Kalibracja wtrysków w mazda 3 2.0

Postprzez Krzysio Mazda 3 » 30 lis 2013, 17:31

Jak wykonuje się kalibrację wtrysków w maździe 3 , ładnie jest opisana kalibracja w 6 i 5 natomiast nie ma słowa o 3 , może ktoś z kolegów to robił. Pozdrawiam
Krzysio Mazda 3
 

Postprzez Janusz626 » 13 mar 2014, 10:33

Zerknij czy posiadasz luźne gniazdo z zaslepką w okolicy chłodnicy, podejrzewam analogiczną sprawę jak w M5.
lipek napisał(a):znalazłem jeszcze jeden filmik na youtube – lepszej jakości i dokładnie widać który kabelek przypiąć i gdzie


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]


Sprawdzić i potwierdzić czy w waszych M3 działa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 19 maja 2014, 20:17

Sprawdzałem i działa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MAZDA_FUN » 14 sty 2015, 21:59

Witam
Chciałem się podzielić doświadczeniem z kalibracji wtrysków w mojej Madzi.
Przeszukałem kilka forów, wszystkie dot. 5 lub 6, ale ze silnik jest ten sam to należy podejść to tego identycznie.
Dziś jestem po kalibracji – tak dzisiaj, zrobiłem <jupi> to przy 6 stopniach Celsjusza (tyle pokazał temp. z komputera). Aczkolwiek uważam że miał na to wpływ następujący fakt. Madzia była rozgrzana.
Samochód od rana zrobił ponad 700 km, a jak wróciłem to odstał jakieś 2h później przejechałem 5-6km i po dojechaniu w miejsce zamieszkania zacząłem całą procedurę – opisaną poniżej.
1. Przy wyłączonym silniku – podłączyłem zrobiony kabelek (0,5mm2) do górnego, prawego pinu kostki znajdującej się za chłodnicą silnika (powyżej zdjecia-wchodzi bez najmniejszego problemu, ale moim zdaniem należy zwrócić uwagę żeby wepchnąć pomiędzy elementy ze stali (nie pomiędzy stal a plastik – :)).
2. Wsiadłem do Madzi i zapaliłem.
3. 5-krotne przyłożenie drugiego końca kabelka do klemy – MINUS.
4. Zobaczyłem że zaświeciła się kontrolka od świec i po chwili silnik wszedł na obroty ok 1100/min, później obroty spadły do tych std. jak na jałowym biegu.
5. Po kilku minutach (dokładnie nie wiem ale ok 3-4) od momentu przykładania kontrolka świec 5 razy się zapaliła. :)

*mam wrażenie(ale nie jestem pewien) że Madzia weszła dwa razy na wyższe obroty <co?> , czy jest to możliwe żeby kalibracja trwała tylko te dwie "rundy"? Jestem pewien, że po wszystkim mignęła do mnie 5 razy <jupi>.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Postprzez MAZDA_FUN » 27 sty 2015, 10:00

Koledzy

Pytanie dla mnie bardzo istotne <czytaj>
Co jaki czas (czy ilość przejechanych km) należy zrobić kalibracje sprawnych wtrysków?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Postprzez Pioteq25 » 27 sty 2015, 19:00

Co 20tys wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MAZDA_FUN » 8 lut 2015, 13:39

Dzięki Kolego za odpowiedz
Jeszcze tak z ciekawości, czy częstsza kalibracja jest dozwolona czy jej się nie zaleca. Jeśli nie proszę o powody :D

pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Postprzez crazytribe » 1 kwi 2016, 11:37

Ja ostatnio używałem program Forscan oraz ELM bluetooth (wersja 1.5a).
Pierwsza kalibracja była słaba, silni mocniej terkotał i był słabszy. Druga Kalibracja była juz lepsza, ale spalanie wzrosło o prawie litr.
Po kilku dniach kombinowania, stwierdziłem ze najlepsze są kalibracje po nocy jak samochód stał w ciepłym garażu.
Tak więc poprostu rogrzany silnik nie wystarczy, sam zbiornik z paliwem powinien miec p[ewnie powyzej 10C. Przynajmniej u mnie to wydaje sie mieć wpływ.
Poza tym dopiero po trzech kalibracjach silnik mi zaczał ładnie pracowac na wszystkich zakresach obrótów.

Mam nadzieję, że moje doświadczenie z kalibracją komus sie przyda :) A może nawet ktos potwierdzi że temperatura diesla ma wplyw?

Pozdrawiam!

PS. link do tematu na forum Forscan: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1871
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 14:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323