Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez szoszon1983 » 3 sty 2012, 00:14

witam

przeczytałem cały wątek <jupi>
Od wymiany filtra na KN zacząłem słyszeć klekotanie "na zimno". Ta wkładka po prostu nie tłumi tak tego dźwięku.
Dziś odkręciłem korek stwierdziłem "przedmuchy". Nie ma tragedii, nie leci dym, ale po przyłożeniu ręki, a potem jej powąchaniu-pachnie niedopalonym paliwem (aż mi się przypomniały czasy 2'suwów), a sam olej mimo, że był wymieniony 2 tygodnie temu, cuchnie ON.

Czy do silników w M6 GH z końca 2008r. zaszły jakieś zmiany, czy są inne podkładki?
Czy jest ktoś w stanie podać numery części, jakie muszę zakupić?

Teraz jak już jest ciemno odkręciłem korek od oleju i podświetliłem z boku latarką> W świetle latarki wyraźnie widać przedmuchy spalin <płacze> a olej na prawdę wali ON. Chyba jednak po 2007r. problem nie zniknął. Auto ma obecnie 3 lata i 135kkm przebiegu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Ravfal » 3 sty 2012, 00:18

szoszon1983 napisał(a): odkręciłem korek od oleju i podświetliłem z boku latarką> W świetle latarki wyraźnie widać przedmuchy spalin <płacze>


U mnie bez latarki wyglądało jakby w środku był parowóz <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez chmooreck » 3 sty 2012, 09:34

szoszon1983 napisał(a):a olej na prawdę wali ON

A jak ma nie walić, jak ON jest dolewany do oleju przy wypalaniu DPF'a ?
Z jakiegoś powodu jest na bagnecie min, max i X – poczytaj wątek o DPF'ie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez szoszon1983 » 3 sty 2012, 11:28

chmooreck napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):a olej na prawdę wali ON

A jak ma nie walić, jak ON jest dolewany do oleju przy wypalaniu DPF'a ?
Z jakiegoś powodu jest na bagnecie min, max i X – poczytaj wątek o DPF'ie.


ja wiem o tym, ale olej był wymieniony raptem 2 tygodnie temu.... no chyba, że to wystarczy żeby tak waliło-w sumie to wszystko jest ciepłe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 sty 2012, 13:02

To,że śmierdzi ON, to praktycznie żadna wskazówka.Najbardziej charakterystyczne przy podkładkach są właśnie wyraźne przedmuchy białego dymu spod korka wlewu(i to w ciepły dzień).

Ty sprawdzałeś jak już było ciemno(i zapewne zimniej-i to Cię mogło zmylić...Sprawdź przy normalnym świetle dziennym-to powinno rozwiać wątpliwości.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szoszon1983 » 3 sty 2012, 16:35

Wlasnie bylem u mechanika i on stwierdzil, ze to zadne przedmuchy. Po wcisnieciu gazu nawet jakby zasysalo powietrze (przez odme?). Podkladki i tak wymieni, bo bedzie regulowal luzy na zaworach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 sty 2012, 20:02

Podkladki i tak wymieni


A po co jak nie ma przedmuchów <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 3 sty 2012, 20:14

Jak ma starego typu, to niech wymienia od razu. Też się nad tym zastanawiałem w swojej M6 i po wymianie nie podnoszę korka oleju co chwilę, czy może to już puszczają, czy nie.
Zbyt tania impreza z podkładkami żeby to odwlekać.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez szoszon1983 » 3 sty 2012, 21:15

dobrzyn22 napisał(a):
Podkladki i tak wymieni


A po co jak nie ma przedmuchów <co?>


Stwierdziliśmy, że jemu będzie wygodniej wyregulować zawory jak ściągnie te uchwyty od wtrysków, a ja będę spał spokojniej wiedząc, że są wymienione. Przy okazji wyczyszczę sobie EGR
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez seba1977 » 24 mar 2012, 17:15

Dziś wymieniałem podkładki pod wtryskami wszystko szło ładnie 3 wtryski z oporem ale udało sie wyciagnąć ale 4 za żadne skarby nie chce wyjść kręci sie w lweo i w prawo ale dość ciężko kręcone nim było dobre poł godziny i nic się nie zmieniało w sile oporu kręcenia :( Nie mam pomysłu jak do wyciągnąć może jakieś podpowiedzi .Dodam ze próbowałem na ciepłym jak i na zimnym silniku. Może ściągaczem bezwładnościowym .... dało by rade .
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez smile » 24 mar 2012, 17:59

Kręcić i podważać jednocześnie... jak to się nie uda, jest jedna radykalna i ostateczna metoda ale to już wyższa szkoła jazdy jest ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 24 mar 2012, 18:41

smile napisał(a):ale to już wyższa szkoła jazdy jest

no czekamy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 24 mar 2012, 19:00

Jak nic na wtrysk nie pomaga, to potrzebne będą:
-żuraw do wyciągania silników
-linka stalowa fi 4 lub 5 mm + zaciski
-dobry penetrator, ewentualnie nitro i strzykawka
-podstawowe klucze

1. Demontaż pokrywy silnika zwanej potocznie maską.
2. Przednią szybę dobrze zakleić styropianem i tekturą -na wszelki wypadek ;)
3. Oplatamy starannie wtrysk linką stalową, zaciskamy zaciskami i podczepiamy do żurawia
4. Podnosimy żurawiem do uniesienia się nadwozia ( prześwit nadkole – koło rośnie nawet dwukrotnie ), podajemy penetratora lub nitro
5. Tak napięty wtrysk poruszamy lewo – prawo kluczem, aż puści. Przy nieodpowiednim opleceniu wtrysku może wystrzelić jak z procy. Za wtrysk można unieść przód auta na tyle mocno, że przednie koła są uniesione całkowicie w powietrzu, ale odradzam takie ekstremum.
Zachować szczególną uwagę
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Steve » 25 mar 2012, 09:58

seba1977 napisał(a):Dziś wymieniałem podkładki pod wtryskami wszystko szło ładnie 3 wtryski z oporem ale udało sie wyciagnąć ale 4 za żadne skarby nie chce wyjść kręci sie w lweo i w prawo ale dość ciężko kręcone nim było dobre poł godziny i nic się nie zmieniało w sile oporu kręcenia :( Nie mam pomysłu jak do wyciągnąć może jakieś podpowiedzi .Dodam ze próbowałem na ciepłym jak i na zimnym silniku. Może ściągaczem bezwładnościowym .... dało by rade .


Dobierz płaski klucz, kręć wtryskiem w obie strony i ciagnij równoczesnie az sie zluzuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez seba1977 » 27 mar 2012, 08:21

Steve napisał(a):Dobierz płaski klucz, kręć wtryskiem w obie strony i ciagnij równoczesnie az sie zluzuje.

To już robiłem kręciłem nim dość długo kręci sie na boki dość opornie ale nie pomogło dziś w pracy wykombinuje jakiś prosty ściągacz bezwładnościowy może tym da rade .
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez Sagitt » 2 maja 2012, 20:47

Z tego względu, że nie znam przeszłości podkładek w moim aucie mam pytanie, czy sugerować się dymieniem z pod korka, gdy auto jest wyłączone. Ostatnio po 100km trasie, gdy jeszcze silnik chodził odkręciłem kotek, ale praktycznie żadnego dymienia nie było, może w pierwszej sekundzie po odkręceniu minimalny biały dymek uleciał, ale to na tyle. Następnie auto zgasiłem i odstało chwile po czym odkręciłem korek no i tego dymu było już sporo, ale ciężko mi powiedzieć jakiego pochodzenia. Dodam że smok w 99,9% est czysty (wydaje mi się że miska była już kiedyś zdejmowana).
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Wojtek » 2 maja 2012, 21:09

Sagitt napisał(a):gdy jeszcze silnik chodził odkręciłem korek, ale praktycznie żadnego dymienia nie było, może w pierwszej sekundzie po odkręceniu minimalny biały dymek uleciał, ale to na tyle.

i tego sie trzymaj ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez yorimo » 14 maja 2012, 17:44

Hej...a ja mam pytanko do was. Wracam wlasnie od mechanika , i powiedzial mi ze w 90% mazdy maja wtryski do pupy... no nie wiem... Zrobilismy test z tym korkiem ...leci bialy dym z korka wlewu oleju .
Gostek mowi ze podkladki wymieni miske jakas i zeby przeczyscic wtryski ... Czyli ze chce wyjac wtryski wyczyscic cos tam i sprawdzic (za kase) , dodał ze jest ryzyko . Czasem wtryski nie chca wyjsc i lipa...1 wtrysk 2500 ... Troszke sie przerazilem.
Ale dodal ze za 70 zl od wtrysku sprawdzi jego dzialanie

Pytanie...czy trzeba wyjmowac wtryski do wymiany podkladek ??? Czy on chce mnie naciagnac na koszty :P Chyba ze rzeczywiscie mam wtrysk jakis uszkodzony... Mazda 6 w kombi 2004 rocznik.
Pomozcie z wyborem ;)

Moze do ASO jechac – tam przynajmnie nie leca w **&^
Początkujący
 
Od: 14 maja 2012, 17:36
Posty: 2

Postprzez marex » 14 maja 2012, 18:42

1. To że wtrysk nie chce wyjść to nie znaczy ze od razu trzeba go wymieniać tylko się trochę po siłować, żeby go wyciągnąć.
2. 70 zł za wtrysk ciekawe jak sprawdza czy ma urządzenie firmy DENSO czy chce ściągnąć 280zł za wykonanie np testu przelewowego .
3. Nie wiem jak chcesz wymienić podkładki POD WTRYSKIWACZAMI nie wyciągając ich z gniazd.
4. Co do ASO że nie lecą w kulki to są różne ASO
5. Jeżeli wali białym dymem spod korka oleju to wymiana podkładek + wymiana oleju z kontrolą smoka olejowego bo możesz mieć niezłe kuku.
Poza tym wszystko jest opisane na forum wiec troszkę poczytaj.
Zacznij od poradnika o dieslu.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Wojtek » 14 maja 2012, 18:54

marex napisał(a):Zacznij od poradnika o dieslu.

moze inaczej... niech zacznie od tego watku... pozniej poradnik diesla ;)
i by bylo fajnie jakby mial nasz kolega uzupelniony profil... bo moze jest jakis sprawdzony warsztat... gdzies blisko ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323