Strona 1 z 1

Poszarpywanie silnika: jednostajna jazda + odpuszczanie gazu+turbodziura

PostNapisane: 11 maja 2021, 21:56
przez cenart
Witajcie.
Zanim oddam auto do diagnosty chciałbym jednak podpytać tutaj. Może opiszę usterki:
1. Poszarpywanie silnika przy stałej prędkości:
kiedy jadę np. 50, 80 czy 100 km/h i trzymam lekko nogę na gazie aby utrzymać stałą prędkość czuć jakby auto lekko poszarpywało; czuć to szczególnie na 5 biegu; to tak jakby jeden z cylindrów nie do końca dobrze palił; ale lekka korekta gazem powoduje normalne przyspieszenie po czym znowu stała prędkość i znowu poszarpywanie i znowu korekta gazem i tak w kółko
2. Poszarpywanie przy odjęciu gazu:
tu brak jakiejś regularności; czasami się zdarza a czasami nie ma objawu; po prostu czasem jak odejmę gaz pojawia się takie lekkie poszarpywania/dławienia silnika
3. Turbodziura:
mocne wciśnięcie gazu np. na 2, 3, 4 lub 5 powoduje jakby chwilowy brak brak mocy podobny do turbodziury w dieslach; auto chwilowo słabo się rozpędza po czym łapie moc i rwie do przodu; brak mi jakiejś płynności w rozpędzaniu; płynność jakoś uzyskuję jak delikatniej operuję pedałem gazu. Objaw pojawia się także na wysokich prędkościach ale dużo rzadziej. Trochę to upierdliwe.
Takie coś mam w służbowym Focusie ale to mocny uturbiony diesel –> tzn. chwilowe zmulenie a potem rwanie do przodu.
4. Dodatkowo:
– dopóki silnik nie rozgrzeje się to tych objawów nie widzę –> przyjemna jazda
– brak check engine
– przy tych objawach mam wrażenie, że auto chyba trochę więcej pali:
kiedyś przy jednostajnej jeździe np. 120 km/h miałem średnio 6,7-7, tak teraz mam 7-7,5 a w mieście miałem 8,3 a teraz ok 9 –> wszystko przy moim ecodrivingu.
– na wolnych obrotach czasami wydaje mi się, że obroty lekko pływają (patrząc na obrotomierz)
– z 2-3 razy na postoju obroty chwilowo zanurkowały dół-góra i ustabilizowały się w normalnej wartości.

Po za tym Magda jeździ normalnie. Wszelkie czynności serwisowe wg producenta. Paliwo PB95. Płyny eksploatacyjne wg. producenta. Wszelkie poduszki sprawdzone –> OK. Żadnych kombinacji. Jak trzeba coś wymienić to idzie oryginał albo porządny zamiennik.
Z przekopu forum i internetu podejrzewam: cewki albo przepływomierz albo lewe powietrze albo .... no właśnie albo co.
Może ktoś miał takie problemy? Na co zwrócić uwagę diagnoście? Na co zwrócić uwagę?
Dziękuję za pomoc.