Podkładki pod wtryskami, wymiana
Czołem,
jeżdżę Mazdą 6 od kilku dni. Naczytawszy się o problemach z podkładkami odkręciłem korek, a tu dymu jak z czajnika – OK, podkładki. Pytania są dwa:
1) czy jeszcze coś powinienem wymienić, do czegoś zajrzeć?
2) czy wymiana podkładek to sprawa wymagająca super doświadczenia i specjalistycznej wiedzy dot. mazdy?
Dlaczego pytam – w polecanym na forum serwisie otrzymałem informację, że koszt wymiany podkładek to 650 złotych. Co prawda ponoć z uszczelką pokrywy, regulacją zaworów, kalibracją wtrysków (czy to jest niezbędne/konieczne/zalecane?)... do tego wymiana oleju z czyszczeniem smoka kolejne 300.
Oprócz kwestii ceny, logistycznie sprawa jest dla mnie trudna, więc wolałbym zrobić to w serwisie nieopodal.
Auto ma przebieg 158kkm, według książki ostatnia wymiana oleju przy 145kkm – z dopiskiem "Ölsieb gereinigt"... domyślam się, że chodzi o czyszczenie smoka? Czy w takim razie jest duża szansa, że smok będzie znów zawalony? Czy czyszczenie smoka w Madzi to sprawa trudna dla niespecjalisty?
Części (gł. podkładki) zamierzałem zamówić u Rikiego, ale z tego co widzę ma urlop... gdzie można jeszcze dostać niezbyt drogo oryginały bądź równie dobre zamienniki?
Dzięki za radę!
jeżdżę Mazdą 6 od kilku dni. Naczytawszy się o problemach z podkładkami odkręciłem korek, a tu dymu jak z czajnika – OK, podkładki. Pytania są dwa:
1) czy jeszcze coś powinienem wymienić, do czegoś zajrzeć?
2) czy wymiana podkładek to sprawa wymagająca super doświadczenia i specjalistycznej wiedzy dot. mazdy?
Dlaczego pytam – w polecanym na forum serwisie otrzymałem informację, że koszt wymiany podkładek to 650 złotych. Co prawda ponoć z uszczelką pokrywy, regulacją zaworów, kalibracją wtrysków (czy to jest niezbędne/konieczne/zalecane?)... do tego wymiana oleju z czyszczeniem smoka kolejne 300.
Oprócz kwestii ceny, logistycznie sprawa jest dla mnie trudna, więc wolałbym zrobić to w serwisie nieopodal.
Auto ma przebieg 158kkm, według książki ostatnia wymiana oleju przy 145kkm – z dopiskiem "Ölsieb gereinigt"... domyślam się, że chodzi o czyszczenie smoka? Czy w takim razie jest duża szansa, że smok będzie znów zawalony? Czy czyszczenie smoka w Madzi to sprawa trudna dla niespecjalisty?
Części (gł. podkładki) zamierzałem zamówić u Rikiego, ale z tego co widzę ma urlop... gdzie można jeszcze dostać niezbyt drogo oryginały bądź równie dobre zamienniki?
Dzięki za radę!
- Od: 21 sie 2011, 23:21
- Posty: 19
- Skąd: Świdnica
- Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top
zapraszam do dzialu diesel MZR-CD
jest tam wszystko opisane
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika? skad jestes? przydaje sie to czasem...
dziekuje
jest tam wszystko opisane
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika? skad jestes? przydaje sie to czasem...
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki za przywitanie!
Od czytania już mnie oczy bolą, przerzuciłem w sumie tak na oko jakieś 60 stron tekstu, ale nie udało mi się dopasować żadnej z odpowiedzi do mojego pytania.
Rzeczywiście musiałem przegapić informację, że posty są tu agregowane w wątkach tematycznych – już się poprawiam.
Profil już uzupełniam.
Od czytania już mnie oczy bolą, przerzuciłem w sumie tak na oko jakieś 60 stron tekstu, ale nie udało mi się dopasować żadnej z odpowiedzi do mojego pytania.
Rzeczywiście musiałem przegapić informację, że posty są tu agregowane w wątkach tematycznych – już się poprawiam.
Profil już uzupełniam.
- Od: 21 sie 2011, 23:21
- Posty: 19
- Skąd: Świdnica
- Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

anduril napisał(a):Od czytania już mnie oczy bolą, przerzuciłem w sumie tak na oko jakieś 60 stron tekstu
nie czytaj wszystkiego...

uzywaj szukajki... czytaj tylko to co cie interesuje w danej chwili...
podkladki mozna opanowac samemu lub dac komus kto zna mazde
poszukaj w dziale polecane warsztaty
ps. witamy
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzisiaj zakupilem nowe podkladki (po ostatniej porażce w warsztacie
spróbuję podejść do tematu samodzielnie + ewentualne wsparcie mechaniora) i się zdziwiłem bo co prawda numer jest nowy RF2A13H51B, ale maja rant
.
Wg Poradnika silników diesel http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875 powinny nie mieć ranta.
Tak jak ta z prawej strony.

Więc jak to jest ?


Wg Poradnika silników diesel http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875 powinny nie mieć ranta.
Tak jak ta z prawej strony.

Więc jak to jest ?
Steve napisał(a):Wg Poradnika silników diesel http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875 powinny nie mieć ranta.
Tak jak ta z prawej strony.
Więc jak to jest ?
a nijak
W UK sprzedaja te i sa one dobre

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Steve napisał(a):anduril napisał(a):Ktoś pisał, że rant jest OK, ale nie jest jasne w którą stronę ma być skierowany.
W poradniku, do ktorego link masz powyzej jest napisane, ze w dół.
w gore
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Cytat z poradnika :
Czyli jak w koncu ?
...........Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)...........
Czyli jak w koncu ?
Jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą Mazda 6 CiDT 121Km, po wyjęciu z trudem wtryskiwaczy zobaczyłem ze mam podkładki "kwiatuszki" tak że będe musiał wymienić je po przeczytaniu całego wątku nie wiem czy ten rant musi iść w górę do wtruskiwacza czy w dół. Czym najlepiej wyczyścić nagar na wtryskiwaczach i gniazdach.
Przy wyciąganiu wtryskiwaczy jednego z nich (pierwszego za który się wziołem żeby wyciągnąć) złapałem kluczem za górną część wtryskiwacza która obruciła się trochę orazu cofnołem do pierwotnego stanu czy to normalne czy to sie odkręca?nic tam nie można było urwać? Pozostałem już łapałem zeby obruszać i wyciągnąć do góry za tą dolną część koloru czarnego?
Jak juz to wszystko będę składał to jaka siła powinno się dokręcać
Pozdraiwam
Przy wyciąganiu wtryskiwaczy jednego z nich (pierwszego za który się wziołem żeby wyciągnąć) złapałem kluczem za górną część wtryskiwacza która obruciła się trochę orazu cofnołem do pierwotnego stanu czy to normalne czy to sie odkręca?nic tam nie można było urwać? Pozostałem już łapałem zeby obruszać i wyciągnąć do góry za tą dolną część koloru czarnego?
Jak juz to wszystko będę składał to jaka siła powinno się dokręcać
Pozdraiwam
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
lukaszula napisał(a):zobaczyłem ze mam podkładki "kwiatuszki" tak że będe musiał wymienić je
wszystko jest w tym watku poszukaj...

Ps. moze warto uzupelnic swoj profil uzytkownika?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
[quote="Steve"]Dzisiaj zakupilem nowe podkladki (po ostatniej porażce w warsztacie
spróbuję podejść do tematu samodzielnie /quote]
No i przyczyna porażki jest już znana – trzy podkładki były eleganckie.
Wyjęcie czwartego wtrysku to były 3h walki w trójkę
.
Wtrysk był bardzo zapieczony "węglem" a sama podkładka to jakieś resztki czegoś metalowego
.
Dodatkowo nie dokręcona śruba na deklu przy odmie
– cud, że się nie lało.
Pozostaje pytanie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Nie wymienili
czy też podkładka tak się upaliła po przebiegu 30kkm od wymiany
?

No i przyczyna porażki jest już znana – trzy podkładki były eleganckie.
Wyjęcie czwartego wtrysku to były 3h walki w trójkę
Wtrysk był bardzo zapieczony "węglem" a sama podkładka to jakieś resztki czegoś metalowego

Dodatkowo nie dokręcona śruba na deklu przy odmie

Pozostaje pytanie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Nie wymienili

Ostatnio edytowano 18 wrz 2011, 14:17 przez Steve, łącznie edytowano 2 razy
Sprawa prosta, nie mogli odkręcić to nie wymienili 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość