Szarpie, brak mocy, czyżby przepływomierz??

Postprzez Boombastic » 6 maja 2017, 17:45

Witam serdecznie.
Problem znaczący z silnikiem Rf7J.
Mianowicie auto szarpie w obrotach 1200-2100 obr/min najbardziej na niskich biegach (1,2,3)
Widoczne jest zawieszanie i skakanie wskazówki obrotomierza (dosłownie jednosekundowe zawiechy).
Auto nie ma mocy, np na czwartym, piątym, szóstym biegu rozwija maksymalnie 2700obr/min. Na niskich biegach bardzo wolno się rozpędza i wchodzi na obroty. Żadne kontrolki się nie świecą, 2000km temu wszedł mi w tryb awaryjny (mrugał tylko DPF), spowodowane było to błędem p0102, jednak po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było w porządku. Wróćmy do teraźniejszości: Sprawdzałem Forscanem czujnik MAF(przepływkę) i wartości przepływu znacznie odbiegają od wartości żądanych – auto wymaga 1200mg a dostaje 650, przy puszczaniu gazu zazwyczaj przepływomierz daje więcej niż powinien, dla znających temat załączam screeny z Forscana oraz same nagrane testy dynamiczne. Auto rozwija maksymalnie 140km/h i to potrzebuje sporo czasu. Co ważne komputer pokazuje małe zużycie chwilowe (np.3 bieg pedał w podłogę na kompie 11l/100, na czwórce ok 10l pokazuje)
Postanowiłem kupić używkę oryginalną na szrocie za symboliczne 20zl w celu weryfikacji czy na pewno problemem jest przepływka, jednak podaje jeszcze gorsze wartości od poprzedniej.
Obydwie przepływki czyszczone IPA w sprayu (nic nie dotykałem) jednak bezskutecznie, adaptacja również nic nie pomogła.
Pytanie brzmi: czy takie rozbieżności są w ogóle dopuszczalne? Czy jest ktoś z Poznania i okolic co poświęciłby mi 15min czasu abym przełożył na chwilę jego przepływkę w celu weryfikacji, oferuje jakieś piwko i diagnostykę złączem :) . Nie chcę kupować nowej przepływki (w grę wchodzi jedynie oryginal) za 400-500zl i być zawiedzionym brakiem efektu... Proszę o pomoc.
Załączniki
MAF.rar
(46.18 KiB) Pobrane 50 razy
1.png
2.png
3.png
Boombastic
 

Postprzez smile » 6 maja 2017, 18:33

Uparłeś się na przepływkę ale ja bym ją sobie odpuścił. Mi to wygląda na celowy zabieg, te obcięcie mocy, PCM zapewne to czyni. Ale dlaczego? Jak tam DPF?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2017, 18:55

Jakie jest ciśnienie doładowania a jakie powinno być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boombastic » 6 maja 2017, 19:02

Którym PID-em najlepiej sprawdzić stan DPF i który PID żeby sprawdzić doładowanie? I w jakim celu PCM niby obcina dawkę paliwa? Uwagę moją przykuwa niskie zużycie paliwa przy mocnym przyśpieszaniu... Sugeruję się MAF_em bo wpadł mi przez niego w tryb awaryjny jakiś czas temu, sam się naprawił i od tamtego czasu zaczął przeszarpywać aż teraz utracił znacząco moc...

Dopisano 7 maja 2017, 12:32:

Zrobiłem test: przy pracującym silniku wypiąłem wtyczkę przepływomierza, silnik zaczął inaczej mruczeć, przejechałem się i brak jakikolwiek szarpań i minimalnie większa moc silnika chociaż szału nie było.. błędy na desce się świeciły co oczywiste... czy ktoś może mi powiedzieć czy na wypiętej przepływce auto powinno dawać całą moc? Napewno wypięcie pomogło na szarpania, a nie wiem co myśleć o braku mocy.
Jedyne ciśnienie jakie udało mi się w forscanie odnaleźć to ICP – na jałowych obrotach w granicach 35.500 kPa.
Boombastic
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323