Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez Pioteq25 » 1 lip 2012, 16:51

Chlapanie kropelkami oleju i dmuchające powietrze to normalne. Do puki spod korka nie lecą widoczne spaliny jest ok. Sprawdź jeszcze, czy spaliny nie wydostają się od strony bagnetu oleju.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez miczor » 17 lip 2012, 21:55

A czy w ditd chlapanie kropelkami spod korka to normalne? Jestem właśnie po wymianie rozrządu i podkładek pod wtryskami oraz regulacji zaworów. Przed wymianą spod korka trochę chlapało a teraz jeszcze więcej. Reklamowałem u mechanika i dzisiaj wymienił jeszcze raz podkładki. Założył Boscha
F00V C12 504, pasowały całkiem dobrze i dalej to samo. Autko jeździ całkiem dobrze jednak denerwuje mnie to bardzo. Co to może być? :(
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez seba1977 » 18 lip 2012, 16:39

No u mnie nie chlapie nic ale uderzające powietrze w reke to chyba normalne ale jak spaliny leca a to już podkładki ..... <serduszka> <czarodziej>
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez barszczu » 18 lip 2012, 17:44

Mam podobne pytanie co poprzednicy: Mazda 626 tdvi. Jeżeli na ciepłym, pracującym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju delikatnie chlapie olejem tak na 10-15cm i tylko natychmiast po odkręceniu korka (0,5 sekundy) uniesie się delikatny dymek, a potem nie, to czy to wina nieszczelnych podkładek pod wtryskami czy tak ma być? Czy jeżeli są nieszczelne podkładki pod wtryskami to ten dym jest widoczny bardzo i leci cały czas? Proszę o konkretną odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez Riki » 19 lip 2012, 22:36

Zapraszam do siebie, podjedziesz i zerkniemy....

generalnie leci cały czas.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez leśny » 8 wrz 2012, 23:21

Witam!
jestem tu nowy, jeżdżę M6 MZR-CD 2.0 136KM z 2004 roku, aktualny przebieg to 213 tys.km, auto było w Niemczech serwisowane w salonie Mazdy do ok. 170tys.km, ponieważ przymierzam się do wymiany rozrządu poczytałem trochę o tym na forum i chyba wiem co i jak (oryginalne części, pompa wody itd), zajrzę też do smoka olejowego (niestety używałem oleju castrol edge 5w30 co 15-18tys.km a piszecie że się nie nadaje do mazdy)

natomiast mam wątpliwości co do wymiany podkładek pod wtryskami, nic specjalnego się na razie nie dzieje (odpukać) z otworu wlewu oleju nie kopci ani nie rzyga olejem, spalanie oleju na poziomie 1 litr na ok 5-7 tys.km (piszecie, że to w normie) silnik pracuje równo i rzadko mu się zdarza zakopcić z rury, a niektórzy z was piszą, że po wymianie podkładek mieli jakieś problemy więc póki się nic nie dzieje to może lepiej nie ruszać?
ktoś doradzi?
leśny
 

Postprzez Riki » 8 wrz 2012, 23:47

jeśli nie dymi z korka – możesz nie ruszać, ale przejdź na inny olej (także 5w30) i zmieniaj co 10/12tys/km. Miske proponuję zdjać mimo wszystko przy najbliższej okazji i zobaczyć smoka.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez leśny » 9 wrz 2012, 11:01

dzięki Riki, pozdro
leśny
 

Postprzez miazga91 » 7 lis 2012, 03:22

sabrtek napisał(a):Jak na pewniaka zdiagnozować czy to są podkładki. Po odkręceniu korka oleju dymek (biały) jest z tym, że ostatnio jest zimno i zastanawiam się czy nie ma to związku. W sierpniu byłem u Jaksy na wymianie rozrządu i przy okazji oleje + filtry. Wtedy mechanik powiedział, że według niego wszystko z podkładkami jest w porządku – nic nie dmucha. Zasugerował tylko, że przy następnej wymianie oleju warto będzie zrobić sprawdzenie smoka olejowego i wtedy przy okazji regulowania zaworów w razie potrzeby zmienić podkładki.
Zastanawiam się po prostu czy temperatura zewnętrzna ma jakiś wpływ na to co widać po odkręceniu tego korka oleju. I w końcu najważniejsze czy gnać na wymianę podkładek czy dać sobie spokój do wymiany oleju czyli jakieś 8kkm.


Podbijam-czy temperatura otoczenia (4-5* celcjusza) ma znaczenie na to co wydowbywa się z pod korka oleju? Przed kupnem Madzi na koniec Wrzesnia nic nie wylatywalo z pod niego a teraz normlanie "ciuchcia"? Mógłby ktos sprawdzic to przy obecnych warunkach atmosferycznych?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez dobrzyn22 » 7 lis 2012, 11:47

Sprawdź na zimnym silniku...wtedy masz pewność, że to co się wydobywa to nie para od ciepłego oleju, tylo spaliny (wbrew pozorom nie trudno jest się pomylić ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Steve » 7 lis 2012, 21:11

miazga91 napisał(a):Podbijam-czy temperatura otoczenia (4-5* celcjusza) ma znaczenie na to co wydowbywa się z pod korka oleju? Przed kupnem Madzi na koniec Wrzesnia nic nie wylatywalo z pod niego a teraz normlanie "ciuchcia"? Mógłby ktos sprawdzic to przy obecnych warunkach atmosferycznych?


Czy nie było tak, że sprzedający :> dolał jakieś cudownego specyfiku zagęszczającego olej,
a po zmianie oleju na normalny zrobiła się "ciuchcia" ? <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez madozi » 7 lis 2012, 22:06

moto doktor zrobił swoje,i ciekaw jestem jak ten smok olejowy wygląda,nawet jak nie dmuchało przy zakupie wymieniłbym podkładki i wyczyścił smok zaraz po zakupie dla spokojności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez stonoga » 28 gru 2012, 18:34

U mnie na zimnym nie dymi po odkręceniu korka tylko czuć uderzenie powietrza w dłoń podsunięta pod wlew oleju. Na rozgrzanym leci lekki białawy dymek ale nie czuć go spalinami. Po wyjęciu bagnetu nic sie nie wydobywa. Auto ma przejechane 175tyś i podkładki raczej nie były wymieniane.Czy te objawy świadczą o tym że już sa wypalone i natychmiast je wymieniać
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 28 gru 2012, 19:52

stonoga napisał(a):Czy te objawy świadczą o tym że już sa wypalone i natychmiast je wymieniać

nie. Jak podkładki są walnięte, to dymienie jest dość wyraźne i ciężko je pomylić z parą/powietrzem.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mariocieszyn » 13 kwi 2013, 10:00

do usunięcia zły dział
przepraszam
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez ZIZI » 15 kwi 2013, 18:28

Witam, w Poznaniu w autoryzowanym serwisie Mazdy (Voyager Club), zacny Pan zaśpiewał za wymianę podkładek (uwaga) ... 2,500zł !!
Może ktoś polecić dobrego mechanika z okolic Gniezna ?? pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 07:53
Posty: 5
Skąd: Gniezno
Auto: MPV 2002, 2.0 Citd

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2013, 18:31

ZIZI napisał(a):Witam, w Poznaniu w autoryzowanym serwisie Mazdy (Voyager Club), zacny Pan zaśpiewał za wymianę podkładek (uwaga) ... 2,500zł !!

może źle Cię zrozumiał ?? przecież to niemożliwe :| <glupek2>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Krajes88 » 7 maja 2013, 16:50

Witam rowniez podepne sie do tematu aczkolwiek posiadam mazde 6 2.0 dieselek 136 konny z 2003 r moim problem jest to iz zauwazylem bardzo spory popyt na paliwo jak na trasie tak i w miescie juz nie wspomne :/ jak koledzy wyzej postanowilem sprawdzic co sie dzieje pod korkiem od oleju i niestety biały dym niezle z tamtad daje i cyka jak maly traktorek wiec z wypowiedzi wyzej sadze iz to podkladki juz siadaja ,dzis wrocilem z aso z torunia dokladnie z lysomic i pan od serwisu stwierdzil ze to nie sa podkladki tylko juz pierscienie na tlokach suma robocizny banalna OD 4tys zł za robocizne :/ moje pytanie brzmi: jakie sa jeszcze objawy zuzycia tych podkladek oprocz bialego dymu z pod korka czy takze objawia sie wiekszym zuzyciem paliwa??
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 15:53
Posty: 4
Skąd: włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136 KM 2003r.

Postprzez bieski » 7 maja 2013, 16:58

Wymien podkladki, a opotem sie martw. I tak je musisz wymienic jak jeszcze tego nie zrobiles.
Koszt niewielki a moze pomoze.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez smile » 7 maja 2013, 22:04

Krajes88 napisał(a):pan od serwisu stwierdzil ze to nie sa podkladki tylko juz pierscienie na tlokach

A zdradzisz jak do tego doszedł?! Szklana kula to wskazała?!
Ale spokojnie, ociągaj się jeszcze z podkładkami a będziesz miał przygodę pt.:"zatkał się smok olejowy"
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323