Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez Steve » 8 maja 2013, 11:03

smile napisał(a):
Krajes88 napisał(a):pan od serwisu stwierdzil ze to nie sa podkladki tylko juz pierscienie na tlokach

A zdradzisz jak do tego doszedł?! Szklana kula to wskazała?!
Ale spokojnie, ociągaj się jeszcze z podkładkami a będziesz miał przygodę pt.:"zatkał się smok olejowy"


I wtedy to Pan specjalista :> od pierscieni da Ci niezlą wycenę. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Krajes88 » 8 maja 2013, 20:04

Obym ja to wiedział z kad on to wiedział:P Szanowny Pan podszedl odpalil silnik popatrzyl pod maske odkrecil korek wlewu oleju i juz poszla disgnoza co sie dzieje w srodku (tez tak bym chciał;p) hehe ale strasznie naciskal na to wymiane tych pierscieni(potem mi pokazal na kompie zdjecia z remontu silnika co sie dzieje w srodku jak smok olejowy sie zapcha no tragedia jednym slowem hehe) , takze dzis juz podkladki kupione i olej i w sobote bedzie wymiana i czyszczenie po fakcie napisze czy pomogło:) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 14:53
Posty: 4
Skąd: włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136 KM 2003r.

Postprzez bisek » 20 kwi 2014, 22:29

witam,we wtorek zabieram się do wymiany tych podkładek bo od października mazda mi zjadła 2l oleju(dexelia5w30) wczoraj mrugła mi na ostrym zakręcie kontrolka ciścnienia oleju,po sprawdzeniu na bagnecie sucho,iem już jak wymienić te uszczelki ale jedno podstawowe pytanie:czy podczas wymiany nie ma ryzyka że jakiś fragment wpadnie do komory spalania i czy lepiej kupić 2l dexeli bo przejechałem na nim 6tys km czy kupić nowy olej a przy wymianie z filtrem sprawdziś też smok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2012, 12:38
Posty: 21
Skąd: Drzewica
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DiTD

Postprzez Pioteq25 » 21 kwi 2014, 17:43

Wymiana podkładek>czyszczenie smoka>nowy olej 5L co 10tys i masz spokój :) Przy czyszczeniu gniazd trudno uniknąć wpadnięcia jakiś małych okruszków na tłok, ale powinny się wypalić bez szkody dla silnika. Przygotuj się na zapieczone wtryskiwacze, które chętni nie chcą wyjść z gniazd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bisek » 22 kwi 2014, 18:05

podkładki wymienione,zamontowane były orginalne kwiatki,trzeci wtrysk wyszedł normalnie,z trzema się posiłowałe i te były całe w nagarze(ok 0,2mm grubość syfu) strzelam że pod tymi wtryskami były przedmuchy,jutro wymiana oleju bo dziś już za późno
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2012, 12:38
Posty: 21
Skąd: Drzewica
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DiTD

Postprzez smile » 22 kwi 2014, 23:52

bisek napisał(a):,jutro wymiana oleju
Nie zapomnij zdemontować miski olejowej papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pawelsz » 11 wrz 2014, 10:59

Panowie
Czym wyczyścć gniazda wtryskiwaczy?
Czy jakąś chemią?
Czy szczotką drucianą (chociarz ona chyba nie wejdzie....)

Prosze o podpowiedzi.... czym wy czyściliscie.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez smile » 11 wrz 2014, 22:49

Ja czyszczę szczotką drucianą do czyszczenia gniazd wtryskiwaczy :)
A jak tego się nie ma, to można upychać waciki nasączone zmywaczem do gaźników Wurtha. Należy oczyścić ze wszystkiego co tam się znajduje.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 18 wrz 2014, 22:04

Po regeneracji i wymianie turbiny nadal zbierał sie olej w doloci. Na pierwszy rzut oka wyglądao na to,że turbina puszcza olej,ale po teście odmy " biała rękawiczka" się wszystkim wyjaśniło . w mniej jednoznacznych sytuacjach można zrobic dłuższy test " na butelkę"
Wymiana podkładek i w okolicach turba było znowu sucho

https://www.facebook.com/video.php?v=294573734031829&set=vb.122210697926749&type=2&theater
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez gnujpl » 11 paź 2014, 11:24

Panowie mnie też dopadł problem z charakterystycznym 'cykaniem', zapachem spalin i zbierającą się mazią przy wtryskiwaczach. Chciałbym samodzielnie zabrać się za wymianą tych podkładek, bo z tego co przeanalizowałem tematy z tym związane, to właśnie te miedziane krążki są powodem problemów. Czy jeżeli wyciągne wtrysk z gniazda to tam są dwie 'uszczelki' tak jak na schemacie poniżej?
Znalazłem cały komplet uszczelek, ale nie wiem gdzie one się dokładnie znajdują. Mógłby ktoś kumaty rzucić na to okiem i pomóc?
http://www.ford.ewor.pl/towar/7322/zest ... -tdci.html

=
Załączniki
uszczelki.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 12:44
Posty: 11
Auto: mazda 3, 2005r., 1.6 diesel

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2014, 10:59

gnujpl napisał(a):Czy jeżeli wyciągne wtrysk z gniazda to tam są dwie 'uszczelki' tak jak na schemacie poniżej?

nie. są tylko te miedziane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 12 paź 2014, 12:34

W RF-ach są tylko miedziane, ale kolega ma silnik 1,6 od PSA. Tam jest trochę inaczej zgodnie ze schematem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2014, 12:54

<spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marlad » 18 paź 2014, 09:21

Tutaj po regeneracji turbiny nadal w wężach zbierał się olej . Zrobilismy próbe butelką , ale jej niestety nie uwiecznilismy. Mam nadzieję ,że to wideo obrazuje skalę problemu.
Mazda 6 2.0 D
https://www.facebook.com/video.php?v=29 ... =2&theater

Po wymanie podkładek problem ustąpił i dolot był suchy jak pierz :)

Tu po usunięciu problemu z DPF okazało się ,że samochód kopci rano .Silnik 2.2 185 koni ( cholernie żwawy :) )

A po odkręceniu korka wyglądało to mniej więcej tak :


W silnikach 1.6 problem podkładek jest mniej upierdliwy
Ostatnio edytowano 20 paź 2014, 13:49 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: youtube
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez mowe » 16 wrz 2016, 18:06

Panowie bardzo proszę o pomoc ale z silnikiem 1,6 psa w mazdzie 3.
Z jakim momentem przykręcamy wtryski z nowymi podkładkami i z jakim momentem przykręcamy dekiel zaworów w tym silniku.
Przeczytałem cały watek ale nie ma tych informacji.
pozdrawiam Sebastian.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 11:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323