Mazda3 2.0 MZR-CD 143KM – koło dwumasowe
1, 2
Panowie, wie ktoś może co to jest?
Pokazuje się to najczęściej w korku. Jade spokojnie z 10-15km/h na jedynce, naciskam sprzęgło, kiedy mam niskie obroty żeby wyhamować. Wtedy pojawia się szarpnięcie. Jak naciskam szybko sprzęgło, jak wolno to czasami tego nie ma. Zdarza się to tylko na pierwszym biegu. Jeśli na przykład ruszam z dwójki i potem ją wysprzęglam to tego objawu nie ma.
Ma ktoś pomysł co to może być?
Mazda 3, 2007r, 2.0 Diesel.
Pokazuje się to najczęściej w korku. Jade spokojnie z 10-15km/h na jedynce, naciskam sprzęgło, kiedy mam niskie obroty żeby wyhamować. Wtedy pojawia się szarpnięcie. Jak naciskam szybko sprzęgło, jak wolno to czasami tego nie ma. Zdarza się to tylko na pierwszym biegu. Jeśli na przykład ruszam z dwójki i potem ją wysprzęglam to tego objawu nie ma.
Ma ktoś pomysł co to może być?
Mazda 3, 2007r, 2.0 Diesel.
nie ma jakichś niepokojących dźwięków przy gaszeniu/odpalaniu/dynamicznym ruszaniu ? Może już koło dwumasowe swoje wycierpiało
nic takiego nie slychac.
sprawdzę to u siebie przy najbliższej okazji.
edit: inne samochody, ale podobne objawy zostały opisane jako normalne działanie k2m:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=10086
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=120402
edit: inne samochody, ale podobne objawy zostały opisane jako normalne działanie k2m:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=10086
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=120402
Czyli wychodzi na to, że wszystko jest w porządku?
Pytanie do forumowiczów czy też coś takiego u siebie zauważyli?
Pytanie do forumowiczów czy też coś takiego u siebie zauważyli?
Na forum praktycznie nie ma M3 z silnikiem diesla 2.0 wiec ciezko bedzie o jakas opinie...
ale dwumas wszędzie działa podobnie, w instrukcjach mazdy jest napisane, że dwie części koła powinny się swobodnie obracać względem siebie o 4 zęby (MZR-CD), dla MZ-CD jest to 5 zębów. Natomiast maksymalny "luz skrętny" wynosi do 15 zębów wieńca. Może przy niskim biegu luz ten jest najbardziej wyczuwalny
fajnie by bylo jakby ktos kto ma sie wypowiedzial. Ogolnie przeciez to chyba to samo co w M6?
najprawdopodobniej, możesz zapodac temat w dziale m6 albo MZR-CD viewforum.php?f=90
kiedyś chyba też coś takiego miałem przy zjeździe z parkingu na górce. Pierwszy bieg bez gazu,niskie obroty, wcisnąłem sprzęgło i jakby lekko szarpnęło. Obstawiam, że to ten wymagany, swobodny luz pomiędzy połówkami k2m.
Powiem szczerze, że jest to dosyć irytujące jak się jedzie w korku
moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.
No cóż, u mnie jest to samo. Szarpnięcie jest wtedy gdy są niskie obroty, gdy auto toczy się powoli np. w korku. Przy wyższych obrotach, "normalnej" jeździe efektu tego się nie odczuwa.
Na początku też mnie to irytowało, tym bardziej, że zawsze jeździłem tylko silnikami benzynowymi i nigdy czegoś takie nie odczuwałem. Kwestia przyzwyczajenia. Zastanawia mnie tylko, czy w takich przypadkach k2m się szybciej zużywa...
Na początku też mnie to irytowało, tym bardziej, że zawsze jeździłem tylko silnikami benzynowymi i nigdy czegoś takie nie odczuwałem. Kwestia przyzwyczajenia. Zastanawia mnie tylko, czy w takich przypadkach k2m się szybciej zużywa...
akostarek napisał(a):moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.
jak jedziesz w korku to zbytnio nie bedziesz podnosil obrotow? Tzn tak dziwnie by bylo. Niby jak przed wypuszczeniem na luz dodasz troche gazu to wchodzi jak w maslo. Trzeba wyrobic taki nawyk chyba
mam 5 tke z 2 litrową benzyną i jest dokładnie tak samo.... co też mnie wkurza ale próbuje się do tego przyzwyczaić – > choć ciężko, bo w innych autach po prostu puszczam sprzegło i nic sie nie dzieje. Tutaj myślę co bedzie jak puszcze;–)
Teraz, jak za oknem zimno, problem się powiększył gdyż silnik odpala na "ssaniu" i ruszając, zmieniając bieg z 1 na 2 (czasme z 2 na 3) występuję to praktycznie za każdym razem. Słychać też "efekty" dzwiękowe...
Teraz, jak za oknem zimno, problem się powiększył gdyż silnik odpala na "ssaniu" i ruszając, zmieniając bieg z 1 na 2 (czasme z 2 na 3) występuję to praktycznie za każdym razem. Słychać też "efekty" dzwiękowe...
W tym aucie mnóstwo rzeczy jest irytujących do których niestety trzeba się przyzwyczaić.
Jak dla mnie jest to dyskryminacja i kompromitacja dla tego segmentu auta i marki no ale cóż!
U mnie tez to występuje i trzeba z tym żyć co nie ukrywam jest wku.....ce !
Jak dla mnie jest to dyskryminacja i kompromitacja dla tego segmentu auta i marki no ale cóż!
U mnie tez to występuje i trzeba z tym żyć co nie ukrywam jest wku.....ce !
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
adrian_rusinowicz napisał(a):Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.
a jesli u mnie szarpie i nie ma dwumasy? Za miekke, niedopracowane puduch silnika, ktore mają za duży "skok"
eduSzanowni, miło mi dołączyć do tak zacnego forum.
Mój problem, który chciałbym z Wami skonsultować, dotyczy prawdopodobnie koła 2M. Przebieg auta 100 000 km, zrobiłem nim ponad 80 tyś bez większych problemów. Zaczęło się ok 10 000 tyś temu od wibracji w które wpada auto w momencie rozpędzania. Najmocniej odczuwalne w momencie szybkiego przyspieszenia od niskich prędkości obrotowych silnika, 1000 – 1200 obrotów i mocnym dodaniu gazu oraz drgania na biegu jaowym. Silnik był poddany chiptuningowi w momencie zakupu. Czy w Waszej opinii takie zachowanie auta, może wskazywać na innego rodzaju uszkodzenie. Jestem umówiony na odbiór zamiennego koła 2M jutro w warsztacie na Księcia Ziemowita w W-wie. Może też słowa na temat warsztatu jeśli macie jakieś doświadczenia. Dzięki za pomoc.
Mój problem, który chciałbym z Wami skonsultować, dotyczy prawdopodobnie koła 2M. Przebieg auta 100 000 km, zrobiłem nim ponad 80 tyś bez większych problemów. Zaczęło się ok 10 000 tyś temu od wibracji w które wpada auto w momencie rozpędzania. Najmocniej odczuwalne w momencie szybkiego przyspieszenia od niskich prędkości obrotowych silnika, 1000 – 1200 obrotów i mocnym dodaniu gazu oraz drgania na biegu jaowym. Silnik był poddany chiptuningowi w momencie zakupu. Czy w Waszej opinii takie zachowanie auta, może wskazywać na innego rodzaju uszkodzenie. Jestem umówiony na odbiór zamiennego koła 2M jutro w warsztacie na Księcia Ziemowita w W-wie. Może też słowa na temat warsztatu jeśli macie jakieś doświadczenia. Dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 6 mar 2015, 22:41 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
-
flipsunders
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość