Mazda3 2.0 MZR-CD 143KM – koło dwumasowe

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 10:58

Panowie, wie ktoś może co to jest?

Pokazuje się to najczęściej w korku. Jade spokojnie z 10-15km/h na jedynce, naciskam sprzęgło, kiedy mam niskie obroty żeby wyhamować. Wtedy pojawia się szarpnięcie. Jak naciskam szybko sprzęgło, jak wolno to czasami tego nie ma. Zdarza się to tylko na pierwszym biegu. Jeśli na przykład ruszam z dwójki i potem ją wysprzęglam to tego objawu nie ma.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Mazda 3, 2007r, 2.0 Diesel.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 15:42

nie ma jakichś niepokojących dźwięków przy gaszeniu/odpalaniu/dynamicznym ruszaniu ? Może już koło dwumasowe swoje wycierpiało <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 16:07

nic takiego nie slychac.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 16:15

sprawdzę to u siebie przy najbliższej okazji.

edit: inne samochody, ale podobne objawy zostały opisane jako normalne działanie k2m:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=10086
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=120402
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 17:18

Czyli wychodzi na to, że wszystko jest w porządku?
Pytanie do forumowiczów czy też coś takiego u siebie zauważyli?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez radzi89 » 18 paź 2011, 18:38

Na forum praktycznie nie ma M3 z silnikiem diesla 2.0 wiec ciezko bedzie o jakas opinie...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 19:04

ale dwumas wszędzie działa podobnie, w instrukcjach mazdy jest napisane, że dwie części koła powinny się swobodnie obracać względem siebie o 4 zęby (MZR-CD), dla MZ-CD jest to 5 zębów. Natomiast maksymalny "luz skrętny" wynosi do 15 zębów wieńca. Może przy niskim biegu luz ten jest najbardziej wyczuwalny <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 19:46

fajnie by bylo jakby ktos kto ma sie wypowiedzial. Ogolnie przeciez to chyba to samo co w M6?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 19:48

najprawdopodobniej, możesz zapodac temat w dziale m6 albo MZR-CD viewforum.php?f=90
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez miru1968 » 18 paź 2011, 19:53

U mnie wystepuje cos takiego i wszystko jest ok. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 19:56

kiedyś chyba też coś takiego miałem przy zjeździe z parkingu na górce. Pierwszy bieg bez gazu,niskie obroty, wcisnąłem sprzęgło i jakby lekko szarpnęło. Obstawiam, że to ten wymagany, swobodny luz pomiędzy połówkami k2m.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 21:00

Powiem szczerze, że jest to dosyć irytujące jak się jedzie w korku :(
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 21:04

moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 18 paź 2011, 21:08

No cóż, u mnie jest to samo. Szarpnięcie jest wtedy gdy są niskie obroty, gdy auto toczy się powoli np. w korku. Przy wyższych obrotach, "normalnej" jeździe efektu tego się nie odczuwa.
Na początku też mnie to irytowało, tym bardziej, że zawsze jeździłem tylko silnikami benzynowymi i nigdy czegoś takie nie odczuwałem. Kwestia przyzwyczajenia. Zastanawia mnie tylko, czy w takich przypadkach k2m się szybciej zużywa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Kai. » 18 paź 2011, 21:21

akostarek napisał(a):moze trzymasz go na biegu do zbyt niskich obrotów ? warto potestować.


jak jedziesz w korku to zbytnio nie bedziesz podnosil obrotow? Tzn tak dziwnie by bylo. Niby jak przed wypuszczeniem na luz dodasz troche gazu to wchodzi jak w maslo. Trzeba wyrobic taki nawyk chyba :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez uciu » 23 lis 2011, 00:14

mam 5 tke z 2 litrową benzyną i jest dokładnie tak samo.... co też mnie wkurza ale próbuje się do tego przyzwyczaić – > choć ciężko, bo w innych autach po prostu puszczam sprzegło i nic sie nie dzieje. Tutaj myślę co bedzie jak puszcze;–)
Teraz, jak za oknem zimno, problem się powiększył gdyż silnik odpala na "ssaniu" i ruszając, zmieniając bieg z 1 na 2 (czasme z 2 na 3) występuję to praktycznie za każdym razem. Słychać też "efekty" dzwiękowe... :D
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Rybol77 » 23 lis 2011, 13:02

W tym aucie mnóstwo rzeczy jest irytujących do których niestety trzeba się przyzwyczaić.
Jak dla mnie jest to dyskryminacja i kompromitacja dla tego segmentu auta i marki no ale cóż!

U mnie tez to występuje i trzeba z tym żyć co nie ukrywam jest wku.....ce !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez adrian_rusinowicz » 23 lis 2011, 19:11

Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez uciu » 23 lis 2011, 19:20

adrian_rusinowicz napisał(a):Spróbuj ruszyć z dwójki, jak będzie szarpać to na 90% koło dwumasowe.

a jesli u mnie szarpie i nie ma dwumasy? Za miekke, niedopracowane puduch silnika, ktore mają za duży "skok"
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez flipsunders » 26 wrz 2013, 12:13

eduSzanowni, miło mi dołączyć do tak zacnego forum.
Mój problem, który chciałbym z Wami skonsultować, dotyczy prawdopodobnie koła 2M. Przebieg auta 100 000 km, zrobiłem nim ponad 80 tyś bez większych problemów. Zaczęło się ok 10 000 tyś temu od wibracji w które wpada auto w momencie rozpędzania. Najmocniej odczuwalne w momencie szybkiego przyspieszenia od niskich prędkości obrotowych silnika, 1000 – 1200 obrotów i mocnym dodaniu gazu oraz drgania na biegu jaowym. Silnik był poddany chiptuningowi w momencie zakupu. Czy w Waszej opinii takie zachowanie auta, może wskazywać na innego rodzaju uszkodzenie. Jestem umówiony na odbiór zamiennego koła 2M jutro w warsztacie na Księcia Ziemowita w W-wie. Może też słowa na temat warsztatu jeśli macie jakieś doświadczenia. Dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 6 mar 2015, 22:41 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
flipsunders
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323