A i ja chętnie dorzucę coś na ten temat. czy lać olej 10W-40 do mojego diesla 2.0 common rail '02 przy przebiegu 146kkm? pewien mechanik od lat siedzący w dieslach wszelkiej maści tak mi doradza.
Edycja widmo82
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju co 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku RF-7J
Strona 1 z 1
benen napisał(a):A i ja chętnie dorzucę coś na ten temat. czy lać olej 10W-40 do mojego diesla 2.0 common rail '02 przy przebiegu 146kkm? pewien mechanik od lat siedzący w dieslach wszelkiej maści tak mi doradza.
mechanikowi powiedz zeby do swojego auta zalal 10w40 jak jest taki madry
ty zalej 5w30 bo z tego co pamietam takie zalecania ma twoj silnik nawet przy przebiegu powyzej 100kkm
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
10W40 to półsyntetyk!!! Teraz masz pewnie pełny sysntetyk wlany – a podstawowo zasada – olej zawsze można zmienić na wyższy jakościowo – czyli nie powinieneś schodzić na półsyntetyk z syntetyku. Olej powinno się lać o paramatreach takich jak w manualu – czyli 5W30 (bądź 5W40 – bo jescze przekracza normę).
P.S. ja wlałem olej TOTAL, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej – ana a pewno nie był dexelia. Jakbym wiedział jaki olej był wcześniej to o ile byłby to dobry olej lałbym taki sam.
P.S. ja wlałem olej TOTAL, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej – ana a pewno nie był dexelia. Jakbym wiedział jaki olej był wcześniej to o ile byłby to dobry olej lałbym taki sam.
Nowy zoom zoom,stare uczucia
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
zio napisał(a):10W40 to półsyntetyk!
nie zawsze kolego wojskowy. 10w40 nie ma nic wspolnego z tym czy olej jest synt. czy polsyntetyczny czy mineralny. 10w40 to klasa lepkosciowa
chcialbym ci nadmienic ze 10w40 wystepuje takze syntetyczny. jest drogi ale sa producenci oferujacy taki towar
zio napisał(a):a podstawowo zasada – olej zawsze można zmienić na wyższy jakościowo
pierwszo slysze zyby taka teoria byla. owszem teoria jest lecz brzmi zupelnie na odwrot. z lepszego na gorszy!!!!
oczywiscie od regoly jest wiele wyjatkow. wiele osob zmienilo przy ponad 200kkm np: z 10w40 polsyntetycznego na 5w40 syn. i wszystko gralo i gra jak nalezy
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Panowie, szybkie pytanie:
jak to w końcu jest z ilością oleju do wlania w 2.0 MZR-CD z DPF w M3BK ?
Instrukcja obsługi w j. polskim nie ma tego silnika, jest tam jedynie 1.6 diesla i mowa o 3,8l oleju przy wymianie z filtrem, tak też niektózy powielają info w necie, nie zwracając uwagi, że instrukcja nie mówi nic o silniku 2l i do niego też przypisują 3,8l co na pewno będzie ilością za małą
Angielskojęzyczna instrukcja, którą mam, ma tylko silniki benzynowe.
Trzepie teraz w internecie i szukam info, to dla silnika RF7J w M6 podają 4,3 l oleju, dla M5 z RF7J ludzie wypisuja nawet 4,7l oleju.
Tak więc już całkowicie zgłupiałem, a chce by mi tym razem wlać dokładnie tyle ile potrzeba, bo przy ostatniej wymianie w serwisie zalali mi całe 5l, przez co szybciej osiągnąłem limit (zbliżone pod X na bagnecie).
jak to w końcu jest z ilością oleju do wlania w 2.0 MZR-CD z DPF w M3BK ?
Instrukcja obsługi w j. polskim nie ma tego silnika, jest tam jedynie 1.6 diesla i mowa o 3,8l oleju przy wymianie z filtrem, tak też niektózy powielają info w necie, nie zwracając uwagi, że instrukcja nie mówi nic o silniku 2l i do niego też przypisują 3,8l co na pewno będzie ilością za małą
Angielskojęzyczna instrukcja, którą mam, ma tylko silniki benzynowe.
Trzepie teraz w internecie i szukam info, to dla silnika RF7J w M6 podają 4,3 l oleju, dla M5 z RF7J ludzie wypisuja nawet 4,7l oleju.
Tak więc już całkowicie zgłupiałem, a chce by mi tym razem wlać dokładnie tyle ile potrzeba, bo przy ostatniej wymianie w serwisie zalali mi całe 5l, przez co szybciej osiągnąłem limit (zbliżone pod X na bagnecie).
Li Mu Bai napisał(a):Tak więc już całkowicie zgłupiałem, a chce by mi tym razem wlać dokładnie tyle ile potrzeba
wlewasz 4 l opalasz , rozgrzewasz , czekasz 5 min i ewentualnie dolewasz co tu trudnego
Dopisano środa, 17 grudnia 2014, 14:29:
Li Mu Bai napisał(a):bo przy ostatniej wymianie w serwisie zalali mi całe 5l, przez co szybciej osiągnąłem limit (zbliżone pod X na bagnecie).
nie rozumiem
Podczas ostatniej wymiany oleju wydaje mi się, że w serwisie zalano mi za dużo oleju – cały 5l baniak, jeszcze serwisant mówi, że mu mało!
Wiadomo, że w silniku z DPF przybywa oleju, a przez to, że mogłem mieć go więcej na starcie, to szybciej osiągnąłem poziom kiedy należy go wymienić.
Przejrzałem cały ten wątek, pytanie padło kilka razy, ale brak odpowiedzi.
update:
http://gb.oil-change.info/mazda-3-engine-oil-capacity/
według tego także wspomniane wcześniej przeze mnie 4,3l
Wiadomo, że w silniku z DPF przybywa oleju, a przez to, że mogłem mieć go więcej na starcie, to szybciej osiągnąłem poziom kiedy należy go wymienić.
Przejrzałem cały ten wątek, pytanie padło kilka razy, ale brak odpowiedzi.
update:
http://gb.oil-change.info/mazda-3-engine-oil-capacity/
według tego także wspomniane wcześniej przeze mnie 4,3l
nie rozumiem tej dziwnej dywagacji. Co za różnica czy wchodzi 3.9, 4.1 czy 4.5 litra. Kupujesz 5 litrów, zalewasz na pustą misę olejową i filtr, tak żeby na bagnecie było maks. Odpalasz na chwilę. Wyłączasz silnik, czekasz 20 minut i patrzysz ile jest. Jak 3/4 stanu to tak zostawiasz, bo najbardziej miarodajne i powtarzalne jest sprawdzanie po "nocnym postoju." Sprawdzasz rano i ewentualnie korygujesz poziom. Koniec filozofii...
A jeżeli w "serwisie" nie potrafią zastosować tej wielce skomplikowanej procedury to warto poszukać nowego "fachowca".
A jeżeli w "serwisie" nie potrafią zastosować tej wielce skomplikowanej procedury to warto poszukać nowego "fachowca".
Podpinam pod pytanie odnośnie oleju. U mnie był zalany 5w30 a więc w tej kwestii nie będe nic zmieniał. Tylko jaką markę oleju wybrać? Postawić na Dexelia czy lać np Castrola czy Mobila?
Nie znam się za bardzo, ale z tego co czytałem Dexelia ma 3x mniej substancji smolistych (mniej zapycha DPF) i została zrobiona przez ELF'a na specjalne zyczenie Mazdy. Elf i Dexelia nie sa zatem takie same.
Pisze to bo w kilku wątkach już czytałem, że nei ma większej róznicy według forumowiczów.
Jeśli Dexelia zreczywiscie mniej zapycha DPF to jak ktoś jeżdzi po miescie sporo to może miec duże znaczenie!
Mam nadzieje, że to pomoże
Pisze to bo w kilku wątkach już czytałem, że nei ma większej róznicy według forumowiczów.
Jeśli Dexelia zreczywiscie mniej zapycha DPF to jak ktoś jeżdzi po miescie sporo to może miec duże znaczenie!
Mam nadzieje, że to pomoże
- Od: 10 paź 2014, 14:13
- Posty: 44
- Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.
Jednak zalałem Castrola Edge. Gość w sklepie proponował mi ten Mazdowski olej ale wolałem troche dołożyć i kupiłem sprawdzony olej. Jeszcze jak jeździłem TDI to zawsze to lałem więc sentyment został
bartek2822 napisał(a): proponował mi ten Mazdowski
Mazdowska dexelia ma nawet 10 krtonie mniej substancji smolistych czy jakichs tam które zapychaja dpf.
Jak często ci sie wypala dpf z tym olejem? sprawdzalaes na trasie?
- Od: 10 paź 2014, 14:13
- Posty: 44
- Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość