MAZDA 3 2.0 CD 143km 08r problem dpf miga

Postprzez Rocca » 8 lip 2013, 16:20

Witam potrzebuje pilnie pomocy w mojej mazdzie 3 2.0 cd 143km 08r miga mi lampka dpf lecz auto ma na 100% sprawny dpf asekuracyjnie pprzeprowadzilem jego przepalenie ale auto jezdzi z reguly w trasie z predkosciami 150-170km/h wiec jest przepalane regularnie dobry elektryk nie daje rady z wykasowaniem tego wiec czy zostaje mi tylko serwis najblizszy mam w lodzi ale dla mnie obsluga w nim to partacze co mam zrobic zna ktos jakiegos mechanika w lodzi co ma program do mazd bo slyszalem ze tylko jednym komputerem z oprogramowaniem do mazdy mozna wykasowac to miganie pomocy!!! dodam ze przebieg 76 tys km ciagly serwis auto normalnie jezdzi nie kopci itd wszystko ok technicznie
608021691
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2006, 17:48
Posty: 22
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: Mazda 3 2.0 CD 08r SPORT i 3 2.0 Benzynka 07r SPORT

Postprzez tomek-waw » 11 lip 2013, 00:55

A płyn jest ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Grzegorz1980 » 12 lip 2013, 22:01

Witam.
Właśnie zaczęła migać kontrolka DPF :(
Jak do tego doszło ... zatankowałem do pełna i śmigam nad morze ... Po 50 km zaczęła migać kontrolka DPF :( Byłem już z nią u mechanika na komputerze i nie wykazało żadnego błędu! Polecił mi pojechać nią za miasto z 30 km na trójce z prędkością 50-60 km/h. Nic nie pomogło kontrolka miga nadal. Samochód i utracił mocy. Dlaczego kontrolka mruga?

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Grzegorz1980
 

Postprzez Grzegorz1980 » 13 lip 2013, 17:34

Po ponownym podłączeniu do komputera SP 6000 dla mazdy 3 jakiś OBD nie zwrócił błędu ... natomiast wybranie modelu mazda 6 pozwoliło na uzyskanie większej ilości informacji o mazdzie 3 ... m.in. pojawił się błąd P2459. Jeden mechanik chce w pn. ruszyć mazdą na wypalanie filtra zgodnie ze wskazaniami komputera. Inny mechanik (który na swoim kompie nie stwierdził błędów) uznał, że zalany olej Castrol Edge 5W30 nie stwarza odpowiednich warunków do wypalenia filtra (cały czas dolewa ropy do silnika aby podnieść temperaturę -stąd poziom oleju stale rośnie a mimo to filtr się nie wypala). Drugi mechanik zalecił:
1 opcja – wymienić olej na Dexelię DPF 5w30 (po mojej podpowiedzi, że taki olej istnieje) i jazda za miasto wypalać DPF – zagrożenie jest takie, że DPF może się nie wypalić i olej znów będzie zmarnowany
2 opcja – jw. tylko od razu z opcją czyszczenia DPF – wariant droższy ze względu na czyszczenie DPF

Co radzicie ...
Grzegorz1980
 

Postprzez Kai. » 17 lip 2013, 16:01

Grzegorz1980 napisał(a):Po ponownym podłączeniu do komputera SP 6000 dla mazdy 3 jakiś OBD nie zwrócił błędu ... natomiast wybranie modelu mazda 6 pozwoliło na uzyskanie większej ilości informacji o mazdzie 3 ... m.in. pojawił się błąd P2459. Jeden mechanik chce w pn. ruszyć mazdą na wypalanie filtra zgodnie ze wskazaniami komputera. Inny mechanik (który na swoim kompie nie stwierdził błędów) uznał, że zalany olej Castrol Edge 5W30 nie stwarza odpowiednich warunków do wypalenia filtra (cały czas dolewa ropy do silnika aby podnieść temperaturę -stąd poziom oleju stale rośnie a mimo to filtr się nie wypala). Drugi mechanik zalecił:
1 opcja – wymienić olej na Dexelię DPF 5w30 (po mojej podpowiedzi, że taki olej istnieje) i jazda za miasto wypalać DPF – zagrożenie jest takie, że DPF może się nie wypalić i olej znów będzie zmarnowany
2 opcja – jw. tylko od razu z opcją czyszczenia DPF – wariant droższy ze względu na czyszczenie DPF

Co radzicie ...


Zalej Dexelie, te silniki nie trawią innego oleju jak Dexelia DPF lub ELF coś tam (ponoć te same oleje).
Możesz podjechać na sprawdzenie zapchania filtra do ASO albo ewentualnie po prostu wyjechać na trasę.
3 bieg, obroty około 2200-2300 i tak pojeździj trochę. (oczywiście jeśli po skasowaniu błędu kontrolka nie świeci się ani nie mruga).
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez wojtasww » 26 sie 2013, 09:09

W moim przypadku to była nie skasowana inspekcja olejowa.
Ale oczywiście najpierw zapodałem 40km z prędkością 70km/h na obwodnicy;))) mój grzebek mechanik twierdził (bazują na komputerze) że to DPF. Jak nie zadziałało to w serwisie sie okazało że to inspekcja. Nie wpadłem na to ale na forum są opisy takich przyapdków.
inspekcje można skasować samodzielnie – poszukaj na forum informacji.
wojtasww
 

Postprzez lukaszm » 17 wrz 2013, 22:36

Tak z ciekawości zapytam gdzie się niby ta informacja o inspekcji olejowej wyświetla?? Bo jakoś od 3 lat nic mi się nie wyświetliło takiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Li Mu Bai » 2 paź 2013, 13:14

lukaszm inspekcja olejowa sygnalizowana jest bodajże za pomocą lampki DPF – wydaje mi się, że taka informacja przewijała się w różnych wątkach.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Viperus » 4 mar 2015, 10:32

Ma ktoś może zdjęcie jak wygląda wkład filtra DPF ? I czy jest on coś warty bo słyszałem że jest tam jakaś platyna ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323