Dziwne dźwięk przy 3tys obr. jakby chrobotanie?

Postprzez Kai. » 27 gru 2011, 23:00

Witam, dzisiaj zauważyłem, że coś dziwny dźwięk wydaje silnik przy wyższych obrotach...
Na filmiku można usłyszeć, ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez BloodyGT » 27 gru 2011, 23:06

powiedz nam troche wiecej...
z jakiej strony miej-wiecej slychac ten dzwiek?
bo po tym filmie nie wiele mozna powiedziec;/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez Kai. » 27 gru 2011, 23:09

Patrząc na silnik od maski to po prawej stronie silnika (pomiędzy akumulatorem a silnikiem).
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez smile » 27 gru 2011, 23:57

Kai. napisał(a):Witam, dzisiaj zauważyłem, że coś dziwny dźwięk wydaje silnik przy wyższych obrotach... Na filmiku można usłyszeć, ma ktoś jakiś pomysł co to może być?


Wiem w 100% i daje Ci na to gwarancję.
To łącznik pompy podciśnienia ( Vacum ) z wałkiem rozrządu, tzw. sprzęgiełko od pompy Vacum

Odpowiedz masz w linku.
viewtopic.php?f=89&t=76539&p=2105984&hilit=+grzechotanie#p2105984

dostępność tylko ASO, wymiana tylko na nową część, nr części to RF2A-18-V50
Oddzwoń warszawskie ASO i popytaj o cenę i dostępność, targuj się o 10% rabatu jak coś.
Wymiana sprowadza się do demontażu akumulatora i odkręcenia pompy Vacum – 3 śrubki, te mniejsze.

Można zamknąć temat.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kai. » 28 gru 2011, 00:33

to mam jeszcze takie pytanko, moge z tym jezdzic czy od razu naprawa? w sensie czy moze poleciec cos jeszcze przez to?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez smile » 28 gru 2011, 08:42

Możesz z tym jeździć, będzie grzechotać coraz głośniej, ale nic się nie urwie ani nie zepsuje bardziej. Będzie po prostu głośno.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kai. » 28 gru 2011, 23:00

W sumie to slysze tam jeszcze cos takiego.. jakby metalicznego – a to kurcze co moze byc? :o
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez smile » 29 gru 2011, 00:24

Kai. napisał(a):W sumie to slysze tam jeszcze cos takiego.. jakby metalicznego – a to kurcze co moze byc? :o


Żeby osłuchać czy jest coś tam więcej i co to jest należy najpierw zlikwidować jeden problem...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jaroz1980 » 6 wrz 2012, 11:03

Witam wszystkich. Miałem podobne odgłosy a raczej identyczne :) okazało się tak jak koledzy mówili, że to tzw. palec pompy vacum (jak na zdjęciach powyżej – kod części również zgodny). Wymiana prosta, zrobiłem to pod blokiem. Jednak podkreślić muszę, że trzeba się db przyjrzeć by nie odkręcić obudowy pompy lecz całą pompę :D odkręcamy trzy duże śrubki!!!! mniejsze zostawiamy w spokoju. Oczywiści uprzednio odłączamy akumulator i jego podstawę bo przeszkadza. Koszt palca w serwisie 389 zł. Małe gów...niuszko a drogie jak... szkoda słów. Ale "chrobotanie" a raczej dość potężny hałas przy 3 tyś obrotów ustąpił, ciekawe na jak długo?? :)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2012, 12:08
Posty: 4
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 6, 2,0 diesel 140KM, 2008 rok produkcji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323