Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez BUBER » 20 gru 2011, 18:14

Witam zamierzam zabrać się za wymianę podkładek.
Same podkładki można kupić na forum za 50zł lecz za podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę (5x75=375). Czy ta cena jest normalna i czy przy wymianie konieczna jest też zmiana uszczelek przelewów?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Nimrod-PW » 20 gru 2011, 21:14

Zaraz się odezwą mądrzejsi ode mnie, że trzeba je także wymieniać. Jednak ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli są suche i nie puszczają to je zostaw. Już dwa razy wymieniałem podkładki a te uszczelniacze zostały i dalej jest sucho.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez dobrzyn22 » 20 gru 2011, 21:29

Nie zapominajcie też o uszczelce pokrywy zaworów...(ale sytuacja podobna-jedni twierdzą,że jak jest w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać-inni,że po każdym"ruszeniu"jej należy wymieniać).
Generalnie co kto wymieni oprócz samych podkładek,to jego sprawa-najwyżej potem będzie żałował <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Steve » 22 gru 2011, 19:59

BUBER napisał(a):W...... podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę


Czy w CiTD są przelewy <glupek2> ?
Byly w DiTD, ale w CiTD jest inna konstrukcja wtrysku i przelewów nie ma.
Przynajmniej w moim nie było. :>
Oficjalny manual zaleca jeszcze wymianę uszczelniaczy przewodów paliwowych idących do wtrysków i może o tym mówisz, a nie o podkladkach do przelewów.
Te uszczelniacze są całkiem kosztowne.

Jeśli całą uszczelkę dekla zasilikonujesz to da się użyc starej ponownie, ale umordujesz się ze ściganiem tego silikonu jeśli bedziesz w przyszłości ściągać dekiel jeszcze raz.
Coś za coś. :>
Jak to mówią chytry płaci dwa razy :> , a leniwy robi dwa razy <nauka> .
Ostatnio edytowano 22 gru 2011, 20:05 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wojtek » 22 gru 2011, 20:01

Steve napisał(a):Przynajmniej w moim nie było.

:>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 20:03

Steve napisał(a):przelewów nie ma.


Obrazek

jak nie ma jak są :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Steve » 22 gru 2011, 20:09

Neonixos666 napisał(a):jak nie ma jak są :D


No to gdzie sa przelewy na tym zdjeciu ?
Przelewy są pod deklem, a na tym zdjeciu to tylko widac "return" z wtrysków.

Cytat z "Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)"
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171

b. MZR-CD (Mazda 3/5/6 2.0 121/136/143 KM)

W tym silniku – ze względu na inny system wtrysku – nie ma podkładek przelewowych!




P.S. Neonixos666 szybki jesteś <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 20:18

return to przelewy a nie wymagają podkładek bo inaczej rozwiązana jest ta kwestia czy zasilaniu CR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtek » 22 gru 2011, 20:23

BUBER napisał(a):Witam zamierzam zabrać się za wymianę podkładek.
Same podkładki można kupić na forum za 50zł lecz za podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę (5x75=375). Czy ta cena jest normalna i czy przy wymianie konieczna jest też zmiana uszczelek przelewów?

w RF7 masz podkladki pod przelewami (return)... sa pod pokrywa zaworow... <głaszcze>
a w przedlifcie sa przelewy na wierzchu (patrz zdjecie wyzej), ale nie ma podkladek...


ps. pewnie wkradl sie blad w nazewnictwie...

...niech ktos sprecyzuje co ma na mysli jako "przelew"
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez BUBER » 22 gru 2011, 20:39

W moim silniku przy wymianie podkładek pod wtryskami zalecana jest też wymiana podkładek pod przelewami. Zamierzam sam to naprawić i szukam informacji o cenie tych uszczelek od przelewu.
Informacje zaczerpnąłem od kolegi z forum:
viewtopic.php?f=90&t=128225&start=0
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 21:03

a tu u kolegi jest prawie tak samo rozwiązane jak w ditd :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Steve » 22 gru 2011, 21:42

Czyli we wszystkich DiTD wymieniamy podkładki pod przelewami.
W CiTD nie we wszystkich.

Czy ktoś ogarnia w jakich wersjach CiTD podkładki pod przelewami są do wymiany, a w jakich nie ?

W mojej 136KM '03 return jest na pokrywie zaworów i nie ma podkładek. <jupi>

Jak jest w innych CiTD ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wojtek » 22 gru 2011, 21:57

Steve napisał(a):Jak jest w innych CiTD ?

Ty masz RF5 czyli przedlift... ;)
w polifcie RF7 sa przelewy w srodku i tam sa podkladki...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 gru 2011, 23:52

Obrazek
Proszzzz..widok na przelewy pod pokrywą( RF7 )

PS.nie sugerować się strzałkami ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 23 gru 2011, 01:25

Diesel ma przelewy.
RF5 ma je na wierzchu więc podkładek brak, RF7 ma pod deklem więc podkładki wymagane.
Uszczelkę zaleca się (i osobiście radzę) zmieniać za każdym razem. Przy typowych operacjach serwisowych w przypadku RF5/RF7 robimy to na tyle rzadko, że nie warto oszczędzać. Silikon wypada dać gdzieniegdzie (na "zakrętach") zawsze.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Ravfal » 2 sty 2012, 22:14

Osiem godzin <glupek2> walki z podkładkami i smokiem olejowym. Ledwo się na nogach trzymam. Wtryskiwacze dosyć mocno zasyfione nagarem, ale smok czysty(kilka oczek zabrudzonych).
Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR, wtryskiwacze wyszły w miarę dobrze(godzina walki), kłopot był z jedną podkładką, która zadomowiła się na dobre i nie chciała wyjść.
Najwięcej walki było z miską olejową, szczególnie dostęp do jednej śruby no i samo ściągnięcie miski(robiłem to pierwszy raz i nie chciałem nic zniszczyć), silikon trzymał bardzo mocno.
Z garażu wychodziłem zataczając się(nie od alkoholu).
Bez odpowiedniego zestawu narzędzi ciężko byłoby to zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez Wojtek » 2 sty 2012, 22:32

Ravfal napisał(a):Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR,

na tym etapie wlasnie lamie klucze... hahaha hahaha hahaha
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 2 sty 2012, 23:19

Wojtek napisał(a):
Ravfal napisał(a):Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR,

na tym etapie wlasnie lamie klucze... hahaha hahaha hahaha


mogę polecić klucz nastawny(oczywiście odpowiedniej wielkości-zbyt duży nie wejdzie pomiędzy kolejne nakrętki)-z pewnością go trudniej złamać ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 2 sty 2012, 23:27

dobrzyn22 napisał(a):pewnością go trudniej złamać

eee... jak juz sie za to zabieram, to mam cos w zapasie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Ravfal » 2 sty 2012, 23:32

Nastawny niestety nie dał rady, zwykły płaski klucz(19 albo 22) i przy ostatniej nakrętce młotek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323