięgno na puszcze stoi w miejscu dlaczego? Ściągałem intercooler, czyściłem węże potem to poskładałem tak jak było.Auto przed naprawą chodzilo normalnie, teraz turbo nie gwizda, chyba że nacisne dźwignie puszki ręcznie.Czy może to być spowodowane małą ilością płynu eolys i komputer blokuje turbo(nie ma trybu awaryjnego, kręci się na obrotach) czy coś padło(auto od stycznia praktycznie niejeżdżone tylko z blacharni do warsztatu i lakierni) pomóżcie ludziska bo wypadałoby zacząć tym jeździć nieprawdaż?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez Issues » 8 sie 2010, 18:08

sprwdz węże od podciśnienia i selenoidy sterujace praca sprezarki. czyszczenie Ic nic tu ie da. Nie wiem jak ma sie do tego niski stan elyosa ale komp raczej turba nie odetnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 19:42
Posty: 50
Skąd: Łochów
Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.

Postprzez widmo82 » 8 sie 2010, 23:27

Issues napisał(a):Czy może to być spowodowane małą ilością płynu eolys i komputer blokuje turbo(nie ma trybu awaryjnego, kręci się na obrotach) czy coś padło(auto od stycznia praktycznie niejeżdżone tylko z blacharni do warsztatu i lakierni) pomóżcie ludziska bo wypadałoby zacząć tym jeździć nieprawdaż?


Nie wiem jak dokladnie dziala tryb awaryjny, moze jest jakies nietypowe ograniczenie ktore zmusza kieroce do zdecydowanie wolniejszej jazdy i mniej dynamicznej poprzez odpiecie turbo. Jaki masz przebieg ze zabraklo ci juz tego plynu? Wg serwisowki powinno sie go uzupelniac poprzez dolanie na maxa co 60tys. Z tego co czytam to jednym po pierwszej dolewce wchodzi 0.5l a innym spokojnie wlewaja 1.5l. Jesli chodzi o sam fakt czy trzeba cos pozniej poszperac w ustawieniach to nie mam pewnosci ale krazy plotka ze jak ktos ma jakas resztke w zbiorniku np 0.3l a doleje 1.5l to po zuzyciu tych 0.3 z 1.8 komp powie ze juz sie skonczyl i nie ma co dozowac. Probowalem sie tego dowiedziec w ASO ale co ASO to inne teorie jesli chodzi o dolewki. Wydaje mi sie ze jedyne co to kasuje sie jakies ilosci/sposoby tankowan ktore sa rejestrowane chyba powyzej 7l kiedy to dozowany jest ten plyn.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323