Zmiana biegu i momentalnie opadają obroty silnika.
Napisane: 5 kwi 2020, 19:32
Załóżmy jadę dynamicznie na 3 biegu mam 2500 obrotów i wrzucam 4 i rozpędzam auto do 3000 – 3500 obrotów na 4 biegu i zmieniam na 5, i ..... Za każdym razem jak zmieniam bieg obroty bardzo szybko pikują-opadają w dół.
Oznacza to, że po zmianie biegu zaczynam jazdę od niskich obrotów.
Dziwne to i denerwujące.
Nie ma sytuacji, że jak zmieniam bieg to obroty płynnie opadają np. do ok. 1000, na krótką chwilę zawisną i łagodnie opadają do nominału czyli 750-800 obr (jak nie zmienię biegu). Tak mam np. w firmowym Focusie czy KIA.
Takie coś umożliwia płynną zmianę biegów i co ważne: jazda na innym biegu zaczyna się z wyższych obrotów., co daje bardziej ekonomiczną i dynamiczniejszą jazdę.
W moim aucie tego nie ma. Gdzie szukać rozwiązania: silnik krokowy, przepustnica, EGR jeśli jest, sonda lambda, nie wiem co jeszcze? Sprzęgło?
Dodam, ze auto nie ma drgań na luzie czy innych obrotach.
Na luzie obroty są normalne czyli jakieś ok. 800 i nie falują.
Nie ma hałasu przy gaszeniu silnika.
Fakt: biegi nie wchodzą idealnie i delikatnie. Pedał sprzęgła chodzi dość ciężko ale łapie w mniej niż w połowie swojego zakresu czyli niżej dołu niż góry. No i ruszyć lubi z 1 z drganiami lub są drgania przy zmianie z 1 na 2 jeśli odbywa się to na niskich obrotach.
Proszę o pomoc i wskazówki jak rozwiązać ten problem.
Oznacza to, że po zmianie biegu zaczynam jazdę od niskich obrotów.
Dziwne to i denerwujące.
Nie ma sytuacji, że jak zmieniam bieg to obroty płynnie opadają np. do ok. 1000, na krótką chwilę zawisną i łagodnie opadają do nominału czyli 750-800 obr (jak nie zmienię biegu). Tak mam np. w firmowym Focusie czy KIA.
Takie coś umożliwia płynną zmianę biegów i co ważne: jazda na innym biegu zaczyna się z wyższych obrotów., co daje bardziej ekonomiczną i dynamiczniejszą jazdę.
W moim aucie tego nie ma. Gdzie szukać rozwiązania: silnik krokowy, przepustnica, EGR jeśli jest, sonda lambda, nie wiem co jeszcze? Sprzęgło?
Dodam, ze auto nie ma drgań na luzie czy innych obrotach.
Na luzie obroty są normalne czyli jakieś ok. 800 i nie falują.
Nie ma hałasu przy gaszeniu silnika.
Fakt: biegi nie wchodzą idealnie i delikatnie. Pedał sprzęgła chodzi dość ciężko ale łapie w mniej niż w połowie swojego zakresu czyli niżej dołu niż góry. No i ruszyć lubi z 1 z drganiami lub są drgania przy zmianie z 1 na 2 jeśli odbywa się to na niskich obrotach.
Proszę o pomoc i wskazówki jak rozwiązać ten problem.