Strona 1 z 1

Mazda3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 8 wrz 2013, 13:21
przez izud
Witam!
Zastanawiam się nad zakupem mazdy 3 w roczniku z przedziału 2007-2009 r. Interesuje mnie jedynie wersja z 2.0 dieslem. Po zakupie jak najszybciej chciałbym w firmie vtech zrobić chiptuning ale mam pewne obawy, auto po takim zabiegu podobno ma mieć ~170 KM i 410 moment ( http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-3-BK-2.0-MZR-CD-105kW-143KM ) i nie wiem jak samochód będzie sobie z tym radził, a dokładnie sprzęglo, dwumasa :P Czy ktoś robił chipa w tym aucie z tym silnikiem i może się pochwalić jak auto sobie radzi ?
Pozdrawiam!

PostNapisane: 20 wrz 2013, 20:47
przez tomek-waw
Zawodnicy z VTech-u powinni Cie poinformować o możliwości uwalenia dwumasy. :)
Większość przy podwyższaniu mocy decyduje się na sztywne sprzęgło.

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:33
przez flipsunders
Jestem również po zabiegu, już ponad 3 lata. Moc faktycznie 175 ps oraz 420 nM. Fenomenalna sprawa w tym skądinąd niewielkim aucie. Dwumasa zaczęła dawać o sobie znać po 70 tyś...ale elastyczność i frajda z jazdy naprawdę nie do przecenienia.

PostNapisane: 13 sty 2014, 18:49
przez Pioteq25
tomek-waw napisał(a):Większość przy podwyższaniu mocy decyduje się na sztywne sprzęgło.

A jak to znosi wał?

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 21 gru 2014, 18:33
przez marlad
Bez problemu.
Tutaj masz wykres sprawdzonej modyfikacji , która poprawiła również fabryczne załamanie mocy w silniku MZR-CD 2.0

Obrazek

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 23 lut 2015, 14:12
przez Viperus
Ja przy usunięciu DPF też chciałem go wzmocnić ale mi to odradzono z uwagi na wał.

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 23 lut 2015, 21:25
przez marlad
Jaki wał ?
Dzis miałem mazdę 6tkę 2. mzr-cd , która była tak zblokowana ,że wypluła na hamowni 72 konie i 200 Nm( DPF ją tak zmiażdzył ) .
Udało ja sie przywrócić do zycia, ale nie za bardzo chciała dać sie krecic powyżej 155 koni . Jutro postaram się wrzucić wykres .

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 24 lut 2015, 16:21
przez Viperus
Szczerze to nie wiem dokładnie ale mówili że mazd nie robią bo nie wytrzymują... ma ktoś dobrego fachowca w okolicach białegostoku ? Usuwałewm dpf w Firmie CarTronik, teraz samochód dostał jakiegoś laga że po dodaniu gazu trzeba poczekaż ze 2s zanim zacznie przyśpieszać.

PostNapisane: 24 lut 2015, 22:24
przez marlad
ile zrobiłeś kilometrów od momentu usuniecia DPF aż do chwili , w której zauważyłeś tego laga ?
byłeś gdzies chociaż na podpięciu do kompa ?

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 25 lut 2015, 16:05
przez Viperus
zaraz po odebraniu samochodu, wcześniej się nie zastanawiał jak dodawałem gazu ani nie palił gumy jak się chciało szybciej ruszyć, a teraz tak jakby dsc nie działało albo działało słabiej, muszę jeszcze pojeździć żeby to posprawdzać

PostNapisane: 25 lut 2015, 16:13
przez marlad
No to co się zastanawiasz – wróć do tunera na poprawkę albo mu odeślij sterownik – jak jest kumaty to da radę .
Każdemu się może zdarzyć jakaś pomyłka a i Denso jest czasem upierdliwe w naprawie.



P.S.Jak sobie tuner nie poradzi , to nie bój się nic – da się wyjść z problemu . jest " zdalne" rozwiązanie ,ale musisz mieć dostęp do diagnosty z IDS na pokładzie.

Powodzenia

Re: Mazda 3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

PostNapisane: 25 lut 2015, 17:57
przez Viperus
W poniedziałek do nich wracam i przy okazji sprawdzę auto na hamowni.


----------------

Na hamowni nie byłem ale auto sprawdziłem z mechanikiem i wszystko z nim w porządku, miał tylko błędy komunikacji z ABS a oprócz tego wszystko dobrze, ten lag to tak naprawdę był przez to że silnik miał za niskie obroty, potrzeba mu około 2k żeby równo przyśpieszał a ja przyzwyczajony z innych aut szukałem nie wiadomo czego [samochód mam niecały miesiąc]. Pozostało mi tytko ustalić przyczynę szarpania przy przyśpieszaniu na razie nie wiem co to może być jak problem się powiększy to będę dawał do mechanika.