Podkładki pod wtryskami, wymiana
Witam, słuchajcie chce się jutro zabrać za wymianę tych podkładek czytałem fotorelacje z kontroli luzów zaworowych gdzie jest bardzo ładnie opisane jak zdjąć pokrywę zaworów. Tylko u mnie na pokrywie nie ma przewodów paliwowych powrotnych są tylko styki sterowania wtryskiwaczami i nic więcej. Czy to znaczy że są pod deklem ukryte ? Czy jest jakiś problem z odkręceniem przewodów paliwowych łączących CR i czy są tam jakieś uszczelki które trzeba wymienić ? Jeżeli uszczelka pokrywy będzie okej wystarczy ją tylko przesmarować na całości silikonem ? Co warto jeszcze zrobić podczas tego zabiegu i na co zwrócić uwagę oprócz regulacji zaworów ?
- Od: 5 maja 2010, 11:18
- Posty: 28
- Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok
Pioteq25 napisał(a):Ktoś wie kiedy mazda zmieniła podkładki w silnikach mzr? Moja jest z 2006 143KM DPF i zastanawiam się, czy ma jeszcze te stare "kwiatuszki", czy już nowsze?
Na razie ma zrobione tylko 90tys i spod korka czysto. Zamówiłem nowe podkładki i przy rozrządzie wymienię je dla świętego spokoju.
Moja mazda 2007 rok i miała kwiatuszki więc u Ciebie też będą jeżeli nikt ich wcześniej nie ruszał.
U mnie przebieg 137 tys i był delikatny przedmuch na pierwszym wtryskiwaczu reszta podkładek tj. kwiatuszków była okej. Smok był czysty
- Od: 5 maja 2010, 11:18
- Posty: 28
- Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok
Bob_DG napisał(a):Pioteq25 napisał(a):Ktoś wie kiedy mazda zmieniła podkładki w silnikach mzr? Moja jest z 2006 143KM DPF i zastanawiam się, czy ma jeszcze te stare "kwiatuszki", czy już nowsze?
Na razie ma zrobione tylko 90tys i spod korka czysto. Zamówiłem nowe podkładki i przy rozrządzie wymienię je dla świętego spokoju.
Moja mazda 2007 rok i miała kwiatuszki więc u Ciebie też będą jeżeli nikt ich wcześniej nie ruszał.
U mnie przebieg 137 tys i był delikatny przedmuch na pierwszym wtryskiwaczu reszta podkładek tj. kwiatuszków była okej. Smok był czysty
Dzięki Bob, też mi się już wydawało, że mam stare "kwiatuszki" Jedynie po dłuższej trasie ~100km spod korka delikatnie ulatania się dymek. Jak zrobię z 20-30km, to nic nie dymi.
Podkładki już mam i będę je zmieniał na dniach. Jak powinny być zamontowane podkładki – rantem w dół, czy rantem do wtryskiwacza?
maselek napisał(a):Pioteq25 napisał(a):Jak powinny być zamontowane podkładki – rantem w dół, czy rantem do wtryskiwacza?
Hmmm nowe podkładki nie mają rantu
Podkładki mam RF2A-13-H51B i mają rant z jednej strony, a na drugiej mają fazkę. To nie jest ostateczna wersja?
PORADNIK napisał(a):..."Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)..."
PORADNIK napisał(a):..."Wymiary podkładki pod wtryskiwacze.
Średnica podkładki: 15,25 mm (stara z rantem miała 15,95)
Średnica otworu wewnętrznego: 7,35 mm
Grubość podkładki: 2 mm..."
Zmierzyłem podkładki, które kupiłem RF2A-13-H51B
śr. zewnętrzna 15,95
otwór wew. 7,23
grubość 2,02
Według poradnika nie są to najnowsze podkładki, chociaż specjalnie prosiłem o najnowszy wypust.
Co radzicie zakładać te, czy próbować wymienić w sklepie? Kupowałem w carspeed i zawsze byłem pod wrażeniem profesjonalnego podejścia w temacie części. Może to jeszcze stare zapasy mazda wypycha, a carspeed nawet o tym nie wie?
śr. zewnętrzna 15,95
otwór wew. 7,23
grubość 2,02
Według poradnika nie są to najnowsze podkładki, chociaż specjalnie prosiłem o najnowszy wypust.
Co radzicie zakładać te, czy próbować wymienić w sklepie? Kupowałem w carspeed i zawsze byłem pod wrażeniem profesjonalnego podejścia w temacie części. Może to jeszcze stare zapasy mazda wypycha, a carspeed nawet o tym nie wie?
Chciałem tylko podziękować moderatorowi za zamknięcie mojego tematu dzięki za pomoc myślałem, że to forum istnieje po to aby sobie wzajemnie pomagać i wymieniać doświadczeniami jeszcze raz wielkie dzięki Bandit
Edit by Bandit:
Dobrze myślisz, ale nie róbmy śmietnika z tego niezwykle obleganego działu zakładając kolejne tematy ewidentnie o tym samym, regulamin forum jasno to określa. Tego typu posty też nie powinny mieć miejsca, od tego jest PW i o tym też jest w regulaminie
viewtopic.php?f=90&t=116848&p=1968496#p1968496
Edit by Bandit:
Dobrze myślisz, ale nie róbmy śmietnika z tego niezwykle obleganego działu zakładając kolejne tematy ewidentnie o tym samym, regulamin forum jasno to określa. Tego typu posty też nie powinny mieć miejsca, od tego jest PW i o tym też jest w regulaminie
viewtopic.php?f=90&t=116848&p=1968496#p1968496
Od podziękowań jest specjalny wątek viewtopic.php?f=84&t=38859&view=unread#unread 

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Panowie znacie moment dokręcenia pięciu śrub od rurki przelewów wtrysków? Śruby są na klucz '10
Mam instrukcję, niestety tego przelewu w niej nie ma, bo to nowszy silnik 143KM DPF.
ok.. znalazłem w poradniku, że siła powinna być w zakresie 10-12Nm, ale czy w moim silniku jest tak samo? Trochę mało jak na te śruby
Mam instrukcję, niestety tego przelewu w niej nie ma, bo to nowszy silnik 143KM DPF.
ok.. znalazłem w poradniku, że siła powinna być w zakresie 10-12Nm, ale czy w moim silniku jest tak samo? Trochę mało jak na te śruby
witam mam pytanie poniewaz dzis zdjałem ten plastikowy dekiel na silniku i zauwazyłem ze obok pierwszego i drugiego wtryskiwacza liczac od korka wlewu oleju jest nieco wilgotno a dokładniej cos pomiedzy ropa a olejem z czym przy samym korku wlewu oleju jest sucho. czy sa to podkładki do wymiany a moze te gumy obok wtryskiwaczy a moze jescze cos innego pozdrawiam
- Od: 28 paź 2010, 00:13
- Posty: 55
- Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r
Witam,
po przebojach z wrocławskimi specami (długa historia, wspomnę tylko o dwukrotnej wymianie turbinki (na zregenerowane), wyciekami oleju i wciąż powracającym duetem świecących kontrolek silnika + kontroli trakcji), odstawiłem moją M6 do wrocławskiego ASO. Wstępnie jako przyczynę świecących kontrolek uznali błędnie podłączoną turbinę (BTW – spece z Nasypowej podłączali ją przez tydzień, czekając aż pojawi się w serwisie jakaś inna 'wzorcowa' M6, by zerknąć jak podłączona jest turbina ... finalnie coś chłopakom nie wyszło). Za przyczynę wycieku oleju mechanicy z ASO uznali przedmuchy pod wtryskami. Przy wymianie podkładek – w misce olejowej były ślady metalowych opiłków. Spece uznali, że pochodzą z panewek. Zadałem pytanie czy to możliwe, by opiłki pochodziły z turbiny (wszak była walnięta, łopatki mogły trochę się pościerać). Odpowiedź wskazywała jednoznacznie na panewki, o czym świadczy 'złotawy' kolor opiłków. I pytanie – czy to jest takie oczywiste? Czy rzeczywiście złotawy kolor opiłków jednoznacznie wskazuje na panewki??
pzdr
b.
po przebojach z wrocławskimi specami (długa historia, wspomnę tylko o dwukrotnej wymianie turbinki (na zregenerowane), wyciekami oleju i wciąż powracającym duetem świecących kontrolek silnika + kontroli trakcji), odstawiłem moją M6 do wrocławskiego ASO. Wstępnie jako przyczynę świecących kontrolek uznali błędnie podłączoną turbinę (BTW – spece z Nasypowej podłączali ją przez tydzień, czekając aż pojawi się w serwisie jakaś inna 'wzorcowa' M6, by zerknąć jak podłączona jest turbina ... finalnie coś chłopakom nie wyszło). Za przyczynę wycieku oleju mechanicy z ASO uznali przedmuchy pod wtryskami. Przy wymianie podkładek – w misce olejowej były ślady metalowych opiłków. Spece uznali, że pochodzą z panewek. Zadałem pytanie czy to możliwe, by opiłki pochodziły z turbiny (wszak była walnięta, łopatki mogły trochę się pościerać). Odpowiedź wskazywała jednoznacznie na panewki, o czym świadczy 'złotawy' kolor opiłków. I pytanie – czy to jest takie oczywiste? Czy rzeczywiście złotawy kolor opiłków jednoznacznie wskazuje na panewki??
pzdr
b.
-
WroBart
WroBart napisał(a):Witam,
po przebojach z wrocławskimi specami (długa historia, wspomnę tylko o dwukrotnej wymianie turbinki (na zregenerowane), wyciekami oleju i wciąż powracającym duetem świecących kontrolek silnika + kontroli trakcji), odstawiłem moją M6 do wrocławskiego ASO. Wstępnie jako przyczynę świecących kontrolek uznali błędnie podłączoną turbinę (BTW – spece z Nasypowej podłączali ją przez tydzień, czekając aż pojawi się w serwisie jakaś inna 'wzorcowa' M6, by zerknąć jak podłączona jest turbina ... finalnie coś chłopakom nie wyszło). Za przyczynę wycieku oleju mechanicy z ASO uznali przedmuchy pod wtryskami. Przy wymianie podkładek – w misce olejowej były ślady metalowych opiłków. Spece uznali, że pochodzą z panewek. Zadałem pytanie czy to możliwe, by opiłki pochodziły z turbiny (wszak była walnięta, łopatki mogły trochę się pościerać). Odpowiedź wskazywała jednoznacznie na panewki, o czym świadczy 'złotawy' kolor opiłków. I pytanie – czy to jest takie oczywiste? Czy rzeczywiście złotawy kolor opiłków jednoznacznie wskazuje na panewki??
pzdr
b.
Ja znalazłem ciut opiłków w misce olejowej (zrobiłem czyszczenie wtrysków, wymiana podkłądek, uszczelki pod klawiaturką, kalibracja wtrysków)– minął ponad rok, 30tyś km – Madzia chodzi jak ta lala.
Opiłki panewki mogły być już tam dawno – tak jak u mnie.
Wymień te podkładki...
Jeśli coś nadal będzie nie tak pojedź do RBS na Buraczanej. Tam Przemek labo szef już powie Ci co zrobić. Na Nasypową ODRADZAM.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Podkładki wymienione w ASO 
Aczkolwiek zamęt w głowie zasiany – skutecznie. O RBS wcześniej słyszałem od kumpla opinię może nie słabą, ale zachęcającą do skorzystania z innego, stąd – korzystałem z Nasypowej. Teraz wiem – to był błąd. Na Nasypowej pojawię się jeszcze raz – porozmawiać o zwrocie kasy za podłączenie turbiny, z czym walczyli prawie tydzień, by mimo wszystko podłączyć błędnie – w ASO poprawili. Pewnie się nie uda .. ale spróbować warto. Za przepływomierz, którego prawdopodobnie wymieniać nie trzeba było, pewnie kasy nie odzyskam. I mam poważne pretensje, że nic nie napomknęli o przedmuchach, choć prosiłem o dokładne sprawdzenie. Szkoda gadać.
Czyli polecasz RBS? Skoro niepewność w głowie siedzi, zastanawiam się czy nie oddać mojej M6 na dokładne zbadanie – sprawdzenie tych panewek, wału itp., by się uspokoić, w każdym razie – wiedzieć na czym stoję. Przeglądając forum i czytając dziesiątki zadowolonych / polecających Mazvagtech w Mysłowicach, jestem skłonny w wolnej chwili odstawić samochód do nich, z wrocka autostradą – nie tak źle
. Ale skoro RBS daje radę, może spróbuję :–)
dzięki!
b.
Aczkolwiek zamęt w głowie zasiany – skutecznie. O RBS wcześniej słyszałem od kumpla opinię może nie słabą, ale zachęcającą do skorzystania z innego, stąd – korzystałem z Nasypowej. Teraz wiem – to był błąd. Na Nasypowej pojawię się jeszcze raz – porozmawiać o zwrocie kasy za podłączenie turbiny, z czym walczyli prawie tydzień, by mimo wszystko podłączyć błędnie – w ASO poprawili. Pewnie się nie uda .. ale spróbować warto. Za przepływomierz, którego prawdopodobnie wymieniać nie trzeba było, pewnie kasy nie odzyskam. I mam poważne pretensje, że nic nie napomknęli o przedmuchach, choć prosiłem o dokładne sprawdzenie. Szkoda gadać.
Czyli polecasz RBS? Skoro niepewność w głowie siedzi, zastanawiam się czy nie oddać mojej M6 na dokładne zbadanie – sprawdzenie tych panewek, wału itp., by się uspokoić, w każdym razie – wiedzieć na czym stoję. Przeglądając forum i czytając dziesiątki zadowolonych / polecających Mazvagtech w Mysłowicach, jestem skłonny w wolnej chwili odstawić samochód do nich, z wrocka autostradą – nie tak źle
dzięki!
b.
-
WroBart
Ja wymieniałem podkładki przy przebiegu 90tys. Oryginalnie były tego starego typu tzw. "kwiatuszki" Wszystkie trzymały dobrze, jednak wolałem zawczasu zrobić z tym porządek.
Wtryskiwacze wyszły dość łatwo, choć nastawiałem się na długą walkę po lekturze forum
Zrobiłem jeden błąd, bo nie zamówiłem od razu nowych podkładek pod przelewy. Jak ktoś ma silnik poliftowy lepiej niech się w nie zaopatrzy przed robotą. Jest ich w sumie 5szt i kosztują raptem 300zł/kpl
Wtryskiwacze wyszły dość łatwo, choć nastawiałem się na długą walkę po lekturze forum
Zrobiłem jeden błąd, bo nie zamówiłem od razu nowych podkładek pod przelewy. Jak ktoś ma silnik poliftowy lepiej niech się w nie zaopatrzy przed robotą. Jest ich w sumie 5szt i kosztują raptem 300zł/kpl

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość