Poszarpywanie silnika: jednostajna jazda + odpuszczanie gazu+turbodziura

Postprzez cenart » 11 maja 2021, 20:56

Witajcie.
Zanim oddam auto do diagnosty chciałbym jednak podpytać tutaj. Może opiszę usterki:
1. Poszarpywanie silnika przy stałej prędkości:
kiedy jadę np. 50, 80 czy 100 km/h i trzymam lekko nogę na gazie aby utrzymać stałą prędkość czuć jakby auto lekko poszarpywało; czuć to szczególnie na 5 biegu; to tak jakby jeden z cylindrów nie do końca dobrze palił; ale lekka korekta gazem powoduje normalne przyspieszenie po czym znowu stała prędkość i znowu poszarpywanie i znowu korekta gazem i tak w kółko
2. Poszarpywanie przy odjęciu gazu:
tu brak jakiejś regularności; czasami się zdarza a czasami nie ma objawu; po prostu czasem jak odejmę gaz pojawia się takie lekkie poszarpywania/dławienia silnika
3. Turbodziura:
mocne wciśnięcie gazu np. na 2, 3, 4 lub 5 powoduje jakby chwilowy brak brak mocy podobny do turbodziury w dieslach; auto chwilowo słabo się rozpędza po czym łapie moc i rwie do przodu; brak mi jakiejś płynności w rozpędzaniu; płynność jakoś uzyskuję jak delikatniej operuję pedałem gazu. Objaw pojawia się także na wysokich prędkościach ale dużo rzadziej. Trochę to upierdliwe.
Takie coś mam w służbowym Focusie ale to mocny uturbiony diesel –> tzn. chwilowe zmulenie a potem rwanie do przodu.
4. Dodatkowo:
– dopóki silnik nie rozgrzeje się to tych objawów nie widzę –> przyjemna jazda
– brak check engine
– przy tych objawach mam wrażenie, że auto chyba trochę więcej pali:
kiedyś przy jednostajnej jeździe np. 120 km/h miałem średnio 6,7-7, tak teraz mam 7-7,5 a w mieście miałem 8,3 a teraz ok 9 –> wszystko przy moim ecodrivingu.
– na wolnych obrotach czasami wydaje mi się, że obroty lekko pływają (patrząc na obrotomierz)
– z 2-3 razy na postoju obroty chwilowo zanurkowały dół-góra i ustabilizowały się w normalnej wartości.

Po za tym Magda jeździ normalnie. Wszelkie czynności serwisowe wg producenta. Paliwo PB95. Płyny eksploatacyjne wg. producenta. Wszelkie poduszki sprawdzone –> OK. Żadnych kombinacji. Jak trzeba coś wymienić to idzie oryginał albo porządny zamiennik.
Z przekopu forum i internetu podejrzewam: cewki albo przepływomierz albo lewe powietrze albo .... no właśnie albo co.
Może ktoś miał takie problemy? Na co zwrócić uwagę diagnoście? Na co zwrócić uwagę?
Dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323