Problem z elektryką/odpalaniem/kontrolkami

Postprzez p_rafal » 1 cze 2009, 14:52

Witam :]
Samochód – Mazda 3 hatchback, 2004r, silnik 1,6

Jakieś 2 tygodnie temu zaczęły się problemy:
– samochód nie odpala zawsze za pierwszym razem – losowo -raz odpali, raz nie [rozrusznik nie kręci, ale ksenony się poziomują]
– jak już odpali, to świecą kontrolki np. ABS, engine check, wspomaganie, kontrolka od kontroli trakcji, ładowanie akumulatora (nie zawsze wszystkie naraz – losowo)
– czasem po odpaleniu w ogóle nie działa wspomaganie kierownicy

Na początku sprawdziliśmy akumulator, który okazał się kompletnie rozładowany. Więc wymieniliśmy na nówkę i nic się nie zmieniło... Po odpięciu aku i ponownym jego podłączeniu (wg mechanika) samochód odpala za pierwszym razem i kontrolki nie świecą. Po którejś próbie odpalenia auta, problemy wracają.

Kolejny problem, który pojawił się przy jednej z prób odpalenia samochodu – lampa lewy przód przestała świecić. Zapala się na samym początku bardzo delikatnym światłem (prawa świeci tak jak trzeba) po czym gaśnie. [lampy ksenony]

Ponadto po którymś z kolei odpaleniu przestał działać obrotomierz, wskaźnik temperatury i szybkościomierz. Komputer nie pokazuje spalania.

Czasem samochód w trakcie jazdy (do momentu ponownego odpalenia) tracił moc, był wyraźnie 'zmulony'.

W warsztacie, panowie podłączyli samochód pod komputer, ale komputer nie wykrył samochodu – nie było łączności z komputerem samochodu.

W tej chwili rzekomo jest łączność, ale komputer sypie błędami.


W czym może być problem? <co?>
Pozdrawiam
Rafał
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 16:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez cult1 » 1 cze 2009, 15:45

Stawiałbym na jakieś problemy z komputerem. Jego awarię lub problemy z jego zasilaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez p_rafal » 1 cze 2009, 16:33

Ja przypuszczam, że to coś z kolokwialnie rzecz ujmując 'kabelkami'... Jak można zdiagnozować uwalony komputer?
... może to być na skutek np. nie łączenia kabli? lub bezpieczniki?
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 16:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez cult1 » 1 cze 2009, 19:04

jeżeli wcześniej wszystko było OK a zaczęło się potem coś dziać i przy aucie z elektryka, elektroniką nie było nic grzebane to stawiałbym na komputer. Rzecz jasna może coś być gdzieś z przewodami, jakieś przebicie itp.
Sprawdź kostki komputera i kostki w skrzynce bezpiecznikowej pod schowkiem pasażera. Rozepnij i zepnij cała skrzynkę na nowo. Może coś tam nie łączy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez p_rafal » 2 cze 2009, 18:02

Mazda stoi w innym warsztacie – na pierwszy ogień idzie alternator. W czwartek ma być już zrobiony. Ciekawe czy to faktycznie alternator (aku poprzedni był rozładowany) czy tylko próbują naciągać... <killer>
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 16:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez p_rafal » 5 cze 2009, 19:40

Sprawdzili alternator – niby ok.

Teraz mechanik przypuszcza, że to komputer. Gdzie można takie coś dostać (od Focusa lub Pługa będzie pasował?)

Oznaczenie:
Bosch 0 281 011 534
3M61-12A650-AB

taki numer widnieje na komputerze. Na allegro znalazłem od focusa 1.6 TDCI (110HP) ale ma nieco inne numery, a mianowicie
0 281 012 487
7M51-12A650-UC

Czy potrafi ktoś to rozszyfrować?
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 16:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez p_rafal » 20 cze 2009, 19:15

Problem rozwiązany – ani alternator, ani komputer nie był sprawcą...
Pewnie około tydzień temu M3 była w ASO w Lublinie.
Winna całego cyrku była wtyczka od ABS, która nie łączyła... Została już naprawiona i wszystko działa pięknie :)
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 16:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez balonm » 8 sty 2015, 22:04

Witam wszystkich forumowiczów,
Pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ objawy opisane powyżej są bardzo zbliżone do moich problemów z Mazdą.
Czy mogę prosić o jakieś szczegółowe info na temat tej wtyczki ABS? Gdzie ta wtyczka się znajduje, przy kole? Był problem z sama wtyczką czy ogólnie z czujnikiem? Itd.

Z góry dziękuje za pomoc :)

Pozdrawiam,
Balonm
balonm
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323