Mazda3 2.0 MZR-CD 143KM – koło dwumasowe
1, 2
W temacie uszkodzonego koła 2m powiem tylko, ze jestes jedna z pierwszych osob na tym forum, ktore mialyby miec z nim problem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kupilem Mazde 3 2.0 Diesel 143 bhp Sport RF7J, 2008, przebieg 40 tysiecy mil. Naturalnie, wiedzialem, ze za te pieniadze nie da rady kupic auta w pelni sprawnego w tym przebiegu i roczniku.
Auto, procz palacych sie kontrolek silnika, kontroli trakcji, DPF i poziomowania swiatel ma jeden powazniejszy defekt. Stuka. Cos stuka w silniku. Dostaje tez wibracji na biegu jalowym i przy wolnych obrotach, tak do 2000. Wyzej jakby ustaje i chodzi stabilnie. Pierwsze podejrzenia padly na panewke, wiec sprawdzamy olej razem z korkiem zlewu czysto, zadnych drobinek metalu. Oleju nie ma, wiec miska olejowa w dol. Czysto, smok olejowy jak nowka. No i zdziwko, panewek nie widac, jest jakas jakby oslona posrednia miedzy blokiem silnika a miska olejowa. KIlka srub i ciagniemy w dol. Nic. Szukamy czy czegos nie ominelismy i ciagniemy w dol. Nic. Mocujemy sie kilka godzin, kminimy i szukamy w necie czy trzeba zdjac skrzynie zeby sie tam dostac. 0 info. No nic, na ile sie udalo pomacalismy panewki i obejrzylismy bebechy, wszystko sztywno i git. Zlozylismy do kupy, cyknalem fote i teraz pytanie, Jak to zdjac? Po dluzszych dyskusjach, stwierdzilismy, ze moze to byc dwumas, szczegolnie, ze pukanie jest glosniejsze po wcisnieciu sprzegla. Filmik: http://youtu.be/7Kj-OZNiI8g. W zalaczniku fota dolu, robiona klapkiem, sorry za jakosc. Pozdrawiam
- Od: 23 maja 2014, 18:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 143 bhp diesel. RF7J rok produkcji 2008 wersja Sport. Czarny metalik, angielska wersja.
Czesc rozumie ze odkreciłes metalowa miske oleju i teraz chcesz odkrecic karter aluminiowy ,jest on przykrecony tymi samymi srubami co miska ,oprócz nich po zdjeciu miski masz sruby na poprzeczkach i sa jeszcze ukryte pomiedzy skrzynia biegów a silnikiem te pewnie które ci trzymaja musisz namierzyc je przez otwory miedzy skrzynia a silnikiem
Uuu dzięki wielkie, tylko doprecyzujemy teraz. Te które sa w środku silnika na poprzeczkach odkrecilem. Te oczywiste na zewnątrz skrzyni biegów wokoło również. I teraz rozumiem, że jeszcze od środka silnika w kierunku skrzyni są jakieś do których musze się dostać poprzez otwory w tym aluminiowym karterze, pomiędzy tymi blachami które są w środku zalane olejem? Mam nadzieje, ze czaisz, wszystkie śruby które nie są brudne w oleju odkrecilem. Te które są brudne w oleju w poprzeczkach tez. I teraz rozumiem, że do skrzyni jest to przykrecone brudnymi śrubami w oleju które są powyżej tych śrub od poprzeczek, ukryte w głębi? Pozdrawiam
ps. czy to http://www.ebay.co.uk/itm/Cyclo-C-999-G ... 338bef11d5 bedzie dobre jako uszczelnienie? Dzieki za pomoc
ps. czy to http://www.ebay.co.uk/itm/Cyclo-C-999-G ... 338bef11d5 bedzie dobre jako uszczelnienie? Dzieki za pomoc
- Od: 23 maja 2014, 18:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 143 bhp diesel. RF7J rok produkcji 2008 wersja Sport. Czarny metalik, angielska wersja.
Ziomeczku, a przeczytałeś co napisałem czy tylko na obejrzenie filmu na YouTube było Cię stać?
Dopisano 24 maja 2014, 12:17:
Hahaha, sam z siebie zrobiłem debila. Przeczytałem silnik a napisałeś silikon co zupełnie zmienia postać rzeczy. Zwracam honor, polecacie coś konkretnego do uszczelnienia?
Dopisano 24 maja 2014, 12:17:
Hahaha, sam z siebie zrobiłem debila. Przeczytałem silnik a napisałeś silikon co zupełnie zmienia postać rzeczy. Zwracam honor, polecacie coś konkretnego do uszczelnienia?
- Od: 23 maja 2014, 18:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 143 bhp diesel. RF7J rok produkcji 2008 wersja Sport. Czarny metalik, angielska wersja.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości