Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez anduril » 9 wrz 2011, 22:21

Czołem,

jeżdżę Mazdą 6 od kilku dni. Naczytawszy się o problemach z podkładkami odkręciłem korek, a tu dymu jak z czajnika – OK, podkładki. Pytania są dwa:

1) czy jeszcze coś powinienem wymienić, do czegoś zajrzeć?
2) czy wymiana podkładek to sprawa wymagająca super doświadczenia i specjalistycznej wiedzy dot. mazdy?

Dlaczego pytam – w polecanym na forum serwisie otrzymałem informację, że koszt wymiany podkładek to 650 złotych. Co prawda ponoć z uszczelką pokrywy, regulacją zaworów, kalibracją wtrysków (czy to jest niezbędne/konieczne/zalecane?)... do tego wymiana oleju z czyszczeniem smoka kolejne 300.
Oprócz kwestii ceny, logistycznie sprawa jest dla mnie trudna, więc wolałbym zrobić to w serwisie nieopodal.

Auto ma przebieg 158kkm, według książki ostatnia wymiana oleju przy 145kkm – z dopiskiem "Ölsieb gereinigt"... domyślam się, że chodzi o czyszczenie smoka? Czy w takim razie jest duża szansa, że smok będzie znów zawalony? Czy czyszczenie smoka w Madzi to sprawa trudna dla niespecjalisty?

Części (gł. podkładki) zamierzałem zamówić u Rikiego, ale z tego co widzę ma urlop... gdzie można jeszcze dostać niezbyt drogo oryginały bądź równie dobre zamienniki?

Dzięki za radę!
Początkujący
 
Od: 21 sie 2011, 23:21
Posty: 19
Skąd: Świdnica
Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2011, 22:49

zapraszam do dzialu diesel MZR-CD

jest tam wszystko opisane ;)

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika? skad jestes? przydaje sie to czasem...
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez anduril » 9 wrz 2011, 23:23

Dzięki za przywitanie!

Od czytania już mnie oczy bolą, przerzuciłem w sumie tak na oko jakieś 60 stron tekstu, ale nie udało mi się dopasować żadnej z odpowiedzi do mojego pytania.
Rzeczywiście musiałem przegapić informację, że posty są tu agregowane w wątkach tematycznych – już się poprawiam.

Profil już uzupełniam.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2011, 23:21
Posty: 19
Skąd: Świdnica
Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 10 wrz 2011, 00:52.

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2011, 23:33

anduril napisał(a):Od czytania już mnie oczy bolą, przerzuciłem w sumie tak na oko jakieś 60 stron tekstu

nie czytaj wszystkiego... <głaszcze> bo jest tego za duzo jak na raz ;)
uzywaj szukajki... czytaj tylko to co cie interesuje w danej chwili...

podkladki mozna opanowac samemu lub dac komus kto zna mazde ;)
poszukaj w dziale polecane warsztaty

ps. witamy ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Steve » 13 wrz 2011, 17:28

Dzisiaj zakupilem nowe podkladki (po ostatniej porażce w warsztacie <cisza> spróbuję podejść do tematu samodzielnie + ewentualne wsparcie mechaniora) i się zdziwiłem bo co prawda numer jest nowy RF2A13H51B, ale maja rant <co?> .
Wg Poradnika silników diesel http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875 powinny nie mieć ranta.
Tak jak ta z prawej strony.

Obrazek

Więc jak to jest ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2011, 19:54

Steve napisał(a):Wg Poradnika silników diesel http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875 powinny nie mieć ranta.
Tak jak ta z prawej strony.

Obrazek

Więc jak to jest ?

a nijak ;)
W UK sprzedaja te i sa one dobre ;) ... tych "bez rantu" nie znajdziesz... <głaszcze>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez anduril » 14 wrz 2011, 10:52

Ktoś pisał, że rant jest OK, ale nie jest jasne w którą stronę ma być skierowany.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2011, 23:21
Posty: 19
Skąd: Świdnica
Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

Postprzez Steve » 14 wrz 2011, 15:28

anduril napisał(a):Ktoś pisał, że rant jest OK, ale nie jest jasne w którą stronę ma być skierowany.


W poradniku, do ktorego link masz powyzej jest napisane, ze w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 17:02

Steve napisał(a):
anduril napisał(a):Ktoś pisał, że rant jest OK, ale nie jest jasne w którą stronę ma być skierowany.


W poradniku, do ktorego link masz powyzej jest napisane, ze w dół.

w gore ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Steve » 14 wrz 2011, 17:18

Cytat z poradnika :
...........Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)...........

Czyli jak w koncu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 17:19

Steve napisał(a):Czyli jak w koncu ?

juz odpowiedzialem...

Ps. masz PW :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Steve » 14 wrz 2011, 18:40

67igor1 napisał(a):
Steve napisał(a):Czyli jak w koncu ?

juz odpowiedzialem...

A może Ci <nie powiem> nie wierzę/nie ufam <głaszcze> hahaha <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez maselek » 14 wrz 2011, 18:43

Steve

ASO mi założyło rantem w górę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 19:03

maselek napisał(a):Steve

ASO mi założyło rantem w górę :)

:P
... nie ufam... hahaha
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 16 wrz 2011, 18:31

I z rantem i bez są odpowiednie :) ja np sprzedaję takowe bez rantu – sprawdzają się jak "rantowe"
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukaszula » 17 wrz 2011, 22:42

Jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą Mazda 6 CiDT 121Km, po wyjęciu z trudem wtryskiwaczy zobaczyłem ze mam podkładki "kwiatuszki" tak że będe musiał wymienić je po przeczytaniu całego wątku nie wiem czy ten rant musi iść w górę do wtruskiwacza czy w dół. Czym najlepiej wyczyścić nagar na wtryskiwaczach i gniazdach.
Przy wyciąganiu wtryskiwaczy jednego z nich (pierwszego za który się wziołem żeby wyciągnąć) złapałem kluczem za górną część wtryskiwacza która obruciła się trochę orazu cofnołem do pierwotnego stanu czy to normalne czy to sie odkręca?nic tam nie można było urwać? Pozostałem już łapałem zeby obruszać i wyciągnąć do góry za tą dolną część koloru czarnego?
Jak juz to wszystko będę składał to jaka siła powinno się dokręcać
Pozdraiwam
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez Wojtek » 17 wrz 2011, 23:12

lukaszula napisał(a):zobaczyłem ze mam podkładki "kwiatuszki" tak że będe musiał wymienić je

wszystko jest w tym watku poszukaj... <głaszcze>

Ps. moze warto uzupelnic swoj profil uzytkownika? :>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Steve » 18 wrz 2011, 12:29

[quote="Steve"]Dzisiaj zakupilem nowe podkladki (po ostatniej porażce w warsztacie <cisza> spróbuję podejść do tematu samodzielnie /quote]

No i przyczyna porażki jest już znana – trzy podkładki były eleganckie.
Wyjęcie czwartego wtrysku to były 3h walki w trójkę :| .
Wtrysk był bardzo zapieczony "węglem" a sama podkładka to jakieś resztki czegoś metalowego <boje się> .
Dodatkowo nie dokręcona śruba na deklu przy odmie <co jest> – cud, że się nie lało.
Pozostaje pytanie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Nie wymienili <cisza> czy też podkładka tak się upaliła po przebiegu 30kkm od wymiany <wow> ?
Ostatnio edytowano 18 wrz 2011, 14:17 przez Steve, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 18 wrz 2011, 12:30

Sprawa prosta, nie mogli odkręcić to nie wymienili <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323