Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez Bob_DG » 3 kwi 2011, 19:58

Witam, słuchajcie chce się jutro zabrać za wymianę tych podkładek czytałem fotorelacje z kontroli luzów zaworowych gdzie jest bardzo ładnie opisane jak zdjąć pokrywę zaworów. Tylko u mnie na pokrywie nie ma przewodów paliwowych powrotnych są tylko styki sterowania wtryskiwaczami i nic więcej. Czy to znaczy że są pod deklem ukryte ? Czy jest jakiś problem z odkręceniem przewodów paliwowych łączących CR i czy są tam jakieś uszczelki które trzeba wymienić ? Jeżeli uszczelka pokrywy będzie okej wystarczy ją tylko przesmarować na całości silikonem ? Co warto jeszcze zrobić podczas tego zabiegu i na co zwrócić uwagę oprócz regulacji zaworów ?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez Pioteq25 » 3 kwi 2011, 20:52

Uszczelkę, to ja bym kupił nową i nigdy nie smaruje się jej silikonem na całej długości. Jak jakiś kawałek silikonu się oderwie i zatka, któryś kanał olejowy, to wtedy będzie bigos.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Bob_DG » 5 kwi 2011, 19:30

Pioteq25 napisał(a):Ktoś wie kiedy mazda zmieniła podkładki w silnikach mzr? Moja jest z 2006 143KM DPF i zastanawiam się, czy ma jeszcze te stare "kwiatuszki", czy już nowsze?
Na razie ma zrobione tylko 90tys i spod korka czysto. Zamówiłem nowe podkładki i przy rozrządzie wymienię je dla świętego spokoju.

Moja mazda 2007 rok i miała kwiatuszki więc u Ciebie też będą jeżeli nikt ich wcześniej nie ruszał.
U mnie przebieg 137 tys i był delikatny przedmuch na pierwszym wtryskiwaczu reszta podkładek tj. kwiatuszków była okej. Smok był czysty
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2011, 18:53

Bob_DG napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Ktoś wie kiedy mazda zmieniła podkładki w silnikach mzr? Moja jest z 2006 143KM DPF i zastanawiam się, czy ma jeszcze te stare "kwiatuszki", czy już nowsze?
Na razie ma zrobione tylko 90tys i spod korka czysto. Zamówiłem nowe podkładki i przy rozrządzie wymienię je dla świętego spokoju.

Moja mazda 2007 rok i miała kwiatuszki więc u Ciebie też będą jeżeli nikt ich wcześniej nie ruszał.
U mnie przebieg 137 tys i był delikatny przedmuch na pierwszym wtryskiwaczu reszta podkładek tj. kwiatuszków była okej. Smok był czysty


Dzięki Bob, też mi się już wydawało, że mam stare "kwiatuszki" Jedynie po dłuższej trasie ~100km spod korka delikatnie ulatania się dymek. Jak zrobię z 20-30km, to nic nie dymi.
Podkładki już mam i będę je zmieniał na dniach. Jak powinny być zamontowane podkładki – rantem w dół, czy rantem do wtryskiwacza?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez maselek » 6 kwi 2011, 19:00

Pioteq25 napisał(a):Jak powinny być zamontowane podkładki – rantem w dół, czy rantem do wtryskiwacza?

Hmmm nowe podkładki nie mają rantu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2011, 19:58

maselek napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Jak powinny być zamontowane podkładki – rantem w dół, czy rantem do wtryskiwacza?

Hmmm nowe podkładki nie mają rantu :|


Podkładki mam RF2A-13-H51B i mają rant z jednej strony, a na drugiej mają fazkę. To nie jest ostateczna wersja?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez maselek » 6 kwi 2011, 20:12

PORADNIK napisał(a):..."Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)..."


Obrazek

PORADNIK napisał(a):..."Wymiary podkładki pod wtryskiwacze.
Średnica podkładki: 15,25 mm (stara z rantem miała 15,95)
Średnica otworu wewnętrznego: 7,35 mm
Grubość podkładki: 2 mm..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Pioteq25 » 7 kwi 2011, 19:01

Zmierzyłem podkładki, które kupiłem RF2A-13-H51B
śr. zewnętrzna 15,95
otwór wew. 7,23
grubość 2,02

Według poradnika nie są to najnowsze podkładki, chociaż specjalnie prosiłem o najnowszy wypust.
Co radzicie zakładać te, czy próbować wymienić w sklepie? Kupowałem w carspeed i zawsze byłem pod wrażeniem profesjonalnego podejścia w temacie części. Może to jeszcze stare zapasy mazda wypycha, a carspeed nawet o tym nie wie?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Jaksa » 7 kwi 2011, 22:59

Zakładać.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 7 kwi 2011, 23:46

Z rantem i bez rantu są OK. Grunt aby nie były "trójkątne"
Obecnie sprzedaję tylko bez rantu...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez biniloluk » 13 kwi 2011, 21:52

Chciałem tylko podziękować moderatorowi za zamknięcie mojego tematu dzięki za pomoc myślałem, że to forum istnieje po to aby sobie wzajemnie pomagać i wymieniać doświadczeniami jeszcze raz wielkie dzięki Bandit


Edit by Bandit:
Dobrze myślisz, ale nie róbmy śmietnika z tego niezwykle obleganego działu zakładając kolejne tematy ewidentnie o tym samym, regulamin forum jasno to określa. Tego typu posty też nie powinny mieć miejsca, od tego jest PW i o tym też jest w regulaminie ;)

viewtopic.php?f=90&t=116848&p=1968496#p1968496
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez nynuch76 » 13 kwi 2011, 22:12

Od podziękowań jest specjalny wątek viewtopic.php?f=84&t=38859&view=unread#unread <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

PostTen post został usunięty przez Bandit 21 kwi 2011, 23:46.
Powód: Na prośbę zainteresowanego

PostTen post został usunięty przez Bandit 21 kwi 2011, 23:47.
Powód: OT

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2011, 16:44

Panowie znacie moment dokręcenia pięciu śrub od rurki przelewów wtrysków? Śruby są na klucz '10
Mam instrukcję, niestety tego przelewu w niej nie ma, bo to nowszy silnik 143KM DPF.

ok.. znalazłem w poradniku, że siła powinna być w zakresie 10-12Nm, ale czy w moim silniku jest tak samo? Trochę mało jak na te śruby :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez f1slawek » 21 kwi 2011, 18:29

witam mam pytanie poniewaz dzis zdjałem ten plastikowy dekiel na silniku i zauwazyłem ze obok pierwszego i drugiego wtryskiwacza liczac od korka wlewu oleju jest nieco wilgotno a dokładniej cos pomiedzy ropa a olejem z czym przy samym korku wlewu oleju jest sucho. czy sa to podkładki do wymiany a moze te gumy obok wtryskiwaczy a moze jescze cos innego pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez WroBart » 23 kwi 2011, 01:07

Witam,
po przebojach z wrocławskimi specami (długa historia, wspomnę tylko o dwukrotnej wymianie turbinki (na zregenerowane), wyciekami oleju i wciąż powracającym duetem świecących kontrolek silnika + kontroli trakcji), odstawiłem moją M6 do wrocławskiego ASO. Wstępnie jako przyczynę świecących kontrolek uznali błędnie podłączoną turbinę (BTW – spece z Nasypowej podłączali ją przez tydzień, czekając aż pojawi się w serwisie jakaś inna 'wzorcowa' M6, by zerknąć jak podłączona jest turbina ... finalnie coś chłopakom nie wyszło). Za przyczynę wycieku oleju mechanicy z ASO uznali przedmuchy pod wtryskami. Przy wymianie podkładek – w misce olejowej były ślady metalowych opiłków. Spece uznali, że pochodzą z panewek. Zadałem pytanie czy to możliwe, by opiłki pochodziły z turbiny (wszak była walnięta, łopatki mogły trochę się pościerać). Odpowiedź wskazywała jednoznacznie na panewki, o czym świadczy 'złotawy' kolor opiłków. I pytanie – czy to jest takie oczywiste? Czy rzeczywiście złotawy kolor opiłków jednoznacznie wskazuje na panewki??

pzdr
b.
WroBart
 

Postprzez s4v4g3 » 25 kwi 2011, 21:47

WroBart napisał(a):Witam,
po przebojach z wrocławskimi specami (długa historia, wspomnę tylko o dwukrotnej wymianie turbinki (na zregenerowane), wyciekami oleju i wciąż powracającym duetem świecących kontrolek silnika + kontroli trakcji), odstawiłem moją M6 do wrocławskiego ASO. Wstępnie jako przyczynę świecących kontrolek uznali błędnie podłączoną turbinę (BTW – spece z Nasypowej podłączali ją przez tydzień, czekając aż pojawi się w serwisie jakaś inna 'wzorcowa' M6, by zerknąć jak podłączona jest turbina ... finalnie coś chłopakom nie wyszło). Za przyczynę wycieku oleju mechanicy z ASO uznali przedmuchy pod wtryskami. Przy wymianie podkładek – w misce olejowej były ślady metalowych opiłków. Spece uznali, że pochodzą z panewek. Zadałem pytanie czy to możliwe, by opiłki pochodziły z turbiny (wszak była walnięta, łopatki mogły trochę się pościerać). Odpowiedź wskazywała jednoznacznie na panewki, o czym świadczy 'złotawy' kolor opiłków. I pytanie – czy to jest takie oczywiste? Czy rzeczywiście złotawy kolor opiłków jednoznacznie wskazuje na panewki??

pzdr
b.

Ja znalazłem ciut opiłków w misce olejowej (zrobiłem czyszczenie wtrysków, wymiana podkłądek, uszczelki pod klawiaturką, kalibracja wtrysków)– minął ponad rok, 30tyś km – Madzia chodzi jak ta lala.
Opiłki panewki mogły być już tam dawno – tak jak u mnie.
Wymień te podkładki...
Jeśli coś nadal będzie nie tak pojedź do RBS na Buraczanej. Tam Przemek labo szef już powie Ci co zrobić. Na Nasypową ODRADZAM.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez WroBart » 25 kwi 2011, 22:30

Podkładki wymienione w ASO :)
Aczkolwiek zamęt w głowie zasiany – skutecznie. O RBS wcześniej słyszałem od kumpla opinię może nie słabą, ale zachęcającą do skorzystania z innego, stąd – korzystałem z Nasypowej. Teraz wiem – to był błąd. Na Nasypowej pojawię się jeszcze raz – porozmawiać o zwrocie kasy za podłączenie turbiny, z czym walczyli prawie tydzień, by mimo wszystko podłączyć błędnie – w ASO poprawili. Pewnie się nie uda .. ale spróbować warto. Za przepływomierz, którego prawdopodobnie wymieniać nie trzeba było, pewnie kasy nie odzyskam. I mam poważne pretensje, że nic nie napomknęli o przedmuchach, choć prosiłem o dokładne sprawdzenie. Szkoda gadać.
Czyli polecasz RBS? Skoro niepewność w głowie siedzi, zastanawiam się czy nie oddać mojej M6 na dokładne zbadanie – sprawdzenie tych panewek, wału itp., by się uspokoić, w każdym razie – wiedzieć na czym stoję. Przeglądając forum i czytając dziesiątki zadowolonych / polecających Mazvagtech w Mysłowicach, jestem skłonny w wolnej chwili odstawić samochód do nich, z wrocka autostradą – nie tak źle ;). Ale skoro RBS daje radę, może spróbuję :–)
dzięki!
b.
WroBart
 

Postprzez Pioteq25 » 26 kwi 2011, 17:16

Ja wymieniałem podkładki przy przebiegu 90tys. Oryginalnie były tego starego typu tzw. "kwiatuszki" Wszystkie trzymały dobrze, jednak wolałem zawczasu zrobić z tym porządek.
Wtryskiwacze wyszły dość łatwo, choć nastawiałem się na długą walkę po lekturze forum :)
Zrobiłem jeden błąd, bo nie zamówiłem od razu nowych podkładek pod przelewy. Jak ktoś ma silnik poliftowy lepiej niech się w nie zaopatrzy przed robotą. Jest ich w sumie 5szt i kosztują raptem 300zł/kpl <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323