Dzień dobry,
Moja Madzia BK 1.6B 2005 1.6B + LPG 189tys przebiegu, na gazie 65tys. od dłuższego czasu borykam się z wypadaniem zapłonu. Natomiast wszystkie popularne problemy związane z tym zostały sprawdzone. Problem jest na benzynie jak i na gazie. Czasami wypada błąd P0300 – losowe wielokrotne wypadanie zapłonu a czasami P0301 – wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Błąd wyrzuca o totalnie losowych momentach. Objawami, które również są totalnie losowo:
– Nierówna praca silnika (drgania silnika), szczególnie w okolicach 1500obrotów na zimnym silniku, poniżej jak i powyżej jest dobrze
– Spadki mocy
– Obroty silnika na rozgrzanym silniku wahają się +– 40 obrotów
1. Świece zapłonowe wymienione,
2. Cewki sprawdzone, zamieniałem miejscami, wymieniałem – nic nie dało,
3. Sprawdzone sprężanie – na wszystkich 4 cylindrach równe ciśnienie w granicach 11,5 bara. Tu diagnozowane przez serwis Mazdy, stwierdzili że mechanicznie silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie ma się do czego przyczepić,
4. Sondy lambda sprawne
Brak już pomysłów co jeszcze może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Przejrzałem dużo wątków, ale nadal nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóc.
Wypadanie zapłonu – problem
Strona 1 z 1
stwierdzili że mechanicznie silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie ma się do czego przyczepić
Nie wiedzą co powiedzieć...
Sprawdź luzy zaworowe i sprawa nagle może stać się jaśniejsza...
Strzelam, że już któryś wydechowy podparty, albo bardzo blisko...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):stwierdzili że mechanicznie silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie ma się do czego przyczepić
Nie wiedzą co powiedzieć...
Sprawdź luzy zaworowe i sprawa nagle może stać się jaśniejsza...
Strzelam, że już któryś wydechowy podparty, albo bardzo blisko...
To mnie właśnie zastanawia, chociaż trzech mechaników, włącznie z tym z Mazdy stwierdzili, że przy takiej kompresji nie ma mowy żeby to były zawory.
Zresztą jeśli byłyby podparte to kompresja poszłaby mocno w dół a jest równiutka na wszystkich cylindrach.
- Od: 9 paź 2018, 12:26
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 2005 Z6
Chciałeś rady?
Twoja sprawa co z nią zrobisz...
Czekasz na brak kompresji na którymś cylindrze?
Obawiam się, że już niedługo się doczekasz.
Wolisz słuchać trzech mechaników – słuchaj..
Lepiej może posłuchać głosu rozsądku i sprawdzić ustawienie zaworów?? Jaki to koszt? 50...100zł?
Twoja sprawa co z nią zrobisz...
Czekasz na brak kompresji na którymś cylindrze?
Obawiam się, że już niedługo się doczekasz.
Wolisz słuchać trzech mechaników – słuchaj..
Lepiej może posłuchać głosu rozsądku i sprawdzić ustawienie zaworów?? Jaki to koszt? 50...100zł?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Chciałeś rady?
Twoja sprawa co z nią zrobisz...
Czekasz na brak kompresji na którymś cylindrze?
Obawiam się, że już niedługo się doczekasz.
Wolisz słuchać trzech mechaników – słuchaj..
Lepiej może posłuchać głosu rozsądku i sprawdzić ustawienie zaworów?? Jaki to koszt? 50...100zł?
Naturalnie, tak zrobie, chociażby dla świętego spokoju w przyszłości..
Natomiast dzisiaj zauważyłem kolejne rzeczy:
Po usunięciu błędu przejechalem dzisiaj około 250km bez żadnego błędu oraz jakichkolwiek objawów. Wszystko pracowało idealnie. Podczas calej trasy monitorowałem pracę sond oraz korekt paliwowych.
Nie znam się, ale wydają się podejrzanie. Niezależnie czy w drodze ze stałą prędkością, czy na biegu jałowym korekty mają mocne wahania. Na jałowym nawet LTFT -14% W trasie ze stałą prędkością LTFT -2-4% STFT waha się +-4% przy stałej prędkości i obrotach.
Brak mi już pomysłów, szczególnie że czasami nie ma żadnego problemu a czasami wszystko wariuje.
Edit:
Od jakiś 500km brak błędów i objawów w postaci braku mocy. Niestety zauważyłem inne:
W okolicy filtra powietrza słychać "pufanie" jakby powietrze się cofało. Regularne na ciepłym silniku.
W okolicach 1500 obrotów nierówne obroty. Potrafia spadać lub podnosić się, ale w dlugich interwałach.
- Od: 9 paź 2018, 12:26
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 2005 Z6
m4k0s napisał(a):Tak jak pisał kolega wyżej, po regulacji luzu zaworowego problem ustąpił.
Ustąpił na 20tys km bo znów problem powrócił :/
Cieszę się, że moja rada pomogła choć na 20kkm .
Niestety, czasami się tak dzieje.
Nie wiem ile kosztowała Cię regulacja zaworów ale dobrym rozwiązaniem byłoby przyjrzenie się ustawieniom LPG .
Lepiej, żeby wtryski podawały odrobinę więcej gazu aby mieszanka paliwowa była bogata, przy ubogiej mieszance wzrasta temperatura spalania..
dodatkowo przy regulacji zaworów trzymaj się górnej wartości odchyłki luzu zawodowego, to regulacji "starczy " na dłużej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości