Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez suflet » 19 wrz 2011, 09:27

Jestem po walce z podkładkami w swojej Mazdzie! Miałem kwiatuszki i oczywiście zapieczony jeden wtrysk na amen! Walka trwała ze 2 godziny ale wygrana! Zapieczony wtrysk wyjęliśmy taką oto metodą – jeden kluczem francuskim trzymał u dołu tam gdzie to kolano jest co idzie uszczelniacz i kręcił na boki ( bo tylko tak się ruszał) a drugi zaparł breche o hak do wyjmowania silnika i pod grzybkiem wtryskiwacza i delikatnie podnosił do góry i wylazł – uffffff! Także panowie da rade . Oczywiście syf w środku na maksa! Nagaru pełno! Potem czyszczenie kanałów do czystego i samych wtrysków. Nowe podkładki i czyściutkie wtryski wchodzą już jak w masełko mmmmmm :D . Następnie założenie nowej uczelki pod klape zaworową i pare kleksów silikonem silnikowym w miejscach łączenia pokrywy z michą ( daliśmy tam gdzie orginalnie był silikon). i zakręcanie pokrywy! I tu moja uwaga orginalne śruby od pokrywy niestety pękaja przy ponownym dokręcaniu – nam poszły dwie i to nie przy jakimś dokręcaniu na siłę ale przy już wtedy gdy śruba łapała opór w gwincie <rotfl> !!! Także sklep dopasowanie śrub bo są różnej długości i wkręcenie nowych wzmocnionych – generalnie zalecam wkręcanie nowych. W piątek ściąganie michy olejowej!!! a dziś walka z zapieczonym tłoczkiem w tylnej szczęce – Pozdro!@
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 09:18
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 6 Kombi, 136KM, 2003rok,diesel

Postprzez lukaszula » 19 wrz 2011, 19:52

Ja też dzisiaj zakupiłem nowe podkładki oryginały w salonie Mazdy w Kielcach i z jednej strony mają rant tak że z tego co wyczytałem w tym wątku rant idzie do wtryskiwacza. Regenerowałem dzisiaj też Turbine która uległa uszkodzeniu właśnie przez te podkładki "kwiatuszki" oraz słabe ciśnienie oleju *tak mi powiedzieli w warsztacie gdzie robiłem turbosprężarke w Mielec". Jutro zabieram sie za czyszczenie smoka bo pewnie też jest zasyfiony.
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez mcbeth » 20 wrz 2011, 08:59

Czy w polifcie z niewielkim przebiegiem (60kkm) warto ruszać podkładki ? A może lepiej sprawdzić tylko smoka i ew. czy jest dymienie z korka ? Trochę się obawiam tego 'poprawiania dobrego', zwłaszcza wyciągania wtrysków. Czy konieczna jest wymiana podkładek pod przelewami ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Riki » 20 wrz 2011, 10:59

mcbeth napisał(a): Trochę się obawiam tego 'poprawiania dobrego', zwłaszcza wyciągania wtrysków.


Dlaczego?

Jak nie dymi – ja bym nie dotykał przy tym przebiegu, masz auto od nowości, dbasz – szkoda $.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jozim » 20 wrz 2011, 12:47

Witaj mcbeth
Przy twoim przebiegu wypadałoby skontrolować luzy zaworowe, a co za tym idzie to i wymiana podkładek wtryskiwaczy.
Jeżeli o mnie chodzi to ja bym podkładek pod przelewami nie wymieniał, ponieważ są one wykonane z miękkiego surowca i doskonale się dopasowują.
Ale jeżeli chodzi o ciebie i masz Madzię z 2007 roku, no to wiesz "bogatemu wszystko wolno" <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez maselek » 20 wrz 2011, 19:37

mcbeth napisał(a):Trochę się obawiam tego 'poprawiania dobrego', zwłaszcza wyciągania wtrysków.


He, pomyśl lepiej jak je wyciągniesz jak już podkładki sie zaczną "wypalać" :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mcbeth » 21 wrz 2011, 08:59

jozim napisał(a):Ale jeżeli chodzi o ciebie i masz Madzię z 2007 roku, no to wiesz "bogatemu wszystko wolno" <rotfl>

Bogaty to ma smoka w d.u.p.i.e. <lol>
Ja raczej staram się zadbać o auto ale jednak nie przedobrzyć.

Z pod korka nie dymi – sprawdzałem dzisiaj.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez lukaszula » 24 wrz 2011, 19:59

jak nie dymi to nie ruszaj po co dodatkowo naciagać sie na koszty ale tak przy 100 tyś to juz pasuje to skontrolować ja jak regenerowałem turbine to powiedzieli mi zeby podkładki kontrolować co 50 tyś tz wyjąc i zobaczyć jak nie uszkodzisz przy tym uszczelki pod pokrywa to koszt żaden tylko tak zastanawiam sie czy przypadkiem jak sie wyciagnie wtrysk to czy ta podkładka nadaje sie do ponownego założenie jeżeli będzie dobra czy nie będzie wygniecona? Jeden z mechaników powiedział mi że w takim przypadku będzie trzeba ją wygrzać i jeżeli wszystko w porządku to załozyć odnowa. Ile w tym prawdy to nie wiem bo jeszcze nie zdązeyłem tego wyprubować teraz mam inne zmartwienie z silnikiem ... .
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez bieski » 24 wrz 2011, 21:49

lukaszula napisał(a):podkładki kontrolować co 50 tyś


Chyba lepiej wymienić. Wyjety wtrysk musi mieć nową podkładke.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez volf31 » 24 wrz 2011, 22:06

Jeden z mechaników powiedział mi że w takim przypadku będzie trzeba ją wygrzać i jeżeli wszystko w porządku to załozyć odnowa


Kompletna bzdura
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez kaczorgsm » 26 wrz 2011, 00:49

bieski napisał(a):Chyba lepiej wymienić. Wyjety wtrysk musi mieć nową podkładke.


Na pewno wymienić.
Powinno się jeszcze frezować gniazda pod wtryski, ale.... komu by się chciało :)
Chodzi o zdjęcie warstwy tlenków i "dopieszczenie" powierzchni – a to dlatego, że podkładki i głowica są wykonane z "metali", które się zbytnio nie "lubią". Na ich styku bardzo szybko występują ogniska korozji.
kaczorgsm
 

Postprzez Riki » 26 wrz 2011, 09:21

Porządne oczyszczenie wystarczy :P ale tu masz rację...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez deVlin » 26 wrz 2011, 13:20

Witam,

Przeczytałem cały wątek, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie – czy przedmuchy mogą rozszczelnić turbosprężarkę?
Pytam, ponieważ na początku wakacji zauważyłem plamy oleju przy przednim lewym kole. Okazało się, że turbo nieszczelne, pluje olejem na IC i to kapie sobie dalej. Wysłałem turbo do regeneracji do Moto-Remo w Iławie. Po wszystkim olej wymieniony, auto śmiga, chociaż jakby trochę później zaczynało się zbierać (M6, 143KM). Po ok. miesiącu znowu zauważyłem plamy oleju w tym samym miejscu, ale w większej ilości niż poprzednio. Turbo wysłałem na reklamację, oni stwierdzili, że wszystko jest w porządku, ale wymienili uszczelnienia, itd. Po zamontowaniu po 2 dniach znowu to samo... Podjechałem do nich, bo mechanik swoje, oni swoje... Odkręcili korek wlewu oleju, dymi, śmierdzi spalinami. Stwierdzili, że turbina się rozszczelnia przez przedmuchy i że oni ze swojej strony zrobili wszystko tak jak trzeba. Prawdę mówią? Przedmuchy i tak zrobię, ale jakoś nie widzę związku między przedmuchami a rozszczelniającą się turbiną. Ale mało się znam, dlatego pytam.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Big dogs don't have to bark.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 22:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 143KM

Postprzez jozim » 27 wrz 2011, 11:14

Witam
Twoje pytanie jest bardzo złożone i nie bardzo mogę udzielić tobie wyczerpujących odpowiedzi w tym wątku, więc podam Ci kilka linków:
1) Z tego co jest opisane na forum to podkładki pod wtryskami mogą powodować ubytek oleju w silniku:
viewtopic.php?f=90&t=53715&start=160
2) Skoro kapie z IC to jest on nieszczelny: viewtopic.php?f=90&t=99589&p=2078154#p2078154
3) Olej może też być wyciągany przez turbinę i pchany w układ dolotowy z powodu zapchanego filtra powietrza, lub jak ktoś założył filtr od benzyniaka. W tych dwóch przypadkach wytwarza się za duże podciśnienie pomiędzy filtrem powietrza, a turbiną. W poradniku masz dokładnie opisane różnicę pomiędzy tymi filtrami: viewtopic.php?f=90&t=65171
4) Z tego co mi się wydaje to w Iławie sami rozbierają turbinę w drobny mak, po czym wymieniają tylko niezbędne elementy. Według mnie najlepiej znaleźć firmę, która wymienia cały środek na nowy: viewtopic.php?f=90&t=42556&p=1977015#p1977015
5) Widzę, że jesteś z Warszawy więc proponuje zmienić mechanika na tego pana: http://www.autojaksa.com.pl/
Jeżeli powodem regeneracji był tylko ten olej w IC to wydaje mi się, że zregenerowałeś dobrą turbinę. <rotfl>
A, i bym zapomniał. Skoro masz dym z korka wlewu oleju to koniecznie sprawdź smok olejowy: viewtopic.php?f=90&t=45789
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez deVlin » 27 wrz 2011, 11:34

Dzięki, przejrze te wątki, chociaż wydaje mi się, że parę z nich już wczoraj ogarnąłem. Sam poradnik do silników diesla też już przejrzałem.

Powodem regeneracji turbiny nie był tylko olej w IC, ale to, że turbina "rzygała" olejem. Po zdjęciu przewodu od IC i przygazowaniu olej ostro chlapał po zimnej stronie turbiny. Mam nawet filmik nagrany na telefonie, mogę go gdzieś wrzucić do sieci jak zajdzie potrzeba.
Filtr jest na pewno od diesla a nie benzyny.
Przyjrzę się też IC i przewodom czy nie ma jakichś nieszczelności, skoro nagromadzony olej wycieka.

Jakoś ciężko mi uwierzyć, że przedmuchy w silniku mogły tak uszkodzić turbinę. Jak ściągnąłem odmę, to w srodku była tylko odrobinę wilgotna, nie było tam oleju. Sam wylot z silnika też nie pluł olejem. W Iławie mówili, że to przez niewłaściwe ciśnienie w silnku to się stało... W każdym razie poszukam innej firmy regenerującej turbiny.

O smoku też już mechanikowi powiedziałem. Mają sprawdzić.
Big dogs don't have to bark.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 22:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 143KM

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2011, 15:43

jozim napisał(a):A, i bym zapomniał. Skoro masz dym z korka wlewu oleju to koniecznie sprawdź smok olejowy: viewtopic.php?f=90&t=45789

i podkladki ;)

ps
deVlin w zeszlym tygodniu jeden kolega rozbiegal sobie silnik... a zaczelo sie podobnie jak u ciebie... <głaszcze>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez deVlin » 27 wrz 2011, 15:54

67igor1 napisał(a):
jozim napisał(a):A, i bym zapomniał. Skoro masz dym z korka wlewu oleju to koniecznie sprawdź smok olejowy: viewtopic.php?f=90&t=45789

i podkladki ;)

ps
deVlin w zeszlym tygodniu jeden kolega rozbiegal sobie silnik... a zaczelo sie podobnie jak u ciebie... <głaszcze>


Podkładki będą wymieniane :)

A co to znaczy "zaczęło się"? Nie zrobił z tym nic czy potem mimo działań podjętych z jego strony i tak mu poszedł silnik?
Big dogs don't have to bark.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 22:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 143KM

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2011, 16:34

deVlin napisał(a):...Nie zrobił z tym nic ...

<ok>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez deVlin » 27 wrz 2011, 16:51

67igor1 napisał(a):
deVlin napisał(a):...Nie zrobił z tym nic ...

<ok>


No to jeszcze mam szansę... ;)
Big dogs don't have to bark.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 22:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 143KM

Postprzez rbrt » 28 wrz 2011, 15:52

Witam,
dzwoniłem dziś na Buraczaną w Wrocławiu w sprawie wymiany podkładek. Komplet: podkładki, kalibracja, robocizna, pokrywa ma kosztować 650 zł. Orientują się czy to w miarę rozsądna cena?
rbrt
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323