Dym z rury wydechowej. Rozwiązanie: Nieszczelność w dolocie.
Ale kto Ci wywróży co jest z autem, żeby powiedzieć ile to będzie kosztować? Jeśli to EGR, to możesz sam go wyczyścić, koszt = 0 zł. Jeśli ktoś to będzie robił to pewnie weźmie pod stówkę. Ale to jest takie gdybanie. Samochód trzeba zdiagnozować, a potem mówić o kosztach.
Ostatnio edytowano 30 paź 2008, 18:43 przez BlackM3, łącznie edytowano 1 raz
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Dwa filterki sprawdż (powietrza i paliwa).Kiedy wymieniałeś filtry? EGR -czyszczenie to jeżeli sam nie umiesz -koszt niewielki ok 100-120 zł.Za nowe auto ,żeby szukac jakiegoś poważnego zagrozenia. A jak piszą użytkownicy diesli-musi sobie trochę zakopcić. Adam Kornacki w TVN Turbo stwierdził ostatnio diesel – czarny dym to zdrowy dobry dym.
Ja bym obstawił którys albo oba filtry.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Amen.
To sporo większe kolego! Jedź na diagnostykę, wepnij się w komputer i sprawdź czy przede wszystkim nie ma błędów. Jeśli nie ma to trzeba szukać przyczyny inaczej. Sprawdzić szczelność przewodów doprowadzających powietrze i spaliny, przepływomierz, filtry o których pisał Marek61, EGR itp, itd. Nowoczesne silniki może i fajne są, ale ma się w nich co zepsuć niestety.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Kolejne smutne spostrzeżenie: auto zbiera się bardzo wolno. Powyżej 1800 obrotów zaczyna się bardzo dławić a dodawanie gazu tylko spowalnia samochód. Specjaliści proszeni o opinie. Na środę jestem umowiony na diagnostykę i nie chcę dać sobie wcisnąć kitu.
- Od: 29 paź 2008, 17:34
- Posty: 19
sorry za głupie pytanko.. ale co to jest ERG i gdzie on jest w M6? Mam podobne objawy w mojej madzi... w każdm poście pojawiają się jakieś skrooty których znaczenia muszę albo się domyślać albo całe forum przewalać..
może mozna byłoby stworzyć jakiś temat albo przykleić ze znaczeniem takich skrootoow? ułatwiłoby to życie trochę.. przynajmniej mi... 
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
Witam,
tydzien temu zauwazylem ze przy spokojnym nawet ruszaniu na swiatlach, w lewym lusterku widoczna jest znaczna ilosc ciemnego dymu z rury wydechowej; podgazowalem silnik (81tys przebieg) na parkingu i dymu jest sporo; czytalem info i o tym silniku na forum, i o przypadkach innych uzytkownikow, ale ani silnik nie stracil nic na mocy, ani nie ma problemu z zapalaniem na zimnym, obroty rowne, ani zakladam (jezdzi tez zona) nie zostal przegrzany, zadna kontrolka sie nie swieci;
na diagnostyke komp. jestem umowiony na poniedzialek (okazuje sie ze mozna ja zrobic w Krakowie tylko w ASO – albo slabo szukalem – bo nie znalazlem serwisu, w ktorym sprzet diagn. umialby sie "dogadac" z mazda3); na trasie jest ok, tylko to ruszanie; czy podpiecie do komputera wykaze co jest nie tak? co moze byc uszkodzone? spotkalem sie tez z opinia ze diesele "tak maja", tylko ze ten nie mial tak wczesniej;)
dzieki bardzo i pozdrawiam
tydzien temu zauwazylem ze przy spokojnym nawet ruszaniu na swiatlach, w lewym lusterku widoczna jest znaczna ilosc ciemnego dymu z rury wydechowej; podgazowalem silnik (81tys przebieg) na parkingu i dymu jest sporo; czytalem info i o tym silniku na forum, i o przypadkach innych uzytkownikow, ale ani silnik nie stracil nic na mocy, ani nie ma problemu z zapalaniem na zimnym, obroty rowne, ani zakladam (jezdzi tez zona) nie zostal przegrzany, zadna kontrolka sie nie swieci;
na diagnostyke komp. jestem umowiony na poniedzialek (okazuje sie ze mozna ja zrobic w Krakowie tylko w ASO – albo slabo szukalem – bo nie znalazlem serwisu, w ktorym sprzet diagn. umialby sie "dogadac" z mazda3); na trasie jest ok, tylko to ruszanie; czy podpiecie do komputera wykaze co jest nie tak? co moze byc uszkodzone? spotkalem sie tez z opinia ze diesele "tak maja", tylko ze ten nie mial tak wczesniej;)
dzieki bardzo i pozdrawiam
- Od: 31 paź 2008, 13:22
- Posty: 25
- Skąd: KRK
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005
z tego co wiem to jesli kopci przy odpalaniu i obciazeniu – jak ruszasz np – to beda wtryski to regeneracji. To chyba jedyna rzecz jaka wiem o dieslach takze moze ktos wyjasni dopowie badz poprawi 
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
samochod jednak stracil w miedzyczasie na mocy, obroty na zimnym zaczely skakac i kopcil dalej; po badaniu w aso wyszedl uszkodzony zawor EGR; przeczyscili ale nie pomoglo, wiec na dzisiaj (po konsultacjach zarowno w aso jak i z super pomocnym kolega z forum, ktoremu dziekuje za rady:)) zawor zostal zaslepiony(w aso) i jest do wymiany; od 2 tygodni jezdze na zaslepionym i jest ok, swieci sie checkengine – od EGRa; na razie cena nowego nie zacheca mnie do wymiany;)
- Od: 31 paź 2008, 13:22
- Posty: 25
- Skąd: KRK
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005
Witam
Ostatnio zauważyłem że mój samochód (mazda 3 2005r 1.6 diesel) kopci przy przyspieszaniu i chyba stracił trochę mocy. Samochód mam prawie od roku i przez 5 miesięcy nie zauważyłem tego problemu, przy kupnie sprawdzałem i nie kopcił.Po 5 miesiącach niestety miałem kolizję i wymieniono miedzy innymi intercooler. Niedawno odebrałem samochód i zauważyłem ten problem. Nie wiem czy to właśnie intercooler czy może paliwo (w garażu mam zapas paliwa które stało parę miesięcy), a może coś innego?
Ostatnio zauważyłem że mój samochód (mazda 3 2005r 1.6 diesel) kopci przy przyspieszaniu i chyba stracił trochę mocy. Samochód mam prawie od roku i przez 5 miesięcy nie zauważyłem tego problemu, przy kupnie sprawdzałem i nie kopcił.Po 5 miesiącach niestety miałem kolizję i wymieniono miedzy innymi intercooler. Niedawno odebrałem samochód i zauważyłem ten problem. Nie wiem czy to właśnie intercooler czy może paliwo (w garażu mam zapas paliwa które stało parę miesięcy), a może coś innego?
- Od: 13 lip 2009, 20:17
- Posty: 4
Sprobuj zatankowac inne paliwo, moze to byc powod ale nie koniecznie tak jest. Sprawdz polaczenie turbiny, moze byc nieszczelne i lapac cieple powietrze.
Ja mam dokładnie to samo intercooler wymieniany był i również jak się jej wsadzi w pupę kopci .. jest to wina raczej połączenia turbiny tylko ten wężyk jeest baaardzo ciężko dostać a w serwisie kosztuje tysiaka 

- Od: 26 cze 2009, 21:18
- Posty: 9
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości