Wysokie spalani (normalne wskazania komputera pokładowego)

Postprzez 130Tomek » 10 lis 2020, 16:11

Witam, kilka tygodni temu zakupiłem Mazdę 3 BK z dwu litrowym dieslem. Przesiadłem się z Astry F 1.6 75KM, więc na początku auto robiło duże wrażenie jeżeli chodzi o osiągi, a spalaniem się nie martwiłem (około 10-11l\100km w mieście), ponieważ dość często testowałem osiągi nowo zakupionej Mazdy. Wybrałem się w jedną niewielką trasę (niecałe 400km), jechałem dość spokojnie, i tutaj spalanie mnie już zdziwiło (około 8-9 l/100km nie zmierzyłem dokładnie). W zeszły weekend wybrałem się w już znacznie dłuższą trasę (1600km), większość trasy przejechałem na tempomacie 120-130 km/h, mimo tego spaliłem 120litórw. Regularnie obserwowałem wskazania komputera które przez większość czasu wahały się w przedziale 4.5 – 6 l/100km, okazyjnie pod większą górkę okolice 8l/100km. Więc liczyłem na średnie w okolicach 5.5-6l/100km, niestety rzeczywistość okazała się inna.
Kolejną kwestią jest to że drugi kierowca, który jechał ze mną stwierdził, że auto z mocą 143KM powinno zbierać się nieco lepiej, według mnie nie ma tragedii, ale im dłużej jeżdżę moją Mazdą tym bardziej mam wątpliwości czy silnik generuje pełną moc. Dodam, że leję tylko dobre paliwo(stacje Shell lub Lotos) .

Co było robione:
-rozrząd (cały komplet)
-wymiana podkładek pod wtryskami
-czyszczenie smoka olejowego
-pełen komplet nowych filtrów
-1000km po rozrządzie płukanie silnika i nowy olej
-wymiana oleju w skrzyni

Od czasu zakupu miałem tylko jedną przygodę a autem. W czasie krótkiej przejażdżki zaczęła migać kontrola DPF, poczekałem aż filtr się wypali, zgasiłem samochód i zapomniałem o fakcie. Na kolejny dzień wyjechałem w trasę i kontrolka zapaliła się na stałe, tutaj pomogło wykasowanie inspekcji olejowej za pomocą kostki koło chłodnicy. Na wszelki wypadek pojechałem do elektryka, żeby przejrzeć błędy, był 2:
-błąd wypalania DPF(z tego co powiedział elektryk parametry przepływu przez filtr są prawidłowe, więc filtr wypalił się zapewne wypalił się na trasie)
-błąd sugerujący nieszczelność układu dolotowego (sprawdzenie całego dolotu to sporo roboty, jeszcze nie miałem czasu się tym zająć)

Jakie mogą być inne przyczyny podwyższanego spalania i spadku mocy, co warto sprawdzić? Czy wskazanie komputera niezgodne ze spalaniem rzeczywistym mogę wskazywać na przyczynę problemu?
Początkujący
 
Od: 10 lis 2020, 15:37
Posty: 1
Auto: Mazda 3 bk 2008 2.0 diesel

Postprzez smile » 22 lis 2020, 11:42

Jeśli masz znaleźć nieszczelność w układzie dolotowym to stawiał bym na gumową rurę doprowadzającą powietrze do turbo. Daj znać co z tego wyszło. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323