Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez etylenek » 7 cze 2011, 15:32

Witaj RIKI <jupi>

Zaproszenie przyjęte <piwo> ale może innym razem ponieważ, jestem na najbliższe 2-ce uziemiony :( .
Miesiąc temu złamałem kość piętową <glupek2> .Wsadzili mi blachę i skręcili 5-oma śrubami <cisza> Nie mniej życzę owocnego zlotu na pewno jeszcze kiedyś się spotkamy... obecnie zajmuję się tłumaczeniem poradnika ( Japońców) – naprawa aut MPV 1st face – lift z Silnikami diesla MZDR-CD – wymiana paska rozrządu krok po kroku <czytaj> A tym czasem jestem na forum <spoko>

pozdro
etylenek papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2010, 16:12
Posty: 6
Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

Postprzez herci62 » 16 cze 2011, 12:45

Mnie tez czeka wymiana podkladek i tu pytanko- ok. 2500 km temu wymienilem olej _czy po wymianie tych podkladek po takim przebiegu musze go ponownie wymienić ?. Czy ktos ma moze jakiegos linka jak krok po kroku wymienic to samemu ? Dzieki....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez agnostyk » 17 cze 2011, 18:59

spuść olej, do bańki, a potem, po wymianie podkładek i sprawdzeniu smoka, zalej go ponownie – 2500 km, to nie przelot rzędu 9000-10000 km. Ja tak robiłem u Jaksy. Miałem przelot od wymiany oleju do wymiany podkładek i sprawdzenia smoka dokładnie 2200 km... (miałem je wymienić i sprawdzić smoczysko przy następnej wymianie oleju, ale wcześniej wpadłem do niego z inną rzeczą i poszedłem po całości, kompleksowo :) )
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez herci62 » 18 cze 2011, 09:09

Dzieki ,,agnostyk,, ale bardziej zalezy mi na odpowiedzi czy te przedmuchy spod podkladek moga zanieczyscic olej w takim stopniu ze zachodzi potrzeba jego wymiany- bo wiadomo sprezarka i cala reszta jest bardzo czuła itp. Dzieki.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez agnostyk » 18 cze 2011, 14:50

tego już Ci nie powiem – u mnie nie kopcił i miałem wymienić tylko profilaktycznie. Wszystko zależy czy dymi u Ciebie bardzo? Jeżeli, nie robi to u Ciebie w budżecie wielkiego spustoszenia, to ewentualnie wymień olej i będziesz miał spokój. Zrobisz jak uważasz.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 18 cze 2011, 22:30

U mnie było tak.

Po wymianie przejechałem około 7 tys.

Zaobserwowałem dymienie. Pojechałem do MazVagTech na wymiane podkładek.

Wymienili, dojeździłem do 12 tys i wymieniłem olej.

jest OK. Nic się nie dzieje złego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez herci62 » 18 cze 2011, 22:34

No to wszystko jasne_ dzieki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Brysiek » 10 lip 2011, 20:44

Może ktoś się orientuje czy podkładki firmy ELRING lub BOSCH jakościowo odpowiadają oryginałom
bo mogę je kupić od ręki w dobrych cenach, a idąc za powiedzeniem że nie stać mnie na rzeczy tanie
nie chciałbym kupować czegoś co nie wytrzyma długo.
Pozdrawiam Dominik!
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:55
Posty: 6
Skąd: 100lica
Auto: Szóstka 05' 2.0D 136KM Borek 87' X20SED

Postprzez Grzeggorz » 10 lip 2011, 22:58

Poszukaj na forum namiarów na Catspeed Adrian Bugaj z Lublina, podkładki dostałem od ręki bez zbędnego kwękania. A ceny – jak to w :P Z Mazdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Grzyby » 10 lip 2011, 23:33

Grzeggorz napisał(a):Catspeed

Raczej Carspeed :D
www.carspeed.pl
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 11 lip 2011, 00:26

Brysiek napisał(a):(...)a idąc za powiedzeniem że nie stać mnie na rzeczy tanie
nie chciałbym kupować czegoś co nie wytrzyma długo.

Więc odżałuj 100 zł i kup oryginalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Riki » 11 lip 2011, 00:27

Brysiek napisał(a):podkładki firmy ELRING lub BOSCH jakościowo odpowiadają oryginałom


Zalecałbym OE MAZDA.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Michaello » 23 lip 2011, 23:19

Witam!

Szanowni Koledzy, czy jest może ktoś w posiadaniu jakiegoś filmu instruktażowego dotyczącego wymiany tych podkładek? W poniedziałek wybieram się do Rikiego w celu nabycia drogą kupna owych podkładek oraz uszczelki pod pokrywę a może i nawet gratów do wymiany rozrządu, więc chciałbym być przynajmniej wizualnie przygotowany na do tej czynności...

Pzdr i z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 18:18
Posty: 10
Skąd: Wioseczka
Auto: Madzia 6 GY (RF5C)
MZR-CD / 121 PS / 2003r

Postprzez chemik82 » 24 lip 2011, 19:45

Wymieniłem podkładki miesiąc temu i mały dymek nadal jest. Czy razem z podkładkami trzeba wymieniać coś innego?Podobno uszczelkę pod zaworami, ma ktoś jakiś schemat/rysunek tego bo kompletnie nie wiem co to jest
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez Michaello » 25 lip 2011, 08:31

Od razu widać, że nie czytałeś dokładnie wszystkich postów na ten temat. Wszyscy sugerują przy wymianie podkładek jednocześnie wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Oprócz podkładek konieczne jest też zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie stanu czystości smoka.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 18:18
Posty: 10
Skąd: Wioseczka
Auto: Madzia 6 GY (RF5C)
MZR-CD / 121 PS / 2003r

Postprzez thomeq » 25 sie 2011, 19:54

czy ktoś wie jak te podkładki trzeba włożyć ? (z jednej strony jest na płasko a z drugiej zaokrąglona na brzegu)

tzn. czy ta strona płaska na dole czy u góry powinna być ?
thomeq
 

Postprzez konik_kr » 26 sie 2011, 10:01

a ja ma założone boschowskie i nic sie nie dzieje Już jakieś 40 tyś km, a wy jak myślicie u mechanika który zajmuje się dieslami to on kupuje oryginały to mogę wam powiedzieć ze tak nie jest bo mam zaprzyjaźnionego mechanika i on stosuje uniwersalne a ma ich mnóstwo jest to zależne od wymiaru i grubości jaka ma być podkładka. Według mnie te oryginały to nabijanie sobie kasy przez producenta
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez zimnyM » 31 sie 2011, 22:08

A ja troszkę z innej beczki...piszecie, że podkładki należy wymieniać jeżeli dymi spod korka wlewu oleju. Chciałbym się dowiedzieć czy dymi tzn. widać rzeczywiście ten dym? U mnie sprawdzałem ostatnio i nie było dymu lecz jeśli przyłożyć rękę na wlew to czuć lekki podmuch który się z niego wydobywa. Czy to jest normalne, czy też oznaka, że podkładki do wymiany? Ostatnio zaobserwowałem jak rano po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu (około 1500 obr.) zdarza się że puści z komina chmurkę niebieskiego dymu oraz silnik lekko wibruje. Zdarza się to nie zawsze, nie za każdym razem ale się zdarza. Po przejechaniu około 200m wszystko wraca do normy i silniczek już ładnie mruczy. Czy takie objawy wskazują co może być przyczyną, a może to jest normalne i ja jestem przewrażliwiony... Na forum znalazłem kilka wątków o identycznych objawach ale nikt do końca jednoznacznie nie określił co było przyczyną. Były podejrzenia wtrysków, SCV (u mnie jest jeszcze ten z numerem 006 ). Może coś koledzy doradzą, wyjaśnią...
Początkujący
 
Od: 20 lip 2010, 18:59
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 Hatchback 2002 r. 2,0 diesel 136KM

Postprzez Grzyby » 31 sie 2011, 22:26

zimnyM napisał(a):niebieskiego dymu

Czyli ewidentnie spala w tym momencie olej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Steve » 4 wrz 2011, 21:32

Rok temu wymieniałem podkładki u Jaksy i po samym zrobieniu było OK – zero dymku.
Dzisiaj odkręciłem korek wlewu, a tam pojawił się lekki dymek.
Nie jest to taki parowóz jak poprzednio, ale coś tam już siwego leci <faja> .
Czyli co ? Jeszcze raz to samo :| ?
Sprawdziłem olej – połowa stanu – a dopiero 1500 km od ostatniej wymiany <nie> .

Wyglada na powtorke z rozrywki. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323