Mazda3 2.0 MZR-CD 105kW 143KM chiptuning

Postprzez izud » 8 wrz 2013, 13:21

Witam!
Zastanawiam się nad zakupem mazdy 3 w roczniku z przedziału 2007-2009 r. Interesuje mnie jedynie wersja z 2.0 dieslem. Po zakupie jak najszybciej chciałbym w firmie vtech zrobić chiptuning ale mam pewne obawy, auto po takim zabiegu podobno ma mieć ~170 KM i 410 moment ( http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-3-BK-2.0-MZR-CD-105kW-143KM ) i nie wiem jak samochód będzie sobie z tym radził, a dokładnie sprzęglo, dwumasa :P Czy ktoś robił chipa w tym aucie z tym silnikiem i może się pochwalić jak auto sobie radzi ?
Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez tomek-waw » 20 wrz 2013, 20:47

Zawodnicy z VTech-u powinni Cie poinformować o możliwości uwalenia dwumasy. :)
Większość przy podwyższaniu mocy decyduje się na sztywne sprzęgło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez flipsunders » 26 wrz 2013, 14:33

Jestem również po zabiegu, już ponad 3 lata. Moc faktycznie 175 ps oraz 420 nM. Fenomenalna sprawa w tym skądinąd niewielkim aucie. Dwumasa zaczęła dawać o sobie znać po 70 tyś...ale elastyczność i frajda z jazdy naprawdę nie do przecenienia.
flipsunders
 

Postprzez Pioteq25 » 13 sty 2014, 18:49

tomek-waw napisał(a):Większość przy podwyższaniu mocy decyduje się na sztywne sprzęgło.

A jak to znosi wał?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marlad » 21 gru 2014, 18:33

Bez problemu.
Tutaj masz wykres sprawdzonej modyfikacji , która poprawiła również fabryczne załamanie mocy w silniku MZR-CD 2.0

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Viperus » 23 lut 2015, 14:12

Ja przy usunięciu DPF też chciałem go wzmocnić ale mi to odradzono z uwagi na wał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Postprzez marlad » 23 lut 2015, 21:25

Jaki wał ?
Dzis miałem mazdę 6tkę 2. mzr-cd , która była tak zblokowana ,że wypluła na hamowni 72 konie i 200 Nm( DPF ją tak zmiażdzył ) .
Udało ja sie przywrócić do zycia, ale nie za bardzo chciała dać sie krecic powyżej 155 koni . Jutro postaram się wrzucić wykres .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Viperus » 24 lut 2015, 16:21

Szczerze to nie wiem dokładnie ale mówili że mazd nie robią bo nie wytrzymują... ma ktoś dobrego fachowca w okolicach białegostoku ? Usuwałewm dpf w Firmie CarTronik, teraz samochód dostał jakiegoś laga że po dodaniu gazu trzeba poczekaż ze 2s zanim zacznie przyśpieszać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Postprzez marlad » 24 lut 2015, 22:24

ile zrobiłeś kilometrów od momentu usuniecia DPF aż do chwili , w której zauważyłeś tego laga ?
byłeś gdzies chociaż na podpięciu do kompa ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Viperus » 25 lut 2015, 16:05

zaraz po odebraniu samochodu, wcześniej się nie zastanawiał jak dodawałem gazu ani nie palił gumy jak się chciało szybciej ruszyć, a teraz tak jakby dsc nie działało albo działało słabiej, muszę jeszcze pojeździć żeby to posprawdzać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Postprzez marlad » 25 lut 2015, 16:13

No to co się zastanawiasz – wróć do tunera na poprawkę albo mu odeślij sterownik – jak jest kumaty to da radę .
Każdemu się może zdarzyć jakaś pomyłka a i Denso jest czasem upierdliwe w naprawie.



P.S.Jak sobie tuner nie poradzi , to nie bój się nic – da się wyjść z problemu . jest " zdalne" rozwiązanie ,ale musisz mieć dostęp do diagnosty z IDS na pokładzie.

Powodzenia
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Viperus » 25 lut 2015, 17:57

W poniedziałek do nich wracam i przy okazji sprawdzę auto na hamowni.


----------------

Na hamowni nie byłem ale auto sprawdziłem z mechanikiem i wszystko z nim w porządku, miał tylko błędy komunikacji z ABS a oprócz tego wszystko dobrze, ten lag to tak naprawdę był przez to że silnik miał za niskie obroty, potrzeba mu około 2k żeby równo przyśpieszał a ja przyzwyczajony z innych aut szukałem nie wiadomo czego [samochód mam niecały miesiąc]. Pozostało mi tytko ustalić przyczynę szarpania przy przyśpieszaniu na razie nie wiem co to może być jak problem się powiększy to będę dawał do mechanika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323