Mazda3 Z6 ZJ i świece zapłonowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez widmo82 » 7 sie 2009, 19:59

yyy a jak to jest w kopciuchu?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3598 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez RobertPi » 9 sie 2009, 22:14

W kopciuchu to zapłonowych niestety nie ma :( . Ale nic straconego, są żarowe pewnie w podobnej cenie :P .
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 629 (2/13)
Skąd: Kraków
Auto: była Mazda 3 1,6b Active'06-256kkm
Hyundai i10 1,2b Comfort'09
Mazda 3 1,5b SkyMotion'13

Postprzez alfer » 28 paź 2009, 11:08

U mnie wymienione w lutym tego roku na przeglądzie prz przebiegu 57 tys.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 09:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez lucaspl88 » 31 paź 2009, 20:09

strasznie drogie macie te swiece...
NGK tutaj kosztuja $10 bakow za sztuke.. :D czyli jakies 30 slotych jesli sie nie myle.. pozbierajcie z 20 ludzi i moze oplacalo by sie mi je wyslac do was.
zalezy od kosztu wysylki
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 20:30
Posty: 49

Postprzez martin_torbay » 19 lis 2009, 21:27

hej:)
Jak to dokładnie jest z tymi świecami, workshop manual podaje tylko irydowe, zaś w salonie mi powiedzieli że nie ma takiej potrzeby, wystarczą zwykłe oryginały (15zl/szt) Moja instrukcja obsługi podaje że można irydowe jak i zwykłe, różnica jest w czasach wymian oczywiście... i teraz nie wiem, czy pakować jak w salonie mówią, bo wg książki też jest OK, czy odżałować i wydać te X więcej PLN'ów i kupić irydowe bo może się na nich autko będzie lepiej poruszać? A może nie?


----------------


No i byłem ponownie w salonie, w ogóle nie poleca Irydowych, bo na nich silnik będzie nie stabilnie chodzić i będą problemy... taka odpowiedź serwisanta...hmmm... doszedłem do wniosku że zakupię oba zestawy, zapytałem czy to prawda że irydowe są przystosowane do większych temperatur i czy montując gaz, powinienem włożyć irydowe, odp że tak ale dopiero po zamontowaniu gazu.
Bardzo mnie to wszystko zdziwiło, świece już w drodze, trzeba się przekonać na własnej skórze :)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 11:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez marcin255 » 19 mar 2010, 19:34

A jak wymienic świece w LF ? Doczytałem ,że to ITR6F13 ale jak je wymienić ?
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5291 (26/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez arti154 » 19 mar 2010, 20:23

Zapraszam na PW do zakupu świec DENSO SK16PRE11 w promocyjnej cenie 72zł/szt.
Dostępne są też inne świece zapłonowe i żarowe DENSO.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2010, 20:19 przez arti154, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez martin_torbay » 13 kwi 2010, 12:16

Hej:)
Silnik Z6
finalnie stwierdzam brak jakiejkolwiek różnicy między oryginałami platynowymi(tymi drogimi)
a zalecanymi przez salon oryginałami zwykłymi po 10zł sztuka

Ani kultura jazdy nie pogorszyła/polepszyła się ani spalanie się nie zmieniło

To tak tylko dla informacji:)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 11:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez toyo » 13 kwi 2010, 14:56

silnik ZJ i Z6 świece DENSO SK16PR-E11
silnik LF NKG ITR6F 13
w obu przypadkach instrukcja nie przewiduje innej alternatywy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez ropsson » 25 cze 2010, 16:11

Witam Was. Dzisiaj przy przebiegu 100.000 wymieniałem świece zapłonowe (M3 2.0 ) tak jak zaleca Mazda do tego silnika czyli NGK ITR6F13 IRIDIUM koszt 130zł za komplet (4 szt). Stare świece były już mocno zniszczone, a co mnie zaniepokoiło to dwie były ,,zaolejone,, Mechanik powiedział że pasuje wymienić uszczelkę pokrywy zaworów.. Moje pytanie czy ktoś z was robił już taką wymianę? Jaką uszczelkę polecacie i na co uważać?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 09:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez RobertPi » 26 cze 2010, 22:50

Świeca jest wkręcana bezpośrednio w głowice a nie w pokrywę zaworów. Jesli zaolejenie świec było wewnątrz, to jak dla mnie nie uszczelka pokrywy zaworów jest do wymiany a uszczelniacze zaworów. Masz olej na zewnątrz silnika ?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 629 (2/13)
Skąd: Kraków
Auto: była Mazda 3 1,6b Active'06-256kkm
Hyundai i10 1,2b Comfort'09
Mazda 3 1,5b SkyMotion'13

Postprzez ropsson » 28 cze 2010, 17:47

Silniczek suchutki, olej w normie, jedynie te dwie świece były zaolejone na gwintach (rowkach) elektordy suche.. Więc zastanawiam się czy szukać ,,dziury w całym,,? i kombinować z tą uszczelką pod pokrywe zaworów? koszt 120zł +50zł robocizna
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 09:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez rinho » 8 kwi 2011, 16:22

Mam takie lamerskie pytanie – należy odłączyć akku podczas wymiany świec w BK 1,6 benz., czy też nie trzeba?
Jeden diabeł wie, czy nie spowoduje to jakichś dodatkowych komplikacji.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Dominator » 8 kwi 2011, 16:44

Nie ma takiej potrzeby, chyba ze chcesz przy okazji oczyscic klemy i słupki :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4851 (62/63)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 308SW T7 2.0 gnojówka
Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rinho » 8 kwi 2011, 17:15

dzieki kolego
:D
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Siw-y » 8 kwi 2011, 18:45

rinho napisał(a):należy odłączyć akku podczas wymiany świec w BK 1,6 benz., czy też nie trzeba?
Wystarczy, że wyłączysz silnik ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rinho » 8 kwi 2011, 20:36

Siw-y napisał(a):... Wystarczy, że wyłączysz silnik ;)


Twoja przenikliwość oraz trafnością porad mnie powala.
Masz pisać takie posty, lepiej nie pisz wcale, szkoda klawiatury.

Świeczki wymienione, cała operacja zajęła mniej więcej godzinę. Stare nie wyglądają jakoś nadmiernie zużyte, kolorek również mają OK (izolatorek jasnobrązowy).
Gdyby ktoś potrzebował wiedzieć, to do wymiany niezbędny jest długi klucz rurkowy lub nasadowy do świec 16, i pęseta, lub długie szczypce, do wyjęcia świecy (one są dość głęboko).
Nie polecam również wrzucania nowych świeczek do otworu – można zagiąć sobie elektrodę zewn. lub rozbić izolator.
Bezwzględnie również należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamontowanie pokrywy filtra (tej z komputerem) W szczególności jej podłączenie w kierunku kolektora ssącego w rejonie przepływomierza. Uszkodzenie gumy, bądź jej podwinięcie pod opaskę, skutkuje dopływem fałszywego powietrza w kolektor za przepływomierzem, i autko zachowuje się delikatnie mówiąc nieciekawie.
Najgorsze jest to, że podwinięcie zdarza się przeważnie od dołu – nie da się zaglądnąć, dostęp kiepski – tylko "namacalnie" to trzeba sprawdzić.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez null » 13 kwi 2011, 07:57

rinho napisał(a):
Siw-y napisał(a):pęseta, lub długie szczypce, do wyjęcia świecy (one są dość głęboko).
Nie polecam również wrzucania nowych świeczek do otworu – można zagiąć sobie elektrodę zewn. lub rozbić izolator.


Wystarczy po odkręceniu kluczem wsadzić ponownie cewkę i złapać świecę w gumkę ;–) Analogicznie można zamontować nową świecę – wkładamy w cewkę, wsuwamy do otworu i kilka obrotów, aby zamocować i nie wyszła razem z cewką. Potem zostaje dokręcić kluczem.
Drugą opcją jest klucz do świec z gumą w środku.
null
 

Postprzez MichalWin » 28 sie 2011, 11:39

Witam.
Chcę kupić i wymienić świece zapłonowe w mojej Madzi, tylko nie wiem jakie wybrać.
Nie znam dokładnego typu świecy, a poza tym nie wiem jakiego producenta wybrać. Czy do gazu muszą być lepsze świece (irydowe, platynowe)?
Proszę pomóżcie wybrać mi Producenta i typ świecy. Nie zależy mi aż tak bardzo na cenie, byle była dobra do gazu i przede wszystkim dostępna do kupienia.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Łączę z tematem: Wymiana świec zapłonowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 14:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez Blumek » 28 sie 2011, 12:51

Kolega widzę znowu leniwy jest :>
silnik 1,6
NGK IFR5E11
DENSO SK16PR-E11
Zwykłych nie warto kupować moim zdaniem
Temat świec też jest na forum, nie bój się szukajki.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323