Podkładki pod wtryskami, wymiana
A czy w ditd chlapanie kropelkami spod korka to normalne? Jestem właśnie po wymianie rozrządu i podkładek pod wtryskami oraz regulacji zaworów. Przed wymianą spod korka trochę chlapało a teraz jeszcze więcej. Reklamowałem u mechanika i dzisiaj wymienił jeszcze raz podkładki. Założył Boscha
F00V C12 504, pasowały całkiem dobrze i dalej to samo. Autko jeździ całkiem dobrze jednak denerwuje mnie to bardzo. Co to może być?
F00V C12 504, pasowały całkiem dobrze i dalej to samo. Autko jeździ całkiem dobrze jednak denerwuje mnie to bardzo. Co to może być?
- Od: 30 gru 2009, 23:24
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r
Mam podobne pytanie co poprzednicy: Mazda 626 tdvi. Jeżeli na ciepłym, pracującym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju delikatnie chlapie olejem tak na 10-15cm i tylko natychmiast po odkręceniu korka (0,5 sekundy) uniesie się delikatny dymek, a potem nie, to czy to wina nieszczelnych podkładek pod wtryskami czy tak ma być? Czy jeżeli są nieszczelne podkładki pod wtryskami to ten dym jest widoczny bardzo i leci cały czas? Proszę o konkretną odpowiedź.
- Od: 3 gru 2011, 21:12
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2000r. TDVI
Witam!
jestem tu nowy, jeżdżę M6 MZR-CD 2.0 136KM z 2004 roku, aktualny przebieg to 213 tys.km, auto było w Niemczech serwisowane w salonie Mazdy do ok. 170tys.km, ponieważ przymierzam się do wymiany rozrządu poczytałem trochę o tym na forum i chyba wiem co i jak (oryginalne części, pompa wody itd), zajrzę też do smoka olejowego (niestety używałem oleju castrol edge 5w30 co 15-18tys.km a piszecie że się nie nadaje do mazdy)
natomiast mam wątpliwości co do wymiany podkładek pod wtryskami, nic specjalnego się na razie nie dzieje (odpukać) z otworu wlewu oleju nie kopci ani nie rzyga olejem, spalanie oleju na poziomie 1 litr na ok 5-7 tys.km (piszecie, że to w normie) silnik pracuje równo i rzadko mu się zdarza zakopcić z rury, a niektórzy z was piszą, że po wymianie podkładek mieli jakieś problemy więc póki się nic nie dzieje to może lepiej nie ruszać?
ktoś doradzi?
jestem tu nowy, jeżdżę M6 MZR-CD 2.0 136KM z 2004 roku, aktualny przebieg to 213 tys.km, auto było w Niemczech serwisowane w salonie Mazdy do ok. 170tys.km, ponieważ przymierzam się do wymiany rozrządu poczytałem trochę o tym na forum i chyba wiem co i jak (oryginalne części, pompa wody itd), zajrzę też do smoka olejowego (niestety używałem oleju castrol edge 5w30 co 15-18tys.km a piszecie że się nie nadaje do mazdy)
natomiast mam wątpliwości co do wymiany podkładek pod wtryskami, nic specjalnego się na razie nie dzieje (odpukać) z otworu wlewu oleju nie kopci ani nie rzyga olejem, spalanie oleju na poziomie 1 litr na ok 5-7 tys.km (piszecie, że to w normie) silnik pracuje równo i rzadko mu się zdarza zakopcić z rury, a niektórzy z was piszą, że po wymianie podkładek mieli jakieś problemy więc póki się nic nie dzieje to może lepiej nie ruszać?
ktoś doradzi?
-
leśny
sabrtek napisał(a):Jak na pewniaka zdiagnozować czy to są podkładki. Po odkręceniu korka oleju dymek (biały) jest z tym, że ostatnio jest zimno i zastanawiam się czy nie ma to związku. W sierpniu byłem u Jaksy na wymianie rozrządu i przy okazji oleje + filtry. Wtedy mechanik powiedział, że według niego wszystko z podkładkami jest w porządku – nic nie dmucha. Zasugerował tylko, że przy następnej wymianie oleju warto będzie zrobić sprawdzenie smoka olejowego i wtedy przy okazji regulowania zaworów w razie potrzeby zmienić podkładki.
Zastanawiam się po prostu czy temperatura zewnętrzna ma jakiś wpływ na to co widać po odkręceniu tego korka oleju. I w końcu najważniejsze czy gnać na wymianę podkładek czy dać sobie spokój do wymiany oleju czyli jakieś 8kkm.
Podbijam-czy temperatura otoczenia (4-5* celcjusza) ma znaczenie na to co wydowbywa się z pod korka oleju? Przed kupnem Madzi na koniec Wrzesnia nic nie wylatywalo z pod niego a teraz normlanie "ciuchcia"? Mógłby ktos sprawdzic to przy obecnych warunkach atmosferycznych?
- Od: 12 kwi 2012, 23:07
- Posty: 29
- Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004
Sprawdź na zimnym silniku...wtedy masz pewność, że to co się wydobywa to nie para od ciepłego oleju, tylo spaliny (wbrew pozorom nie trudno jest się pomylić )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
miazga91 napisał(a):Podbijam-czy temperatura otoczenia (4-5* celcjusza) ma znaczenie na to co wydowbywa się z pod korka oleju? Przed kupnem Madzi na koniec Wrzesnia nic nie wylatywalo z pod niego a teraz normlanie "ciuchcia"? Mógłby ktos sprawdzic to przy obecnych warunkach atmosferycznych?
Czy nie było tak, że sprzedający dolał jakieś cudownego specyfiku zagęszczającego olej,
a po zmianie oleju na normalny zrobiła się "ciuchcia" ?
U mnie na zimnym nie dymi po odkręceniu korka tylko czuć uderzenie powietrza w dłoń podsunięta pod wlew oleju. Na rozgrzanym leci lekki białawy dymek ale nie czuć go spalinami. Po wyjęciu bagnetu nic sie nie wydobywa. Auto ma przejechane 175tyś i podkładki raczej nie były wymieniane.Czy te objawy świadczą o tym że już sa wypalone i natychmiast je wymieniać
stonoga napisał(a):Czy te objawy świadczą o tym że już sa wypalone i natychmiast je wymieniać
nie. Jak podkładki są walnięte, to dymienie jest dość wyraźne i ciężko je pomylić z parą/powietrzem.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
do usunięcia zły dział
przepraszam
przepraszam
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
- Od: 14 lip 2008, 09:41
- Posty: 18
- Skąd: cieszyn
- Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM
ZIZI napisał(a):Witam, w Poznaniu w autoryzowanym serwisie Mazdy (Voyager Club), zacny Pan zaśpiewał za wymianę podkładek (uwaga) ... 2,500zł
może źle Cię zrozumiał przecież to niemożliwe
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam rowniez podepne sie do tematu aczkolwiek posiadam mazde 6 2.0 dieselek 136 konny z 2003 r moim problem jest to iz zauwazylem bardzo spory popyt na paliwo jak na trasie tak i w miescie juz nie wspomne :/ jak koledzy wyzej postanowilem sprawdzic co sie dzieje pod korkiem od oleju i niestety biały dym niezle z tamtad daje i cyka jak maly traktorek wiec z wypowiedzi wyzej sadze iz to podkladki juz siadaja ,dzis wrocilem z aso z torunia dokladnie z lysomic i pan od serwisu stwierdzil ze to nie sa podkladki tylko juz pierscienie na tlokach suma robocizny banalna OD 4tys zł za robocizne :/ moje pytanie brzmi: jakie sa jeszcze objawy zuzycia tych podkladek oprocz bialego dymu z pod korka czy takze objawia sie wiekszym zuzyciem paliwa??
- Od: 2 lut 2013, 15:53
- Posty: 4
- Skąd: włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136 KM 2003r.
Krajes88 napisał(a):pan od serwisu stwierdzil ze to nie sa podkladki tylko juz pierscienie na tlokach
A zdradzisz jak do tego doszedł?! Szklana kula to wskazała?!
Ale spokojnie, ociągaj się jeszcze z podkładkami a będziesz miał przygodę pt.:"zatkał się smok olejowy"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości