Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez smile » 15 maja 2012, 20:36

yorimo napisał(a):Moze do ASO jechac – tam przynajmnie nie leca w **&^


Nie??
<lol> hahaha <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez seba1977 » 26 maja 2012, 19:04

No wiec tak niestety za póżno dowiedziałem sie o tych podkładkach kiedy zabrałem sie za wymianę miyślałem ze zawory trzeba wyregulowac bo było słychac takie stukanie dziwne niestety jak pisałem wczesniej jeden wtrysk odmowił wyciagniecia ,wiec oddałem auto do zaufanego mechanika ...... i się zaczeło okazało sie ze to panweka :/ .. w trakcie wyszło jeszcze sprzęgło do wymiany bo ledwo juz dawało rade ,turbina już nie za ciekawie działała ( teraz mam 12 miesiecy gwarancji na turbo) koszt regeneracji 1100 zł gwar na 12 mies gniazda zaworów w głowicy szlifowane czy jak to tam sie nazywa ( na wszystko mam rachunki. ) było tam jeszcze planowanie głowicy szlif wału i wszysto co trzeba. to wszystko mnie kosztowało 4500 zł czy to dużo ? Mechanik to naprawde zna się na żeczy zrobiłem juz koło 500 km i mam usmiech na twazy auto szybsze tak mi sie wygaje pieknie ciagnie nie kopci....Mam tylko nadzieje ze to koniec moich problemów z Mzadą :) Teraz ciesze sie jazdą i patrze na zdziwione miny kierowców bęzyniaków kiedy zostaja w tyle hihi.
PS. Jesli to zły dział to z góry przepraszam i prosze o przeniesienie do właściwego działu.
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez tonidriver » 27 maja 2012, 16:28

masakra żeby w 8 letnim aucie remontować silnik :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2012, 20:30

masakra?? ja myślę,że należy się przyzwyczajać powoli..taka jest obecna polityka producentów....zadowolony ma być pierwszy klient...ma pojeździć w miarę bezusterkowo przez 3 lata(gwarancja) a potem auto sprzedać i....wrócić do salonu po następne...

Przepraszam za małe OT
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 27 maja 2012, 20:40

seba1977 napisał(a):No wiec tak niestety za póżno dowiedziałem sie o tych podkładkach

niestety...
kochani... pamietajcie, ze kupujecie auta w wiekszosci... "po przejsciach" pierwszych wlascicieli...
i zastana sytuacja jest efektem koncowym...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mlecok » 28 maja 2012, 11:04

Wojtek napisał(a): seba1977 napisał(a):No wiec tak niestety za póżno dowiedziałem sie o tych podkładkach


niestety...
kochani... pamietajcie, ze kupujecie auta w wiekszosci... "po przejsciach" pierwszych wlascicieli...
i zastana sytuacja jest efektem koncowym...


Tak apropo to Witam, jestem tu Nowy :)
Swoją 6-kę kupiłem dokładnie 18.05 więc 10 dni temu. Pojechałem sprawdziłem, niby fajnie wszystko grało, ale pewien byłem co będę miał do robienia. Wróciłem na kołach (40-50km) wyskoczyły kontrolki jak to często bywa ESP i silnik, więc od razu do Maździarza. Ten mi powiedział, że pierwsze co do robienia jest to nakładki pod wtryskami no to od razu regulacja zaworów, czyszczenie smoka itp jak to wtedy standardowo bywa. Po wyjęciu nakładek miały one grubość 1mm i zginały się przy najmniejszym nacisku w palcach. Założył mi grubsze, 2-3mm (nie wiem bo nie mierzyłem :P) i przy okazji tu moje pytanie czy to są dobre nakładki? Gość siedzi w Mazdach i robi tylko Mazdy na oryginałach niby. A i tutaj też rada – kupujesz Mazde to od razu sobie dołóż jakieś 2 tys do włożenia w nią od razu! Wiadomo rozrząd, nakładki, oleje, filtry to podstawa do robienia "na wczoraj". Lepiej wsadzić kasę od razu i być zadowolonym niż nagle być zaskoczonym, że coś 'rypnęło'.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 09:01
Posty: 27
Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04

Postprzez dobrzyn22 » 28 maja 2012, 18:16

mlecok napisał(a):przy okazji tu moje pytanie czy to są dobre nakładki?

rozumem,że chodzi o... podkładki??
w tym wątku masz opisane jak one powinny wyglądać <czytaj>

mlecok napisał(a):tutaj też rada – kupujesz Mazde to od razu sobie dołóż jakieś 2 tys do włożenia w nią od razu!

taka średnia rada raczej....dotyczy KAŻDEGO używanego auta <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mlecok » 29 maja 2012, 07:42

Tak, tak podkładki.

Znalazłem już i wychodzi na to, że są dobre :)
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 09:01
Posty: 27
Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04

Postprzez seba1977 » 1 cze 2012, 19:33

Małe kłopoty ciąg dalszy.... auto jest o wiele bardziej dynamiczne lepiej wkreca sie itp...ale... wyskakuje mi błąd po którym nic się auto jezdzi tak samo jak przed błędem stąd moje pytanie czy to może być wina wtrysków wsadzonych nie na swoje miejsca ? Kalibracja w ASO to 220 pln dzisiaj się dowiadywałem .
p.s To pierwszy diesel w moim życiu i raczej ostatni :(
kod to P0850 sygnał dla blokady rozruchu(P/N)Przerwa zwarcie do masy taki oto mam opis tego błędu.
Ostatnio edytowano 5 cze 2012, 16:24 przez seba1977, łącznie edytowano 1 raz
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez Wojtek » 1 cze 2012, 23:19

seba1977 napisał(a): wyskakuje mi błąd po którym nic się auto jezdzi tak samo jak przed błędem stąd moje pytanie czy to może być wina wtrysków wsadzonych nie na swoje miejsca ?

moze masz kod tego bledu? nie bardzo mi sie chce zgadywac... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kurof » 7 cze 2012, 14:38

Jestem tuż przed wymianą podkładek pod wtyskami bo mi dymek idzie z pod korka ale właśnie przeczytałem w jednym postów że to podobno normalne jak silnik 2.2 kopci z pod korka. Czy to prawda?
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez bieski » 7 cze 2012, 21:07

Kurof napisał(a): Czy to prawda?

Prawda. Każde 2.2 kopci z korka wlewu oleju. Nie kombinuj nic tam z podkładkami.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Kurof » 8 cze 2012, 06:05

bieski napisał(a):
Kurof napisał(a): Czy to prawda?

Prawda. Każde 2.2 kopci z korka wlewu oleju. Nie kombinuj nic tam z podkładkami.

Czyli w silniku 2.2 problem z podkładkami nie istnieje? Bo już sam nie wiem <co?>
Nie ruszać nawet jeśli dosyć solidnie dmucha z pod korka? Jak przystawiam ręke to dosyć wyraźnie czuć uderzenia powietrza. Dodam że auto ma przejechane 75 tys mil. Miesiąc temu auto kupiłem i na przyszłą sobote jestem umówiony na wymiane oleju, filtrów, czyszczenie smoka no i wymiane tych podkładek.
Może jednak warto wymienić te podkładki tak na wszelki wypadek?
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Pratt » 8 cze 2012, 19:29

Może jednak warto wymienić te podkładki tak na wszelki wypadek?

Sprawdź najpierw czy spod korka wlewu oleju wali olejem. Jeżeli tak to proponuję sprawdzić podkładki. Jeżeli masz trochę zacięcia mechanika to posługując się tym wątkiem, wymieniłbyś je sam. <czytaj>


turbina już nie za ciekawie działała ( teraz mam 12 miesiecy gwarancji na turbo) koszt regeneracji 1100 zł

Ciekawe jaki był zakres regeneracji? Ja widząc podstawy do remontu trubo (spadek mocy, ubytek oleju, biały dym przy daniu na pedał) wyciągnąłem ją sam <nauka> i wysłałem do zakładu specjalizującego się turbinami z Madzi i mieszczącego się w Łodzi (namiary gdzieś w tym poście). Regeneracja w ciągu 5 dni (włacznie z wysyłką do nich i do mnie), obejmowała podstawowy zakres i kosztowała 550 + 70 zł przesyłka (ja płaciłem tylko w jedną stronę). Ceny u nich są od 550 do 1150 zł (zależy od zakresu regeneracji). Uważam, że to przystępne kwoty. Jeżdzę już jakiś czas i wszystko ok. Gwarancaj również 12 miesięcy. Poprawa po naprawie widoczna. papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Pioteq25 » 9 cze 2012, 09:37

bieski napisał(a):
Kurof napisał(a): Czy to prawda?

Prawda. Każde 2.2 kopci z korka wlewu oleju. Nie kombinuj nic tam z podkładkami.


Ciekawe, skąd tam spaliny się biorą?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Kurof » 9 cze 2012, 20:04

Pratt napisał(a):
Może jednak warto wymienić te podkładki tak na wszelki wypadek?

Sprawdź najpierw czy spod korka wlewu oleju wali olejem. Jeżeli tak to proponuję sprawdzić podkładki. Jeżeli masz trochę zacięcia mechanika to posługując się tym wątkiem, wymieniłbyś je sam. <czytaj>


No jak przyłożyłem ręke do wlewu to nie nazwałbym tego zchlapaniem ale na dłoni było wdać olej. Wiec coś tam wylatuje (to może ten dymek sie zkroplił)
Myślałem żeby to samemu zrobić ale po pierwsze to nie mam gdzie a po drugie to z narzędziami u mnie kiepsko. Wiec oddam do mechanika.
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Ravfal » 9 cze 2012, 23:50

Z narzędzi to w sumie najważniejszy jest klucz dynamometryczny, żeby z odpowiednim momentem dokręcić śruby, żadnych innych specjalnych narzędzi nie potrzeba. Wymiana podkładek jest naprawdę prosta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez kosnet » 22 cze 2012, 00:04

Witam wszystkich mazdo-maniaków. Jestem nowy na forum (z uwagi oczywiście na zakup madzi 2.0 121km 2003r). Oczywiście po zakupie wymieniony kpl rozrządu (oryginały) + olej z filtrem. Rzekomy przebieg autka to 137 kkm.

Mam pytanie do doświadczonych :) Po zdjęciu górnej osłony silnika na 3 i 4 wtrysku widać delikatne "pocenie się" oleju. Spod korka oleju nic nie dymi (bardzo delikatnie tylko dmucha powietrze na wolnych obrotach, na większych obrotach nic nie dmucha), silnik pracuje równo i ma dobrą dynamikę, nie dymi z wydechu przy przyspieszaniu. Czy to pocenie się jest związane z podkładkami pod wtryskami i trzeba szybko je wymieniać? Zaznaczam, że jest to naprawdę delikatne pocenie się , załączam poniżej foto dla lepszego wglądu sprawy :)

http://www.it-secure.com.pl/wtrysk1.jpg
http://www.it-secure.com.pl/wtrysk2.jpg

Z góry dziękuję za informacje
kosnet
 

Postprzez tonidriver » 22 cze 2012, 05:32

wymienić możesz te oringi uszczelniające w pokrywie zaworów i po sprawie a najlepiej nic nie ruszaj :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Logic86 » 1 lip 2012, 13:50

Witam
Chciałbym się Was forumowiczów upewnić co do wymiany podkładek pod wtryskami. Auto generalnie nie dymi spod korka wlewu oleju, nie ma widocznego dymu, trudno mi ocenić, czy śmierdzi spalinami jednak chlapie olejem. Zaglądałem pod korek i zaraz pod korkiem jakby coś tam pracowało i mam wrażenie że własnie rozchlapuje cieniutkie kropelki oleju. Sprawdziłem to przed chwilą na ciepłym silniku po przejechaniu ok 5km.
Efekt chlapania:
Obrazek

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us
[/img]
Jak przyłoże rękę na odległość 10cm to powietrze delikatnie uderza w rękę.
Pillnie wymieniać czy to normalne objawy i odłożyć w czasie do np kolejnej wymiany oleju i połączyć z czyszczeniem smoka?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 20:34
Posty: 18
Auto: Mazda 3 MPS BK 310 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323