Strona 1 z 2

Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 10:58
przez Kai.
Panowie, wie ktoś może co to jest?

Pokazuje się to najczęściej w korku. Jade spokojnie z 10-15km/h na jedynce, naciskam sprzęgło, kiedy mam niskie obroty żeby wyhamować. Wtedy pojawia się szarpnięcie. Jak naciskam szybko sprzęgło, jak wolno to czasami tego nie ma. Zdarza się to tylko na pierwszym biegu. Jeśli na przykład ruszam z dwójki i potem ją wysprzęglam to tego objawu nie ma.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Mazda 3, 2007r, 2.0 Diesel.

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 15:42
przez akostarek
nie ma jakichś niepokojących dźwięków przy gaszeniu/odpalaniu/dynamicznym ruszaniu ? Może już koło dwumasowe swoje wycierpiało <co?>

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 16:07
przez Kai.
nic takiego nie slychac.

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 16:15
przez akostarek
sprawdzę to u siebie przy najbliższej okazji.

edit: inne samochody, ale podobne objawy zostały opisane jako normalne działanie k2m:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=10086
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=120402

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 17:18
przez Kai.
Czyli wychodzi na to, że wszystko jest w porządku?
Pytanie do forumowiczów czy też coś takiego u siebie zauważyli?

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 18:38
przez radzi89
Na forum praktycznie nie ma M3 z silnikiem diesla 2.0 wiec ciezko bedzie o jakas opinie...

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 19:04
przez akostarek
ale dwumas wszędzie działa podobnie, w instrukcjach mazdy jest napisane, że dwie części koła powinny się swobodnie obracać względem siebie o 4 zęby (MZR-CD), dla MZ-CD jest to 5 zębów. Natomiast maksymalny "luz skrętny" wynosi do 15 zębów wieńca. Może przy niskim biegu luz ten jest najbardziej wyczuwalny <co?>
Obrazek

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 19:46
przez Kai.
fajnie by bylo jakby ktos kto ma sie wypowiedzial. Ogolnie przeciez to chyba to samo co w M6?

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 19:48
przez akostarek
najprawdopodobniej, możesz zapodac temat w dziale m6 albo MZR-CD viewforum.php?f=90

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 19:53
przez miru1968
U mnie wystepuje cos takiego i wszystko jest ok. <spoko>

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 19:56
przez akostarek
kiedyś chyba też coś takiego miałem przy zjeździe z parkingu na górce. Pierwszy bieg bez gazu,niskie obroty, wcisnąłem sprzęgło i jakby lekko szarpnęło. Obstawiam, że to ten wymagany, swobodny luz pomiędzy połówkami k2m.

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 21:00
przez Kai.
Powiem szczerze, że jest to dosyć irytujące jak się jedzie w korku :(

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 21:04
przez akostarek
moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 21:08
przez Dominooo
No cóż, u mnie jest to samo. Szarpnięcie jest wtedy gdy są niskie obroty, gdy auto toczy się powoli np. w korku. Przy wyższych obrotach, "normalnej" jeździe efektu tego się nie odczuwa.
Na początku też mnie to irytowało, tym bardziej, że zawsze jeździłem tylko silnikami benzynowymi i nigdy czegoś takie nie odczuwałem. Kwestia przyzwyczajenia. Zastanawia mnie tylko, czy w takich przypadkach k2m się szybciej zużywa...

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 18 paź 2011, 21:21
przez Kai.
akostarek napisał(a):moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.


jak jedziesz w korku to zbytnio nie bedziesz podnosil obrotow? Tzn tak dziwnie by bylo. Niby jak przed wypuszczeniem na luz dodasz troche gazu to wchodzi jak w maslo. Trzeba wyrobic taki nawyk chyba :)

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 23 lis 2011, 00:14
przez uciu
mam 5 tke z 2 litrową benzyną i jest dokładnie tak samo.... co też mnie wkurza ale próbuje się do tego przyzwyczaić – > choć ciężko, bo w innych autach po prostu puszczam sprzegło i nic sie nie dzieje. Tutaj myślę co bedzie jak puszcze;–)
Teraz, jak za oknem zimno, problem się powiększył gdyż silnik odpala na "ssaniu" i ruszając, zmieniając bieg z 1 na 2 (czasme z 2 na 3) występuję to praktycznie za każdym razem. Słychać też "efekty" dzwiękowe... :D

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 23 lis 2011, 13:02
przez Rybol77
W tym aucie mnóstwo rzeczy jest irytujących do których niestety trzeba się przyzwyczaić.
Jak dla mnie jest to dyskryminacja i kompromitacja dla tego segmentu auta i marki no ale cóż!

U mnie tez to występuje i trzeba z tym żyć co nie ukrywam jest wku.....ce !

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 23 lis 2011, 19:11
przez adrian_rusinowicz
Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.

Re: Szarpanie przy naciśnięciu sprzęgła na jedynce

PostNapisane: 23 lis 2011, 19:20
przez uciu
adrian_rusinowicz napisał(a):Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.

a jesli u mnie szarpie i nie ma dwumasy? Za miekke, niedopracowane puduch silnika, ktore mają za duży "skok"

Mazda3 2.0 MZR-CD 143KM – koło dwumasowe

PostNapisane: 26 wrz 2013, 12:13
przez flipsunders
eduSzanowni, miło mi dołączyć do tak zacnego forum.
Mój problem, który chciałbym z Wami skonsultować, dotyczy prawdopodobnie koła 2M. Przebieg auta 100 000 km, zrobiłem nim ponad 80 tyś bez większych problemów. Zaczęło się ok 10 000 tyś temu od wibracji w które wpada auto w momencie rozpędzania. Najmocniej odczuwalne w momencie szybkiego przyspieszenia od niskich prędkości obrotowych silnika, 1000 – 1200 obrotów i mocnym dodaniu gazu oraz drgania na biegu jaowym. Silnik był poddany chiptuningowi w momencie zakupu. Czy w Waszej opinii takie zachowanie auta, może wskazywać na innego rodzaju uszkodzenie. Jestem umówiony na odbiór zamiennego koła 2M jutro w warsztacie na Księcia Ziemowita w W-wie. Może też słowa na temat warsztatu jeśli macie jakieś doświadczenia. Dzięki za pomoc.