Kasowanie inspekcji wymiany oleju

Postprzez wasq » 23 lut 2014, 23:00

Witam!
Dziś jechałem na trasie i po przejechaniu jakiś 150km zapaliła się kontrolka dpf, zjechałem zobaczyć co jest, wyłączyłem silnik, odpaliłem, znikneło. Jadę dalej, zapalił się dpf (migał) + kontrolka silnika + esp.
Czytałem trochę, niektórzy mówią, że sonda itp. ale wydaje mi się że jest to brak skasowania błędów po wymianie oleju silnikowego i tu jest moje pytanie, czy można to zrobić samemu? Mam silnik 2.0 diesel MZR – CD jest to Mazda 3 2007r., patrzyłem na mazdę 6 ale ona ma inny układ bezpieczników i nie mam tej kostki z pinami, zupełnie inne rozłożenie tych bezpieczników.

Proszę Panowie pomóżcie jeśli jest możliwość skasowania tego samemu.
Będę wdzięczny za każdą próbę pomocy.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2013, 18:51
Posty: 5
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel, 2007r.

Postprzez Li Mu Bai » 24 lut 2014, 10:19

Kostka jest w pasie przednim silnika, nad chłodnicą
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez wasq » 24 lut 2014, 10:32

A mógłbyś wrzucić np. zdjęcie?
będę wdzięczny ;)

Dopisano 24 lut 2014, 09:35:

no i jeżeli znajdę tą kostkę, rozumiem, że powinienem ją zmasować, na przekręconym zapłonie tak?
Jak już ją zmasuję to co dalej? Pedał gazu wciskam 5x?
1.Jaka jest procedura do usunięcia inspekcji?
2. Jaka jest procedura do wypalenia dpf?

Dzięki :)
Początkujący
 
Od: 12 lis 2013, 18:51
Posty: 5
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel, 2007r.

Postprzez Li Mu Bai » 24 lut 2014, 20:59

OK, odpisałem Ci na PM, procedura jak dla m6. Działania jeszcze nie potwierdzałem osobiście.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez DrizztGT » 4 mar 2014, 21:38

Opiszcie wyniki z tych prób kasowania inspekcji. I jeśli działa to też procedurę, pewnie niedługo sam stanę przed tym problemem.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2013, 09:42
Posty: 4
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 BK
RF-7J 2008

Postprzez Janusz626 » 13 mar 2014, 10:31

Witajcie, zaglądam w poszukiwaniu informacji odnosnie procedur "kabelkiem" czyli inspekcja olejowa, kalibracja wtrysków, wypalanie DPFu, resetowanie po czyszczeniu DPFu.
RF-7J mam tylko w M6 GH, tam sprawa jest juz bez tajemnic, w M5 rowniez juz wiadomo ze jest gniazdo na przewodzie w okolicy chlodnicy, w BK piszecie ze jest podobnie jak w M5 i u was jest ta luźna wtyczka przy chłodnicy?
proszę o jakąś fotke tejże wtyczki.... ;)

lipek napisał(a):znalazłem jeszcze jeden filmik na youtube – lepszej jakości i dokładnie widać który kabelek przypiąć i gdzie


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]


Sprawdzić i potwierdzić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Li Mu Bai » 13 mar 2014, 12:50

Wtyczka jest .. mam dwie archiwalne fotki, jak jej kiedyś poszukiwałem
DSC_0585.JPG
Kostka w pasie przednim

DSC_0586.JPG
tylko który PIN?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 15 mar 2014, 16:08

Gdzie jest gora dół przód lub tył auta? W M5 wpinają kabelek w górny rząd skrajny po prawej czyli górny skrajny od silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Li Mu Bai » 15 mar 2014, 17:33

Po lewej przód, u góry jest góra.
Czyli wychodziłoby że powinno się wpiąć w 1.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez DrizztGT » 25 maja 2014, 14:46

W mojej "3" za nic nie chce ten sposób zadziałać.

We wtyczce są 2 piny i sprawdzałem na obu.
Zgodnie z procedurą;
-zwieramy pin do "–" aku
-włączamy zapłon
-5 lub 10 razy pedał gazu (obie opcje testowałem)
udaną procedurę powinno zwięczyć 5x mignięcie kontrolki świec a nic takiego się nie dzieje i inspekcje się nie kasuje.
Co robię źle? Udało się komuś skasować?

/EDIT
Problem rozwiązałem przy użyciu najnowszej wersji FORScan, procedura serwisowa "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" działa idealnie.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2013, 09:42
Posty: 4
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 BK
RF-7J 2008

Postprzez sati2 » 21 lip 2014, 09:00

Witam, sprawdziłem dzisiaj na mojej madzi procedurę kasowania i u mnie się udało:
1.prawy górny pin zwierasz z masą na karoserii lub na akumulatorze (–) ,
2. przekręcasz stacyjke aby zapaliły sie kontrolki,
3. naciskasz pedał gazu 10 razy
4. wyłączasz stacyjke
koniec
Któryś z kolegów dodał zdjęcie tej wtyczki Ja sie wpiąłem do '1' gniazda i zadziałało.
pozdrawiam
sati2
 

Postprzez forka1985 » 3 sie 2014, 13:24

zrobione kabelek do – i do zworki potem 5razy pedał gazu i mrugnie kontrolka od świec 5 razy i gotowe :) :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2013, 21:05
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 2.0l TDI 145km
Rok.07.2006

Postprzez MAZDA_FUN » 14 sty 2015, 22:19

Cześć

Potwierdzam działa ;–) Dziś juz nie "mruga" do mnie DPF.

Zrobiłem to w następujący sposób – może komuś się przyda ;))

1. Podłączyłem zrobiony kabelek (0,5mm) ze specjalną-zarobioną końcówka i włożyłem go do górnego, prawego pinu kostki znajdującej się za chłodnicą silnika. (Wchodzi bez najmniejszego problemu, ale moim zdaniem należy zwrócić uwagę żeby wepchnąć pomiędzy elementy ze stali (nie pomiędzy stal a plastik).
2. Do akumulatora – MINUS (klema) podłączyłem drugi z końców kabelka.
3. Wsiadłem do Madzi i przekręciłem kluczyk do pozycji ON ("uaktywniłem" diody na zegarach i zacząłem wciskać energicznie pedał gazu 5 x (do końca docisk i całkowite puszczenie). Po 5 razie zapala sie kontrolka świec żarowych i... <jupi> gotowe ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Postprzez jaro12318 » 29 sty 2015, 01:00

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm wszystkie resety mazdy 6
jaro12318
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323