Witam!
Dziś jechałem na trasie i po przejechaniu jakiś 150km zapaliła się kontrolka dpf, zjechałem zobaczyć co jest, wyłączyłem silnik, odpaliłem, znikneło. Jadę dalej, zapalił się dpf (migał) + kontrolka silnika + esp.
Czytałem trochę, niektórzy mówią, że sonda itp. ale wydaje mi się że jest to brak skasowania błędów po wymianie oleju silnikowego i tu jest moje pytanie, czy można to zrobić samemu? Mam silnik 2.0 diesel MZR – CD jest to Mazda 3 2007r., patrzyłem na mazdę 6 ale ona ma inny układ bezpieczników i nie mam tej kostki z pinami, zupełnie inne rozłożenie tych bezpieczników.
Proszę Panowie pomóżcie jeśli jest możliwość skasowania tego samemu.
Będę wdzięczny za każdą próbę pomocy.
Kasowanie inspekcji wymiany oleju
Strona 1 z 1
A mógłbyś wrzucić np. zdjęcie?
będę wdzięczny
Dopisano 24 lut 2014, 09:35:
no i jeżeli znajdę tą kostkę, rozumiem, że powinienem ją zmasować, na przekręconym zapłonie tak?
Jak już ją zmasuję to co dalej? Pedał gazu wciskam 5x?
1.Jaka jest procedura do usunięcia inspekcji?
2. Jaka jest procedura do wypalenia dpf?
Dzięki
będę wdzięczny
Dopisano 24 lut 2014, 09:35:
no i jeżeli znajdę tą kostkę, rozumiem, że powinienem ją zmasować, na przekręconym zapłonie tak?
Jak już ją zmasuję to co dalej? Pedał gazu wciskam 5x?
1.Jaka jest procedura do usunięcia inspekcji?
2. Jaka jest procedura do wypalenia dpf?
Dzięki
- Od: 12 lis 2013, 18:51
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel, 2007r.
Witajcie, zaglądam w poszukiwaniu informacji odnosnie procedur "kabelkiem" czyli inspekcja olejowa, kalibracja wtrysków, wypalanie DPFu, resetowanie po czyszczeniu DPFu.
RF-7J mam tylko w M6 GH, tam sprawa jest juz bez tajemnic, w M5 rowniez juz wiadomo ze jest gniazdo na przewodzie w okolicy chlodnicy, w BK piszecie ze jest podobnie jak w M5 i u was jest ta luźna wtyczka przy chłodnicy?
proszę o jakąś fotke tejże wtyczki....
Sprawdzić i potwierdzić
RF-7J mam tylko w M6 GH, tam sprawa jest juz bez tajemnic, w M5 rowniez juz wiadomo ze jest gniazdo na przewodzie w okolicy chlodnicy, w BK piszecie ze jest podobnie jak w M5 i u was jest ta luźna wtyczka przy chłodnicy?
proszę o jakąś fotke tejże wtyczki....
lipek napisał(a):znalazłem jeszcze jeden filmik na youtube – lepszej jakości i dokładnie widać który kabelek przypiąć i gdzie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]
Sprawdzić i potwierdzić
W mojej "3" za nic nie chce ten sposób zadziałać.
We wtyczce są 2 piny i sprawdzałem na obu.
Zgodnie z procedurą;
-zwieramy pin do "–" aku
-włączamy zapłon
-5 lub 10 razy pedał gazu (obie opcje testowałem)
udaną procedurę powinno zwięczyć 5x mignięcie kontrolki świec a nic takiego się nie dzieje i inspekcje się nie kasuje.
Co robię źle? Udało się komuś skasować?
/EDIT
Problem rozwiązałem przy użyciu najnowszej wersji FORScan, procedura serwisowa "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" działa idealnie.
We wtyczce są 2 piny i sprawdzałem na obu.
Zgodnie z procedurą;
-zwieramy pin do "–" aku
-włączamy zapłon
-5 lub 10 razy pedał gazu (obie opcje testowałem)
udaną procedurę powinno zwięczyć 5x mignięcie kontrolki świec a nic takiego się nie dzieje i inspekcje się nie kasuje.
Co robię źle? Udało się komuś skasować?
/EDIT
Problem rozwiązałem przy użyciu najnowszej wersji FORScan, procedura serwisowa "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" działa idealnie.
- Od: 15 gru 2013, 09:42
- Posty: 4
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 BK
RF-7J 2008
Witam, sprawdziłem dzisiaj na mojej madzi procedurę kasowania i u mnie się udało:
1.prawy górny pin zwierasz z masą na karoserii lub na akumulatorze (–) ,
2. przekręcasz stacyjke aby zapaliły sie kontrolki,
3. naciskasz pedał gazu 10 razy
4. wyłączasz stacyjke
koniec
Któryś z kolegów dodał zdjęcie tej wtyczki Ja sie wpiąłem do '1' gniazda i zadziałało.
pozdrawiam
1.prawy górny pin zwierasz z masą na karoserii lub na akumulatorze (–) ,
2. przekręcasz stacyjke aby zapaliły sie kontrolki,
3. naciskasz pedał gazu 10 razy
4. wyłączasz stacyjke
koniec
Któryś z kolegów dodał zdjęcie tej wtyczki Ja sie wpiąłem do '1' gniazda i zadziałało.
pozdrawiam
-
sati2
Cześć
Potwierdzam działa ;–) Dziś juz nie "mruga" do mnie DPF.
Zrobiłem to w następujący sposób – może komuś się przyda )
1. Podłączyłem zrobiony kabelek (0,5mm) ze specjalną-zarobioną końcówka i włożyłem go do górnego, prawego pinu kostki znajdującej się za chłodnicą silnika. (Wchodzi bez najmniejszego problemu, ale moim zdaniem należy zwrócić uwagę żeby wepchnąć pomiędzy elementy ze stali (nie pomiędzy stal a plastik).
2. Do akumulatora – MINUS (klema) podłączyłem drugi z końców kabelka.
3. Wsiadłem do Madzi i przekręciłem kluczyk do pozycji ON ("uaktywniłem" diody na zegarach i zacząłem wciskać energicznie pedał gazu 5 x (do końca docisk i całkowite puszczenie). Po 5 razie zapala sie kontrolka świec żarowych i... gotowe
Pozdrawiam
Potwierdzam działa ;–) Dziś juz nie "mruga" do mnie DPF.
Zrobiłem to w następujący sposób – może komuś się przyda )
1. Podłączyłem zrobiony kabelek (0,5mm) ze specjalną-zarobioną końcówka i włożyłem go do górnego, prawego pinu kostki znajdującej się za chłodnicą silnika. (Wchodzi bez najmniejszego problemu, ale moim zdaniem należy zwrócić uwagę żeby wepchnąć pomiędzy elementy ze stali (nie pomiędzy stal a plastik).
2. Do akumulatora – MINUS (klema) podłączyłem drugi z końców kabelka.
3. Wsiadłem do Madzi i przekręciłem kluczyk do pozycji ON ("uaktywniłem" diody na zegarach i zacząłem wciskać energicznie pedał gazu 5 x (do końca docisk i całkowite puszczenie). Po 5 razie zapala sie kontrolka świec żarowych i... gotowe
Pozdrawiam
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość