Mazda 3 bk mzr-cd 2.0 drgania kabiny na biegu jałowym

Postprzez VeB_11 » 24 sty 2017, 02:02

Witam posiadam Mazde 3 bk MZR-CD 2.0 Diesel 2007 r. Tak jak w tytule mam problem z drganiem samochodu, dzieje się to tylko na biegu jałowym i ciepłym silniku drgania odczuwam gdy stoję ( podczas jazdy nie wyczuwam drgan) np na światłach czuć je na kierownicy i ogólnie nawet pasażerowie na tylnej kanapie czują drgania, w czym problem? Poduszki silnika? Jeśli tak to dlaczego auto drga tylko na ciepłym silniku? Pod maską widać jak silnik dziwnie się zachowuje co jakieś 30 sekund słychać dziwne pyrknięcie? Dźwięk przypomina mi dźwięk zmiany przerzutki w rowerze;p dzieje się tak cały czas, i po każdym takim pyrknięciu silnik przez chwilę głośniej chodzi... czy to coś poważnego? Dodam jeśli to wazne silnik bierze trochę oleju muszę dolewać jakieś 100 ml na 1000 km. Planuje jechać z tym do mechanika w tym że nie mam jakiegoś zaufanego większość to z całym szacunkiem partacze... nim oddam auto chciałbym coś się dowiedzieć od was na ten temat bardzo proszę o pomoc ... a i dodam jeszcze że najdziwniejsze w tym jest to że nie za każdym razem drga są momenty że drgań nie czuć lub są mało odczuwalne a czasami drgania jak w traktorze. Trochę to uciążliwe ale najbardziej się boję o stan silnika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2016, 10:38
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Diesel MZR CD hatchback 2007r.

Postprzez VeB_11 » 25 sty 2017, 09:07

Dodam jeszcze że gdy na biegu jałowym dodam gazu autem nie trzesie, bardzo proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2016, 10:38
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Diesel MZR CD hatchback 2007r.

Postprzez kropek101 » 25 sty 2017, 21:51

Przy poduszkach cały czas by drgało.
1l oleju na 10tyś to nie tragedia ale te mazdy z którymi miałem do czynienia nie brały ani kropli. Dobrze by było się przyjrzeć konkretnie silnikowi bo coś go boli i może być nie ciekawie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez VeB_11 » 26 sty 2017, 10:03

Tak mi się wydaje że może to poduszka olejowa? Hmm a co do brania przez silnik oleju możliwe że mam zły wlany? Mój poprzednik lał Castrol magnatec 10w40... a że auto było wyposażone w DPFa... dpf został uszkodzony... szkoda że dopiero się zorientowałem po pół roku użytkowania... w aucie usunąłem DPFa a olej mechanik mi wlal ten sam twierdząc że jak nie ma już DPFa to mu nie szkodzi to prawda? Bo mi się wydaje że ten olej jest [tiiit] ale nie znam się na tym...
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2016, 10:38
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Diesel MZR CD hatchback 2007r.

Postprzez kropek101 » 26 sty 2017, 20:03

10W40 to i tak już gęsty olej jeśli masz wycięty DPF to już możesz lać zwykły nie musisz lać nic pod DPF. Nie wiem ile masz nakulane na liczniku u mnie było 240tyś olej 5W30 castrol i silnik nic nie tracił.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez VeB_11 » 26 sty 2017, 23:11

Mam 190 tys. Choć kto wie czy był cofany licznik...
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2016, 10:38
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Diesel MZR CD hatchback 2007r.

Postprzez crazytribe » 17 paź 2017, 17:02

Cześć,
Ja mam podobnie u siebie z tymi drganiami, jescze jakis czas temu jak wciskałem sprzęgło to drgania znikały, teraz to na światłach to ciale mam te drgania, prawie jak w starym autobusie...(tylko nie tak bardzo mocno).

Zastanawiam sie czy to moze byc spowodowane kołem dwumasowym...
Ja dośc energicznie jezdze i mocno zawsze z dwójki cisne...

Jakies tropy ktoś ma?

PS. Nie bierze mi olej, mam DPF
Na liczniku dopiero 130tys. km.
Jazda w większości miasto 10-15km :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 14:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Postprzez MAZVAGTECH » 4 lis 2017, 18:52

crazytribe napisał(a):Zastanawiam sie czy to moze byc spowodowane kołem dwumasowym...
I tu chyba kolega trafil. Przy mocno zuzytym kole dwumasowym nie mozna nawet wtryskow skalibrowac
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323